Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Posted (edited)

Ενα μαλλον ξεχασμενο κρουαζιεροπλοιο μας θυμισε ο @ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ.

Προκειται για το OLYMPIC FLAME ,το οποιο εκατσε μονο 3-4 χρονια στη χωρα μας.

Χτισμενο το 1961 σαν TADZHIKISTAN ,ηρθε στη χωρα μας το 1988 με το ονομα PORTO LEONE.Ενα χρονο αργοτερα ονομαζεται OLYMPIC FLAME και μενει στα νερα μας μεχρι το 1992. Απο κει και περα τα ιχνη του χανονται μαλλον καπου στην Κινα 

 

Edited by Nick the Greek
Posted

Διορθώστε με αν δεν θυμάμαι καλά, αλλά νομίζω πέρασε τουλάχιστον ένα χειμώνα ντανιασμένο σαν Tadzhikistan στο Παλατάκι, μαζί με το Stena Hengist(μετέπειτα πρώτο Romilda κλπ) και το ρορο Αετός του Ευγενίδη.

Posted (edited)

Aυτό που θυμάσαι ήταν το ex BASHKIRIYA με ημιτελή μετασκευή το 1992 ως ODESSA SONG του Τροχίδη ο οποίος είχε πολλά κονέ με το ανατολικό μπλοκ κ είχε κάνει δουλειές τότε με τους πρώην Σοβιετικούς
πηγή photoship

Bashkiria-04.jpg

Edited by ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ
Posted

Α γειά σου, το Bashkiriya ήταν. Να πούμε για τους νεότερους πως τω καιρώ εκείνω η γεωπολιτκή συγκυρία περιείχε το τέλος της κραταιάς μεν, χρεοκοπημένης δε, ΕΣΣΔ όπως την ξέραμε μέχρι τότε. Ήταν μια εποχή που αναδείχτηκαν οι πρώτοι ρώσοι ολιγάρχες και έγινε και η πρώτη εκτεταμμένη διείσδυση ξέκου κεφαλαίου στην χώρα. Όλα αυτά με το υπόβαθρο του να βάλουν στο χέρι τις διάφορες κρατικες επιχειρήσεις και assets όπως ο στόλος που είχαν οι κρατικές εταιρείες(Blasco κλπ.). Οπότε έβλεπε κανείς πολλά και διάφορα κομμάτια του τεράστιου εκείνου στόλου να αλλάζουν χέρια κάτω από νεφελώδεις διαδικασίες.  

Posted

Nα θυμίσω ιστορίες όπως με το ναυαγοσωστικο ΤSAVLIRIS GIANT κ με υδροπτέρυγα Κοmeta που άλλαζαν χέρια στο πέλαγος τυπικά γιά 1 $ !

On 8/7/2024 at 12:48 PM, polmyt said:

Ενα μαλλον ξεχασμενο κρουαζιεροπλοιο μας θυμισε ο @ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ.

Προκειται για το OLYMPIC FLAME ,το οποιο εκατσε μονο 3-4 χρονια στη χωρα μας.

Χτισμενο το 1961 σαν TADZHIKISTAN ,ηρθε στη χωρα μας το 1988 με το ονομα PORTO LEONE.Ενα χρονο αργοτερα ονομαζεται OLYMPIC FLAME και μενει στα νερα μας μεχρι το 1992. Απο κει και περα τα ιχνη του χανονται μαλλον καπου στην Κινα 

 

Εννοείται κ αυτό συνεργασία Τροχίδη με πρώην Σοβιετικούς ο οποίος εμφανίζεται στο προσκήνιο το 1986 με το PALOMA από τον Στρίντζη κ με το πρώην ανατολικογερμανικό SILVER PALOMA με μετασκευή στην Πολωνία, 2 τουριστικά αδελφά από Πολωνία ΔΗΜΗΤΡΑ Τ κ ένα άλλο,το PANAGIA από το κομμουνιστικό Βιετνάμ,το ΑRMENIA αδελφό του BASHKIRYA κ εξαφανίζεται κάπου το 2000 με το QUEEN ELENI πρώην CITY OF RHODOS του Κυρτάτα
Αν μου διαφεύγει κανένα άλλο,γνωρίζει κάποιος περισσότερα κ τι απέγινε,ας γράψει 

Posted

Και κάτι άγνωστο που ανακάλυψα πρόσφατα σχετικά με το πλοίο, είναι ότι το καλοκαίρι του μακρυνού 1968, εκτελούσε δρομολόγια Πρίντεζι Πειραιά Ρόδου Λεμεσού. Αυτό από διαφήμιση σε τοπική εφημερίδα της Ρόδου της εποχής.

  • 7 months later...
Posted

Ας δούμε και λίγα στοιχεία για το πλοίο. Κατασκευής του 1961 (A. Zhdanov Shipbuilding Yard, Leningrad - Yard no 688) και 3219 gt. Διαστάσεις 101,5 m x 16,64 m και 2 μηχανές Russkiy Diesel Works, δίχρονες, οκτακύλινδρες, 4000 ίππων. Όσον αφορά την ταχύτητα... οι γνώμες διίστανται. Αλλού το βρίσκω με 14,5 κόμβους και αλλού με 16 κόμβους. IMO 6421529.

Σαν ΠΟΡΤΟ ΛΕΟΝΕ νηολογήθηκε αρχικά το 1988 στη Β΄κλάση Πειραιά με αριθμό 9433 και ΔΔΣ SXYB. Τον ίδιο χρόνο μετονομάζεται σε ΟΛΥΜΠΙΚ ΦΛΕΪΜ με πλοιοκτήτρια εταιρεία την Andros Pride Shipping Co Ltd (Olympic Cruises Co - Ηλίας Τροχίδης) ενώ το 1989 υψώνει σημαία Μάλτας και νηολογείται στη Valletta με αριθμό 2179 και ΔΔΣ 9H2942. Η πλοιοκτήτρια εταιρεία φαίνεται πλέον σαν Andros Pride Shipping Co, Valletta. Πουλήθηκε σε αλλοδαπούς (Κίνα) το 1989.

Για το 1988 βρίσκω μια καταχώρηση "sold between Greeks" που σημαίνει ότι ενδεχομένως σαν ΠΟΡΤΟ ΛΕΟΝΕ να μην το είχε φέρει ο Τροχίδης αλλά κάποιος άλλος. Μήπως ξέρει κανείς περισσότερα ?

Posted

Δηλαδή στην διάρκεια δύο χρόνων, 1988-1989, (ίσως και ενός), ήρθε στην χώρα μας, άλλαξε δύο ονόματα και δύο σημαίες και πουλήθηκε στην Κίνα. Να υποθέσω ότι σε αυτό το διάστημα δεν δούλεψε καθόλου, ή είναι βέβαιο ? 

Posted (edited)

Πράγματι το πλοίο δούλεψε μόνο το καλοκαίρι του 1989 εκτελώντας κρουαζιέρες με αφετηρία την Χάίφα προς Τουρκία και Ελλάδα. Τον Οκτώβριο του ιδίου έτους πωλείται αλλάζει σημαία και όνομα, τώρα Παναμά από Μάλτα και CHANG SHENG μάλλον Κίνα ή Χονγκ Κονγκ.

 

CHANG SHENG.jpg

Edited by polmyt

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...