Earl Granville Posted March 16, 2006 Posted March 16, 2006 Σφραγίδα του υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ στην περιβαλλοντική μελέτη αναμένει ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς προκειμένου να ξεκινήσουν οι εργασίες αποκατάστασης των βυθισμάτων στο επιβατικό λιμάνι του Πειραιά. Πρόσφατα το όλο ζήτημα έφερε στο προσκήνιο με επίκαιρη ερώτησή του ο βουλευτής Πειραιώς Π. Μαντούβαλος εν όψει της θερινής περιόδου. Η καθυστέρηση επικύρωσης της σχετικής περιβαλλοντική μελέτης που αφορά στη μεταφορά των υλικών της βυθοκόρησης δεν αποκλείεται να αποτελέσει την αιτία καθυστερήσεων στην πρόοδο του έργου που αφορά την ανάπτυξη του πρώτου προβλήτα, δεδομένου ότι ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς έχει προβλέψει τον οικολογικό «ενταφιασμό» των προαναφερθέντων υλικών της βυθοκόρησης στα έργα του προβλήτα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η διαδικασία αποκατάστασης των βυθισμάτων απαιτεί εύλογο χρονικό διάστημα με προσωρινή «αχρήστευση» των θέσεων παραβολής- πρυμνοδέτησης των επιβατηγών –οχηματαγωγών– γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα την πρόσκαιρη αλλαγή των θέσεων απόπλου- κατάπλου των πλοίων. Εκ των στοιχείων το θέμα της αλλοίωσης των βυθισμάτων εμφανίζεται να απασχολεί τις αρμόδιες υπηρεσίες του Οργανισμού έντονα την τελευταία δεκαετία,, ενώ υπάρχει πληθώρα εγγράφων που έχουν αποσταλεί προς τα υπουργεία Εμπορικής Ναυτιλίας και ΠΕΧΩΔΕ για το συγκεκριμένο θέμα το κόστος του οποίου δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητο. Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με τον Οργανισμό, η αλλοίωση των βυθισμάτων αποδίδεται στην φερτές ύλες από τους αγωγούς των ομβρίων που καταλήγουν στην λιμενολεκάνη, οι οποίοι ανήκουν στη σφαίρα ευθύνης της ΕΥΔΑΠ και τίθεται ερώτημα περί της κάλυψης του κόστους των εργασιών. Υπενθυμίζεται ότι στο επιβατικό λιμάνι του Πειραιά έχουν σημειωθεί αλλεπάλληλα κρούσματα επικάθισης επιβατηγών- οχηματαγωγών στις διαδικασίες απόπλου και κατάπλου, ενώ έχουν απαιτηθεί και αποζημιώσεις από ακτοπλοϊκές εταιρίες που τα πλοία τους είτε υπέστησαν βλάβες στα συστήματα πρόωσης είτε ζήτησαν τη συνδρομή ρυμουλκών για την αποκόλλησή τους. Αξίζει τέλος να σημειωθεί ότι ανάλογα προβλήματα αλλοίωσης των βυθισμάτων τους αντιμετωπίζουν και άλλα λιμάνια, κυρίως της νησιωτικής χώρας, τα οποία είναι σε γνώση της αρμόδια Γενικής Γραμματείας του ΥΕΝ για θέματα λιμένων όπως βέβαια και στις αρμόδιων υπηρεσιών των υπουργείων στη σφαίρα αρμοδιοτήτων των οποίων βρίσκονται λιμάνια που έχουν περάσει στον έλεγχο της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας αυτοδιοίκησης. Στις περισσότερες των περιπτώσεων θαλάσσια ρεύματα οδηγούν υλικά που εναποτίθενται στις λιμενολεκάνες εξ αιτίας της απόρριψής τους μέσω των δικτύων όμβριων υδάτων αλλά και της μετακίνησης υλικών του ούτων λιμενολεκανών, εξαιτίας των αναδεύσεων που προκαλούν οι προπέλες των πλοίων σε ορισμένα σημεία με αποτέλεσμα να απαιτείται συνεχής έλεγχος. www.express.gr
Earl Granville Posted March 16, 2006 Author Posted March 16, 2006 Ως γνωστών σε αυτή την χώρα όλα τα πράγματα γίνονται έγκαιρα και πάντα στην εποχή τους και στην ώρα τους. Στις 3 η ώρα το μεσημέρι της Παρασκευής θα σκεφτούν να ασφαλτοστρώσουν την Πατησίων, στις 12 το μεσημέρι θα περάσει το σκουπιδιάρικο να πάρει τα σκουπίδια από τα στενά της Κυψέλης και το καλοκαίρι θα σκεφτούν ότι πρέπει να σκάψουν ορισμένες θέσεις του λιμανιού που έχουν μικρύνει τα βυθίσματα. Μιλάμε για ένα πρόβλημα ( κυρίως στις θέσεις που δένουν τα πλοία της ΑΝΕΚ για Χανιά και Ηράκλειο) το οποίο έχει ενεκύψει εδώ και πολύ καιρό, πέρασε ολόκληρο φθινόπωρο και χειμώνας που τα δρομολόγια ,τα βαπόρια και η κίνηση ήταν ελάχιστα και ελάχιστη και τώρα που καλοκαιριάζει σκέφτηκαν να ανοίξουν τέτοιες δουλειές. Τόσο καιρό τι έκαναν?Τις μελέτες?
Hastaroth Posted March 18, 2006 Posted March 18, 2006 1.Γιά τά σκουπιδιάρικα στά στενά τής Κυψέλης έχω ιδίαν πείραν καθ'ότι Κυψελιώτης.Δέν περνάνε στίς 12 το μεσημέρι αλλά σέ ακόμα πιό κατάλληλη ώρα,δηλαδή στίς 6-7 το πρωϊ (που ξεκινάνε οι περισσότεροι να πάνε στίς δουλειές τους...) 2.Η καθυστέρηση στην επικύρωση τής μελέτης οφείλεται στο γεγονός οτι το ΥΠΕΧΩΔΕ περίμενε να ετοιμάση την σφραγίδα το τοπικό σφραγιδοποιείο 3.Εχουμε να κάνουμε γλέντια το καλοκαίρι που τά βαπόρια τού Σαρωνικού θά δένουν στό κόκκινο και τά Κρητικά στό Παλατάκι.....
proud_ionian Posted April 15, 2006 Posted April 15, 2006 Mετά το πέρας της θερινής περιόδου, όπου οι αφιξοαναχωρήσεις των επιβατηγών οχηματαγωγών είναι πυκνές, μετατίθεται η διαδικασία αποκατάστασης των βυθισμάτων του επιβατικού λιμένα του Πειραιά. Η αιτία της μετάθεσης των εργασιών βυθοκόρησης, σύμφωνα με πληροφορίες, αποδίδεται στην καθυστέρηση των διαδικασιών έγκρισης από το ΠΕΧΩΔΕ της περιβαλλοντικής μελέτης που είχε εκπονηθεί και αποσταλεί στο υπουργείο, η οποία και απαιτείται για την έναρξη των εργασιών. Ωστόσο, η καθυστέρηση αυτή, που έλαβε τέλος πρόσφατα με την υπογραφή των σχετικών εγγράφων, σύμφωνα με εκτιμήσεις εμπειρογνωμόνων επηρέασε και την πρόοδο του έργου που αφορά την ανάπτυξη της πρώτης προβλήτας δεδομένου ότι ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς έχει προβλέψει τον οικολογικό «ενταφιασμό» των προαναφερθέντων υλικών της βυθοκόρησης στα έργα του προβλήτα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η διαδικασία αποκατάστασης των βυθισμάτων απαιτεί εύλογο χρονικό διάστημα με προσωρινή «αχρήστευση» των θέσεων παραβολής - πρυμνοδέτησης των επιβατηγών - οχηματαγωγών γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα την πρόσκαιρη αλλαγή των θέσεων απόπλου - κατάπλου των πλοίων. Εκ των στοιχείων, το θέμα της αλλοίωσης των βυθισμάτων εμφανίζεται να απασχολεί, τις αρμόδιες υπηρεσίες του Οργανισμού την τελευταία δεκαετία ενώ υπάρχει πληθώρα εγγράφων που έχουν αποσταλεί προς τα υπουργεία Εμπορικής Ναυτιλίας και ΠΕΧΩΔΕ για το συγκεκριμένο θέμα, το κόστος του οποίου δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητο. Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με τον Οργανισμό, η αλλοίωση των βυθισμάτων αποδίδεται στις φερτές ύλες από τους αγωγούς των ομβρίων που καταλήγουν στη λιμενολεκάνη, οι οποίοι ανήκουν στη σφαίρα ευθύνης της ΕΥΔΑΠ. Υπενθυμίζεται ότι στο επιβατικό λιμάνι του Πειραιά έχουν σημειωθεί αλλεπάλληλα κρούσματα επικάθισης επιβατηγών - οχηματαγωγών στις διαδικασίες απόπλου και κατάπλου, ενώ έχουν απαιτηθεί και αποζημιώσεις από ακτοπλοϊκές εταιρίες που τα πλοία τους είτε υπέστησαν βλάβες στα συστήματα πρόωσης είτε ζήτησαν τη συνδρομή ρυμουλκών για την αποκόλλησή τους. Αξίζει, τέλος, να σημειωθεί ότι ανάλογα προβλήματα αλλοίωσης των βυθισμάτων τους αντιμετωπίζουν και άλλα λιμάνια, κυρίως της νησιωτικής χώρας, τα οποία είναι σε γνώση της αρμόδια Γενικής Γραμματείας του ΥΕΝ για θέματα λιμένων όπως βέβαια και στις αρμόδιες υπηρεσίες των υπουργείων στη σφαίρα αρμοδιοτήτων των οποίων βρίσκονται λιμάνια που έχουν περάσει στον έλεγχο της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Αυτοδιοίκησης. Στις περισσότερες των περιπτώσεων, θαλάσσια ρεύματα οδηγούν υλικά που εναποτίθενται στις λιμενολεκάνες εξαιτίας της απόρριψής τους μέσω των δικτύων ομβρίων υδάτων, αλλά και της μετακίνησης υλικών των βυθών των λιμενολεκανών εξαιτίας των αναδεύσεων που προκαλούν οι προπέλες των πλοίων σε ορισμένα σημεία, με αποτέλεσμα να απαιτείται συνεχής έλεγχος. πηγη: Η Express
proud_ionian Posted April 15, 2006 Posted April 15, 2006 O Earl τα ειχε επισημανει απο περσυ αυτα. και οι ακτοπλοοι απο τον αυγουστο.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now