polmyt Posted January 27 Posted January 27 (edited) Να δουμε αλλο ενα πολυ παλιο πλοιο του πολεμικου ναυτικου Προκειται για το πλωτο συνεργειο ΗΦΑΙΣΤΟΣ με διακριτικο Α328, το οποιο ειχαμε προπολεμικα ,σωθηκε και φαινεται να εκποιηθηκε το 1968 Το πηραμε το 1922 σαν μερος των γερμανικων επανορθωσεων και πριν τον πολεμο ειχε τα ονοματα ΒΑΣΙΛΕΥΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΙΙ και ΧΙΟΣ Ι. Το πρωτο του ονομα ηταν MARIE REPPEL Το βλεπουμε στη Σουδα ,λογικα τη δεκαετια του 50 ,ισως και αρχες 60 ,αν κρινω απο το λεοφωρειο που διακρινεται αριστερα Να ευχαριστησω τον @Nektarios Papadakis για την αναγνωριση και τις πληροφοριες Edited January 28 by polmyt
ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ Posted January 27 Posted January 27 (edited) Τα άλλα 2 ονόματα λίγο μετά την μικρασιατική καταστροφή Η φωτό πρέπει να είναι μέσα τέλη 50ς λόγω νατοϊκού αριθμού μέχρι 1964 που παροπλίστηκε Τέτοια λεωφορεία κ με το χρώμα αυτό κυκλοφορούσαν μέχρι μέσα 60ς Το 1968 που εκποιήθηκε,τα πολεμικά διαλύονταν Πέραμα βασικά,άντε κ Σαλαμίνα,Ελευσίνα Edited January 27 by Nick the Greek Quote
georgios express Posted January 28 Posted January 28 Ευχαριστίες στον @polmyt, τον @ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ αλλά και τον @Nektarios Papadakis για την φωτογραφία και τις πληροφορίες για το "'Ηφαιστος". Θα προσθέσω και εγώ μερικές: Κατά την έκρηξη του Ελληνοϊταλικού Πολέμου, υπολογιζόταν ως πολύτιμη μονάδα υποστήριξης του Στόλου. Μετά την κατάρρευση του Μετώπου τον Απρίλιο 1941, με επιμονή του ΑΣ Υποναυάρχου Ε. Καββαδία και ενώ ο Ναύσταθμος βομβαρδιζόταν από την Γερμανική Αεροπορία, έγινε κατορθωτό να φορτώσει περίπου το 1/3 των υλικών των Συνεργείων και να καταπλεύσει απευθείας στην Αλεξάνδρεια, όπου ο μεσοπρόθεσμος σχεδιασμός προέβλεπε την ανασυγκρότηση του Στόλου. (Εναλλακτικά προετείνετο η λύση της Σούδας, η οποία όμως σε ενάμιση μήνα είχε ήδη καταληφθεί από τον εχθρό). Σε αυτήν την επονομασθείσα "εκδημία του Στόλου", εμφανίσθηκαν πολλά προβλήματα και σημειώθηκαν σοβαρές απώλειες πλοίων, εξαιτίας της ολιγωρίας και της σύγχυσης που επικράτησε σε κορυφαίο πολιτικοστρατιωτικό επίπεδο λόγω της χαοτικής καταστάσεως που επικρατούσε το δεύτερο δεκαήμερο του Απριλίου 1941 (ουδέποτε εξεδόθη η ανάλογη επίσημη διαταγή). Τα προβλήματα επιτάθηκαν λόγω της αμφιθυμίας και της απογοήτευσης υπολογίσιμης μερίδας μεσαίων κυρίως στελεχών του ΒΝ που μεταφράσθηκαν σε άρνηση να μεταβούν στην Μέση Ανατολή, γεγονός που είχε ως αποτέλεσμα να επηρεασθούν τα κατώτερα ιεραρχικώς επίπεδα και ως εκ τούτου να καταγραφούν θλιβερά επεισόδια που έφθασαν ακόμα και σε επίπεδο στάσης των πληρωμάτων να εκτελέσουν τις εντολές απόπλου. Η αντιμετώπισή τους ήταν δύσκολη και ελάχιστα γνωστή, αλλά η Ιστορία δεν έχει μόνο φωτεινές σελίδες, έχει και σκοτεινές γωνιές. Στο ίδιο το "Ήφαιστος" μια μικρής έκτασης στάση εκδηλώθηκε αρχές Μαϊου 1941 ενώ ήταν ήδη στην Αλεξάνδρεια, αλλά τερματίσθηκε εγκαίρως. Το 1942, όταν ο Ρόμμελ απείλησε την Αλεξάνδρεια και αυτή εκκενώθηκε προσωρινά από Άγγλους και λοιπούς συμμάχους, το "Ήφαιστος" με τα υπόλοιπα πλοία του ΒΝ, διέπλευσε την Διώρυγα του Σουέζ και κατέπλευσε στο Πορτ-Σουδάν, εκατοντάδες μίλια νοτιότερα. Εκεί αποτέλεσε ένα καλό εργαλείο για της επισκευές των ταλαιπωρημένων και ηλικιωμένων πλοίων του Ναυτικού, μέχρι τον Οκτώβριο 1944 που επανέπλευσε στον Ναύσταθμο Σαλαμίνας. Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά τον Νάυαρχο Καββαδία το "'Ηφαιστος" ήταν το "μοναδικό χρήσιμο" πλοίο επιφανείας του Στόλου μεταξύ όλων εκείνων που ξεκίνησαν τον πόλεμο τον Οκτώβριο 1940 και επανήλθαν τον Οκτώβριο 1944 (εξαιρείται το "Αβέρωφ"). Το ότι θα ζούσε έως το 1968, δεν το ανέμενα.
ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ Posted January 28 Posted January 28 Nα'σαι καλά φίλε George Express To ενδιαφέρον είναι ότι ως πολεμική αποζημίωση του ΑΠΠ με άλλα γερμανικά φορτηγά ,ήταν νεότευκτο κ όχι κάποιο "σαπάκι"! Κ αφού μετασκευάστηκε σε πλωτό συνεργείο στο βρετανικό ναυπηγείο Palmers,επισκεύασε κ εκσυγχρόνισε το 1925 τα τορπιλοβόλα του ΒΝ τα οποία ήταν ταλαιπωρημένα από τους συνεχείς πολέμους Εκείνο που γνωρίζω είναι ότι στην εκδημία το ΗΦΑΙΣΤΟΣ μετέφερε τις τορπίλες κ το επίτακτο δανικό φορτηγό Μarit Maersk τα πυρομαχικά του Στόλου Ως προς τις απώλειες πλοίων να επισημάνω από ολιγωρία αυτές όλων των τορπιλοβόλων καθώς κ αυτή του εξαίρετου Α/Τ ΒΠ ΒΑΣΙΛΕΥΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ με αποτέλεσμα να είναι γιά 2χρόνια το μοναδικό A/T των Γερμανών ως Ηermes ZG3 στη Μεσόγειο Αναφέρθηκες στη στάση του 1941, θα θυμίσω τα τραγικά γεγονότα του Απριλίου 1944 όταν αρκετά πλοία στασίασαν (εν καιρώ πολέμου) με τα πληρώματα υποκινούμενα από το ΚΚΕ
ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ Posted January 29 Posted January 29 ΥΓ Από τα τορπιλοβόλα διασώθηκαν κ επέστρεψαν τον Οκτώβριο 1944 3 πρώην αντιτορπιλικά ΑΣΠΙΣ,ΝΙΚΗ,ΣΦΕΝΔΟΝΗ.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now