Jump to content
Shipfriends

Δηλώσεις δρομολόγησης - Δρομολογήσεις Γενικότερα


Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Replies 299
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted

Κοράης στο Κυλλήνη-Ζάκυνθος, just in case😁

Και Σαόνησος στις Σποράδες!!!!🤪

Posted

Δεν ξέρω αν είναι το καταλληλότερο θέμα,πάντως οπως δείχνει με τα κρατούντα τα τωρινά,για πρώτη φορά μετά απο αρκετά καλοκαίρια ,θα εχουμε αρκετά πλοία στις ιδιες γραμμες,με ενα καλοκαιρι πλέον πιο "ανάλαφρο" απο θέμα covid. Σιγουρα δεν είμαστε και 90's , αλλα κάποιες κοντρίτσες τις βλέπω να έρχονται απο Πειραιά,γιατι στη Ραφήνα αυτά δε σταμάτησαν ποτέ.

  • 2 months later...
Posted
On 5/4/2023 at 7:07 PM, wysiwid said:

Η Εταιρεία διαθέτει μια αδεια σκοπιμότητας

 

On 5/4/2023 at 7:12 PM, gtogias said:

Επειδή κάπου έχω μπερδευτεί:

1. Υπάρχουν άδειες σκοπιμότητας ακόμα ή εννοείτε τις δηλώσεις δρομολόγησης;

 

On 5/4/2023 at 7:16 PM, wysiwid said:

Έχει και άδεια σκοπιμότητας

 

On 5/4/2023 at 7:18 PM, gtogias said:

Είχα την εντύπωση ότι οι "άδειες σκοπιμότητας" έχουν καταργηθεί εδώ και πολλά χρόνια. Εξ ου και οι ετήσιες δηλώσεις δρομολόγησης.

 

On 5/4/2023 at 6:32 PM, ΕΥΔΟΞΟΣ said:

Πήραμε τη σκοπιμότητα το 2012 

 

On 4/29/2023 at 6:34 PM, SAMAINA said:

Απο τότε που κόπηκαν οι άδειες σκοπιμότητας (για να πάρεις την τάδε γραμμή, θα πηγαινεις και εκεί και ας μπαίνεις μέσα), 

 

On 4/26/2019 at 10:04 AM, proud_ionian said:

αυτα ειναι τα αγαθα του ελευθερου ανταγωνισμου:D

2 δεκαετιες μετα την καταργηση των αδειων σκοπιμοτητας και ειμαστε ενα βημα απο το να τις νοσταλγησουμε

 

On 8/24/2022 at 6:28 PM, proud_ionian said:

Στην ακτοπλοΐα νομίζω ότι δύσκολα θα βρούμε προορισμό χωρίς μια έστω επιδοτούμενη προσέγγιση. Συγκρίνετε με πριν 25 χρόνια, επί αδειών σκοπιμότητας και θα φρίξετε.

 

On 10/19/2013 at 10:24 PM, papashark said:

Νομος 2392/2001 άρθρο τρίτο, παράγραφος 2,

Συντροφοι, οι αδειες σκοπιμότητας καταργήθηκαν πριν 22 χρονια, με τον νομο (σκουπα) Παπουτση και αντικατασταθηκαν απο το σημερινο συστημα  των δηλωσεων δρομολογησης και της υποχρεωτικης (λεμε τωρα) δεκαμηνης δρομολογησης.

Η αδεια σκοπιμοτητας (οπως και η δηλωση δρομολογησης σημερα) "ακολουθουσε" το πλοιο και οχι την εταιρια.

Με το σημερινο καθεστως, θεωρητικα ο καθενας μπορει τον Φεβρουαριο να κανει δηλωση δρομολογησης για την επομενη δρομολογιακη περιοδο και απο 1/11 που ξεκινα η δρομολογιακη περιοδος, να ξεκινησει δρομολογια στη γραμμη που εχει δηλωσει. (με πλοιο που εχει πιστοποιητικα αξιοπλοϊας και με ωραρια που απεχουν απο τους νυν κλπ κλπ που διαβαζουμε καθε τοσο). Στην πραξη δηλωνονται οι προσοδοφοροι προορισμοι και οι υπολοιποι καταληγουν να επιδοτουνται, με αποτελεσμα να ειναι ελαχιστοι οι προορισμοι, χωρις επιδοτουμενη προσεγγιση. Επιπλεον αντι για ελευθερο ανταγωνισμο, εχουμε παλι μονοπωλιακες καταστασεις και εκτοξευση τιμων.

Στις αδειες σκοπιμοτητας υπηρχε προστατευτισμος και κλειστη αγορα. Δεν εμπαινε οποιος ηθελε. Ενα πλοιο επαιρνε αδεια σκοπιμοτητας για συγκεκριμενη γραμμη, με συγκεκριμενες προσεγγισεις και συγκεκριμενα ωραρια. Την αδεια την εδινε το ΥΕΝ, αφου πρωτα γνωμοδοτουσε η ΓΕΑΣ (γνωμοδοτικη επιτροπη ακτοπλοϊκων συγκοινωνιων). Αναλογα με την κινηση της γραμμης, το ΥΕΝ (θεωρητικα) μπορουσε να δωσει αδεια σκοπιμοτητας και σε αλλο πλοιο, αλλης εταιριας. Στην πραξη, με τις αδειες σκοπιμοτητας, υπηρχαν τοπικα μονοπωλια ή ολιγοπωλια, που για να παραμεινουν μονοπωλια και πολλες χαρες εκαναν (προσεγγισεις σε μη προσοδοφορους ή προβληματικους προορισμους) και τα πλοια τους προσεχαν (οχι ολοι), για να μην υπαρχουν παραπονα απο τους ντοπιους.

Δεν ηταν ολα... αγια βεβαια. Για να παρει καποιος αδεια σκοπιμοτητας ή για να... μην παρει καποιος δυνητικος ανταγωνιστης, πηγαινοερχονταν... βαλιτσες. Ετσι λεγαν οι φημες. Υπαρχουν γνωστες κραυγαλες περιπτωσεις μονοπωλιων που δεν εσπαγαν (πχ Κρητη, Κεφαλονια, ΒΑ Αιγαίο) και δεν επαιρνε αλλος αδεια, αδειων που δοθηκαν σε ενα βραδυ μολις αλλαξε η κυβερνηση (πχ GA στα Δωδεκανησαν) ή αδειες που δεν δόθηκαν ποτέ (sea speed 1, νυν FC4).

Η αδεια ηταν περιουσιακο στοιχειο του πλοίου και αύξανε κατά πολύ την αξία του (σαν τις αδειες των ταξι και των βυτιοφορων). Ελαχιστες ειναι οι περιπτωσεις αδειων σκοπιμοτητας που ανακληθηκαν, λογω μη εκπληρωσης των προϋποθεσεων δρομολογησης. Ειναι παρα πολλες οι περιπτωσεις ομως διαφορων αλχημειων που εγιναν, ειτε σε περιπτωσεις αντικαταστασεων λογω 35ετιας, ειτε σε τραμπες μεταξυ πλοιων της ιδιας εταιριας, προκειμενου ενα κουρελι να παρει αδεια σε καλη γραμμη και να ανεβει η αξια του

Κοινο χαρακτηριστικο του τοτε και του τωρα, ειναι οτι τον τελευταιο λογο τον εχει το ΥΕΝ και ο εκαστοτε υπουργος, ο οποιος, με βαση το νομο παντα:P, αποφασιζει κατα το δοκουν. 

 

 

  • 9 months later...
Posted

Η ΑΝΕΚ δεν υπάρχει σαν νομική οντότητα σε αντίθεση με την ΧΕΛΛΕΝΙΚ ΣΗΓΟΥΕΪΣ. Όλα τα πλοία της ανήκουν πλέον στην ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΕ!

Posted

Τρεις παρατηρήσεις:

1. Κρήτη 2 γιοκ. Δεν έχει δηλωθεί πουθενά, ενώ απεναντίας το Πρέβελης (!!!) έχει δηλωθεί κάπου για την τιμή των όπλων. Μάλλον θα είναι το τελευταίο καλοκαίρι που θα το δούμε σε έκτακτη εμφάνιση (και αυτό στην αιχμή του καλοκαιριού)

2. Διαφαίνεται ότι μάλλον ο όμιλος βλέπει την Αριάδνη ως προσωρινή λύση στην Αδριατική. Πιθανότατα από του χρόνου ξανά στο Αιγαίο 

3. Αντιο για πάντα Σαντορίνη κ Ίος θα μας πει ο Άνεμος? 

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
Posted
14 hours ago, observer said:

Το πλοίο είναι δηλωμένο για Ραφήνα-Άνδρο-Τήνο-Μύκονο από 1/11

Εδώ το Χίος ήταν για χρόνια δηλωμένο στην γραμμή αυτή ως καβάτζα, για να έχει γραμμή να δουλέψει δια παν ενδεχομενο. Στο Πρεβελης θα κολλήσουν..? Μεγάλη εναλλακτική πάντως αυτή η γραμμή.., κουτσοί-στραβοί όλοι την δηλώνουν αλλά κανένας δεν εμφανίζεται στο τέλος. 

  • 1 month later...
Posted (edited)

Μερικές σύντομες απορίες:

  1. Αν μια εταιρεία δηλώσει ένα καράβι για ένα δρομολόγιο και αυτό εγκριθεί, έχει κάποια κύρωση αν το ακυρώσει; Κι αν όχι, πόσο νωρίτερα πρέπει να το ακυρώσει ώστε να αποφύγει κυρώσεις;
  2. Τι όφελος έχει να δηλώσεις ένα βαπόρι σε δρομολόγιο που δεν πρόκειται να αναλάβει σε σχέση με το να μη δηλωθεί καθόλου; Αν δηλωθεί οπουδήποτε μετά γίνεται να γίνει edit το δρομολόγιο ενώ αν είναι αδήλωτο όχι;
  3. Απ' ότι κατάλαβα, αν τηρούνται οι αποστάσεις από άλλα δρομολόγια και τα τυπικά για το εκάστοτε πλοίο, το ΣΑΣ πάντα εγκρίνει τις αιτήσεις δρομολόγησης. Μπορεί να αρνηθεί για λόγους εμπορικότητας/ανταγωνισμού/άλλου παράγοντα που δεν εμπίπτει στα παραπάνω τυπικά;
  4. Ήξερα (δεν ξέρω αν ήταν σωστό) ότι τα συμβατικά δηλώνονται όλο τον χρόνο και άρα αναλαμβάνουν και περιόδους χαμηλής κίνησης, ενώ τα ταχύπλοα μπορούν να μπουν μόνο για την σεζόν, με αποτέλεσμα οι ακτοπλοϊκές που'χαν κυρίως συμβατικά να γκρινιάζουν. Ισχύε όντως αυτό κι αν ναι, ισχύει ακόμη;
Edited by proud_ionian
μεταφορά από τόπικ γενικών αποριών
  • 1 month later...
Posted
4 hours ago, bas said:

Δεν το ήξερα αυτό, για την ελεύθερη δρομολόγηση. Αλλά θα πρέπει να μείνει όλο τον χρόνο μετά, έτσι δεν είναι ?

Ναι και γίνεται αυτομάτως ελευθερη γραμμή οπως οι υπολοιπες Σποράδες ….σωστα ολόχρονα με δικαιωμα για τις ακινησίες μονο

Posted

Και μια παραπάνω απορία:

βλέπω ότι τα ΣΑΣ συχνά "εγκρίνουν" την αίτηση αποδρομολόγησης που αφορά σε χρόνο παρελθοντικό απ'τη συνεδρίαση του Σ.Α.Σ (υπάρχουν και στην τελευταία γνωμοδότηση τέτοια παραδείγματα). Τι φάση είναι αυτό; Απ'ότι έχω καταλάβει γενικότερα τα ΣΑΣ αποτελούν μια διαδικασία ΚΑΙ γραφειοκρατική ΚΑΙ εύκαμπτη ΚΑΙ σχετικά αδιαφανή (αφού δημοσιεύεται μόνο σε κάτι pdf σε σάιτ που δεν μπαίνει κανείς παρά καμένοι όπως εμείς) άρα καταλήγει να μην έχει νόημα για >90% των αποφάσεων. Δηλώνω το Χ, εκτελώ το Υ, κανά μήνα μετά αιτούμαι να μην λειτουργήσω το Χ, εγκρίνεται (λες και μπορούν να μου πουν "όχι, μην το ακυρώσεις, γύρνα πίσω στο χρόνο να εκτελέσεις το δρομολόγιο" 🤣) και παράλληλα μπορεί να κάνω και νέα αίτηση που όλοι (όπως φαίνεται γνωρίζουν) δεν πρόκειται να εκτελέσω. Υπάρχει κάτι που χάνω; Κάτι που δεν καταλαβαίνω;

Posted

Ναι πολλά που χάνεις και δεν καταλαβαίνεις. Μελέτησε τον νόμο 2932/2001 με τις τελευταίες αλλαγές από το νόμο 5069/2023 και θα σου λυθούν όλες οι απορίες.

Ψάξε τις αρχές λειτουργίας του ΣΑΣ, τι είναι το ΣΑΣ, διάβασε τα αντίστοιχα θέματα εδώ στο φόρουμ μιας και στο παρελθόν είχαμε αναλύσει πολλές λεπτομέρειες και πάνω απ όλα προσέγγιζε κάτι που δεν ξέρεις μόνο με απορία, χωρίς καχυποψία.

Αφότου τα μελετήσεις, κι αν έχεις ακόμα κάποια απορία που δεν έχει απαντηθεί στο φόρουμ, ευχαρίστως να την λύσουμε.

Τέλος, καμία διαδικασία δεν είναι αδιαφανή και όποιος θέλει και ενδιαφέρεται βρίσκει τις συνεδριάσεις όχι σε τριτοτέταρτα σάιτ, αλλά στο ίδιο το ΥΕΝ.

  • 3 months later...
Posted

Φτάσαμε στα μισά του Οκτώβρη και η δυνατότητα κρατήσεων από 1η Νοέμβρη, είναι ακόμα απαγορευτική.

Μ'αρέσει, διαχρονικά, ο προγραμματισμός του κράτους.....όλα στην ώρα τους.....

Posted

Αυτό δείχνει οτι δεν είναι θέμα της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας, γιατί στα χρόνια που έχουν περάσει έχουμε δει αρκετούς υπουργούς, από 3 κόμματα και κυβερνήσεις. Αυτή που κατά την γνώμη μου ευθύνεται διαχρονικά, είναι η μακαριότητα των υπηρεσιακών παραγόντων - δημοσίων υπαλλήλων (και λιμενικών "υπαλλήλων"😂 στην προκείμενη περίπτωση) που ζει στον μικρόκοσμό της με την νοοτροπία, "έλα μωρέ, έχουμε ακόμα καιρό", κρατώντας σε ομηρία μεγάλο τμήμα της κοινωνίας.

Φυσικά και δεν απαλλάσω της ευθύνης τους τις πολιτικές ηγεσίες, οι οποίες οφείλουν να αφουγκράζονται την κοινωνία και να διαλύουν τα "καθιερωμένα" φέουδα της δημόσιας διοίκησης, σπάζοντας αυγά.

Posted

Ανοιχτά πλάνα με το σταγονόμετρο από την Attica για την Κρήτη. Μόνο για τον Νοέμβριο αναρτημένα δρομολόγια. 

  • 3 months later...
  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...