Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Posted

Εγκαινιάζω εδώ μια καινούρια ενότητα που έρχεται κατόπιν ιδέας και εκτέλεσης του φίλου @Svo, ο οποίος έχει κάνει και τη σχετική έρευνα. Τι ερεύνησε? Παλιά δρομολόγια περασμένων δεκαετιών τα οποία και θα ανεβάσουμε εδώ σιγά-σιγά. Προέρχονται από την ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας Ριζοσπάστης.

 

Ξεκινάμε λοιπόν από τον Δεκέμβριο του 1999, μπορείτε να τα δείτε μέρα πρός μέρα, όποιες ημέρες είναι διαθέσιμα, και να κάνετε συγκρίσεις με το σήμερα. Στους μεγαλύτερους θα ξυπνήσουν αναμνήσεις, στους νεότερους ίσως να δώσει μια γεύση του πως και γιατί γίναμε οι μεγαλύτεροι καραβολάτρες. Πολλά περισσότερα πλοία ακόμη και μέσα στο χειμώνα, πολλές περισσότερες αναχωρήσεις, πολλές περισσότερες εταιρείες. 

 

Από το Δεκέμβριο του 1999 λοιπόν ξεχωρίζω:

- Το Ρέθυμνον κάνει ακόμη δρομολόγια για Ηράκλειο.

- Πάτμος και Ρόδος καθ' εκάστην κορμό Δωδεκανήσου

- Πρέβελη την Παρασκευή για Σίφνο - Ρέθυμνο

- Δρομολόγιο Ναιάς Εξπρές για Σύρο - Τήνο - Μύκονο - Εύδηλο - Φούρνοι - Καρλόβασι - Βαθύ, έβγαιναν παραπονούμενοι στον Άγιο Κήρυκο.

 - Όλα τα δρομολόγια της Ρομιλντάρας της ατελείωτης :D

 

Απολαύστε υπεύθυνα!

Posted (edited)

Τι να μας πειτε ρε γατακια😂 εμεις περναμε το 3ψηφιο του Οτε για να μαθουμε τα δρομογολια κ τις αφιξεις απο τη φωτοτυπια κολλημενη εξω απο το λιμεναρχειο που οταν εδιναν αφιξη τα πλοια την εγραφαν με στυλο

Edited by margaritis24
Posted

 

14 hours ago, margaritis24 said:

Τι να μας πειτε ρε γατακια😂 εμεις περναμε το 3ψηφιο του Οτε για να μαθουμε τα δρομογολια κ τις αφιξεις

Αυτό ακριβώς θυμάμαι και εγώ όντας παιδί ,να παίρνω τον Οτε για να μάθω τα δρομολόγια εκεί γύρω στο 2001 - 2002. Έτσι όταν με πληροφόρησε ένας πολύ καλός φίλος ότι  τα δρομολόγια υπάρχουν στην ψηφιακή έκδοση του Ριζοσπάστη, πραγματικά δεν πίστευα τι θησαυρό είχα στα χέρια μου. Φανταστείτε να ξυπνάει κάποιος ένα πρωί  και να λέει,   ''για να δούμε τι δρομολόγια θα είχαμε σήμερα αν είχαμε 2000 ; ''.    Οπότε μιλάμε για ένα πραγματικό ταξίδι στο Χρόνο.

 

Μέχρι στιγμής έχουν συλλεχθεί τα δρομολόγια για όλους τους μήνες για τα έτη 2000-2001.  Οπότε και εγώ με την σειρά μου να ευχαριστήσω τον φίλο @Nick the Greek για το upload καθώς τα αρχεία είναι υπερβολικά πάρα πολλά και θα ήταν αρκετά δύσκολο να ανεβάζω κάθε φωτογραφία για κάθε ημέρα μεμονωμένα. 

 

Να πούμε ότι πριν τον Δεκέμβριο του 1999 δεν υπάρχουν αναρτημένα δρομολόγια για αυτό και πρωτοξεκινάμε με αυτό τον Μήνα. Επίσης όταν θα βλέπετε μέρα που δεν έχει δρομολόγιο μιλάμε για μέρα που είτε υπήρχε απαγορευτικό, είτε απεργία.

 

Κλείνοντας να πω πως  οι συγκρίσεις με το σήμερα θα είναι αναπόφευκτες. Ειδικά όταν φτάσουμε στους καλοκαιρινούς μήνες.

 

Posted

141 (ή 181) αν θυμάμαι καλά. Και αυτή η γυναικεία αυτόματη φωνή ακόμα την έχω στο κεφάλι μου. 

Όταν βρω χρόνο θα γράψω μερικά "θρυλικά δρομολόγια" από θρυλικά καράβια (πχ Νηρέας κ.α)

Να'σαι καλά Νικόλα..μας βουτάς σε αναμνήσεις και εικόνες βαθιά θαμμένες μέσα μας...

Να'σαι καλά φίλε!!! 

Posted

Πιο παλιά ακόμη περιμέναμε να τα ακούσουμε στο πρώτο πρόγραμμα πριν ή μετά της μεσημεριανές ειδήσεις.

Νομίζω ότι και η Ναυτεμπορική είχε πολύ καλή αποτύπωση των δρομολογίων στην έντυπη έκδοσή της

@Svo Θαυμάζω το κουράγιο σου και την υπομονή σου να συγκεντρώσεις όλο αυτό το υλικό. Ευχαριστούμε

Posted

143 ήταν ο αριθμός του ΟΤΕ στον οποίο μεταδίδονταν ηχογραφημένα τα δρομολογια 

Posted

143 o αριθμός του ΟΤΕ για τα δρομολόγια, με επιλογή για δρομολόγια από Πειραιά, Ραφήνα και Λαύριο!

 

Posted

Έχω αρχείο τα δρομολόγια των Σποράδων από το 2004 με εξαίρεση κάποια χρόνια ενδιάμεσα, αλλά είναι πλήρη, μέχρι τα ανεκτέλεστα και τις βλάβες έχω κρατημένα. Πρέπει να αρχίσω να τα συμμαζεύω σιγά σιγά και αν θέλετε τα ανεβάζουμε.

Posted

Ναι βεβαίως, προφανώς. Έχω ήδη φτιάξει ορισμένες κατηγορίες στην γκάλλερι ανά έτος/μήνα, προσαρμοσμένα φυσικά στο υλικό του @Svo. Οπότε μπορεί να ακολουθηθεί αυτό το μοτίβο. Ένα forum βολεύει πολύ περισσότερο σε σύγκριση με ένα social media stream για να υπάρχουν ταξινομημένα αυτά, να είναι εύκολα προσβάσιμα και να αφήνεται στις επόμενες γενεές κάτι σωστό.

Posted

Το θέμα με το δικό μου αρχείο είναι ότι πρόκειται περί αρχείων word καθώς και χειρόγραφα που θέλουν σκανάρισμα.  Δεν ξέρω βέβαια αν το σάιτ σηκώνει τέτοιο όγκο αρχείων.

Posted
On 5/26/2024 at 11:46 PM, Nick the Greek said:

...έξω από το Α' Λιμενικό...

Υπήρχαν και μεγαλύτεροι μερακλήδες, που κατέφευγαν στο τηλέφωνο του Α' Λιμενικού Τμήματος τα θρυλικό 4511311 στο οποίο συνήθως μία οργισμένη ή βαριεστημένη φωνή απαντούσε μετά από μεγάλη αναμονή με λίγες λέξεις: "Σε 1 ώρα από τώρα" ή "Πάρτε το Πρακτορείο", ανάλογα με τα εκάστοτε κέφια. 

Πέραν τούτου, επί δεκαετίες, η πλέον αξιόπιστη πηγή πληροφόρησης και προγραμματισμού ταξιδιού/διακοπών ήταν η παλιά "Ναυτεμπορική" του Τζώρτζη Αθανασιάδη και των θυγατέρων του. Ημισέλιδα ολόκληρα γέμιζαν με ονόματα καραβιών και νησιώτικα λιμάνια σε κάθε σημείο του ορίζοντα.

Posted

Θυμαμαι οτι οι περισσοτερες εφημεριδες εκεινη την εποχη εβαζαν, προς τις τελευταιες τους σελιδες, τα δρομολογια.Μαλιστα ειχαν και μια δυο γραμμες για τα δρομολογια απο Ραφηνα και Θεσσαλονικη.

Posted (edited)

14944 καλέστε ακόμα έχει όλα τα δρομολόγια!!!Ο αριθμος αυτός ισχύει εδώ και πολλά χρόνια.Είχα να τον καλέσω χρόνια,τον κάλεσα σήμερα και λειτουργεί!Με χρέωση όμως...

 

Edited by nomikos
Posted

Πολλά "μπράβο" στον @Svo για την έρευνά του και τον @Nick the Greek που ανέβασε το σχετικό υλικό.

Ό,τι και να πούμε είναι λίγο. Μιλάμε για υλικό που, υπό προϋποθέσεις, μπορεί να οδηγήσει και σε διδακτορικό για την ιστορία της ακτοπλοΐας μας (και δεν είμαι καθόλου υπερβολικός).

Πολλά ευχαριστώ και για τις αναμνήσεις!!!

Ακόμα θυμάμαι τη χαρακτηριστική γυναικεία φωνή, όταν καλούσα το 143, όπως αναφέρει και ο @mvin, για να κανονίσω τη βόλτα μου στο λιμάνι με την κλασική εισαγωγή:

"Σύμφωνα με ανακοινώσεις του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιώς, και των Λιμεναρχείων Ραφήνας και Λαυρίου, προβλέπεται να αποπλεύσουν τα παρακάτω επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία..."

  • 2 weeks later...
Posted

Ιούνιος 2024 έχουμε, Ιούνιο 2000 βλέπουμε. Πάμε 24 ακριβώς χρόνια στο παρελθόν. Και μόνο το ότι είχα μαλλιά τότε, τα λέει όλα:D για το πόσος καιρός έχει περάσει. Στον ΠΑΟΚ προπονητής ήταν ο Ντούσαν Μπάγεβιτς, ο ΠΑΟ ανέμενε τον Άγγελο Αναστασιάδη, στην ΑΕΚ είχε πιάσει δουλειά ο Λιούμπισα Τουμπάκοβιτς ενώ στο Θρύλο ο Λάμπρος Χούτος έκανε τέστ ανάσας στο Γιάννη Μαντζουράκη. Από την Α' Εθνική έπεσαν η Καβάλα, η Προοδευτική, ο Απόλλων Αθηνών και τα Τρίκαλα ενώ πρώτος σκόρερ του πρωταθλήματος ανεδείχθη ο Δημήτρης Ναλιτζής. Επιφυλάσσομαι για σχόλια. 

Posted

Δεν είχα συνειδητοποιήσει ποτέ ότι τις Δευτέρες είχε 7 δρομολόγια για Πάρο-Νάξο (μετά άλλαζαν οι ρότες, ανατολικά ή νότια). Όπως επίσης δεν είχα καταλάβει ότι και οι τότε "Μινωϊκές" είχαν ημερησία δρομολόγια (με αναχώρηση 07:00).

Posted

Φίλε @proud_ionian και @Z.Gk. σας ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια έστω και λίγο καθυστερημένα.

Είμαστε λοιπόν τον Ιούνιο του 2000. Να χαίρεσαι να βλέπεις αναχωρήσεις και κίνηση στο λίμάνι. Όχι βέβαια ότι το έζησα αλλά θα ήθελα να υπήρχε μια χρονομηχανή να μπορούσα να δω αυτές τι εικόνες με την συνείδηση που έχω τώρα και όχι με την ματιά ενός παιδιού. 

Βλέπουμε  στο ξεκίνημα του Μήνα να έχουμε 22 ημερήσιες αναχωρήσεις ενώ τις τελευταίες μέρες αγγίζουμε τις 26 αναχωρήσεις χωρίς να υπολογίζουμε τα Αιγινίτικα. Επίσης να πούμε πως  είμαστε στο πρώτο καλοκαίρι της Hellas Ferries με ότι αυτό μπορεί να σήμαινε για την εποχή.

Μια γενική ανάλυση και κάποιες εντυπώσεις που μπορούμε να κάνουμε είναι :

  • Highspeed 1 --> Πρωινό προς Παρο - Νάξο και απογευματινό προς Σύρο - Μύκονο
  • Flying Cat 4 --> Δυτικές Κυκλάδες Πρωινό και Πάρο - Νάξο απογευματινό (κάποιες μέρες).
  • Πάτμος και Ρόδος εναλλάξ Κορμό Δωδεκανήσων.
  • Μαρίνα και Ροδάνθη επίσης Δωδεκάνησα.
  • Εξπρές Αφροδίτη κλασικό καθημερινό πρωινό, Σύρο - Τήνο - Μύκονο ενώ το Εξπρές Nαιας απογευματινό, μαζί με την προσθήκη του Εύδηλου.  
  • Εξπρές Πήγασος και Εξπρές Μήλος Άγονη Δυτικών μέχρι την Σαντορίνη.
  • Εξπρές ΑπόλλωνΕξπρές Άρτεμις , Εξπρές Ερμής , Εξπρές Ποσειδών ,Εξπρές Ολυμπία , Εξπρές Σαντορίνη , Εξπρές Άδωνης,  Νταλιάνα , Δημητρούλα , Μιλένα --> Παροναξία με διαφορετικές προεκτάσεις ( Απίθανα Πράγματα! Θυμάμαι στην Πάρο μετέπειτα το 2002 ένα  βράδυ από τις 21:00 μέχρι τις 2:00 -3:00 τα ξημερώματα να γίνεται χαμός από αφίξεις. Νόμιζες ότι όλη η ακτοπλοΐα πέρναγε από εκεί).
  • Θεόφιλος και Μυτιλήνη εναλλάξ για Χίο Μυτιλήνη. 
  • Ιεράπετρα Λ και Βιτσέντζος Κορνάρος σχεδόν κάθε μέρα εναλλάξ για Σητεία και Κασοκαρπαθία. 
  • Αρκάδι και Ρέθυμνο εναλλάξ για Ρέθυμνο με αναχώρηση στις 19:30.
  • Στο Ηράκλειο βλέπουμε για την ΑΝΕΚ το δίδυμο Άπτερα και Ελ.Βενιζέλος και για την MINOAN  έχουμε N. Καζαντζάκης και Κ. Μίνως.
  • Στα Χανιά έχουμε Λατώ και Λισσός .
  • Βλέπουμε και το Λευκά Όρη κάποιες μέρες Ηράκλειο και Χανιά.
  • Για Ιο - Σαντορίνη βλέπουμε και  δρομολόγια καμικάζι από Κάντια και Δημητρούλα. Πρέπει να γινόταν χαμός τότε στην Ίο . Απορώ πως στην συνέχεια μέχρι και σήμερα τα συμβατικά και οι εταιρίες σταδιακά απέρριψαν το Νησί.
  • Μυρτιδίωτισσα  για Μονεμβασιά Κύθηρα - Αντικύθηρα - Κίσσαμο. 

Αυτά σε γενικές γραμμές έτσι με μια γρήγορη ματιά . Θα επιστρέψω σύντομα με μια πιο εκτενή ανάλυση της Παροναξίας γιατί είναι ένα κεφάλαιο από μόνο του.

Υ.Γ. Θα συμβούλευα όποιον έχει το χρόνο και θέλει να χαζέψει τα δρομολόγια , ας ρίχνει και καμιά ματιά παράλληλα,  σε φωτογραφίες από τα πλοία της εποχής ,και τότε το μυαλό πραγματικά ταξιδεύει σε εκείνες τις μέρες. 

Posted

Φαίνεται πως περνάει ο καιρός, ορισμένα από αυτά τα δρομολόγια όπως το πρωινό του Δημητρούλα για Ίο – Σαντορίνη, που να με βασάνιζε κανείς δεν θα τα θυμόμουν. Της Παροναξίας το κάγκελο εν τω μεταξύ, αν καθόσουν να χαζέψεις κινήσεις τω καιρώ εκείνω δεν έπληττες, είχε τόσα πράγματα μέσα στην ημέρα. Σήμερα πια, αν δεν υπήρχε η μεσημεριανή άφιξη της Blue Star, δεν θα είχε ούτε μία κίνηση πλοίου για το Αιγαίο από τις πρωινές αναχωρήσεις ως τις αναχωρήσεις των Δωδακανήσων στις 1800. Άλλες παρατηρήσεις:

  • Υπήρχαν δύο απογευματινά δρομολόγια για Σύρο – Τήνο – Μύκονο, γι αυτό και για ανθρώπους στην ηλίκια μου είναι αδιανόητο πως δεν υπάρχει πια ούτε ένα απογευματινό δρομολόγιο για τα νησιά αυτά τις περισσότερες ημέρες τις εβδομάδας.
  • Το Εξπρές Ερμής που βλέπουμε στα δρομολόγια πρέπει να είναι με Διαμαντή Παπαγεωργίου και Κώστα Βελαλόπουλο ύπαρχο αν δεν κάνω λάθος.
  • Δρομολόγια ΔΑΝΕ στις 1400 για Ίο – Σαντορίνη με Κάντια και Ιάλυσσος, τρομερά πράγματα, τεράστιες εμπορικές επιτυχίες. Το Ιάλυσος έκανε και Αστυπάλαια – Τήλο – Ρόδο.
  • Λέμε για την Παροναξία αλλά και η Ρόδος κάποιες μέρες είχε 4 δρομολόγια. Μέσω Καπερναούμ μεν, αλλά τα είχε. Αν ήμουν δικτάτορας θα είχα απαγορεύσει τα αεροπλάνα και τα πλοία μεγέθους μεγαλύτερου απο το Λατώ στο Αιγαίο :D
  • Ο συντάκτης έχει μπερδευτεί από τα πολλά «Εξπρές» και σε κάποια ημέρα έχει γράψει «Εξπρές Νταλιάνα»
  • Αυτές οι Παρασκευές που είχε ολημερίς κι ολονυχτίς αναχωρήσεις μου είναι κάτι το αξέχαστο. Είτε στο λιμάνι κατέβαινες, είτε στην Πειραική ήσουν και χάζευες το μπές-βγές των πλοίων, δε βαριόσουν, πάντα κάτι συνέβαινε. Και τότε είχε και σημασία να έχεις τις άκρες σου στο Πειραιάς Τράφικ διότι οι κινήσεις ήταν πάμπολλες και αν ήθελαν μπορούσαν να σε χαντακώσουν. Τώρα που δεν υπάρχει πουλί πετάμενο, οι πιθανότητες να καθυστερήσεις λόγω σειράς στην αναχώρηση είναι αντόστοιχα ελάχιστες.
  • Βλέπετε πως με περισσότερα πλοία έσπαγαν και τα δρομολόγια πολλές φορές για την καλύτερη εξυπηρέτηση. Είχαμε σκέτο Πάρο-Νάξο, είχαμε Ίο-Σαντορίνη, είχαμε Πάρο – Σαντορίνη.
  • Βλέπουμε τον Άρχοντα να κάνει Νάξο – Κάλυμνο – Κώ – Ρόδο με το Ροδάνθη, τα δρομολόγια εκείναι μιμείται 25 χρόνια αργότερα η Blue Star. Σε αυτό το δρομολόγιο το Ροδάνθη γυρνά πρωί Δευτέρας και για να μην κάθονται κάνει στις 1000 το πρωί και ένα Τήνο – Σύρο – Πειραιά για να φύγει το ίδιο βράδυ στις 2200(περίπου μωρέ) για Κάλυμνο – Κώ – Ρόδο. Αυτή η Δευτέρα βέβαια πρέπει να είναι Αγίου Πνεύματος αργία.
  • Επίσης δρομολόγιο του Λευκά Όρη για Κώ – Ρόδο? Δεν το θυμόμουν αυτό.  
Posted

Οταν βγει απο την μετασκευη ηταν κ επιανε κ Νισυρο τοτε που τα ειχε καλα με τη Δανε ο Σηφης κ μετα πηγε Ιταλια

  • 1 month later...
Posted

Δυστυχώς λόγω ανωτέρας βίας δεν πρόλαβα να τα ανεβάσω μέσα στον Ιούλιο όπως είχα την πρόθεση, κάλλιο αργά παρά ποτέ όμως και κάπως έτσι να τα δρομολόγια του Ιουλίου του 2000, είμαστε δηλαδή στα 24 χρόνια πρίν. Σημειώνω:

 

- Σάββατο πρωί από τις 0730 ως τις 0900 είχαμε 12 αναχωρήσεις

- Δρομολόγιο Αίολος Εξπρές για Άνδρο - Χίο, μεγάλη έμπνευση η Άνδρος από τον Πειραιά όπως επίσης και το Άνδρος - Μύκονος. Φοβερά πράγματα.

- Δρομολόγιο πρωινό Κυριακής του Ρόδος απ' ευθείας για Μύκονο και μετά για Λέρο - Πάτμο - Πειραιά, αυτό δεν το θυμόμουν καθόλου

- Highspeed 2 για Σύρο - Τήνο - Μύκονο μέσω Κύθνου(!)

- Κροαζιέρα Αγίου Ραφαήλ την Τετάρτη στις 1700 για Ψαρά - Λήμνο - Σαμοθράκη - Αλεξανδρούπολη

- Τη ίδια μέρα το Πρέβελης για Αστυπάλαια - Σύμη - Ρόδο

- Παρασκευή το Κάντια για Ίο - Σαντορίνη και μετά Κατάπολα κι Αστυπάλαια, σκέψου ταλαιπωρία για να φτάσεις Αστυπάλαια.

 

Μεγάλη νοσταλγία.

Posted

Δουλευα εκεινη την εποχη στο Ροδος φιλτατε😁 κ πιαναμε κ Μυκονο τον Αυγουστο!επανασταση θα πω το εξπρες Ναιας μετα απο 20 χρονια περασε στην απογευματινη ζωνη

Posted
2 hours ago, Nick the Greek said:

- Κροαζιέρα Αγίου Ραφαήλ την Τετάρτη στις 1700 για Ψαρά - Λήμνο - Σαμοθράκη - Αλεξανδρούπολη

Αυτό το δρομολόγιο γινόταν μέσω Ραφήνας!!! Το θυμάμαι! Μια φορά τη βδομάδα βλέπαμε το ΑΓΙΟΣ ΡΑΦΑΗΛ εκείνη τη χρονιά, κάθε Τετάρτη! Σε μας έφτανε περίπου 8 το βράδυ με αναχώρηση 9. Η μοναδική χρονιά που είχαμε σύνδεση με Σαμοθράκη.... Απίστευτα πράγματα!!!! 😄😄😄

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...