Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Posted (edited)

Γνωριζουμε καθολου που ακριβως βρισκεται το

Achilleus/Orion/Thomas II/Olympia I?

Ειχε εμφανιστει λιγο περυσι το καλοκαιρι αλλα απο

κει και περα το εχω χασει. Να υποθεσω ντανα κατακαυμενη

(που λεει κι ο Ηλιας)?

Edited by Nick the Greek
Posted

τα λεφτά μου στην Ελευσίνα (που λέει κι ο Nick), χωρις να το έχω δει απλα πιθανολογώ. Δεν ακούστηκε να έφυγε για scrap επομένως πρέπει να παραμένει σε καμιά ντάνα πεταμένο.

Posted

Μέχρι που έφυγε το ΣΟΛΑΡΙΣ ήταν στην ίδια ντάνα όλα μαζί. Μετά το πήγανε δίπλα στο ΟΔΥΣΣΕΥΣ αλλά την τελευταία φορά δεν το είδα. Λέτε να μη φαίνεται δίπλα σε ΟΔΥΣΣΕΥΣ και OCEAN COYNTESS; :)

Posted

...στην ντάνα εκείνη έβλεπες 2 Βαπόραρους (Σολάρις :( , Απόλλων), το Ωκεανάκι και ένα μάτσο λαμαρίνες (ΟΛΥΜΠΙΑ Ι)...

και απο αυτά έμεινε μόνο το τελευταίο... :eek:

  • 2 months later...
Posted

O Ποταμιάνος πούλησε όλους τους βαπόραρους της ROC για σίδερα και κράτησε το Ολυμπία μόνο και μόνο επειδή ήταν προσωπική του περιουσία.

Κατα τα άλλα άφησε και όλο το κόσμο απλήρωτο...θλιβερή διαχείρηση

  • 6 months later...
Posted

αν και εχει ειπωθει οτι θα εφευγε για scrap,ακομα βρισκεται στο Αμπελακι της Σαλαμινας.

Posted

Μάλλον για κάποιες πρόχειρες επισκευές για να φτάσει ως την Ινδία, μην την πατήσουν όπως με το Εuropa του Λάτση που βούτηξε στην Ερυθρά..

  • 10 months later...
Posted

Το πλοίο προσάραξε τελικά με δικές του δυνάμεις στην παραλία της Aliaga και όχι της Alang όπως νομίζαμε, την Τετάρτη, 1η Νοεμβρίου κατά τις 2 το μεσημέρι. Το όνομά όλο αυτόν τον καιρό που είχε φύγει από τη Σαλαμίνα ήταν SUN.

Posted

Τα νέα τρέχουν κύριοι. Δεν κάνω edit στο προηγούμενο post γιατί νομίζω ότι είναι ιδιαίτερα τα παρακάτω.

Λοιπόν, όταν το πλοίο μας χαιρέτησε, έφυγε για Alang. Σωστά; Σωωωστά.

Βρέθηκε όμως στην Aliaga. Σωστά; Σωωωστά.

Η απορία λοιπόν για το πως ξεκίνησε για Ινδία και τελικά θα κοπεί στη Τουρκία είναι εύλογη.

Η απάντηση είναι ότι ενώ το πλοίο ήταν εν πλω για το Σουέζ, κάποια τζιμάνια από το Ινδικό πλήρωμα πέρασαν την γέφυρα για κουζίνα και θέλησαν να μαγειρέψουν με υγραέριο μέσα εκεί. Το αποτέλεσμα ήταν να κάψουν το φαγητό αλλά να κάψουν και τη γέφυρα.:P Η φωτιά δεν πήρε διαστάσεις κι έτσι σαν να μην τρέχει τίποτα το πλοίο συνέχισε για το κανάλι. Υπολόγισαν όμως χωρίς τον ξενοδόχο γιατί μόλις φτάσανε εκεί οι Αιγυπτιακές αρχές βλέποντας τη γέφυρα, πάθανε μια ψυχολογία, ένα πολιτισμικό σοκ, ένα τραλαλά ρε παιδί μου...Και εννοείται πως δεν επέτρεψαν το πέρασμα του πλοίου από το κανάλι αν δεν αποκατασταθούν οι ζημιές. Έτσι μετά από κάποιο καιρό παραμονής του πλοίου σε κάποιο λιμάνι ή αγκυροβόλιο (δεν ξέρω δυστυχώς που) το ξαναπούλησαν για σκραπ στην Τουρκία όπου τα πράγματα ήταν πολύ πιο εύκολα.

Posted

το maritime matters δημοσιευει 3 φωτο απο την αφιξη του πλοιου στην ενδοξη γειτονα.

sunbeaching(2)w.jpg

sunbeaching(4)w.jpg

sunbeaching(5)w.jpg

The 6,000 gt ALIAGA SUN (ex ACHILLEUS, ORION, THOMAS II, OLYMPIA I being beached at Aliaga, Turkey November 1. Photos by and copyright Selim San 2006
Posted

Μετά την απαγόρευση διέλευσης του καναλιού του Σουέζ, το πλοίο παρέμεινε παροπλισμένο στο Port Said. Το όλο σκηνικό έγινε τον Ιανουάριο. Όλο αυτό το διάστημα παρέμενε εκεί μέχρι που τον Σεπτέμβρη έγινε η μεταπώληση στους Τούρκους και τέλη Οκτώβρη αναχώρησε για την Aliaga.

Posted

Πήγε και το εκκλησάκι για scrap γιατί; Θα μπορούσε να είχε σωθεί και να πήγαινε σε καμμιά γωνιά στην στεριά εδώ. Κρίμα!

  • 1 year later...
Posted
Τελικά, το Αχιλλεύς δεν ήταν ίδιο με το Κολοκοτρώνης (μεταγενέστερη ονομασία του), όπως καταλαβαίνω από προηγούμενο μήνυμά σου (αυτό για τη Θεσσαλονίκη); :D

Το ΑΧΙΛΛΕΥΣ δεν είναι το ίδιο με το Κολοκοτρώνης. Ήρθε ως μέρος των ιταλικών επανορθώσεων στην Ελλάδα το 1953 και ξεκίνησε με τα σινιάλα του Νομικού σαν επιβατηγό. Περιήλθε έπειτα στην πλοιοκτησία του Ωνάση όπου παρέμεινε μέχρι και το 77 (νομίζω). Έπειτα το αγόρασε ο Καβουνίδης και το μετασκέυασε σε πολυτελές κρουαζιερόπλοιο. Η μετασκευή έγινε στην Γένοβα και πραγματικά αναμόρφωσε το καράβι. Με το νέο του όνομα ΩΡΙΩΝ ξεκίνησε 7ήμερες κρουαζιέρες σε Αιγαίο, Κωνσταντινούπολη, Αίγυπτο και Ισραήλ. Αργότερα ξεκίνησε και 3ήμερες/4ήμερες στα νησιά μας και το Κουσάντασι. Ήταν η χρυσή εποχή της ελληνικής κρουαζιέρας, όταν απο τον Πειραιά ξεκίναγαν μαζί 7-8 κρουαζιερόπλοια.

Όμως οι επιθέσεις σε Ακιλελάουρο και ΣΙΤΥ ΟΦ ΠΟΡΟΣ οδήγησαν το 86 την εταιρία μαζί με άλλες στην πτώχευση και το πλοίο κατασχέθηκε και περιήλθε ένα χρόνο αργότερα στην δικαιοδοσία της ΕΤΒΑ.

Παροπλισμένο για πολλά χρόνια παρέμεινε δεμένο σε ντάνα στην Ελευσίνα μέχρι που το αγόρασε ο Α. Θωμάς και το έκανε πλωτό εστιατόριο/κέντρο αναψυχής, το ονόμασε THOMAS II. ή ΘΩΜΑΣ ΙΙ. και αναχωρούσε κάθε βράδυ από το Τροκαντερό για βόλτα στο Σαρωνικό. Το ανακαίνισε εξ΄ολοκλήρου, αφαίρεσε όλες τις καμπίνες, ανοιξε παντού σαλόνια, μπαρ και καφετέριες και του πρόσθεσε ελικοδρόμιο στην πρύμη και εκκλησάκι για γάμους και βαφτίσια στην πλώρη. Προστέθηκαν και προπελάκια πλώρα και πρύμα μα ήταν αδύναμα για να γυρίσουν το βαρύ σκαρί του με λίγο καιρό. Τα υπέρογκα έξοδα του (ναυτολόγια, πετρέλαια, συντηρήσεις, χρέη κ.ο.κ.) σε συνάρτηση με τα λιγοστά του έσοδα (δε του δώθηκε ποτέ η άδεια για καζίνο) οδήγησε σε οικονομικό αδιέξοδο την εταιρία. Η μή πληρωμή των ναυτικών για πάνω απο 6 μήνες οδήγησαν το πλήρωμα στην επίσκεση εργασιάς. Μια τελευταία ελπίδα ήταν η πολιτιστική της Θεσσαλονίκης, αλλά η Εμπορική Τράπεζα κατέσχεσε το πλοίο και το οδήγησε εκ νέου σε πλειστηριασμό.

Τελικά το αγόρασε ο Ποταμιάνος για ημερόπλοιο, το ονόμασε ΟΛΥΜΠΙΑ Ι. αλλά επειδή ήταν μεγάλο δε χώραγε να μπεί στην Υδρα και έτσι παρέμεινε ακινητοποιημένο στην Μαρίνα του Π. Φαλήρου και ύστερα στην Ελευσίνα. Ακούστηκε πως θα το κάνει πλωτό ξενοδοχείο για τους Ολυμπιακούς, αλλα τελικά ούτε αυτό δεν προχώρησε.

Έπειτα απο 54 ολόκληρα χρόνια στις θαλασσές μας, μας άφησε και αυτό πέρσυ κάνοντας το τελευταίο του ταξίδι για Aliaga:(.

  • 1 year later...
  • 2 years later...
Posted

Πήρε πρόσφατα το μάτι μου ένα σχόλιο στο Navi πως οι εργάτες του ναυπηγείου Ansaldo στο Livorno όπου και κατασκευάστηκε το πλοίο, του είχαν δώσει το προσωνύμιο "Il Grecone", που μάλλον μεταφράζεται ως "ο μεγάλος Έλληνας" όσον αφορά το μέγεθος του πλοίου. Κι αυτό σε αντιπαραβολή με το Καραισκάκης που χτιζόταν στο ίδιο ναυπηγείο και είχε το προσωνύμιο "Il Grechino", δηλαδή ο "μικροσκοπικός Έλληνας".

  • polmyt changed the title to Αχιλλεύς (IMO 5001889)
  • 2 years later...
Posted

1 από τα 2 μεσογειακά των επανορθώσεων,λέγεται ότι οι Ιταλοί παραπλάνησαν ( ! ) το ελληνικό δημόσιο στο να τοποθετήσουν στα πλοία ατμοστροβίλους γιατί τα έβλεπαν ανταγωνιστικά προς την Αdriatica κ αυτό όταν οι ντηζελομηχανές είχαν εξαπλωθεί πάρα πολύ.

  • 3 weeks later...
Posted

Ωραία φωτο,με την προέκταση στην  τσιμινιέρα γιά τον καπνό μιάς κ ήταν ακομα ατμοκίνητο αφού λίγο μετά τοποθετήθηκαν αμερικάνικες ντήζελ Nordberg μεταχειρισμένες από τον πόλεμο,άγνωστες στην Ελλάδα 

Posted
8 hours ago, polmyt said:

Το ειδαμε σαν ΑΧΙΛΛΕΥΣ ,ωρα να το απολαυσουμε και σαν ΟΡΙΩΝ με τα σινιαλα του Καβουνιδη με φοντο την Κωνσταντινουπολη

Πιθανολογω οτι βρισκομαστε τελος 70s με αρχες 80s

Η φωτογραφία πρεπει να ναι πριν το 79, τραβηγμένη ανοιχτά της Κωνσταντινούπολης σε μια απο τις 7ήμερες κρουαζιέρες του πλοίου. Μέχρι τότε το πλοίο αντιμετώπιζε συχνά προβλήματα με τα καζάνια των ατμομηχανών, μέχρι που βρέθηκαν στην Αμερική οι μηχανές αυτές, όπως σωστά αναφέρει ο ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ. Η αλλαγή των μηχανών έγινε στα Ναυπηγεία Χαλκίδας υπο την επίβλεψη του Μαστροθεόφιλου Τσομπανίκου.

Ευχαριστώ τον polmyt για την πανέμορφη και σπάνια φωτογραφία του πλοίου.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...