PavlosA Posted September 24, 2024 Posted September 24, 2024 (edited) On 9/23/2024 at 10:05 AM, NOMIKOS LINES said: Τότε υπήρχε πρόβλημα με τα εισιτήρια στα ι.χ σχεδόν όλο τον Αύγουστο. Εάν ο νομικός είχε βάλει το άνεμος στις σποραδες από βολο από το 1996- 1997 όλα θα ήταν τελειως διαφορετικα στην γραμμή. Expand Το θυμάμαι το πρόβλημα, που εκτεινόταν και στη δεκαετία του 2000 [ιδίως στη γραμμή του Αγ. Κωνσταντίνου], αλλά με λίγο προγραμματισμό δεν υπήρχε πρόβλημα.... μήπως σήμερα είναι καλύτερα; πήγα να βγάλω εισιτήριο για Θεσσαλονίκη με το δρομολόγιο της Παρασκευής 23/8 και δεν υπήρχε τίποτα, ούτε και με το δρομολόγιο της Κυριακής 25/8 [αυτά περί τις 20/8]. Δεν μου φαίνεται πολύ διαφορετική η κατάσταση. Αν πας τελευταία στιγμή, ειδικά τις ημέρες της μεγάλης φυγής, δεν βρίσκεις. Να μην θυμηθώ ότι μου έβγαλαν την πίστη μέχρι να με διαβεβαιώσουν, το πρωί της ημέρας αναχώρησης, ότι τελικά θα υπήρχε χώρος να μεταφέρω ένα τρέιλερ λέμβου μια τυχαία καθημερινή του Σεπτεμβρίου, καθώς για να γίνει αυτό έπρεπε να δεχθεί κάποια νταλίκα να μείνει εκτός, ή έτσι τουλάχιστον μου είπαν... Edited September 24, 2024 by PavlosA
PavlosA Posted September 30, 2024 Posted September 30, 2024 Nomikos Lines-1999.pdfΑς θυμηθούμε πόσο καλύτερα ήταν τα πράγματα κατά το έτος 1999. Φυλλάδιο δρομολογίων Ακτοπλοΐας υιών Λ. Νομικού & Γούτου. Σε αυτά ήρθε την ίδια χρονιά να προστεθεί το "Παναγία Σκιάθου" (σημερινό "Άγιος Νεκτάριος Αίγινας"), δοκιμάζοντας για πρώτη χρονιά το Μαντούδι. + άπειρα δρομολόγια υδροπτέρυγων.
NOMIKOS LINES Posted September 30, 2024 Posted September 30, 2024 ΔΥΣΤΗΧΩΣ από το 1999 ποτέ δεν κοίταξαν τις ιδιεταιροτητες που έχει η γραμμή ποτέ!! Το καλοκαίρι με ένα μικρό ro-ro θα είχε λυθεί το πρόβλημα στις μεταφορικές. Έχω τελείως διαφορετική άποψη με αυτά που συμβαίνουν στην ακτοπλοΐα τα τελευταία πολλά χρόνια.
PavlosA Posted September 30, 2024 Posted September 30, 2024 (edited) Μιας και τα βρήκα, ανεβάζω και τα δρομολόγια της NOMICOS LINES από την θερινή περίοδο των ετών 1993 και 1995. Θαυμάστε δρομολόγιο Κύμης-Λήμνου και κατανομή ανάμεσα στα νησιά με τρόπο ώστε να εξυπηρετούνται όλοι. Επίσης αξιοσημείωτος ο κατάπλους του F/B Μακεδών στους Ωρεούς... Αν θυμάμαι καλά, κάποια στιγμή στις αρχές του '90 κάποιο πλοίο (Σκόπελος) έπιανε και Σκύρο, αλλά δεν είμαι τόσο σίγουρος.Nomicos Lines 1993.pdf Fast forward 30 years later.... 1995 (σε ξεχωριστό ποστ λόγω περιορισμού μέγιστου μεγέθους). Nomicos Lines 1995-reduced.pdfFetching info... Edited September 30, 2024 by PavlosA
Ferry Himuka Posted September 30, 2024 Posted September 30, 2024 Φίλε υποκλίνομαι.. απίστευτο αρχείο... Τρελό πως έδεναν βαπόρια σαν το Μακεδών στο Τρίκερι και τους Ωρεούς..
NOMIKOS LINES Posted September 30, 2024 Posted September 30, 2024 Πραγματικά εκπληκτικό το αρχείο σου μπράβο φίλε Παύλο. Φοβερό ιστορικό αρχείο;
pilot Posted September 30, 2024 Posted September 30, 2024 (edited) Απίστευτο αρχείο φιλε μου και με συγκίνησε πραγματικά γιατί το 1993 είχα κάνει διακοπές στη Σκόπελο, ταξιδεύοντας με το Μακεδων από Άγιο! Δυστυχώς 30 χρόνια μετά και οι συγκοινωνίες προς τα νησιά είναι μάλλον χειρότερες Edited September 30, 2024 by pilot
nomikos Posted October 1, 2024 Posted October 1, 2024 Πολλα καράβια καλύτερη συγκοινωνία!!Πολύ καλύτερη από το σήμερα. Εγώ αυτό βλέπω. Και τα συγκεκριμένα καράβια το 93 δεν ήταν και χρέπια... Ταχύτητα δεν είχαν. Βλέπω Μακεδών με 14 κόμβους. Λήμνος με 16,5,Σκόπελος με 13 και Παπαδιαμάντης με 13 κόμβους.
NOMIKOS LINES Posted October 1, 2024 Posted October 1, 2024 Σε χωρητικότητα ι.χ αν θυμάμαι καλά ήταν μακεδων - σκόπελος- λημνος - Παπαδιαμάντης; Σωστά τα έγραψα; Δεν θυμάμαι καθόλου ποσσα ι.χ έπαιρνε το καθένα. Θυμάμαι πατάρι στο σκόπελος μεγάλο το ίδιο στο λημνος και στο μακεδων και καταμπαρο μικρό ο Παπαδιαμάντης;
bas Posted October 1, 2024 Posted October 1, 2024 To σκόπελος έπαιρνε κάπου στα 80 αυτοκίνητα. Το Λήμνος λιγότερα γύρω στα 50 όπως και ο Παπαδιαμάντης. Δεν θυμόμουν ότι είχαμε τότε τόσο λίγα δρομολόγια από Κύμη. Υπήρχε η μεγάλη κόντρα Σκυριανών και Νομικού την δεκαετία του 80, που έληξε με κυβερνητική παρέμβαση υπέρ των Σκυριανών και δυστυχώς και κατά του λιμανιού της Κύμης, που τελικά κατέληξε στο άνοιγμα του λιμανιού του Μαντουδίου, ενώ ο Αγιος Κωνσταντίνος, που την δεκαετία του 1960 άνοιξε λόγω της εθνικής οδού, τώρα έκλεισε για τον ίδιο λόγο, αφού ο συνδυασμός διοδίων και απόστασης από τα νησιά, είναι δυσμενέστερος από τον κακό δρόμο του Μαντουδίου, το οποίο θα ωφεληθεί πολύ από την περιφερειακή Χαλκίδας, τουλάχιστον 20 λεπτά μείωσης του χρόνου διαδρομής. Βέβαια για Λήμνο, Αγιο Ευστράτιο, Σίγρι, Μεστά ή Βολισσό και Ψαρά, η Κύμη παραμένει η καλύτερη επιλογή, όταν αποκτήσει καλύτερο δρόμο, ή άλλη θαλάσσια σύνδεση στο Μακρυλαίμι ανάμεσα Αλμυροπόταμο και Στύρα, που είναι 20 λεπτά θαλάσσια διαδρομή, αντί για 45 για τα άλλα δύο.
gtogias Posted October 1, 2024 Posted October 1, 2024 Γιατί είναι καλή επιλογή η Κύμη για Χίο (έστω Βολισσό - Λημνιά) και Ψαρά; Σε ποιους (και πόσους) απευθύνεται μια τέτοια δρομολόγηση;
PavlosA Posted October 1, 2024 Posted October 1, 2024 (edited) Σας ευχαριστώ για τα καλά λόγια. Έχω επίσης αρκετά βιβλιαράκια με δρομολόγια της Ceres και της MFD από την περίοδο 1997-2000, όταν ευκαιρήσω θα τα σκανάρω και αυτά. Επίσης, αν και με την έλευση της Minoan μετέπειτα Hellas Ferries/Sporades Ferries η εταιρεία έπαυσε να τυπώνει φυλλάδια με τα δρομολόγια, εγώ κρατούσα σημειώσεις και έφτιαχνα κάποια αρχεία Excel στη μορφή που είχα αρχικά συνηθίσει, δηλαδή με τα ημερήσια δρομολόγια κάθε πλοίου. Αν ενδιαφέρουν ευρύτερα, θα τα ανεβάσω και αυτά. Ως προς τα πλοία της εποχής, συμφωνώ με το σχόλιο του nomikos. Τα πράγματα τότε ήταν πολύ καλύτερα (και δεν είμαι και τόσο σίγουρος ότι η κίνηση ήταν λιγότερη, διότι τότε τα νησιά ήταν προσιτά σε ελληνικές οικογένειες που ερχόντουσαν με αμάξι, αντιθέτως τώρα είναι είδος υπό εξαφάνιση όταν μόνο για τα logistics χρειάζονται 500 €...). Δε νομίζω ότι τα μικρότερα καράβια ήταν το πρόβλημα, γιατί ήταν πολλά, και επίσης έκαναν πολλαπλά δρομολόγια μέσα στη μέρα. Όχι μόνο ένα δρομολόγιο Βόλο-Αλόννησο και πίσω. Και υπήρχαν και περισσότερες επιλογές για αυτούς που είτε ήθελαν είτε έπρεπε να ταξιδέψουν νωρίτερα/αργότερα μέσα στη μέρα. Το Λήμνος ήταν το ταχύτερο απ' όλα και αυτό που έκανε το μεγαλύτερο απόνερο για εμάς τα μικρά που περιμέναμε τα κύματα! Και έκανε το Βόλος-Σκιάθος σε 2h25min, ενώ έδενε ταχύτατα. Τόσο δηλώνει ως δρομολογιακό χρόνο και το Ιωλκός. Δεν το λες αργό συγκριτικά. Επίσης, στη διαδρομή Θεσσαλονίκη-Σποράδες διέπρεπε ως προς τον χρόνο, σε αντίθεση με διάφορα σαράβαλα της GA Ferries που ήθελαν 7 ώρες.... Το Μακεδών, προς το τέλος της καριέρας του είχε εφάμιλλες ταχύτητες (16,5kts σε σχετική μου ερώτηση προς μέλος του πληρώματος). Το Σκόπελος ήταν ξεκάθαρα το πιο μικρό εξωτερικά, όπως και το πιο αργό, αλλά μάλλον η διαμόρφωση του γκαράζ του επέτρεπε να κουβαλάει αρκετά αυτοκίνητα. Είχε πάντως κάκιστο εξαερισμό. Θυμάται κανείς αν υπήρξε χρονιά που το Άνεμος, κατεβαίνοντας από Θεσ/νίκη για Κρήτη, σταματούσε Σκύρο; Edited October 1, 2024 by PavlosA
NOMIKOS LINES Posted October 1, 2024 Posted October 1, 2024 Εάν θυμάμαι καλά τη λημνος ανέβηκε σποραδες το 1988 με καπετάνιο από την Κύμη τον Γιώργο αγγελη. Έφερε επανάσταση με την ταχύτητα του όντως τότε στις σποραδες Το λημνος. Μετά εάν δεν με απαταει η μνήμη μου πήγε στον Λυκομήδη στην γραμμή Κύμη - Σκύρος μέχρι την συνταξιοδότηση του.
georgios express Posted October 1, 2024 Posted October 1, 2024 Έχω μία απορία: Τα πλοία ήταν μικρότερα, αλλά και η επιβατική κίνηση μάλλον ήταν μικρότερη. Τα εισιτήρια ήσαν προσιτά, όχι όπως σήμερα. Τα κόστη δεν έχω ιδέα πως ήταν. Οπότε, με τόσο πυκνά δρομολόγια και με τα πλοία να είναι συνεχώς εν κινήσει, έβγαινε κέρδος για τις Εταιρείες;
PavlosA Posted October 1, 2024 Posted October 1, 2024 (edited) Παραθέτω μερικές ενδεικτικές τιμές για ατομικά εισιτήρια ενηλίκων. Σκιάθος - Βόλος 1996: 2427 δραχμές (Λήμνος) Σκιάθος - Βόλος 1995: 2303 δραχμές (Παπαδιαμάντης ΙΙ) Αγ. Κών/νος-Σκιάθος 1996: 3001 δραχμές (Μακεδών) Αθήνα-Άγιος Κων/νος με λεωφορείο: 2650 δραχμές Σκιάθος-Σκόπελος 1995: 1815 δραχμές (Υ/Γ, Ceres) Σάμος-Πειραιάς με το μοιραίο Golden Vergina, 1996: 5521 δραχμές Σκιάθος-Θεσσαλονίκη 2000: 8500 δραχμές (Υ/Γ, MFD) Σκιάθος-Θεσσαλονίκη 1997: 4790 δραχμές (Υ/Γ, Ceres) Βόλος- Σκιάθος 2000: 2700 δραχμές (Παναγία Σκιάθου) Edited October 1, 2024 by PavlosA
Shippihs Posted October 1, 2024 Posted October 1, 2024 Επειδή από περιέργεια ήθελα να δω τι λένε αυτές οι τιμές στις σημερινές συνθήκες, έκατσα και έκανα τις μετατροπές και τις κατάλληλες αυξήσεις για να πιαστεί και ο πληθωρισμός μέσα. Το αποτέλεσμα είναι ενδιαφέρον: Σκιάθος - Βόλος 1996: 12,54 € (Λήμνος) Σκιάθος - Βόλος 1995: 11,90 € (Παπαδιαμάντης ΙΙ) Βόλος- Σκιάθος 2000: 13,95 € (Παναγία Σκιάθου) Αγ. Κών/νος-Σκιάθος 1996: 15,50 € (Μακεδών) Αθήνα-Άγιος Κων/νος με λεωφορείο: 13,68 € Σκιάθος-Σκόπελος 1995: 9,39 € (Υ/Γ, Ceres) Σάμος-Πειραιάς με το μοιραίο Golden Vergina, 1996: 28,53 € Σκιάθος-Θεσσαλονίκη 2000: 43,92 € (Υ/Γ, MFD) Σκιάθος-Θεσσαλονίκη 1997: 24,74 € (Υ/Γ, Ceres) Περα απο τη συγκριση με τις τωρινές τιμες (τρομακτικές διαφορές σε επίπεδο κόστους ζωής) , μπορεί να δει κάνεις και τις σταδιακες αυξήσεις που υπήρξανανα χρονιά, αλλά και την αλματώδη στο Σκιάθος-Θεσσαλονίκη
NOMIKOS LINES Posted October 1, 2024 Posted October 1, 2024 Άραγε τότε πόσο να κόστιζαν 1.000 λίτρα ναυτιλιακό πετρέλαιο και πόσο κοστίζει σήμερα; Υπάρχει τέτοια μεγάλη διαφορά;
PavlosA Posted October 2, 2024 Posted October 2, 2024 (edited) Σε άλλο νήμα γράφτηκα από τον χρήστη bas: On 10/2/2024 at 7:30 AM, bas said: Το Ανεμος σταμάταγε στην Σκύρο στην διαδρομή Θεσσαλονίκη - Ηράκλειο. Το Σκόπελος ήταν 80 μέτρα μήκος και μεγαλύτερο από το Λήμνος. Expand Το Σκόπελος είχε μήκος 71,02 μ., πλάτος 14,58 μ. και χωρητικότητα (ΚΟΧ) 1217. Το Λήμνος είχε μήκος 80μ., πλάτος 12 μ. και χωρητικότητα (ΚΟΧ) 1786. Το Παπαδιαμάντης ΙΙ είχε μήκος 65,94 μ., πλάτος 11,21 μ. και χωρητικότητα 1622 KOX. Οι διαστάσεις φαίνονται αν πληκτρολογήσει κανείς στο Google "marinetraffic ΙΜΟ 7302976", κάτω από τα αποτελέσματα. Αν ανοίξεις τη σελίδα δεν φαίνονται γιατί έχουν ενταχθεί στις πληροφορίες για συνδρομητές. Το Μακεδών έχει μήκος 90,1 μ., πλάτος 15 μ. και χωρητικότητα 1711 ΚΟΧ. Με αυτά τα δεδομένα σίγουρα το Σκόπελος ήταν το μικρότερο από όλα, και έτσι φαινόταν και στο μάτι. Τώρα, αν όντως κατάφερνε να παίρνει περισσότερα αυτοκίνητα από (κάποια) από τα υπόλοιπα, αυτό είναι αλλού παπά ευαγγέλιο και σίγουρα θέμα εσωτερικής διαρρύθμισης ή/και ύψους... Ίσως αν είχαμε τις τιμές του net tonnage να καταλαβαίναμε; Edited October 2, 2024 by PavlosA
Panagia Ekatontapiliani Posted October 2, 2024 Posted October 2, 2024 Το Σκόπελος είχε πατάρια σε όλο το μήκος του γκαράζ εάν θυμάμαι καλά. Ενώ το Λήμνος είχε ένα μικρό πατάρι στο πλωριό μέρος του γκαράζ
NOMIKOS LINES Posted October 2, 2024 Posted October 2, 2024 Ακριβώς το σκόπελος είχε και πελώριο καταπέλτη. Είχε όντως πατάρια σε όλο το μήκος του αυτό είναι αλήθεια. Το λημνος είχε πατάρια στο μισό σχεδόν το μακεδων δεν το θυμάμαι καλά κάτι μου έρχεται με συρματόσχοινα αλλά δεν. Το Παπαδιαμάντης είχε μπαίνοντας δεξιά πριν την μέση καταμπαρο.
bas Posted October 3, 2024 Posted October 3, 2024 Την δεκαετία του 90 και μετά δεν έμενα τόσο στην Κύμη τα καλοκαίρια ώστε να το θυμάμαι. Αλλωστε ο πράκτορας του Νομικού εκεί τότε, ήταν παιδικός μου φίλος και τα συζητάγαμε. Θυμάμαι ότι το Σκύρος έπαιρνε 25 αυτοκίνητα, συμπεριλαμβανομένων των 8-9 που έπαιρνε στο δεύτερο γκαράζ που κατέβαινε με ασανσέρ. Ο Αιγεύς και το Σκιάθος έπαιρναν 35 αυτοκίνητα. Το Λήμνος ερχόταν λίγο στην Κύμη και δεν το θυμάμαι πολύ, αν και ήταν πανέμορφο και γρήγορο βαπόρι. Το Σκόπελος όταν ήρθε το έλεγαν μπαούλο, δεν τους άρεσε και η πλεύση του ιδιαίτερα, αλλά έπαιρνε 80 αυτοκίνητα τουλάχιστον, ακριβώς γιατί είχε τα πατάρια. Τότε λέγανε ότι ήταν και 80 μέτρα μήκος, όταν το Σκύρος ήταν 53, ο Αιγεύς 62 και το Σκιάθος κάπου εκεί, όπως και η Ανεμόεσσα που είχαμε για την Σκύρο. Μετά κόπηκαν τα δρομολόγια του Νομικού για Κύμη, ήρθε ο Μανούσης με το Σάος αρχικά, το Νόνα Μαίρη αργότερα, όπως και ένα άλλο εγγλέζικο που το είχε αλλάξει στην μετασκευή, το Παναγία Σκιαδενή που έκανε κάποια δρομολόγια για Σποράδες και Λήμνο. Κάποιες φορές είχε έλθει και ο Παπαδιαμάντης, ενώ μία φορά που είχε χαλάσει το πλοίο της Σαος είχε έρθει το Ζάκυνθος 1 να κάνει δρομολόγιο.
PavlosA Posted October 3, 2024 Posted October 3, 2024 Όμορφες αναμνήσεις, έτσι και εγώ θυμάμαι τέτοιου είδους πληροφορίες να μου μεταφέρονται από τον τότε πράκτορα της Σκιάθου. Θυμάμαι να αναφέρεται ότι το Λήμνος παρά την απαράμιλλη ομορφιά και ταχύτητά του, δεν χωρούσε και τόσα πολλά ΙΧ. Δεν θυμάμαι αν η σύγκριση γινόταν με το Μακεδών ή με το Χαρούλα που έκανε την εμφανισή του το 2000 εξαφανίζοντας όλα τ' άλλα. Θυμάμαι μετά ότι το Λήμνος επανήλθε το 2001 (ίσως και το 2002;), πριν εξαφανιστεί για πάντα από τις Σποράδες. Αναρωτιέμαι πάντως αν η έλλειψη παταριών συνεπαγόταν περισσότερο χώρο για φορτηγά; Για το Σκόπελος -που ήταν το λιγότερο αγαπημένο μου πλοίο, ως το πιο αργό, και στο οποίο δεν μπορώ να ξεχάσω τις συνθήκες θαλάμου αερίου στο γκαράζ, προ του κατάπλου, λόγω κάκιστου εξαερισμού και εξυπνάκηδων που άναβαν πρόωρα τις μηχανές- δεν μπορούσα να φανταστώ ότι χωρούσε τόσα αμάξια
NOMIKOS LINES Posted October 3, 2024 Posted October 3, 2024 Και το σκόπελος και το λημνος και το μακεδων όταν κατέβαζαν πατάρια το ύψος ήταν αποτρεπτικό για νταλίκες- φορτηγά. Συνήθως από νησιά προς βόλο κατέβαιναν τα πατάρια τον Αύγουστο. Το μακεδων από άγιο όλο τον Αύγουστο το μισό γκαράζ ήταν μόνιμα κατεβασμένα τα πατάρια είχε πολλά ι.χ από εκεί για τα νησιά.
Nick the Greek Posted January 25 Author Posted January 25 Μεταφερόμαστε ακριβώς 25 χρόνια πρίν, στις 25 Ιανουαρίου του έτους 2000, τότε ήταν ημέρα Τρίτη. Και βλέπουμε τις αναχωρήσεις από το λιμάνι του Πειραιά. Ξεχωρίζει το Ρόδος στις 1400 για κορμό Δωδεκανήσου με το Μαρίνα στις 1600 να κάνει μόνο Κάλυμνο - Κώ - Ρόδο. Αξιοσημείωτη επίσης και η αναχώρηση στιςε 1630 της Μιλενάρας για Σύρο - Πάρο - Νάξο - Άγιο Κήρυκο - Καρλόβασι - Βαθύ. Ολόκληρη οδύσσεια για Ικαρία και Σάμο, τουλάχιστον είχαν όμως καθημερινή συγκοινωνία.
nomikos Posted January 25 Posted January 25 (edited) Σωστά αλλά εγώ ξεχωρίζω και το δρομολόγιο των Χανίων στις 20.30 με το Πρέβελη.Πιθανολογώ πως μολις τότε θα το είχε αποκτήσει η ΑΝΕΚ. Ως βασικό πλοίο των Χανίων,5 χρόνια μετά τη μετασκευή καινούριο μέσα,θα άστραφτε τότε.. Πιστεύω όλοι οι χώροι του και οι καμπίνες του θα ήταν ανοιχτοί για τους επιβάτες.Ντισκο,εστιατοριο ala carte,μπαρ αεροπορικών και σχεδόν 700 κλίνες.Πολλά χρόνια όλα αυτά είναι κλειστά... Edited January 25 by nomikos
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now