Petros P Posted April 18, 2023 Posted April 18, 2023 (edited) Παιρνοντας πασα απο το ποστ του Nick The Greek,αναρωτιέμαι τοσα χρονια γιατι δεν εχουμε μια γραμμη.Ειδικα που τώρα θα λεγαμε πως Ελλαδα-Κυπρος-Αιγυπτος ειναι σε αρκετά good terms. Edited April 18, 2023 by proud_ionian λινκ
fourtounakis Posted April 18, 2023 Posted April 18, 2023 Τελευταία σύνδεση ήταν το καλοκαίρι του 2002 με το SALAMIS STAR το οποίο αναχωρούσε κάθε Πέμπτη από Πειραιά για Μύκονο Πατμο Ρόδο Λεμεσσό Πορτ Σάιντ και επιστροφή.
nomikos Posted April 18, 2023 Posted April 18, 2023 Αυτό θα ήταν μία καταπληκτική κρουαζιέρα.Με το υπερπολυτελές Dame M στα τελευταία του.Πλωριά μπαλκόνια,κόντρα γέφυρα περατζάδες made in japan αυτό το Dame M τα είχε όλα.
Strofalos Posted April 18, 2023 Posted April 18, 2023 Γενικά πως και δεν έχουμε γίνει ο ενδιάμεσος της Αιγύπτου για Ευρώπη σε ένα δρομολόγιο για Ro-Ro..απορίας άξιο.
JTEDimandix Posted April 22, 2023 Posted April 22, 2023 Εγώ πιστεύω ότι από Κρήτη για Αλεξάνδρεια ή Πορτ Σάιντ μια χαρά θα μπορέσει να δουλέψει πλοίο. Το πρόβλημα όμως είναι ότι τα λιμάνια της νότιας Κρήτης -ακόμη και της Ιεράπετρας που είναι στις 5 μεγαλύτερες πόλεις του νησιού- μετά βίας βάζουν παντόφλες. Στην Ιεράπετρα μπαίνουν μόνο εκδρομικά πλοιάρια για Χρυσή/Γαϊδουρονήσι και σε όλα τα υπόλοιπα (Παλιόχωρα, Σούγια, Αγ. Ρουμέλη, Λουτρο, Σφακιά, Πλακιάς) μικρά πλοία για Γαύδο και μόνο Παλιόχωρα και Σφακιά μπαίνουν παντόφλες. Μόνο στο λιμάνι του Αθερινόλακκου έχει μπει πλοίο μεγέθους μέχρι 170 μ (Κι αυτό εφοσον το επιτρέπει ο καιρός) αλλά το εν λόγω λιμάνι είναι βιομηχανικό λόγω του κοντινού ηλεκτρικού σταθμού. Μπορεί να πάει πλοίο από βορρά πχ από Ηράκλειο αλλά ποιος κάνει τον γύρω του Λασιθίου; Ένα άλλο πρόβλημα -το οποίο αφοφά την Αίγυπτο όμως- είναι αυτό: Quote Several western governments have issued travel warnings to many areas in Egypt. The UK Foreign Office recommends against all travel to the northern Sinai and the Libyan border, and against non-essential travel to the southern Sinai (although Sharm el-Sheikh is okay), and to the Western Desert region. In some places, travel by land is prohibited for non-Egyptians, and in others the army or the police provide security escorts for vehicles carrying tourists. πηγή: Wikivoyage Η ΑΝΕΝΔΥΚ κάτι σχεδίαζε με το Σφακιά Ι (νυν Κέρκυρα Εξπρες), αλλά τίποτα δεν καρποφόρησε.
Nick the Greek Posted April 22, 2023 Posted April 22, 2023 Νομίζω πως το πρώτο βήμα για ένα τέτοιο εγχείρημα δεν είναι τα λιμάνια αλλά τα εμπορικά επιμελητήρια των δύο χωρών. Για να δεί κανείς αν και τι εμπορεύονται μεταξύ τους. Και μετά περπατάς στο δάσος της Βουλώνης που έλεγε κι ένας καθηγητής μου στο Λύκειο.
pathfinder Posted April 22, 2023 Posted April 22, 2023 Η ευκαιρία υπήρξε στο παρελθόν με τα πρώιμα προς Ευρώπη αλλά τότε ήταν απλά ευκαιρία για "αρπαχτή". Θεωρώ ότι οι συσχετισμοί σήμερα είναι πολύ δυσμενέστεροι. Νομίζω και το πλεονέκτημα του συνομότερου "transit time" δεν υπάρχει πλέον (ή είναι αμελητέο σε σχέση με το πολύ υψηλότερο κόστος) γιατί τα μεταφορικά συστήματα . έχουν κάνει άλματα μπροστά (η Ελλάδα όπως πάντα πάει σαν τον κάβουρα). Για σύνδεση RoRo η Ελλάδα μειονεκτεί σε σχέση με γειτονικές χώρες.
JTEDimandix Posted April 22, 2023 Posted April 22, 2023 12 hours ago, Nick the Greek said: τι εμπορεύονται μεταξύ τους. Με μια έρευνα που έκανα, υπάρχει τρελό εμπόριο μεταξύ τους. Το 2021 έβγαλαν 1.94 δις σε αργό πετρέλαιο. Επίσης η Ελλάδα είναι ο 4ος μεγαλύτερος Ευρωπαϊκός επενδυτής της Αιγύπτου. Αλληλοεμπορευόμαστε από Αρχαιοτάτων χρόνων πάντως.
pathfinder Posted April 22, 2023 Posted April 22, 2023 Το εμπόριο είναι η μια παράμετρος. Όμως επειδή αν δεν κάνω λάθος μιλάμε για σύνδεση ΜΕ RoRo πρέπει να δούμε πιό προσεκτικά το τι εμπορεύματα διακινούνται. Έχουμε πει ότι το RoRo είναι ένα ακριβό πλοίο το οποίο μπορεί να είναι ανταγωνιστικό μόνο σε ειδικές μεταφορικές ανάγκες (προφανώς rolling stock, time sensitive μεταφορές κλπ.) Στο παρελθόν (αναφέρθηκαν τα RoRo του Κ.Αγαπητού αλλά ήταν διάφοροι εμπλεκόμενοι -ΑΝΕΚ, ψυγειάδες, μεσάζοντες- ήταν νομίζω λιγότερο και η Salamis) το αντικείμενο μεταφοράς ήταν τα πρώιμα φρέσκα, τα οποία επωλούντο σε πολύ υψηλές τιμές στις αγορές της Ευρώπης μέχρι να βγούν τα αντίστοιχα Ελληνικά, Τουρκικά, Ιταλικά κλπ. και η προσφορά να ρίξει τις τιμές. Προφανώς σήμερα τα προιόντα αυτά ακολουθούν άλλους δρόμους μεταφοράς.
JTEDimandix Posted April 23, 2023 Posted April 23, 2023 Πιο πάνω έγραψα για αργό πετρέλαιο, το οποίο όμως εφάπτεται στα επικίνδυνα φορτιά. Δεν μούρχεται κάποια άλλη εταιρεία στο μυαλό, εκτός από την CCL. Νομίζω ότι μπορούν να δοκιμάσουν με το Olympus/Άγιος Γεώργιος, μιας και δεν νομίζω να τους περισσεύει άλλο πλοίο.
pathfinder Posted April 23, 2023 Posted April 23, 2023 Το πετρέλαιο θα πηγαίνει όπως πήγαινε μέχρι τώρα. Δεν βλέπω κανέναν λόγο/πλεονέκτημα να αρχίσει να μεταφέρεται με βυτία.
Ssiap21 Posted June 6, 2023 Posted June 6, 2023 Ειδικά μετά την τελευταία συμφωνία με την Αίγυπτο το πετρέλαιο δεν έχει κανέναν απολύτως λόγο να αλλάξει ο τρόπος που μεταφέρεται. Αφενός το ταξίδι απ' την Αίγυπτο στην Ελλάδα είναι λιγότερο από 2 μέρες και αφετέρου η Αίγυπτος κυρίως εξάγει στην Ελλάδα αργό πετρέλαιο το οποίο πρέπει να πάει στον Ασπρόπυργο ή στην Κόρινθο (άντε και στη Θεσσαλονίκη) στα διυλιστήρια και όχι έτοιμα παράγωγα. Άρα μάλλον είναι μια ξεχωριστή κατηγορία στο εμπόριο μεταξύ των 2 χωρών.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now