Nick the Greek Posted March 16, 2005 Posted March 16, 2005 (edited) Γνωριζουμε καθολου που ακριβως βρισκεται το Achilleus/Orion/Thomas II/Olympia I? Ειχε εμφανιστει λιγο περυσι το καλοκαιρι αλλα απο κει και περα το εχω χασει. Να υποθεσω ντανα κατακαυμενη (που λεει κι ο Ηλιας)? Edited February 5, 2018 by Nick the Greek
gpan Posted March 16, 2005 Posted March 16, 2005 τα λεφτά μου στην Ελευσίνα (που λέει κι ο Nick), χωρις να το έχω δει απλα πιθανολογώ. Δεν ακούστηκε να έφυγε για scrap επομένως πρέπει να παραμένει σε καμιά ντάνα πεταμένο.
George Posted March 17, 2005 Posted March 17, 2005 Μέχρι που έφυγε το ΣΟΛΑΡΙΣ ήταν στην ίδια ντάνα όλα μαζί. Μετά το πήγανε δίπλα στο ΟΔΥΣΣΕΥΣ αλλά την τελευταία φορά δεν το είδα. Λέτε να μη φαίνεται δίπλα σε ΟΔΥΣΣΕΥΣ και OCEAN COYNTESS;
gpan Posted March 17, 2005 Posted March 17, 2005 ...στην ντάνα εκείνη έβλεπες 2 Βαπόραρους (Σολάρις , Απόλλων), το Ωκεανάκι και ένα μάτσο λαμαρίνες (ΟΛΥΜΠΙΑ Ι)... και απο αυτά έμεινε μόνο το τελευταίο...
Nick the Greek Posted June 7, 2005 Author Posted June 7, 2005 Σημερα εθεαθη στη ντανα το συγκεκριμενο πλοιο, δεν μπορεσα να διακρινω την παρεα του.
Aris Posted June 9, 2005 Posted June 9, 2005 O Ποταμιάνος πούλησε όλους τους βαπόραρους της ROC για σίδερα και κράτησε το Ολυμπία μόνο και μόνο επειδή ήταν προσωπική του περιουσία. Κατα τα άλλα άφησε και όλο το κόσμο απλήρωτο...θλιβερή διαχείρηση
nautikos Posted December 10, 2005 Posted December 10, 2005 αν και εχει ειπωθει οτι θα εφευγε για scrap,ακομα βρισκεται στο Αμπελακι της Σαλαμινας.
Aris Posted December 11, 2005 Posted December 11, 2005 Μάλλον για κάποιες πρόχειρες επισκευές για να φτάσει ως την Ινδία, μην την πατήσουν όπως με το Εuropa του Λάτση που βούτηξε στην Ερυθρά..
George Posted November 3, 2006 Posted November 3, 2006 Το πλοίο προσάραξε τελικά με δικές του δυνάμεις στην παραλία της Aliaga και όχι της Alang όπως νομίζαμε, την Τετάρτη, 1η Νοεμβρίου κατά τις 2 το μεσημέρι. Το όνομά όλο αυτόν τον καιρό που είχε φύγει από τη Σαλαμίνα ήταν SUN.
George Posted November 3, 2006 Posted November 3, 2006 Τα νέα τρέχουν κύριοι. Δεν κάνω edit στο προηγούμενο post γιατί νομίζω ότι είναι ιδιαίτερα τα παρακάτω. Λοιπόν, όταν το πλοίο μας χαιρέτησε, έφυγε για Alang. Σωστά; Σωωωστά. Βρέθηκε όμως στην Aliaga. Σωστά; Σωωωστά. Η απορία λοιπόν για το πως ξεκίνησε για Ινδία και τελικά θα κοπεί στη Τουρκία είναι εύλογη. Η απάντηση είναι ότι ενώ το πλοίο ήταν εν πλω για το Σουέζ, κάποια τζιμάνια από το Ινδικό πλήρωμα πέρασαν την γέφυρα για κουζίνα και θέλησαν να μαγειρέψουν με υγραέριο μέσα εκεί. Το αποτέλεσμα ήταν να κάψουν το φαγητό αλλά να κάψουν και τη γέφυρα. Η φωτιά δεν πήρε διαστάσεις κι έτσι σαν να μην τρέχει τίποτα το πλοίο συνέχισε για το κανάλι. Υπολόγισαν όμως χωρίς τον ξενοδόχο γιατί μόλις φτάσανε εκεί οι Αιγυπτιακές αρχές βλέποντας τη γέφυρα, πάθανε μια ψυχολογία, ένα πολιτισμικό σοκ, ένα τραλαλά ρε παιδί μου...Και εννοείται πως δεν επέτρεψαν το πέρασμα του πλοίου από το κανάλι αν δεν αποκατασταθούν οι ζημιές. Έτσι μετά από κάποιο καιρό παραμονής του πλοίου σε κάποιο λιμάνι ή αγκυροβόλιο (δεν ξέρω δυστυχώς που) το ξαναπούλησαν για σκραπ στην Τουρκία όπου τα πράγματα ήταν πολύ πιο εύκολα.
proud_ionian Posted November 5, 2006 Posted November 5, 2006 το maritime matters δημοσιευει 3 φωτο απο την αφιξη του πλοιου στην ενδοξη γειτονα. The 6,000 gt ALIAGA SUN (ex ACHILLEUS, ORION, THOMAS II, OLYMPIA I being beached at Aliaga, Turkey November 1. Photos by and copyright Selim San 2006
George Posted November 6, 2006 Posted November 6, 2006 Μετά την απαγόρευση διέλευσης του καναλιού του Σουέζ, το πλοίο παρέμεινε παροπλισμένο στο Port Said. Το όλο σκηνικό έγινε τον Ιανουάριο. Όλο αυτό το διάστημα παρέμενε εκεί μέχρι που τον Σεπτέμβρη έγινε η μεταπώληση στους Τούρκους και τέλη Οκτώβρη αναχώρησε για την Aliaga.
marittimo Posted November 6, 2006 Posted November 6, 2006 Πήγε και το εκκλησάκι για scrap γιατί; Θα μπορούσε να είχε σωθεί και να πήγαινε σε καμμιά γωνιά στην στεριά εδώ. Κρίμα!
ΟΡΙΩΝ Posted February 19, 2008 Posted February 19, 2008 Τελικά, το Αχιλλεύς δεν ήταν ίδιο με το Κολοκοτρώνης (μεταγενέστερη ονομασία του), όπως καταλαβαίνω από προηγούμενο μήνυμά σου (αυτό για τη Θεσσαλονίκη); Το ΑΧΙΛΛΕΥΣ δεν είναι το ίδιο με το Κολοκοτρώνης. Ήρθε ως μέρος των ιταλικών επανορθώσεων στην Ελλάδα το 1953 και ξεκίνησε με τα σινιάλα του Νομικού σαν επιβατηγό. Περιήλθε έπειτα στην πλοιοκτησία του Ωνάση όπου παρέμεινε μέχρι και το 77 (νομίζω). Έπειτα το αγόρασε ο Καβουνίδης και το μετασκέυασε σε πολυτελές κρουαζιερόπλοιο. Η μετασκευή έγινε στην Γένοβα και πραγματικά αναμόρφωσε το καράβι. Με το νέο του όνομα ΩΡΙΩΝ ξεκίνησε 7ήμερες κρουαζιέρες σε Αιγαίο, Κωνσταντινούπολη, Αίγυπτο και Ισραήλ. Αργότερα ξεκίνησε και 3ήμερες/4ήμερες στα νησιά μας και το Κουσάντασι. Ήταν η χρυσή εποχή της ελληνικής κρουαζιέρας, όταν απο τον Πειραιά ξεκίναγαν μαζί 7-8 κρουαζιερόπλοια. Όμως οι επιθέσεις σε Ακιλελάουρο και ΣΙΤΥ ΟΦ ΠΟΡΟΣ οδήγησαν το 86 την εταιρία μαζί με άλλες στην πτώχευση και το πλοίο κατασχέθηκε και περιήλθε ένα χρόνο αργότερα στην δικαιοδοσία της ΕΤΒΑ. Παροπλισμένο για πολλά χρόνια παρέμεινε δεμένο σε ντάνα στην Ελευσίνα μέχρι που το αγόρασε ο Α. Θωμάς και το έκανε πλωτό εστιατόριο/κέντρο αναψυχής, το ονόμασε THOMAS II. ή ΘΩΜΑΣ ΙΙ. και αναχωρούσε κάθε βράδυ από το Τροκαντερό για βόλτα στο Σαρωνικό. Το ανακαίνισε εξ΄ολοκλήρου, αφαίρεσε όλες τις καμπίνες, ανοιξε παντού σαλόνια, μπαρ και καφετέριες και του πρόσθεσε ελικοδρόμιο στην πρύμη και εκκλησάκι για γάμους και βαφτίσια στην πλώρη. Προστέθηκαν και προπελάκια πλώρα και πρύμα μα ήταν αδύναμα για να γυρίσουν το βαρύ σκαρί του με λίγο καιρό. Τα υπέρογκα έξοδα του (ναυτολόγια, πετρέλαια, συντηρήσεις, χρέη κ.ο.κ.) σε συνάρτηση με τα λιγοστά του έσοδα (δε του δώθηκε ποτέ η άδεια για καζίνο) οδήγησε σε οικονομικό αδιέξοδο την εταιρία. Η μή πληρωμή των ναυτικών για πάνω απο 6 μήνες οδήγησαν το πλήρωμα στην επίσκεση εργασιάς. Μια τελευταία ελπίδα ήταν η πολιτιστική της Θεσσαλονίκης, αλλά η Εμπορική Τράπεζα κατέσχεσε το πλοίο και το οδήγησε εκ νέου σε πλειστηριασμό. Τελικά το αγόρασε ο Ποταμιάνος για ημερόπλοιο, το ονόμασε ΟΛΥΜΠΙΑ Ι. αλλά επειδή ήταν μεγάλο δε χώραγε να μπεί στην Υδρα και έτσι παρέμεινε ακινητοποιημένο στην Μαρίνα του Π. Φαλήρου και ύστερα στην Ελευσίνα. Ακούστηκε πως θα το κάνει πλωτό ξενοδοχείο για τους Ολυμπιακούς, αλλα τελικά ούτε αυτό δεν προχώρησε. Έπειτα απο 54 ολόκληρα χρόνια στις θαλασσές μας, μας άφησε και αυτό πέρσυ κάνοντας το τελευταίο του ταξίδι για Aliaga:(.
Panagia Ekatontapiliani Posted December 26, 2019 Posted December 26, 2019 Μια φωτογραφία από το πλοίο μόλις είχε προσάραξει στη παραλία του Αλιαγα.
Nick the Greek Posted April 7, 2022 Author Posted April 7, 2022 Πήρε πρόσφατα το μάτι μου ένα σχόλιο στο Navi πως οι εργάτες του ναυπηγείου Ansaldo στο Livorno όπου και κατασκευάστηκε το πλοίο, του είχαν δώσει το προσωνύμιο "Il Grecone", που μάλλον μεταφράζεται ως "ο μεγάλος Έλληνας" όσον αφορά το μέγεθος του πλοίου. Κι αυτό σε αντιπαραβολή με το Καραισκάκης που χτιζόταν στο ίδιο ναυπηγείο και είχε το προσωνύμιο "Il Grechino", δηλαδή ο "μικροσκοπικός Έλληνας".
ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ Posted April 8, 2022 Posted April 8, 2022 (edited) Το επίσημο όνομα ήταν ΑΧΙΛΛΕΥΣ όπως πολύ σωστά γράφει πιό πάνω ο φίλος ΩΡΙΩΝ. Edited April 8, 2022 by polmyt
polmyt Posted June 19, 2024 Posted June 19, 2024 Ας το απολαυσουμε σαν ΑΧΙΛΛΕΥΣ σε αγνωστο λιμανι. Πανεμορφη φωτογραφια
ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ Posted June 19, 2024 Posted June 19, 2024 Ιταλικό λιμάνι αν κρίνω από την σημαία στο άλμπουρο
ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ Posted June 20, 2024 Posted June 20, 2024 1 από τα 2 μεσογειακά των επανορθώσεων,λέγεται ότι οι Ιταλοί παραπλάνησαν ( ! ) το ελληνικό δημόσιο στο να τοποθετήσουν στα πλοία ατμοστροβίλους γιατί τα έβλεπαν ανταγωνιστικά προς την Αdriatica κ αυτό όταν οι ντηζελομηχανές είχαν εξαπλωθεί πάρα πολύ.
polmyt Posted July 9, 2024 Posted July 9, 2024 (edited) Το ειδαμε σαν ΑΧΙΛΛΕΥΣ ,ωρα να το απολαυσουμε και σαν ΩΡΙΩΝ με τα σινιαλα του Καβουνιδη με φοντο την Κωνσταντινουπολη Πιθανολογω οτι βρισκομαστε τελος 70s με αρχες 80s Edited July 10, 2024 by polmyt ορθογραφια
ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ Posted July 9, 2024 Posted July 9, 2024 Ωραία φωτο,με την προέκταση στην τσιμινιέρα γιά τον καπνό μιάς κ ήταν ακομα ατμοκίνητο αφού λίγο μετά τοποθετήθηκαν αμερικάνικες ντήζελ Nordberg μεταχειρισμένες από τον πόλεμο,άγνωστες στην Ελλάδα
ΟΡΙΩΝ Posted July 9, 2024 Posted July 9, 2024 8 hours ago, polmyt said: Το ειδαμε σαν ΑΧΙΛΛΕΥΣ ,ωρα να το απολαυσουμε και σαν ΟΡΙΩΝ με τα σινιαλα του Καβουνιδη με φοντο την Κωνσταντινουπολη Πιθανολογω οτι βρισκομαστε τελος 70s με αρχες 80s Η φωτογραφία πρεπει να ναι πριν το 79, τραβηγμένη ανοιχτά της Κωνσταντινούπολης σε μια απο τις 7ήμερες κρουαζιέρες του πλοίου. Μέχρι τότε το πλοίο αντιμετώπιζε συχνά προβλήματα με τα καζάνια των ατμομηχανών, μέχρι που βρέθηκαν στην Αμερική οι μηχανές αυτές, όπως σωστά αναφέρει ο ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ. Η αλλαγή των μηχανών έγινε στα Ναυπηγεία Χαλκίδας υπο την επίβλεψη του Μαστροθεόφιλου Τσομπανίκου. Ευχαριστώ τον polmyt για την πανέμορφη και σπάνια φωτογραφία του πλοίου.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now