Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Posted

Όσον αφορά το RIVIERA και την εμπλοκή (ή μη) του Μαγκλιβέρα σε αυτό, βρίσκω κάποιες καταχωρήσεις ότι προσπάθησε να το ναυλώσει για κρουαζιέρες αρχικά (από τον Αγγελόπουλο ?) το 1979 και κατόπιν το 1980 (αυτό μάλλον έχει να κάνει και με την "πειραγμένη" καρτ ποστάλ του πλοίου που έβαλε παραπάνω ο φίλος ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ). Δεν δούλεψε όμως καμμία από τις 2 χρονιές. Οπότε υπήρξε από ότι φαίνεται έμμεση εμπλοκή του Μαγκλιβέρα και σε αυτό.

Posted

Έχει ένα μικρό ενδιαφέρον να δούμε και τι γράφουν οι Ιταλοί γι αυτόν στην ιταλική έκδοση της Wikipedia, όσο αξιόπιστη μπορεί αυτή να είναι. Εκεί αναφέρεται πως τουλάχιστον στην αρχική έκδοση της Traghetti del Mediterraneo, ο Μαγκλιβέρας δεν ήταν μόνος του αλλά υπήρχαν δύο ιταλοί πλοιοκτήτες σαν συνέταιροι, πιο συγκεκριμένα ο Andrea Marsano και ο Luigi Monta. Ο τελευταίος είχε μάλιστα ονομαστεί και ο μοναδικός νόμιμος εκπρόσωπος της εταιρείας.

 

Η άλλη πληροφορία που αλιεύουμε είναι πως εν αναμονή των πρώτων νεότευκτων από τα Cantieri Navali Luigi Orlando, η εταιρεία ήδη ξεκίνησε τις δραστηριότητές της το 1966 χρησιμοποιώντας(ναυλώνοντας να υποθέσω) ένα πλοίο που ονομαζόταν Airone. Το οποίο εγώ με μια πρόχειρη ματιά δεν το βρήκα πουθενά. Η επίσημη ημερομηνία ίδρυσης της εταιρείας φέρεται να είναι η 9η Δεκεμβρίου του 1965 με έδρα το Sassari της Σαρδηνίας.

 

Σύμφωνα με την ίδια πηγή, το Espresso Sardegna που ήταν το πρώτο που παραδόθηκε, μπήκε στη γραμμή Genova Porto Torres Cagliari Catania Palermo, γαλατάδικο δηλαδή.

Posted
18 hours ago, ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ said:

ESPRESSO CORINTO μη καθαρόαιμο ΕΓ/ΟΓ που έκανε κ κρουαζιέρες navi e armatori
RIVIERA τελικά είχε σχέση με τον Μαγκλιβέρα,εδώ πετουσαρισμένη φωτο nave i armatori

ESPRESSO CORINTO na.jpg

RIVIERA n.jpg

ESPRESSO ROSSO na.jpg

 

Η φωτογραφία του RIVIERA προέρχεται από διαφημιστικό φυλλάδιο του 1979 και που ανεβάζω ξανά όπως και στοιχεία του πλοίου που παρουσιάζει το φυλλάδιο.

 

 

RIVIERA mini.jpg

RIVIERA part.jpg

Posted (edited)

Ο Μαγκλιβέρα έκανε διάφορους συνεταιρισμούς/συνεργασίες γιατί και τα σχέδιά του ήταν αρκετά φιλόδοξα. Τα ναυπηγεία είχαν προβλήματα, οι ιταλιkές μηχανές (ειδικά FIAT/GMT) ακόμη περισσότερα και είχε ανοίξει και μεγάλο μέτωπο με την κρατική Tirrenia λόγω των επιδοτήσεων (η νομική διένεξη κράτησε πολλά χρόνια μετά την καταρρευσή του). Ο Marsano νομίζω ότι αρχικά είχε ασχοληθεί με πλοία ψυγεία και συνέχισε με RoRo-RoPax και μετά την TTE (Lloyd Sardegnia ή οποία επωλήθη τελικά στον Onorato -νομίζω- με 2 Vicentini και το πρώην Espresso Veneto)

Edited by pathfinder
Posted

Αν παρατηρήσετε στη λίστα που ανέβασα, υπήρξε από το 1982 έως το 1993 μια προσπάθεια αναβίωσης της ΤΤΕ με όνομα "Nuova Trans Tirreno Express SRL" με ένα από τα παλιά πλοία και ένα ακόμα. Ξέρει κανείς περισσότερα γι' αυτό ? Ήταν κάποια εκκαθάριση της παλιάς εταιρείας ?

Posted
4 hours ago, Nick the Greek said:

Έχει ένα μικρό ενδιαφέρον να δούμε και τι γράφουν οι Ιταλοί γι αυτόν στην ιταλική έκδοση της Wikipedia, όσο αξιόπιστη μπορεί αυτή να είναι. Εκεί αναφέρεται πως τουλάχιστον στην αρχική έκδοση της Traghetti del Mediterraneo, ο Μαγκλιβέρας δεν ήταν μόνος του αλλά υπήρχαν δύο ιταλοί πλοιοκτήτες σαν συνέταιροι, πιο συγκεκριμένα ο Andrea Marsano και ο Luigi Monta. Ο τελευταίος είχε μάλιστα ονομαστεί και ο μοναδικός νόμιμος εκπρόσωπος της εταιρείας.

 

Η άλλη πληροφορία που αλιεύουμε είναι πως εν αναμονή των πρώτων νεότευκτων από τα Cantieri Navali Luigi Orlando, η εταιρεία ήδη ξεκίνησε τις δραστηριότητές της το 1966 χρησιμοποιώντας(ναυλώνοντας να υποθέσω) ένα πλοίο που ονομαζόταν Airone. Το οποίο εγώ με μια πρόχειρη ματιά δεν το βρήκα πουθενά. Η επίσημη ημερομηνία ίδρυσης της εταιρείας φέρεται να είναι η 9η Δεκεμβρίου του 1965 με έδρα το Sassari της Σαρδηνίας.

 

Σύμφωνα με την ίδια πηγή, το Espresso Sardegna που ήταν το πρώτο που παραδόθηκε, μπήκε στη γραμμή Genova Porto Torres Cagliari Catania Palermo, γαλατάδικο δηλαδή.

Το Airone που ναύλωσε, μάλλον πρόκειται για αυτό εδώ:

https://www.shipvault.com/ships/27372

Και εδω φωτο του: https://catalogs.marinersmuseum.org/object/ARI54938

Είναι το μόνο Airone που φαίνεται να κολλάνε τα στοιχεία του. Όπως βλέπουμε είναι Λίμπερτυ (Καναδέζικο αν δεν κάνω λάθος)

Posted

ESPRESSO OLBIA  κονταδελφό του ΑΡΙΑΔΝΗ των Μινωικών photoship
ESPRESSO MARILEN  μετασκευή από Δ/Ξ  Oι Ιταλοί το προχώρησαν πιό πολύ από τον Ευθυμιάδη
Bow visor  κ το ακομοντέσιο από τη μέση > πρύμα!   navi e armatori

                                                                                                                                                                                                                                                                                    

Espressio Orbia-01.jpg

espresso marilen na.jpg

Posted

RIVIERA PRIMA είχε ΙΜΟ 5297256 nautilia
MARINUCCI  photoship
CITY OF ATHENS μετασκευή Δ/Ξ σε Φ/Γ  shipspotting
MARINERI liberty photoship
LUCIE από τα ελάχιστα νεότευκτα φ/γ της εταιρείας nautilia
SARDINIA VIVA αδελφό με το 1ο ΙΟΝΙΑΝ STAR του Στρίντζη κ το CALYPSO  Frank Heine

 

riviera prima nml.jpg

Marinucci-02.jpg

CITY OF ATHENS ss.jpg

Marineri-02.jpg

LUCIE EX JALADUHITA n.jpg

sardinia_viva_1969_1.jpg

Posted (edited)

To SARDINIA VIVA δεν είχε καμία σχέση με τον Μαγκλιβέρα, ανήκε στον Κορσικανό Pascal Lotta ιδρυτή της  Corsica Ferries.

Edited by Nick the Greek
Quote
Posted

To SARDINIA VIVA φαίνεται από το 1992 έως το 1993 να ανήκε στην "Nuova Trans Tirreno Express Srl" όπως αναφέρω στη λίστα παραπάνω. Μήπως υπήρξε κάποια προσπάθεια αναβίωσης της εταιρείας από το γιο του Μαγκλιβέρα ή κάποιον άλλο ? Στην ίδια εταιρεία πέρασε από το 1982 έως το 1994 και το πρώην ESPRESSO OLBIA με όνομα SARDINIA NOVA.

Update : Τελικά βρήκα δύο καταχωρήσεις ΕΔΩ και ΕΔΩ όπου αναφέρεται ότι η Corsica Ferries αγόρασε το 1980 την Trans Tirreno Express και την εκκαθάρισε μετονομάζοντας την σε Nuova Trans Tirreno Express και δημιουργώντας από αυτή τελικά τη Sardinia Ferries.

Posted

DOLPHIN ELENA με πρυμιούς καταπέλτες  photoship
LUCIA δεν είναι μετασκευή από bulker αλλά από Δ/Ξ
TRANSMEDITERRANEO  lo/lo ro/ro  navi e armatori
BLUE DOLPHIN  μετασκευή από προπολεμικό Δ/Ξ photoship
MARILU  liberty! Oι Ιταλοί μετασκεύασαν 3-4 από αυτά σε general cargo με μηχανές FIAT  photoship
                                                                                                                                                         
 

 

Dolphin Elena-01.jpg

LUCIA.jpg

normal_Transmediterraneo.jpg

Blue Dolphin-01.jpg

Marilu-01.jpg

On 4/10/2025 at 9:40 PM, ΚΡΗΤΗ said:

Το Airone που ναύλωσε, μάλλον πρόκειται για αυτό εδώ:

https://www.shipvault.com/ships/27372

Και εδω φωτο του: https://catalogs.marinersmuseum.org/object/ARI54938

Είναι το μόνο Airone που φαίνεται να κολλάνε τα στοιχεία του. Όπως βλέπουμε είναι Λίμπερτυ (Καναδέζικο αν δεν κάνω λάθος)

Σωστά είναι καναδέζικο λίμπερτυ τύπου Fort

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...