ΣΕΙΡΙΟΣ Posted May 25, 2023 Posted May 25, 2023 (edited) Προσωπικά σε εκατοντάδες ώρες αναζήτησης παλαιών φωτογραφιών, δεν έχω βρει καμία φώτο του πρώτου, ξύλινου ΕΡΕΤΡΙΑ στην Θάσο, ούτε κάποια αναφορά σε δημοσιεύματα της εποχής (τέλη δεκαετίας '50). Αυτό όμως δεν σημαίνει κάτι, αν αναλογιστουμε αφενός ότι από την Σαλαμίνα όπου δούλεψε για πολλά περισσότερα χρόνια υπάρχουν δύο - τρεις το πολύ φωτογραφίες του, αφετέρου ότι στην Θάσο δούλεψε για πολύ μικρό χρονικό διάστημα, για κάνα χρόνο από ότι υπολογίζω. Από εκεί και πέρα, για την παρουσία του στην Θάσο ως πρώτη παντόφλα του νησιού δεν μπορούμε να μιλάμε για "φήμες" αλλά για σαφείς και σοβαρές μαρτυρίες. Είχε αναφερθεί σε παλαιότερο τεύχος του περιοδικού Εφοπλιστής (σε αφιέρωμα για τις γραμμές της Θάσου), και μου το έχουν επιβεβαιώσει προσωπικά σε συζητήσεις ναυτικοί - κάτοικοι της Θάσου που είχαν δουλέψει επί πολλά χρόνια στα φέρυ του νησιού. Edited May 25, 2023 by Nick the Greek tag
polmyt Posted May 26, 2023 Posted May 26, 2023 Ενδιαφερουσες οι πληροφοριες για το ξυλινο ΕΡΕΤΡΙΑ Επισης ενα καλο ερωτημα ειναι τι απεγινε και αν δουλεψε και πουθενα αλλου
ΣΕΙΡΙΟΣ Posted May 26, 2023 Author Posted May 26, 2023 On 3/12/2010 at 8:59 PM, pantelis2009 said: Υπάρχουν μαρτυρίες για καθημερινή συγκοινωνία μεταξύ Σαλαμίνος – Αττικής από το 17ο αιώνα....... ........ το «Ελένη» με Ν.Π 1544 των Δημήτρη Δημητριάδη και Δημήτρη & Ιωάννη Σοφρά, ξύλινο κατασκευασμένο στο Πέραμα το 1957, το οποίο στην αρχή έκανε δρομολόγιο Θάσο-Κεραμωτή (φωτο 5), μετά ονομάζεται «Ερέτρια» και κάνει δρομολόγια Ωρωπό-Ερέτρια και από 1961-63 κάνει δρομολόγιο Παλούκια – Πέραμα, όπου και έχει αποκτήσει … γέφυρα (φωτο 6).......... Όπως είχε γράψει πριν πολλά χρόνια ο Παντελής Φύσσας, είχε κατασκευαστεί στο Πέραμα το 1957 ως ΕΛΕΝΗ με αριθμό νηολογιου Πειραιά 1544. Ωστόσο υπάρχει κάποιο "θολό τοπίο" στα πρώτα του χρόνια, για παράδειγμα ο Παντελής ανέφερε ότι είχε πρωτοδουλεψει στην Θάσο με το όνομα ΕΛΕΝΗ και κατόπιν μετονομάστηκε ΕΡΕΤΡΙΑ, ή το ότι σύμφωνα με στοιχεία του Άρη Μπιλαλη μετονομάστηκε ΕΡΕΤΡΙΑ το καλοκαίρι του 1958 ενώ σε δημοσίευμα του Οκτώβρη 1958 αναφέρεται ως ΕΛΕΝΗ στην γραμμή Ωρωπού - Ερέτριας. Το βέβαιο είναι ότι στο διάστημα 1957 - αρχές δεκαετίας '60, είτε ως ΕΛΕΝΗ ειτε ως ΕΡΕΤΡΙΑ δούλεψε σε Θάσο και Εύβοια πριν "μονιμοποιηθει" στην γραμμή της Σαλαμίνας. Σύμφωνα με στοιχεία του εξαίρετου Νεκτάριου Παπαδάκη από τους Lloyds registers, το 1964 απέκτησε αριθμό ΙΜΟ και νέο αριθμό νηολογιου, Πειραιά 2376, πιθανόν τότε να δέχθηκε κάποια ευρύτερη μετασκευή. Αν και ξύλινη κατασκευή μακροημερευσε στην χώρα μας (πιθανόν για κάποια χρόνια ως φορτηγό), μιας και σύμφωνα με τον κάπτεν Δημήτρη Γκίκα (επί πολλά χρόνια σε παντόφλες της Σαλαμίνας) πουλήθηκε το 1985 στην Κύπρο, και οι πλοιοκτήτες της την αντικατεστησαν με το ΕΡΕΤΡΙΑ ΙΙ (μετέπειτα EL LOUD IV - KYRANNIS της Τυνησίας).
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now