Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Posted

Ξεκίνησε η δίκη.

Το μοναδικό που προσωπικά περιμένω να δω είναι αν οι συνήγοροι των κατηγορουμένων θα θέσουν στην έδρα την παράβαση καθήκοντος του ΛΣ (με ότι άλλο μπορεί να το συνοδεύει), το οποίο δεν έπραξε όσα έπρεπε όχι μόνο εκείνο το βράδυ, αλλά γενικά. Είδαμε όλοι τα όσα ακολούθησαν του συμβάντος, και πραγματικά είναι τραγικό να μην αναζητώνται ευθύνες ΚΑΙ από το ΛΣ.

  • Replies 331
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Posted

Εμένα πάλι η φράση "τον έσπρωξαν ενώ βρισκόταν στον καταπέλτη - εχοντας εισιτήριο - για να επιβιβαστεί την ώρα που ξεκινούσε ο απόπλους στο λιμάνι του Πειραιά." με προβληματίζει ιδιαίτερα. 

Απο οσα εχω καταλαβει από τα ταξίδια μου ως επιβάτης η εταιρεία είναι υπεύθυνη για τον έλεγχο των εοσητηριων και το συνηθες ειναι οι άνθρωποι των πληρωματων να  είναι ιδιαίτερα ευγενικοί και επαγγελματίες σε αυτό.  Προσωπικά (επειδή από την εμπειρία μας κατανοούμε,  πάντα αισθάνομαι ιδιαίτερα ασφαλης μέσα στο πλοίο)

Δηλαδή αν δεν είχε εισητηριο τι θα γινόταν? 

Για ποιο λόγο αναρωτιομαστε εάν ειχε εισητηριο ή όχι?

Τα εισητηρια ομως τα εκδίδουν τα πρακτορεια συνηθως ακριβώς  εξω απο το πλοιο . Τι συμμετοχη λοιπον εχουν στο συμβαν ?  Αναρωτιέμαι . 

πέρα από τις ευθύνες του Λιμενικού Σώματος βέβαια που θα έπρεπε να διαφυλάσσουν την ανθρώπινη ζωή... 

Posted (edited)

Δυστυχώς το αναλύσαμε, πρωτοφανές έγκλημα. Και είχε εισιτήριο (που όπως προαναφερθηκε δεν παιζει κανέναν ρολο), και τον γνωριζαν σαν φυσιογνωμία, ούτε ΛΣ παρευρισκομενο, ούτε πέταξαν σωσίβιο, ούτε ενημέρωσαν κανέναν στην ακτή μέσω VHF, ούτε ο πλοίαρχος-ενημερωμένος για το συμβαν- σταμάτησε, και φυσικά κανένα μέλος του πληρώματος δεν είπε τίποτα. Καμιά μα καμία δικαιολογία, όλα λάθος κάτω από απανθρωπες αποφάσεις. 

Edited by togias_k
Posted

Και απανθρωπες οδηγίες.  Εντελώς διαφορετικες (ευτυχώς) από την καθημερινότητα που ζούμε όλοι όσοι αγαπάμε τα ταξίδια και τα πλοία που μεταφέρουν καθημερινά τόσο κόσμο και ποικίλο κόσμο,  με σεβασμό και  ασφάλεια. 

Posted
6 hours ago, citizen said:

Τα εισητηρια ομως τα εκδίδουν τα πρακτορεια συνηθως ακριβώς  εξω απο το πλοιο . Τι συμμετοχη λοιπον εχουν στο συμβαν ?  Αναρωτιέμαι .

Τι ευθύνες μπορεί να έχει το εκδοτήριο των εισιτηρίων; Ο άνθρωπος μάλλον είχε βγάλει το εισιτήριο της επιστροφής από την Κρήτη.

Posted

Εχω μια απορία όποιος γνωρίζει πραγματικά ας μου δώσει τα φώτα του. Κατηγορούμενος πάει ο λιμενικός που είχε βάρδια και δικαιοδοσία σε εκείνη την προβλήτα αναχώρησης του πλοίου; Και με ποια κατηγορία; 

Posted
On 1/20/2025 at 2:24 PM, Nikos_Chania said:

Ξεκίνησε η δίκη.

Το μοναδικό που προσωπικά περιμένω να δω είναι αν οι συνήγοροι των κατηγορουμένων θα θέσουν στην έδρα την παράβαση καθήκοντος του ΛΣ (με ότι άλλο μπορεί να το συνοδεύει), το οποίο δεν έπραξε όσα έπρεπε όχι μόνο εκείνο το βράδυ, αλλά γενικά. Είδαμε όλοι τα όσα ακολούθησαν του συμβάντος, και πραγματικά είναι τραγικό να μην αναζητώνται ευθύνες ΚΑΙ από το ΛΣ.

Yπαρχει ξεκαθαρος φυσικος αυτουργος?Υπαρχει.

Απο κει και περα αυτοι που σκοτωσαν τον ανθρωπο εχει νοημα και πρεπει να καταδικαστουν παραδειγματικα.Ολα τα αλλα ειναι παραβασεις πλημμεληματικου χαρακτηρα και φανταζομαι δευτερευοντα για τους συγγενεις.

Posted

Δεν υπαρχουν μεγαλα και μικρα γραμματα απο τη στιγμη που υπαρχει δολοφονος.

Δεν ειναι Τεμπη εδω να φταινε 10 πλευρες.Τα ειχαμε ξαναπει και τοτε ο ανθρωπος αυτος δεν ηταν καποιος λαθρεπιβατης που ετρεξε να μπει στο πλοιο ουτε καποιος θαμωνας του ντοκου.

Ηταν επιβατης με εισιτηριο.Θα μπορουσε να ειχε τραυματιστει θανασιμα αν τον ειχαν σπρωξει οι ιδιοι ανθρωποι και απο μια σκαλα εντος του πλοιου εν πλω.Η συμμετοχη ή η μη συμμετοχη του ΛΣ στο συμβαν ειναι ελλασονος σημασιας και μαλλον οχι και τοσο τραγικο οπως ειπες..

Να εισαι σιγουρος οτι και τσολιας διπλα στον καταπελτη να στεκοταν καποιος λιμενικος ο τραμπουκος παλι την ιδια αντιδραση θα ειχε.

Posted

Δεν είμαστε οι αντίδικοι για αρχή. 

Η τοποθέτηση μου αφορά το σκέλος για το οποίο αφορά ευθύνες του ΛΣ χωρίς να μειώνω το κατηγορητήριο ούτε δικαιολογώντας τους φυσικούς αυτουργούς. Μόλις το αντιληφθείς αυτό, τότε θα έχει νόημα να συζητάμε.

Είτε είναι ελάσσονος σημασίας για 10 ανθρώπους είτε για 100 δεν σημαίνει πως για κάποιους άλλους δεν είναι σημαντικό προκειμένου να αλλάξει κάποια στιγμή η νοοτροπία και η συμπεριφορά που επικρατεί όχι μόνο στο ΛΣ αλλά σε πολλούς τομείς του δημόσιου βίου (τα βλέπουμε σχεδόν κάθε μέρα).

Στο κομμάτι του επιβάτη με εισιτήριο, δεν αναφέρθηκε κανείς για παράνομη επιβίβαση  (δηλαδή σε απόπειρα παράνομης επιβίβασης θα δικαιολογούνταν το σπρώξιμο άραγε;) αλλά συνάμα παραλείπεις το γεγονός ότι είχε ήδη επιβιβαστεί και επικυρώσει το εισιτήριό του. Τώρα το αν επιτρεπόταν να κατέβει ή όχι, θα το βρουν αυτοί που πρέπει, καθώς δεν είναι στο πεδίο των γνώσεών μας.

Κοινώς, μην κρατάς ότι θες από την τοποθέτησή μου γιατί οδηγείς την κουβέντα σε λάθος συμπεράσματα που δεν είναι ούτε η θέση μου ούτε και η πρόθεσή μου. Πρέπει να σταματήσει πλέον το "αν δεν εισαι μαζί μου, είσαι εναντίον μου". Κάνω τοποθέτηση για ξεχωριστό κομμάτι και θα ήθελα να γίνεται σεβαστό χωρίς να παρερμηνεύεται κατά το δοκούν. 

Posted

Ο λιμενικός ο οποίος  ήταν ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΣ να βρίσκεται στη θέση του λόγο του ότι είναι η ΔΟΥΛΕΙΑ του τελικά είναι κατηγορούμενος; 

Posted

Δε φταίει δηλαδή και το κράτος το ΛΣ ή όποιος τελος πάντων είναι αρμοδιος που δεν υπάρχουν υποδομές,passenger terminal,έλεγχος όπως στα αεροδρόμια και που τα λιμάνια είναι κυριολεκτικά μπάτε σκύλοι αλέστε;;;Όταν ο καπετάνιος δώσει μόλα όλα από εκεί και πέρα είναι σε διαδικασία αναχώρησης και απαγορεύεται να επιβιβαστει ή αποβιβαστεί κανείς από το πλοίο.

Δολοφονία είναι αφαίρεση ζωής με δόλο. Εδώ δεν υπάρχει δόλος ούτε καν ενδεχόμενος δόλος.Μετά ενώ είδαν άνθρωπο στη θάλασσα τον άφησαν και συνέχισαν μέχρι την Αίγινα εκεί σίγουρα υπάρχει εγκληματική ενέργεια.

Posted

Μιας και άνοιξε πάλι η συζήτηση να πω κι εγώ την άποψή μου.

Καταρχήν το δικαστήριο που ξεκίνησε είναι πολιτικό στο οποίο δικάζονται όσοι έχουν παραπεμφθεί έπειτα από την προανάκριση και την εισαγγελική πρόταση. Για το λιμενικό ακολουθείται άλλη διαδικασία , όπως ένορκη διοικητική εξέταση, η λεγόμενη Ε.Δ.Ε , και αν προκύψουν ευθύνες τότε η υπόθεση πάει στο Ναυτοδικείο. 

Η άποψη μου πάντα είναι ότι η λειτουργία του Λ.Σ είναι προβληματική για να μην πω αυτιστική ή τίποτα βαρύτερο. Είναι δυνατόν να "καμπανιάσουν" έπειτα από ΕΔΕ έναν φουκαρά λιμενοφύλακα , επειδή λέρωσε την στολή του εν ώρα υπηρεσίας και να απαλλαγούν άλλοι με πολύ σοβαρότερα αδικήματα. Σε γενικότερο πλαίσιο η ΕΔΕ , επειδή διεξάγεται από ανώτερα στελέχη του Λ.Σ και επειδή όταν θέλουν κόρακος κοράκου μάτι δεν βγάζει, θεωρώ ότι είναι μια κατασκευασμένη κιβωτός του ΝΩΕ ανά περίπτωση για να σώσουν ή να πνίξουν κατά βούληση.

Πέραν όμως αυτών κι επανερχόμενος στην προκειμένη περίπτωση με το ατύχημα , σαφώς και υπάρχει φυσικός αυτουργός και δεν είναι άλλος από τον Ύπαρχο , του οποίου οι ενέργειες είχαν ως συνέπεια την απώλεια της ζωής του άτυχου Αντώνη.  Όμως συμφωνώ με τον @Nikos_Chania ότι στο κάδρο των ευθυνών μπαίνουν κι άλλοι φυσικά με μικρότερο ποσοστό ευθύνης. Αν ήταν να δικαζόταν μόνο ο φυσικός αυτουργός τότε κακώς παραπέμπονται σε δίκη ο Πλοίαρχος, ο Υποπλοίαρχος και ο Ναύκληρος. 

Δικάζονται λοιπόν ο φυσικός αυτουργός και όλοι αυτοί που με τις ενέργειες , παραλείψεις, αβελτηρίες,...κ.ο.κ υποβοήθησαν με δόλο ή από αμέλεια τον φυσικό αυτουργό για την πράξη του. Σε αυτό το πλαίσιο λοιπόν για εμένα συμμετοχή δια παραλείψεων έχει ο ΟΛΠ και δια παράβασης καθήκοντος οι λιμενικοί που εκτελούσαν βάρδια.

Θεωρώ λάθος το να μένουμε μόνον στις ευθύνες του φυσικού αυτουργού οι οποίες είναι ασυζητητί ξεκάθαρες. Εάν δεν αντιμετωπιστεί το θέμα ολιστικά , δεν αποδοθούν ευθύνες σε όλους όπως πρέπει, τότε η λανθάνουσα κατάσταση παραμένει χωρίς να γίνονται βήματα ως προς την πρόληψη ανάλογων ή παρόμοιων περιστατικών. 

Και επ αυτού θα δώσω ένα παράδειγμα . Εάν στο σκαμνί μαζί με τους 4 ναυτικούς βρίσκονταν 4-5 μεγαλο-στελέχη του ΟΛΠ , επειδή δεν εφαρμόζεται ο ISPS στις προβλήτες αναχώρησης των πλοίων για Κρήτη , θα υπήρχε αυτή η στασιμότητα και θα συνέχιζαν οι ως άνω προβλήτες να είναι περιβόλι της χαράς?? Πιθανολογώ πως όχι.

Posted (edited)

Ρε @nomikos τι λες;

Ειδαμε ολοι live τι εγινε.

Έριξαν έναν άνθρωπο στη θάλασσα ενώ το πλοίο έχει δώσει προσω και δεν υπάρχει δολος;

Φταίει το λιμενικό, φταίει η κυβέρνηση, φταίει ο ΟΤΕ που έλεγε η παλιά διαφήμιση, αλλά όχι οι φυσικοί αυτουργοί.

ΥΓ: @Annivas Ασφαλώς και υπάρχουν ευρύτερες ευθύνες. Δεν ακυρωνουν ομως το κακούργημα. Συνηθως στην Ελλάδα όταν φταίνε όλοι δεν φταίει στο τέλος κάνεις.

Edited by proud_ionian
ΥΓ
Posted

Μα δεν ανέφερα ποτέ ότι οι ευρύτερες ευθύνες ακυρώνουν το κακούργημα. ίσα ίσα που ανέφερα ότι υπάρχει ξεκάθαρα φυσικός αυτουργός οι ενέργειες του οποίου είχαν ως αποτέλεσμα να αφαιρεθεί η ζωή του άτυχου Αντώνη. Είναι δίχως αμφιβολία κακουργηματική πράξη.

16 minutes ago, proud_ionian said:

Συνηθως στην Ελλάδα όταν φταίνε όλοι δεν φταίει στο τέλος κάνεις.

Αυτή η άποψη προσωπικά δεν με βρίσκει σύμφωνο . Με την ίδια λογική κακώς πάνε και οι υπόλοιποι 3 σε δική και για να μην μπλέξουμε στο ότι φταίει κι ο Χατζηπετρής ,να ρίξουμε ισόβια κάθειρξη στον Ύπαρχο (που επαναλαμβάνω για να μην παρεξηγούμε ότι μόνο με ποινή κάθειρξης πρέπει να τιμωρηθεί) και καθαρίσαμε. Κι ας την έχουν κάνει όλοι οι υπόλοιποι μπόμπα. 

Δεν παίρνουμε να κόψουμε και να μοιράσουμε την ευθύνη του Ύπαρχου , αυτή υπάρχει και διατηρείται στο ακέραιο με το κατηγορητήριο βάση του οποίου έχει παραπεμφθεί σε δίκη. Πρέπει να δούμε όμως και τι άλλο υπάρχει γύρω από αυτήν.

Posted
4 hours ago, proud_ionian said:

Ρε @nomikos τι λες;

Ειδαμε ολοι live τι εγινε.

Έριξαν έναν άνθρωπο στη θάλασσα ενώ το πλοίο έχει δώσει προσω και δεν υπάρχει δολος;

Δόλος σημαίνει πρόθεση. Δηλαδή ο ύπαρχος ήθελε να πνίξει και να σκοτώσει τον άνθρωπο; Προφανώς όχι. Ήθελε και προσπάθησε να τον απωθήσει από το να επιβιβαστεί στο πλοίο. Την ίδια στιγμή όμως δεν είχαν αντιληφθεί πως το βαπόρι έκανε πρόσω και δημιουργούνταν το κενό ανάμεσα στο καταπέλτη και τη προβλήτα.

4 hours ago, nomikos said:

Μετά ενώ είδαν άνθρωπο στη θάλασσα τον άφησαν και συνέχισαν μέχρι την Αίγινα εκεί σίγουρα υπάρχει εγκληματική ενέργεια.

Το παραθέτω ξανά αυτό που έγραψα παραπάνω.

Posted

@nomikos η εδρα μαλλον δεν θα συμφωνουσε μαζι σου παντως.

Ο ύπαρχος βαρύνεται με τις κατηγορίες της απόπειρας ανθρωποκτονίας με ενδεχόμενο δόλο και της κατάχρησης εξουσίας, ενώ ο καπετάνιος κατηγορείται για τα αδικήματα «της επικίνδυνης παρέμβασης στη συγκοινωνία πλοίου από την οποία επήλθε θάνατος και της απόπειρας υπόθαλψης κατά συρροή». 

 

Σύμφωνα με την εισαγγελική πρόταση, ο πλοίαρχος κατηγορείται ότι έδωσε το πράσινο φως να αποπλεύσει το Blue Horizon με ανοιχτό καταπέλτη, κάτι που δεν επιτρέπεται από τους κανονισμούς ασφαλείας. Ο υποπλοίαρχος, με τη σειρά του, κατηγορείται για συνέργεια, δια ενέργειας και δια παραλείψεως, σε ανθρωποκτονία με πρόθεση, τελεσθείσα με ενδεχόμενο δόλο καθώς ενώ είχε δει τι συνέβη, δεν ενημέρωσε τον πλοίαρχο να σταματήσει η λειτουργία των μηχανών και δεν έριξε στη θάλασσα κάποιο σωσίβιο. Με παρόμοιες κατηγορίες βαρύνεται και ο ναύκληρος.

https://www.lifo.gr/now/greece/xekina-i-diki-gia-ti-dolofonia-toy-antoni-karyoti-oi-katigories-poy-antimetopizoyn-oi

Posted

Φίλε @nomikos νομίζω ότι έχεις μπερδευτεί με τους δόλους .

Υπάρχει ο άμεσος δόλος κι ο ενδεχόμενος δόλος . Ο άμεσος δόλος είναι ότι πάει κάποιος επι σκοπού κι αφαιρεί τη ζωή του άλλου . Παίρνει για παράδειγμα μια καραμπίνα, πάει βρίσκει το θύμα και το εκτελεί .

Υπάρχει όμως κι ο ενδεχόμενος δόλος σύμφωνα με τον οποίο ο κατηγορούμενος δεν έχει αυτοσκοπό πχ να σκοτώσει , δεν κάνει ηθελημένα τον φόνο , όμως είναι σε θέση να γνωρίζει τα αποτελέσματα των ενεργειών του και απλά τα αποδέχεται. Με αυτό το κατηγορητήριο παραπέμπεται ο Ύπαρχος . 

  • 4 weeks later...
Posted

Το οποίο έγινε τώρα μετά από σχετική νύξη της υπαράσπισης. Κάτι που έπρεπε να γίνει απ την πρώτη στιγμή της προανακριτικής διαδικασίας, όχι τώρα στο ΜΟΔ.

Posted

Οπως πολύ σωστά το λέει ο Nikos _ chania. Αυτός και ο λόγος που ρωτούσα εάν κάθται στο εδώλιο ο λιμενικός που είχε βάρδια και υπό την επίβλεψη του την συγκεκριμένη αναχώρηση. 

Posted
1 hour ago, Nikos_Chania said:

Το οποίο έγινε τώρα μετά από σχετική νύξη της υπαράσπισης. Κάτι που έπρεπε να γίνει απ την πρώτη στιγμή της προανακριτικής διαδικασίας, όχι τώρα στο ΜΟΔ.

Έχοντας άμεση γνώση της διαδικασίας επι του ειδικού ποινικού δικαίου που διέπει το στρατιωτικό προσωπικό (εν προκειμένω του λιμενικού) περί της υπαγωγής του στην στρατιωτική δικαιοσύνη (στην περίπτωσή μας στο ναυτοδικείο), η παραπομπή του εν λόγω, το πιθανότερο, είναι αποτέλεσμα της ποινικής  αξιολόγησης της ΕΔΕ (που διατάχθηκε τότε από το Αρχηγείο ΛΣ-ΕΛΑΚΤ) από τον εισαγγελέα του ναυτοδικείου.

Σύμφωνα με τις ισχύουσες διαταγές όλες οι ΕΔΕ διαβιβάζονται στον εισαγγελέα του οικείου στρατιωτικού δικαστηρίου, προκειμένου να αξιολογηθεί αν έχει διαπραχθεί από τους εμπλεκόμενους ποινικό αδίκημα.

Υπάρχει και η περίπτωση απευθείας απαγγελίας κατηγορίας απο τον εισαγγελέα του ναυτοδικείου (σπανιότερα) ή η παραγγελία διενέργειας προκαταρκτικής εξέτασης. 

Αυτό φυσικά δεν απαγορεύει στην πολιτική αγωγή, να ζητά οτιδήποτε κρίνει σκόπιμο, για την τιμωρία όσων θεωρεί αυτή υπεύθυνους για την δολοφονία του Αντώνη Καρυώτη.

Posted

Ναι, από την στιγμή που οι φυσικοί αυτουργοί δικάζονται από πολιτικό δικαστήριο και στην υπόθεση υπάρχουν και επιπλέον ευθύνες προσώπων από το ΛΣ, θα έπρεπε να έχουν συμπεριληφθεί στην δικογραφία. Αυτή είναι και η ουσία της πάγιας θέσης μου (και σχολιασμού). Δεν γίνεται το δικαστήριο να αποφανθεί για το μερίδιο της ευθύνης π.χ. του υπάρχου χωρίς να έχει διαθέσιμα στοιχεία από όλους όσοι συνετέλεσαν ή όχι στην ανθρωποκτονία, άσχετα αν αυτοί οι άλλοι θα δικαστούν από στρατιωτικό δικαστήριο/ναυτοδικείο.

Posted (edited)

Τι είπε στη δίκη αυτος που μεχρι πρότινως είχε την ιδιότητα του αξιωματικού του εμπορικού ναυτικού; Τι ξεστόμισε ο τύπος; Ότι είδε τον Καρυώτη, τον φοβήθηκε και τον έσπρωξε !!!!!!!!!!!!!!!! 

Ο Χριστός και η Παναγία δηλαδή, έχοντας υπ' όψιν το σωματότυπο του ύπαρχου αλλά και του  Καρυώτη από το βίντεο, τόλμησε να ξεστομίσει οτι ΦΟΒΗΘΗΚΕ ΤΟΝ ΚΑΡΥΩΤΗ !!!!!!!!!!!!

Ελπίζω η δικαιοσύνη να του επιβάλει τη μέγιστη των ποινών που προβλέπεται από τον νόμο 

 https://www.protothema.gr/greece/article/1605501/diki-adoni-kargioti-mou-fanike-epikindunos-katethese-o-uparhos-pou-esproxe-ton-36hrono/#Comments

Edited by polmyt
Posted

Στο ιδιο μηκος δημιουργικης ασαφειας ηταν και ο πλοιαρχος ο οποιος οταν ερωτηθηκε γιατι ενω ειδε οτι υπηρχε ανθρωπος στη θαλασσα εφυγε και εφτασε μεχρι την Αιγινα δηλωσε οτι ανεμενε εντολες.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...