Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Posted (edited)

Μία πολύ ενδιαφέρουσα αναφορά για το παρελθόν του πλοίου στην χώρα μας, βρίσκουμε στην δημοσίευση από τα Ναυτικά Χρονικά (τεύχος Δεκεμβρίου 1976) που παρέθεσα πριν λίγο στο topic του πρώτου ΧΡΥΣΗ ΑΜΜΟΣ.

Διαβάζουμε ότι ενώ στα τέλη του 1976 βρισκόταν ακόμα υπό μετασκευή στην Σαλαμίνα στο ναυπηγείο ΑΡΓΩ, και ήδη είχε μετονομασθεί ΗΠΕΙΡΟΣ ΙΙ (2), η αρχική πρόθεση του πλοιοκτήτη του ήταν να δρομολογηθεί εξαρχής στην ιδιαίτερη πατρίδα του στην Άνδρο, και όχι σε γραμμή Ηγουμενίτσας - Ιταλίας. Κάτι βέβαια που τελικά πρέπει και να έγινε (με αποτέλεσμα δηλαδή να μην δουλέψει ποτέ σε γραμμή προς την Ιταλία), μιας και μόλις λίγους μήνες μετά (τον Μάιο 1977) μετονομάστηκε ΧΡΥΣΗ ΑΜΜΟΣ με εγγραφή στο ελληνικό νηολόγιο.

Και το ερώτημα βέβαια που γεννάται είναι το γιατί αφού υπήρχε αυτή η πρόθεση, ονομάστηκε αρχικά ΗΠΕΙΡΟΣ ΙΙ και υπό ξένη σημαία. Μία ίσως εξήγηση θα μπορούσε να υπάρξει από αναφορά σε άλλο δημοσίευμα της εποχής εκείνης (αρχές του '77), όπου φαινόταν το υπουργείο ναυτιλίας να είχε αρνηθεί στον Πολέμη δρομολόγηση πλοίου από την Ραφήνα λόγω....... συνωστισμού (ακριβώς όπως το γράφω !!!) πλοίων στο λιμάνι της, και τελικά να του επετράπει λίγο αργότερα.

NX_1976-12-15.thumb.jpg.0d84fe72210800ba64eff40de11feac8.jpg

Edited by polmyt
Posted

Έχω δύο καρτ-ποσταλ που μου είχε στείλει ο θείος μου (Ο οποίος είχε κάνει στου Πολέμη), που δείχνουνε το Epirus ll στην Ηγουμενίτσα. (Δυστυχώς είναι σε κακή ποιότητα). Στην ασπρόμαυρη φαίνεται το Χρυσοβαλαντου, στην μέση η πρύμη ΜΑΛΛΟΝ του Epirus ll και δεξιά κάποιο της Adriatica. Στην δεύτερη όμως φαίνεται ξεκάθαρα το Epirus ll (Πάνω) και μάλιστα είχε και την γαλάζια ριγα! (Κάτω φαίνεται το Οινουσαι και το Εγνατία) 

img_1_1741533858862.jpg

img_2_1741533912475.jpg

Posted (edited)

Εξαιρετική η έγχρωμη καρτ ποστάλ.

Μιας και όσα ανέφερα βασίζονται όχι σε προσωπικές μαρτυρίες ή ακούσματα, αλλά σε ντοκουμέντα της εποχής τα οποία και παράθεσα, και στοιχεία από το νηολόγιο, μπορούμε να αποκλείσουμε την πιθανότητα στην καρτ ποστάλ να βλέπουμε το ΗΠΕΙΡΟΣ 3 και όχι το ΗΠΕΙΡΟΣ 2, από την στιγμή μάλιστα που όπως αναφέρεται στο άρθρο των Ναυτικών Χρονικών ήταν αδελφά πλοία ??? 

Edited by ΣΕΙΡΙΟΣ
Posted

Στην πραγματικότητα δεν είναι αδελφά.  Εξωτερικά έχουνε διάφορες. Έχουνε πολλά κοινά γιατί κατασκευαστηκανε από το ίδιο ναυπηγείο για την ίδια γραμμή. Αυτό δεν τα κάνει αδελφά. Για να ξεχωρίσετε, συγκρίνεται φωτογραφίες των δύο πλοιων. Το Epirus ll είχε μεγαλύτερο κομοδεσιό από το Epirus lll. Τώρα συγκρίνεται και με την έγχρωμη καρτ-ποσταλ. Φαίνεται ξεκάθαρα ότι δεν πρόκειται για το Epirus lll

Posted

Αν είναι έτσι όπως τα λέτε, τότε μόνο μία περίπτωση διακρίνω. Το πλοίο στο διάστημα από Φεβρουάριο μέχρι Μάιο 1977 να πρόλαβε όχι μόνο να δουλέψει στην γραμμή Ηγουμενίτσα - Μπάρι αλλά και να απεικονιστεί σε καρτ ποστάλ στην Ηγουμενίτσα. 

Posted

Δεν γνωρίζω για πόσο χρονικό διάστημα και σε ποιά γραμμή δραστηριοποιήθηκε ως Ήπειρος 2 πάντως στο αρχείο μου το έχω σε μια φώτο με αυτό το όνομα.

DSC08590.thumb.JPG.0ad93ef985c4512ec9b18fa0edbeb8ba.JPG

(Η φώτο μάλλον είναι απο κάποιο τέυχος του Εφοπλιστή.)

Posted

Έχουν αλλάξει τα πράγματα Παλιά ταξίδευαν καραβάκια σε γραμμές που ήταν αδιανόητο γιά τα σημερινά δεδομένα Προσωπικά θυμάμαι το ΚΑΛΥΜΝΟΣ το 1967 να κάνει Πειραιά-Μπρίντιζι,Βρινδήσιον όπως το έλεγαν τότε με την αρχαιοελληνική του ονομασία.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...