Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

  • 3 years later...
Posted

Παραδόθηκε ήδη, με λίγους μήνες καθυστέρηση είναι η αλήθεια, και Express 5 είναι το όνομά του. Είναι εν πλώ για την Δανία και σήμερα βρίσκεται στο Colombo για ανθράκευση :D. Για τους 37 κόμβους υπηρεσιακή το υπολογίζουν το πλοίο, οι 4 κύριες μηχανές του είναι Wartsila 16V31 με ισχύ 38,504kw. Νομίζω πως το καύσιμο θα είναι συμβατικό, φαίνεται όμως πως το πλοίο θα είναι LNG ready. Ναυπηγείο του η Austal Philippines με αριθμό γιάρδας 423. Μήκος 115 μέτρα, πλάτος 30.88. Να και μια φωτο από την εταιρεία του:

 

express-5-catamaran-ferry-austal-philipp

  • 2 weeks later...
Posted

Μακρινό ξαδερφάκι του Captain George (Highspeed 1) , που ψώνισαν οι Δανοί 27 χρονια μετα απο εμάς .😝

Πέραν της πλακας είναι , είναι πολύ όμορφο σχεδιαστικά ,  έχει πολύ μεγάλο Capacity και μηχανές 50.000 άλογα !!! 
 

Δεν φαίνεται να έχει βαρδιολες οπότε οι μανούβρες θα γίνονται με κάμερες λογικά . Όλα καλα για τα βορειοευρωπαικα λιμάνια , σε πλήρη αντίθεση με τα δικά μας βεβαίως βεβαίως . 

  • 9 months later...
Posted

Σταθερά στη γραμμή Ronne-Ystad το Express 5, παρέα με το Express 1. Λόγω χειμώνα δραστηριοποιείται μόνο το Express 5 το οποίο εκτελεί 4 κυκλικά δρομολόγια με αναχωρήσεις 06:30-10:30-16:30-20:30 από Ronne και 08:30-12:30-18:30-22:30 από Ystad. Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή οι δύο τελευταίες αναχωρήσεις μεταφέρονται 2 ώρες νωρίτερα ως εξής: 14:30-18:30 από Ronne και 16:30-20:30 από Ystad. Διάρκεια ταξιδιού 1h20min. 

  • 9 months later...
  • 2 months later...
Posted

Έφτασε η ώρα να κοσμήσει και την gallerie μας το πλοίο σε αναχώρησή του από το Ystad για το Ronne. Δυστυχώς ο καιρός εκείνη την ημέρα στο Ystad δε βοήθησε και πάρα πολύ. Προφανές σχεδιαστικό χαρακτηριστικό του πλοίου η πλώρη, η οποία συμβαδίζει με τις τελευταίες σχεδιαστικές επιταγές της Austal και ομολογώ δεν είναι κακή για ταχύπλοο.

Posted

Πολύ ωραίο καράβι και πολύ ωραίες  κατατοπιστικές φωτογραφίες @Nick the Greek  Την πρώτη φορά που είδα πρίμα νόμιζα ότι ήταν κάποιο καινούργιο INCAT δεν είχα παρατήρησει σε  φωτογραφία μέχρι τώρα το centre bow οπου προφανώς θα χρησιμοποιείται για T Foil ….. Το καράβι μοιάζει πάρα πολύ σε INCAT και όχι AUSTAL ….Clopyright…????

 

Posted
On 2/19/2025 at 10:45 PM, parian scientist said:

το centre bow οπου προφανώς θα χρησιμοποιείται για T Foil …..

 

Πράγματι, πολύ ωραίο πλοίο... Ακόμη πιο εντυπωσιακό το πώς η Austal, πάνω στο ίδιο περίπου Hull, μπορεί και πατάει τόσο διαφορετικές υπερκατασκευές με διαφορετικές ανάγκες για διαφορετικούς πελάτες, με θετικά αποτελέσματα.

Όσο για το center bow που αναφέρεται παραπάνω, το είδα και δεν κρατήθηκα να μή σχολιάσω.

Το t-foil, κατ'ορισμό, περιορίζει τις roll (εάν υπάρχει ξεχωριστό fin control), pitch και heave κινήσεις του πλοίου.

Το center bow, από την άλλη, έρχεται σε επαφή με τα κύματα νωρίτερα προσθέτωντας στο buoyancy force που προκύπτει, απορροφά ενέργεια κατά τη διάτρηση του κύματος και τη διοχετεύει οδηγώντας σε λιγότερες κοπώσεις (VBM - Vertical Bending Moment), και ως εκ τούτου προσφέρει καλύτερη πλεύση σε συνεργασία με τα ride control surfaces του πλοίου. Γενικά, δεν μεταβάλλει την θέση του, και απλά δρα ως ακλόνητο κομμάτι της γάστρας.

Καμία σχέση με το t-foil..

Posted (edited)

Στην περίπτωση αυτή εννοούσα  πως στο Centre Bow  το οποίο μάλιστα απέχει πολύ από το επίπεδο της θάλασσας  Θα μπορούσε να  υπάρχει Retractable T-Foil (Αναδιπλωμένο Πτερύγιο Ευστάθειας) γι’ αυτό και έγραψα για “t foil” Κατά τ’άλλα το πλοίο γενικά μοιάζει με INCAT οπότε μάλλον έχουνε πληρώσει τα σχέδια δεν υπάρχουν δικαιώματα πλέον ένας θεός ξέρει….

Edited by Nick the Greek
Quote

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...