Nick the Greek Posted April 17, 2023 Author Posted April 17, 2023 Οι Clarksons έκαναν μια ανάλυση της παγκόσμιας λίστας πλοίων υπό παραγγελίαν, την παρουσιάζει το splash. Η χωρητικότητα δεξαμενοπλοίων υπό παραγγελία αντιστοιχεί μόλις στο 4% της παρούσας χωρητικότητας του ενεργού παγκοσμίου στόλου. Στα πλοία χύδην ξηρού φορτίου το αντίστοιχο ποσοστό είναι στο 7% ενώ στα container είναι στο 29%. Πόσο είναι στα LNG? Είναι στο αστρονομικό 50%. Αν δηλαδή κυκλοφορούν 1,000 τέτοια πλοία σήμερα, μέσα στα επόμενα 4-5 χρόνια θα κυκλοφορούν 1,500 περίπου, ανάλογα με το ποσοστό των παλαιοτέρων πλοίων που θα πάνε για κόψιμο. Αν μιλάμε για τομέα της ναυτιλίας που αναπτύσσεται.
Nick the Greek Posted June 3, 2023 Author Posted June 3, 2023 Κάθε χρόνο ο γνωστός Γαλλικός ναυλομεσιτικός οίκος BRS(Barry Rogliano Salles) -με άχρηστη πληροφορία της ημέρας πως έχουν έδρα στο Neilly-sur-Seine- μοιράζει μια ετήσια έκδοση που αναλύει τις ναυτιλιακές αγορές. Από την φετινή έκδοση αλιεύουμε ότι για τα επόμενα χρόνια και παρά το γεγονός ότι οι τιμές των νεότευκτων έχουν αυξηθεί εώς και 150% σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, ο αριθμός των νεότευκτων τάνκερ φτάνει συνολικά τα 333 πλοία με πάνω από τις μισές παραγγελίες να έχουν δωθεί μέσα στο 2023. Συνολικά 105 από όλες αυτές τις παραγγελίες προέρχονται από Έλληνες πλοιοκτήτες.
Strofalos Posted October 24, 2024 Posted October 24, 2024 Άρχισαν οι εξυπνάδες από τους τοκογλύφους, συγνώμη τους τραπεζίτες ήθελα να πω... Ούτε λίγο ούτε πολύ λένε "σταματήστε να αγοράζετε πλοία με ιδία κεφάλαια, πάρτε δάνεια και ας μην τα χρειάζεστε, πληρώστε μας τους τόκους των δανείων γιατί χάνουμε λεφτά από την απομάκρυνσή σας από εμάς, και εάν γίνει κάτι στο μέλλον και χρειάζεστε λεφτά, εδώ θα είμαστε (εάν μας χρωστάτε) να σας ακούσουμε". Λες και τα προηγούμενα χρόνια που χρωστούσαν στις τράπεζες, αυτές ήταν δίπλα στις εταιρείες να τους βοηθήσουν..! Νωπή είναι άλλωστε η "διακυβέρνηση" της Άττικα από την Πειραιώς... (Δεν ξέρω καν αν είναι το κατάλληλο τοπικ.) https://www.newmoney.gr/roh/palmos-oikonomias/nautilia/trapezes-pros-naftiliakes-eteries-parte-dania-ke-as-min-ta-chriazeste-gia-na-minete-sto-pechnidi-pics/
giorgos_249 Posted October 24, 2024 Posted October 24, 2024 Τι σε κανει να πιστευεις οτι οι τράπεζες θέλουν να μπλέξουν με τη ναυτιλία? Από τις εκατοντάδες τράπεζες στην Ευρώπη 10 κάνουν shipping finance. Οι άλλοι τι είναι, μ....ες και δε μπαίνουν να βγάλουν χρήματα αφού όλα είναι τόσο ρόδινα? Τι λέτε ρε παιδιά ......
Nick the Greek Posted October 24, 2024 Author Posted October 24, 2024 Μου δίνεις μια καλή πάσα να αναφέρω πως η διαθεσιμότητα χρηματοδότησης για τα πλοία είναι αρκετά περιοδική και πολλές φορές συμβαδίζει με τα μακροοικονομικά της ευρύτερης οικονομίας. Άλλες φορές η κάνουλα κλείνει θεαματικά, κι άλλες φορές ανοίγει. Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που τα τελευταία 10-15 χρόνια έχουν δυναμικά εισέλθει στα bulkcarriers και στα tankers(γιατί στα container είχαν ήδη διεισδύσει) οι εταιρείες leasing ή τα τμήματα των τραπεζών που ασχολούνται με αυτό το κομμάτι ή ακόμα και εμπορικοί οίκοι που έχουν πρόσβαση σε φτηνή χρηματοδότηση ανεξαρτήτως συνθηκών. Βάζουν τη χρηματοδότηση, διατηρούν την κυριότητα του asset και το παραχωρούν με κάποιο bareboat στον ενδιαφερόμενο. Οι ρήτρες των συμβολαίων τους επιτρέπουν σχετικά εύκολα να τραβήξουν το χαλί κάτω από τα πόδια του ενδιαφερόμενου με το πρώτο σημάδι προβλημάτων, ενώ υπάρχουν ρήτρες με μηχανισμούς που δίνουν σε αυτόν που εκμεταλλεύεται το πλοίο τη δυνατότητα να το αγοράσει είτε κατά τη διάρκεια, είτε στο τέλος του bareboat. Αυτά με πολύ απλές πινελιές για να μην ξεφύγουμε. Μανούλες σε αυτό οι Κινέζοι, πράγμα που βοήθησε πολύ την ραγδαία ανάπτυξη του στόλου τους. Μαθαίνω δε, ότι μερικοί μεσίτες εν Ελλάδι αρχίζουν να απασχολούν ανθρώπους που ασχολούνται συγκεκριμένα με αυτήν τη δραστηριότητα. Αστερίσκος για τα ferries, τα περιθώρια κέρδους δεν είναι μεγάλα και επιβεβαιωμένα οι κάνουλες, τουλάχιστον στην Ελλάδα, είναι πάντοτε σφιχτές.
Strofalos Posted October 25, 2024 Posted October 25, 2024 19 hours ago, Nick the Greek said: Αστερίσκος για τα ferries, τα περιθώρια κέρδους δεν είναι μεγάλα και επιβεβαιωμένα οι κάνουλες, τουλάχιστον στην Ελλάδα, είναι πάντοτε σφιχτές Τα ferries τώρα ξεκινάνε αυτό το τροπάρι. Grimaldi & Stena δείχνουν τον δρόμο. Σε κάτι τέτοια πρέπει να έχουν μπλέξει, ειδάλλως δεν εξηγούνται τόσες πολλές ναυπηγήσεις...
Petros P Posted April 3 Posted April 3 50 minutes ago, Nick the Greek said: Αναμένουν όμως όπως και όλοι τι μέλλει γεννέσθαι με τις κυρώσεις του βαψομαλλιά. Δεν θυμάμαι αν το έχουμε αναφέρει, το πρόστιμο είναι max 1 εκ. US$ ανα προσέγγιση για κάθε είδους κινέζικο πλοίο . Τους μικρούς θα τους κόψει,αλλα κολοσσοί θεωρώ πως θα επιμερίσουν με κάποιο τροπο το κόστος.
Nick the Greek Posted April 3 Author Posted April 3 Θα δούμε σε 2 εβδομάδες τι ακριβώς θα ξημερώσει, τίποτε δεν είναι ακόμη σίγουρο.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now