gtogias Posted November 21, 2010 Posted November 21, 2010 Δεν ξέρω αν θα μείνει ή όχι η Cosco, σίγουρα όμως οι εταιρικές πρακτικές της μάλλον δίνουν το στίγμα για το τι περιμένει τους εργαζόμενους στη χώρα μας στα χρόνια που έρχονται. Ιδού και το σχετικό δημοσίευμα από τη σημερινή Ελευθεροτυπία: Εργασιακός μεσαίωνας στο λιμάνιΟι 13 επαχθείς όροι που περιλαμβάνει η σύμβαση και καλούνται να υπογράψουν με την Cosco οι έλληνες λιμενεργάτες στον Πειραιά Του ΜΠΑΜΠΗ ΑΓΡΟΛΑΜΠΟΥ [email protected] Τι γίνεται πίσω από τις πύλες του Νέου Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων της Cosco; Ολοι οι εργαζόμενοι προσλαμβάνονται ως ανειδίκευτοι εργάτες, με το ημερομίσθιο να φθάνει τα... 40 ευρώ! Οπου κι αν θέσει κανείς το ερώτημα, απάντηση δεν παίρνει. Από τις αρχές Ιουνίου που η εκμετάλλευση του Προβλήτα ΙΙ πέρασε στην ΣΕΠ Α.Ε., θυγατρική της κινεζικής εταιρείας στην Ελλάδα, για τους εργαζόμενους το Ικόνιο παραπέμπει σε επαρχία της Κίνας. Το βέβαιο είναι ότι οι συνθήκες εργασίας δεν διέπονται από την ελληνική και την ευρωπαϊκή νομοθεσία. Η σύμβαση που καλούνται να υπογράψουν οι λιμενεργάτες της Cosco περιλαμβάνει 13 όρους που απαντώνται στο κινεζικό μοντέλο εργασίας. 1. Ολοι οι εργαζόμενοι προσλαμβάνονται ως ανειδικευτοι εργάτες. 2. Η εταιρεία έχει το δικαίωμα μετακίνησης χωρίς συμφωνία του εργαζόμενου. 3. Η εργασία είναι οκτάωρη, σε κυλιόμενες βάρδιες και το ωράριο συνεχές ή σπαστό. Η υπέρβαση του ωραρίου λογίζεται ως οικειοθελής προσφορά, εκτός κι αν υπάρχει γραπτή εντολή διευθυντή. 4. Η αμοιβή είναι 40 ευρώ την ημέρα. Στο ημερομίσθιο περιλαμβάνονται τα επιδόματα και οι πρόσθετες αμοιβές για νυχτερινή εργασία, αργίες, υπερεργασία, εκτός έδρας. 5. Στην αμοιβή περιλαμβάνονται και όλες οι κρατήσεις, εισφορές, φόροι, τέλη κ.λπ. 6. Οι εργαζόμενοι, παρότι έχουν ημερομίσθιο, πληρώνονται την τελευταία ημέρα του μήνα. 7. Οποιεσδήποτε παροχές (bonus), εναπόκεινται στη διοίκηση (από ελευθεριότητα όπως αναφέρεται) και μπορούν να ανακληθούν ανά πάσα στιγμή. 8. Η εταιρεία έχει δικαίωμα καταγγελίας αν παραβιαστεί ένας όρος ή ο εργαζόμενος απουσιάσει χωρίς άδεια 3 ημέρες σε διάστημα ενός έτους. 9. Αν η εταιρεία επιλέξει να μην καταγγείλει τη σύμβαση, αυτή η στάση πρέπει να θεωρείται προσωρινή. 10. Σε περίπτωση ασθένειας του εργαζομένου, η εταιρεία δικαιούται να ελέγχει με γιατρό της δικής της επιλογής τον ασθενή. 11. Ο εργαζόμενος αναλαμβάνει έναντι της εταιρείας την υποχρέωση πίστης, που από την ανάλυση των όρων παραπέμπει σε όρκο σιωπής. 12. Στα θέματα αδειών, η εταιρεία πρωτοτυπεί και παραπέμπει στην εργατική νομοθεσία. 13. Για τις διαφορές αρμόδια είναι τα δικαστήρια της Αθήνας και όχι του Πειραιά. Πώς λειτουργεί στην πράξη το κινεζικό μοντέλο; Στο ΣΕΜΠΟ της Cosco εργάζονται 300 χειριστές μηχανημάτων και εργατοτεχνίτες και 50 διοικητικοί. Το ωράριο των εργατοτεχνιτών είναι σπαστό. Κανείς δεν γράφει υπερωρία και όσοι εργάζονται πενθήμερο, περίπου οι μισοί, έχουν μηνιαίες αποδοχές γύρω στα 700 ευρώ. Για τους υπόλοιπους ισχύει καθεστώς εκ περιτροπής εργασίας με αποδοχές 300-400 ευρώ. Οι συμβάσεις είναι ημερήσιες και γίνονται μέσω της εταιρείας ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ Α.Ε. και πέντε υπεργολάβων. Κανονισμός εργασίας δεν υπάρχει, σωματείο δεν επιτρέπεται και δεν αναγνωρίζεται η δικαιοδοσία του Εργατικού Κέντρου, της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμένων, της ΓΣΕΕ και των Ευρωπαϊκών Συνδικάτων. Τέσσερις καταγγελίες εξετάζονται από την Επιθεώρηση Εργασίας, από τον περασμένο μήνα, αλλά καμία δεν έχει ολοκληρωθεί. Από τις 30 Αυγούστου 2010 το Διεθνές Συμβούλιο Λιμενεργατών (IDC) έχει απευθυνθεί στη διοίκηση της Cosco και της ΣΕΠ Α.Ε., ζητώντας τη συμμόρφωση στις διεθνείς και ευρωπαϊκές συνθήκες. Δεν υπήρξε καμία απάντηση. Στις 20 Οκτωβρίου το Συμβούλιο απευθύνθηκε και στην ελληνική κυβέρνηση, με επιστολή προς τον Γ. Παπανδρέου και τους υπουργούς Εργασίας, Λούκα Κατσέλη, και Θαλασσίων Υποθέσεων, Γ. Διαμαντίδη. Στο κείμενο που υπογράφεται από τον συντονιστή του IDC για τις χώρες της ευρωζώνης, Π. Σο, αναφέρονται όλες οι παραβιάσεις της εργατικής νομοθεσίας από την Cosco. Ούτε σε αυτή την επιστολή υπήρξε απάντηση. Το Συμβούλιο ενημέρωσε για τη «μικρή Κίνα του Πειραιά» και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία δήλωσε ότι θα στείλει επιστολή στην Αθήνα προκειμένου να πάρει εξηγήσεις. Σε διαφορετική περίπτωση δεν αποκλείεται προσφυγή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Παράλληλα το Συμβούλιο, που έχει παρουσία σε 100 ευρωπαϊκά λιμάνια, με επιστολή προς όλες τις αντιπροσωπείες του, στις 11 Νοεμβρίου, προαναγγέλλει συντονισμένη δράση κατά της Cosco, με μπλοκάρισμα των φορτηγών και των κοντέινερ της εταιρείας.
georgios express Posted November 22, 2010 Posted November 22, 2010 Δεν ξέρω αν θα μείνει η COSCO (θα είναι μεγάλη επιτυχία μας αν την διώξουμε, λεφτά υπάρχουν ), αλλά να μην ανησυχούν οι εργαζόμενοι και όσοι επαγγελματικώς ανησυχούν για τους εργαζόμενους, υπάρχει ανήρ μοναδικός στον Πειραιά που θα αναλάβει την δουλειά που ξέρει από παλιά.
proud_ionian Posted November 12, 2012 Author Posted November 12, 2012 αληθευει οτι η συμβαση με την cosco ερευναται απο την ευρωπαϊκη επιτροπη;
Hastaroth Posted April 5, 2013 Posted April 5, 2013 Πάνε όμως καλά και οι εργαζόμενοί της; Σε αντίθεση με τους Ιάπωνες,οι Κινέζοι δέν φημίζονται γιά τον σεβασμό τους στο total quality management....
Petros P Posted April 5, 2013 Posted April 5, 2013 Ακούγονται πολλά...αλλά αυτό που πρέπει είναι να ψάξουμε το πολιτικό background αυτών που τα λένε...Συνήθως όσοι διαμαρτύρονται για τη Cosco είναι σε αριστερές κινήσεις...και όσο έχω ασχοληθεί με τα του Πειραιά...είναι οι ίδιοι και οι ίδιοι σε όλα όμως..αρκεί να αντισταθούν στο "κακο καπιταλιστή" ακόμα και αν τους δίνει μια μισθάρα...
proud_ionian Posted June 26, 2013 Author Posted June 26, 2013 εγκαινιαστηκε σημερα απο τον σαμαρα και το αφεντικο της Cosco η προβλητα 3 του πειραια. απο οτι φαινεται οι κινεζοι γλυφονται και για τον υπολοιπο ΟΛΠ
Cruise Europa Posted July 2, 2013 Posted July 2, 2013 Εδώ και λίγη ώρα, τα μεγάλα ξένα δημοσιογραφικά πρακτορεία, κάνουν λόγο για παραίτηση κατόπιν εξαναγγασμού απο την κυβέρνηση της Κίνας, του Κάπτεν Γουέΐ απο το τιμόνι της COSCO ύστερα απο 15 χρόνια παρουσίας! Κατηγορείται ως ο ηθικός αυτουργός των ζημιων που παρουσιάζει η εταιρεία τα τελευταία χρόνια!! Κι όλα αυτά, λίγες ημέρες μετα απο την μεγάλη υποδοχή που είχε στην Ελλάδα απο την κυβέρνηση και τα λόγια τα μεγάλα, τα λαμπρά που είχε πεί.....
csst9728 Posted September 1, 2013 Posted September 1, 2013 Συμφωνία μυστήριο μεταξύ Cosco και ΟΛΠ Χωρίς να έχει γίνει πλήρως γνωστό το περιεχόμενο της συμφωνίας, φήμες λένε πως πρόκειται για 2η μείωση του ετήσιου εγγυημένου ανταλλάγματος (η 1η ήταν το 2011). Για να σιγουρευτούμε, θα πρέπει να περιμένουμε να δωθεί στη δημοσιότητα η συμφωνία.
proud_ionian Posted September 1, 2013 Author Posted September 1, 2013 προχτες ανελυαν τη συμφωνια σε γνωστο μαχητικο ραδιοφωνο. αν καταλαβα καλα ελεγαν οτι το μισθωμα εχει τρεις... συνιστωσες. ενα παγιο ετησιο μισθωμα (δεν αλλαζει) + ενα ποσοστο επι του ετησιου τζιρου (επισης δεν αλλαζει) + ενα ποσο που βγαινει απο εναν τυπο που ειναι συναρτηση του κατα κεφαλην αεπ και της ετησιας αυξησης του αεπ (αυτο ξαναμειωνεται). σε ανταλλαγμα οι κινεζοι θα κανουν οτι ειχαν υποσχεθει εξ αρχης (θα φτιαξουν την προβλητα 3 και θα εκσυγχρονισουν οτι εχουν παρει ως τωρα). υπαρχουν πολλα σημεια που δεν εχουν διευκρινιστει. πολυ πιθανον η συμφωνια να ειναι προδρομος αξαγορας ποσοστου του ΟΛΠ απο την Cosco
Petros P Posted September 1, 2013 Posted September 1, 2013 και βέβαια όλα ειναι για το Terminal...γιατι δείχνουν όλοι στις ειδήσεις το κεντρικό λιμάνι..δεν μπορω να καταλάβω... υ.γ. εχω και την ανησυχια μου ο καραβολατρης..
csst9728 Posted September 2, 2013 Posted September 2, 2013 αν καταλαβα καλα ελεγαν οτι το μισθωμα εχει τρεις... συνιστωσες. ενα παγιο ετησιο μισθωμα (δεν αλλαζει) + ενα ποσοστο επι του ετησιου τζιρου (επισης δεν αλλαζει) + ενα ποσο που βγαινει απο εναν τυπο που ειναι συναρτηση του κατα κεφαλην αεπ και της ετησιας αυξησης του αεπ (αυτο ξαναμειωνεται). αυτή νομίζω ήταν η συμφωνία του 2011 (η 1η μείωση δηλαδής).. Επί Βουλγαράκη ήταν flat το "ενοίκιο" (ή κάνω λάθος
Petros P Posted September 26, 2013 Posted September 26, 2013 απορια ενος Πειραιωτη *δηλαδη εμενα Τελευταία στον προβλήτα ΙΙ στο Ικόνιο δένουν κάθετα σε σχέση με τα containerαδικα πλοία μεταφοράς χυδήν φορτίου τα οποία κατα κύριο λόγο ανήκουν στη COSCO. 2-3 φορές που έχω παρατηρήσει την εκφόρτωσεί του είτε απο την Πειραική με κυάλια είτε απο το ΝΜΔ , έχω δει οτι ξεφορτώνουν φορτίο σε παλέτες ..Ξέρει κανείς τι φέρνουν?? Και οι 3 προβλήτες στο Ικόνιο είναι για εμπορευματοκιβώτια,είναι σπάνιο να βγαίνει "χύμα" φορτίο..Μάλιστα σχεδόν απο τότε που έφυγε το εμπορικό κομμάτι απο το κεντρικό λιμάνι είχα να δω εκφόρτωση ... Συνήθως τετοια πλοία τα πήγαίνουν στην Ελευσίνα..
proud_ionian Posted June 10, 2014 Author Posted June 10, 2014 Απο τις μεχρι τωρα δημοσιογραφικες πληροφοριες περι του ανασχηματισμου ο Βαρβιτσιωτης φαινεται να διατηρει τη θεση του στο ΥΕΝ. ας οψονται και οι στενες σχεσεις με τους κινεζους φιλους μας. η cosco ενδιαφερεται για την αποκτηση του πλειοψηφικου πακετου στον ΟΛΠ (μια απο τους πεντε ενδιαφερομενους) και ο υπουργος εκανε μασαζ στα μεγαλοστελεχη. πρεπει να τελειωνει και η δικαστικη διαμαχη στην Ε.Ε. για να ερθει και ο κινεζος πρωθυπουργος επισκεψη.
Petros P Posted June 10, 2014 Posted June 10, 2014 Λέτε να γινει κανένα τρελό και να το πάρει το λιμανι η apm? αλήθεια η cosco τι know how εχει απο car και cruise terminals?
proud_ionian Posted June 19, 2014 Author Posted June 19, 2014 ολα στην Cosco. λιμανια, αεροδρομια, "γη και υδωρ" που λεγαν και παλια.
proud_ionian Posted July 18, 2014 Author Posted July 18, 2014 η πρωτη σοβαρη κινητοποιηση εργαζομενων στην προβλητα της COSCO ειναι γεγονος. πολλα εχουν γραφτει και αλλα τοσα εχουν κυκλοφορησει κατα καιρους και πλεον εφτασε ο κομπος στο χτενι. αφρορμη η μη καταβολη ασφαλιστικων εισφορων απο καποιον υπεργολαβο, αλλα και καποια απαξιωτικα σχολια.αιτια η ετσι και αλλιως "φορτισμενες" εργασιακες συνθηκες. Χαρακτηριστικό αίτημα των εργαζομένων είναι να δηλώνονται τα εργατικά ατυχήματα καθώς μέχρι τώρα σε περίπτωση ατυχήματος μεταφέρονται τραυματίες με ιδιωτικά αυτοκίνητα και δεν γίνεται δήλωση εργατικού ατυχήματος…
Petros P Posted July 18, 2014 Posted July 18, 2014 Αν ισχύουν αυτά που διαβάζω στο seanation ...τότε θα αρχίσει νεος κύκλος αντεκλήσεων και φόβαμαι όχι μόνο τέτοιων «φουσκωτούς με μαύρα»
proud_ionian Posted July 19, 2014 Author Posted July 19, 2014 λες και το εχει γραψει ο χρυσανθος λαζαριδης, ειναι το αρθρο. οποιος διαφωνει με την κυβερνηση και τους εκλεκτους της(ειτε εχει δικιο, ειτε οχι), ειναι οπαδος των δυο ακρων και ταυτιζεται με τη χρυση αυγη.
proud_ionian Posted July 19, 2014 Author Posted July 19, 2014 κινησεις εκτονωσης απο πλευρας COSCO. δεχονται και την αυξημενη επανδρωση (4 ατομα αντι 3), την μονιμη παρουσια κλιμακιου του ερυθρου σταυρου και συμφωνουν να μην απολυθει κανεις λογω της συμμετοχης του στην απεργια.
kyr1 Posted September 7, 2014 Posted September 7, 2014 Έχουμε νεώτερα σχετικά με το φιλικό διακανονισμό μεταξυ ΟΛΠ και Cosco: Την προσεχή εβδομάδα αναμένεται να κριθεί εκ νέου το μέλλον του φιλικού διακανονισμού ΟΛΠ-Cosco από το Ελεγκτικό Συνέδριο, σε δεύτερο βαθμό, σε επίπεδο τμήματος. Διαδικαστικά υπάρχει επιπλέον το στάδιο της Ολομέλειας, αλλά πριν από αυτό και ένα ακόμη ενδιάμεσο από το τμήμα και την Ολομέλεια. Η αίσθηση που υπάρχει μεταξύ των ενδιαφερομένων είναι ότι δεν θα αντιμετωπιστεί πρόβλημα μετά την αρχικά αρνητική εισήγηση στο πρωτοβάθμιο επίπεδο του κλιμακίου, όπως αποκαλείται. Η ΣΕΠ (Cosco) υπέβαλε άμεσα αίτηση αναίρεσης της απόφασης, ενεργώντας αυτόνομα και μέχρι τα μέσα της επόμενης εβδομάδας προτίθεται να καταθέσει συμπληρωματικό υπόμνημα προκειμένου να εξηγήσει επαρκώς και τεχνικά την αναγκαιότητα της επέκτασης της επένδυσης. Κάτι ανάλογο αναμένει ότι θα πράξει και ο ΟΛΠ, ΟΛΠ-0,06% ο οποίος άλλωστε θα ωφεληθεί από την επένδυση. Ο Οργανισμός από την πλευρά του θα εξετάσει τις επόμενες ημέρες το πώς θα κινηθεί. Η σε πρωτοβάθμιο επίπεδο (κλιμάκιο) απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου αμφισβητεί εν πολλοίς την ανάγκη της κατασκευής του νέου προβλήτα, θέση που η πλευρά της Cosco πιστεύει ότι μπορεί να ανατρέψει καθώς διαθέτει τα απαραίτητα τεχνικά, οικονομικά και παραγωγικά επιχειρήματα. Σε κάθε περίπτωση, ο «φιλικός διακανονισμός», η μεγαλύτερη επένδυση στη χώρα μετά την εμφάνιση της οικονομικής κρίσης, όπως χαρακτηρίστηκε και δικαίως από τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, καθώς προβλέπει έργα αξίας 230 εκατ. ευρώ, έχει περάσει από «σαράντα κύματα», εγχώρια και ευρωπαϊκά. Αρχικά ήταν η αντίδραση των εργαζομένων οι οποίοι, όντες αντίθετοι με το μοντέλο της παραχώρησης και της ιδιωτικοποίησης γενικότερα του λιμανιού, έχουν προσφύγει και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και πιο συγκεκριμένα στη Γενική Διεύθυνση Εσωτερικής Αγοράς και Υπηρεσιών.Αμφιλεγόμενη ήταν και η στάση της προηγούμενης διοίκησης του ΤΑΙΠΕΔ, η οποία εκτιμούσε ότι ο φιλικός διακανονισμός βάζει εμπόδια στη διαδικασία πώλησης των μετοχών του ΟΛΠ καθώς ενδεχομένως να θέτει σε δυσχερή θέση άλλους ενδιαφερόμενους για τον ΟΛΠ επενδυτές.Ευρωπαϊκό «ναι» Επίσης, και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εκλήθη προκαταρκτικά να αποφασίσει για το σύννομο της υπόθεσης. Είναι άλλωστε χαρακτηριστική από την άποψη αυτή η τοποθέτηση του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη: «Είχαμε θέσει από νωρίς τον όρο ότι οποιαδήποτε συμφωνία θα τελούσε υπό την προκαταρκτική έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Το κάναμε αυτό διότι δεν θέλαμε στο μέλλον να υπάρχει οποιαδήποτε ανησυχία για ενδεχόμενες κρατικές ενισχύσεις ή παραβίασης των όρων που επιβάλλει η Ε.Ε. για τη διαφάνεια στην κατάρτιση τόσο μεγάλων συμβάσεων. Οντως, οι απαντήσεις που λάβαμε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή δείχνουν ακριβώς αυτό: ότι υπήρξε μια σοβαρή, ουσιαστική και συστηματική τεκμηρίωση που επιβεβαιώνει τη συμβατότητα αυτής της συμφωνίας με το Ευρωπαϊκό Δίκαιο». Επισημαίνεται ότι το επιχειρηματικό σχέδιο συμφωνίας μέσω φιλικού διακανονισμού ΟΛΠ - Cosco (ΣΕΠ Α.Ε.) εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία από το διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά πριν αποσταλεί για προσυμβατικό έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο.Τέλος, να σημειωθεί ότι ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ Γιώργος Ανωμερίτης είχε δηλώσει αμέσως μετά το διοικητικό συμβούλιο του οργανισμού που ενέκρινε το φιλικό διακανονισμό ότι «για τον Οργανισμό ο φιλικός διακανονισμός β’ της σύμβασης παραχώρησης είναι μια επικερδής επιχειρηματική δραστηριότητα, στο πλαίσιο των πολιτικών των παραχωρήσεων λιμενικών υπηρεσιών, όπως γίνεται σε όλα τα λιμάνια του κόσμου».
proud_ionian Posted January 23, 2015 Author Posted January 23, 2015 just for the record, ο απερχομενος πρωθυπουργος παρεστη χτες στα εγκαινια της προβλητας ΙΙΙ του ΙΚΟΝΙΟΥ. και να μην θελατε να το μαθετε, το ειδατε παντου , απλα για να το θυμομαστε και εδω.
proud_ionian Posted January 27, 2015 Author Posted January 27, 2015 Ο Θοδωρης Δριτσας εκανε ηδη την πρωτη κωλοτουμπα οσον αφορα το θεμα της Cosco(οσοι βλεπατε ΣΚΑΙ πριν μερικα λεπτα καταλαβατε).Οποτε μην περιμενεις κρατικη ακτοπλοια Τι είπε Μιλτο? οτι ολες οι επενδυσεις που εχουν κοινωνικο οφελος ειναι αποδεκτες και οτι τον ελληνικο και κινεζικο λαο τους ενωνουν πολλα νομιζω οτι ο κινεζος πρεσβυς θα δει τον τσιπρα για το θεμα
MILTIADIS Posted January 27, 2015 Posted January 27, 2015 Μια περιληψη Δήλωση για την Cosco έκανε ο Θοδωρής Δρίτσς στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ, όταν ρωτήθηκε για την επίσκεψη του Κινέζου πρέσβη στον Αλέξη Τσίπρα, σήμερα και τη συζήτηση που είχαν για το λιμάνι. Ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας δήλωσε πως η νέα κυβέρνηση θα είναι πολύ χαρούμενη όταν γίνονται επενδύσεις επ ωφελεία του ελληνικού λαού και αναφέρθηκε στη μεγάλη φιλία με την Κίνα και τον κινεζικό λαό.
ΝΗΡΕΑΣ Posted January 27, 2015 Posted January 27, 2015 Ο Κινέζος πρέσβυς πήγε στο Μαξίμου ξαφνικά σήμερα το πρωί
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now