Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Posted (edited)

Στο υποβρύχιο "Πρωτεύς" ο Κ. Παπούλιας

Παρακολούθησε ασκήσεις και βολές

Επίσκεψη στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας πραγματοποίησε, την Πέμπτη, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Κάρολος Παπούλιας, και επιβιβάστηκε στο υποβρύχιο "Πρωτεύς", για ένα εξάωρο εκπαιδευτικό ταξίδι, με συνταξιδιώτες τον πρώην πρωθυπουργό Τζανή Τζαννετάκη, τον υπουργό Εθνικής Άμυνας και τον αρχηγό του Πολεμικού Ναυτικού.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης ο κ. Παπούλιας παρακολούθησε από το περισκόπιο την εκπαιδευτική άσκηση "Περισκόπιο", ενώ έδωσε και ο ίδιος εντολή για την εκτέλεση της βολής. Επίσης, παρακολούθησε γυμνάσια επιχειρησιακής ετοιμότητας από το πλήρωμα του υποβρυχίου και ενημερώθηκε για την αποστολή των υποβρυχίων. Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας συνεχάρη το προσωπικό για την εκπαίδευση και ετοιμότητά του και κατέληξε: "Θέλω να σας συγχαρώ γιατί μου δείξατε, τι μπορείτε να κάνετε σε καιρό ειρήνης αλλά και σε άλλες εμπόλεμες καταστάσεις. Δείξατε ότι μπορείτε πολλά να κάνετε για την πατρίδα. Σας ευχαριστώ πάρα πολύ".

Μετά το πέρας της επίσκεψης, ο Αρχηγός Στόλου, αντιναύαρχος Μαργαρίτης Τζαβέλας, δώρισε στον κ. Παπούλια ένα πιστόλι "Γουέμπλεϊ" των 4,55’’, που έφεραν οι αξιωματικοί του Πολεμικού Ναυτικού, το 1917, ο διοικητής υποβρυχίων, πλοίαρχος Α. Μαδωνής, ένα ομοίωμα του υποβρυχίου "Παπανικολής", που πρόκειται να προμηθευθεί ο στόλος, ενώ ο κυβερνήτης του "Πρωτέα", πλωτάρχης Μ. Γαβαλάς, δώρισε στον κ. Παπούλια, τον κ. Τζαννετάκη και τον κ. Σπηλιωτόπουλο, το θυρεό του υποβρυχίου.

πηγη: η ΕΡΤ

Edited by Nick the Greek
  • Nick the Greek changed the title to Υ/Β Πρωτεύς (S-113)
  • 1 year later...
Posted

Το Υ/Β ύστερα από 50 χρόνια υπηρεσίας παροπλίστηκε την Δευτέρα 16/5 στον Ναύσταθμο Σαλαμίνας με συγκινητική τελετή αντάξια των παραδόσεων του ΠΝ.

Το ευχάριστο είναι ότι θα γίνει μουσείο κ θα ρυμουλκηθεί δίπλα στο Γ.ΑΒΕΡΩΦ.Κάτω φωτό του υποβρυχίου στον Ναύσταθμο από το ΗellasArmy.

Υ)Β ΠΡΩΤΕΥΣ.jpg

Posted

Δεν ήξερα ότι παροπλίστηκε το συγκεκριμένο. Κάπως περίεργο καθώς είναι το νεώτερο της κλάσης του (αν και προφανώς με μικρή διαφορά από τα υπόλοιπα). Το ΠΝ ξέρει τα τι και τα πως. Επίσης περίεργο πως επιλέχθηκε το συγκεκριμένο για μουσείο και όχι πχ το Γλαύκος το οποίο ήταν και το πρώτο της κλάσης του παγκοσμίως.

Λογικά και τα υπόλοιπα 2 δε θα αργήσουν καθώς είναι στα απώτατα ηλικιακά όρια

Θα αντικατασταθούν αλλά προφανώς όχι άμεσα. Εναλλακτικές υπάρχουν τόσο σε μεταχειρισμένα (αν και όχι πολλές) όσο και σε καινούργια (πολύ ακριβές).

Posted

Το ιδανικό θα ήταν να κάνουμε ενεργοποίηση της παλιάς option (που μπορεί και να μην ισχύει κιόλας) για +2 Τ-214 και να πάρουμε άμεσα αντισταθμιστικά το ένα Τ-212 που κάθεται στην Γερμανία λόγω έλλειψης προσωπικού, στα πρότυπα της αγοράς των Rafale που πήραμε άμεσα 12μεταχειρισμένα αεροσκάφη. 

Posted

Για την ώρα οι ένοπλες δυνάμεις έχουν εστιάσει σε άλλα προγράμματα όπως f16 rafale belhhara νέες κορβέτες,νέες τορπίλες,νέα ανθυποβρυχιακά ελικόπτερα κτλ.Δεν έχω διαβάσει κάτι για αγορά νέων υποβρυχίων.Και όπως πολύ καλά γνωρίζουμε,αυτά τα προγράμματα από την ώρα που θα ανακοινωθούν μέχρι να υλοποιηθούν θέλουν πολυύ χρόνο..

Posted
12 hours ago, Strofalos said:

Να δω με τι θα το αντικαταστήσουμε. Αν το αντικαταστήσουμε βέβαια... 

Mάλλον ήταν όπως κ τα άλλα ενεργά των τύπων 209/1100 κ 209/1200 γιά να συμπληρώνουν τους αριθμούς.
Όταν ακούστηκε ότι θα παροπλιστεί,παρατήρησα ότι στο site του ΠΝ δεν το είχαν στα ενεργά αλλά ούτε κ στα ιστορικά.
Με το Υ/Β  να είναι πάνω στο synchrolift, o κυβερνήτης  στην ομιλία του είπε στο πλήρωμα με "πολλούς από εσάς δεν έτυχε να ταξιδέψουμε"...

 

Ένας παροπλισμός δεν πάει μόνο ηλικιακά.Παίζουν ρόλο λόγοι όπως η κατάσταση του πλοίου, η επικείμενη ΜΑΚ (μέγιστη ακινησία) δλδ μεγάλη επισκευή,οι ιδιαιτερότητες του εξοπλισμού σε σχέση με τα υπόλοιπα του τύπου...
Ο ΓΛΑΥΚΟΣ ήταν σε άσχημη κατάσταση,κανιβαλισμένος κ επιπλέον ο ιδιώτης που θα το έπαιρνε ήταν αναξιόπιστος καθώς λένε.Τελικά πουλήθηκε γιά σκραπ σε μιά εταιρεία με έδρα τον Βόλο με τον όρο,πάλι καλά,να μην καταλήξει στην Τουρκία. Ήταν το υποβρύχιο ε το οποίο ανοίξαμε την πόρτα στους Γερμανούς καθώς τα 209 σημείωσαν τεράστια επιτυχία παγκοσμίως

Κάπου διάβασα ότι κοιτάζουν γιά 4 μεταχειρισμένα.Το θέμα επείγει κ τα όβολα λίγα.

Posted

Μέ βάζει σε σκέψεις η τελευταία "εξέλιξη" με τον Σκαραμαγκά σε αυτή την χρονική συγκυρία.

Posted
51 minutes ago, ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ said:

Mάλλον ήταν όπως κ τα άλλα ενεργά των τύπων 209/1100 κ 209/1200 γιά να συμπληρώνουν τους αριθμούς.
Όταν ακούστηκε ότι θα παροπλιστεί,παρατήρησα ότι στο site του ΠΝ δεν το είχαν στα ενεργά αλλά ούτε κ στα ιστορικά.
Με το Υ/Β  να είναι πάνω στο synchrolift, o κυβερνήτης  στην ομιλία του είπε στο πλήρωμα με "πολλούς από εσάς δεν έτυχε να ταξιδέψουμε"...

 

Ένας παροπλισμός δεν πάει μόνο ηλικιακά.Παίζουν ρόλο λόγοι όπως η κατάσταση του πλοίου, η επικείμενη ΜΑΚ (μέγιστη ακινησία) δλδ μεγάλη επισκευή,οι ιδιαιτερότητες του εξοπλισμού σε σχέση με τα υπόλοιπα του τύπου...
Ο ΓΛΑΥΚΟΣ ήταν σε άσχημη κατάσταση,κανιβαλισμένος κ επιπλέον ο ιδιώτης που θα το έπαιρνε ήταν αναξιόπιστος καθώς λένε.Τελικά πουλήθηκε γιά σκραπ σε μιά εταιρεία με έδρα τον Βόλο με τον όρο,πάλι καλά,να μην καταλήξει στην Τουρκία. Ήταν το υποβρύχιο ε το οποίο ανοίξαμε την πόρτα στους Γερμανούς καθώς τα 209 σημείωσαν τεράστια επιτυχία παγκοσμίως

Κάπου διάβασα ότι κοιτάζουν γιά 4 μεταχειρισμένα.Το θέμα επείγει κ τα όβολα λίγα.

Τα 209/1200 έχουν μια δεκαετία λιγότερη στην πλάτη τους αν και χωρίς εκσυγχρονισμό (πλην του Ωκεανός φυσικά) οπότε θεωρώ ότι τη δουλειά τους την κάνουν και ότι δε συμπληρώνουν απλά τους αριθμούς.

Για τα άλλα 2 1100, υποθέτω ότι υπόκεινται στους περιορισμούς της ηλικίας τους και ότι το τέλος τους είναι κοντά.

Δεν ξέρω αν το Πρωτεύς έπαιξε ενεργό ρόλο το καλοκαίρι του '20, πάντως το ότι γενικώς οι υποβρυχιάδες μπήκαν στους γερόλυκους των 40 και 50 ετών για να επιτελέσουν το καθήκον τους λέει πολλά και για τη ναυτοσύνη τους και για την ποιότητα των υπηρεσιών συντήρησης στις βάσεις. 

Έχω διαβάσει κι εγώ διαβάσει για μεταχειρισμένα, τα οποία είναι και η μοναδική λύση εαν θέλουν να ενισχυθεί ο στόλος άμεσα. Για να δούμε...

Posted (edited)

Μακάρι να δουλεύουν γιατί κ τα 40 χρόνια είναι πολλά γιά 1 Υ/Β.  Εξ άλλου αναγκάστηκαν να παροπλίσουν το εκσυγχρονισνένο ΓΛΑΥΚΟΣ το 2011 γιατί ήθελε καινούργιες μπαταρίες.Σε αυτό έπαιξε ρόλο κ η κρίση βέβαια.Ο ΩΚΕΑΝΟΣ είναι ξεχωριστή κλάση πλέον, 209/1200ΑΙΡ.
Σίγουρα θα έκαναν το καθήκον τους αφού σέρνουν στην πλάτη τους την παράδοση της ηρωικής δράσης των υ/β μας στον ΒΠΠ με τα περισσότερα ονόματα να είναι πολύ "βαρειά".
Εκτός από το οικονομικό,οι επιλογές είναι περιορισμένες αφού πρέπει να είναι μικρής σχετικά  ηλικίας κ γερμανικής προέλευσης.

Edited by proud_ionian
quote

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...