Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Posted (edited)

Ελπίζω να μην τα έχω κάνει τελείως μαντάρα 😆

Το εικονιζόμενο στη μέση ρυμουλκό είναι το Μάκης ΙΙ.

Σύμφωνα με το Shipspotting.com πρόκειται για πρώην ρυμουλκό του Καναδικού ναυτικού με έτος ναυπήγησης το 1944.

Εδώ το βλέπουμε στο Αργοστόλι το 1996, παρέα με τα άλλα δύο ρυμουλκά της τοπικής εταιρείας.

Εάν κάποιος γνωρίζει τα ονόματά τους, θα ήταν πολύ ευπρόσδεκτος να τα αναφέρει στο παρόν θέμα.

Πιστεύω πως όλα έχουν το όνομα Μάκης ακολουθούμενο από κάποιον αριθμό.

Το μεγάλο μου φαίνεται από το σουλούπι για αμερικάνικη κατασκευή.

Edited by Nick the Greek
Posted

Ενδιαφερουσα ανακαλυψη το συγκεκριμενο ρυμουλκο.

Ενα καλο ερωτημα ειναι αν δουλευει ακομα και που

 

  • 1 year later...
Posted

Προσάραξη του Ρ/Κ Δημήτριος στο Μεσολόγγι στις 10/02/23

Quote

Ενημερώθηκε, πρωινές ώρες σήμερα η Λιμενική Αρχή Μεσολογγίου, για προσάραξη σε αβαθή του Ρ/Κ “ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ” Ν.Π. 6236, με τέσσερις (04) επιβαίνοντες, στη θαλάσσια περιοχή εντός του λιμένα Μεσολογγίου.

Άμεσα στην περιοχή μετέβησαν περιπολικό σκάφος Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και τα αλιευτικά σκάφη “ΤΖΑΝΗΣ” Ν.Μ. 31 και “ΑΗ-ΣΩΣΤΗΣ” Σ.Μ. 684, προς παροχή συνδρομής.

Το “ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ'' αφού αποκολλήθηκε με τη συνδρομή των ανωτέρω σκαφών, στη συνέχεια κατέπλευσε με ιδία μέσα και με τη συνοδεία περιπολικού σκάφους Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., στον λιμένα Μεσολογγίου.

Από το Λιμεναρχείο Μεσολογγίου που διενεργεί την προανάκριση, απαγορεύτηκε ο απόπλους του εν λόγω ρυμουλκού πλοίου μέχρι την προσκόμιση βεβαιωτικού αξιοπλοΐας, ενώ από το περιστατικό δεν παρατηρήθηκε θαλάσσια ρύπανση.

 

Posted

Στις 7/2 το ίδιο ρυμουλκό είχε περιστατικό ακυβερνησίας, στις 10/2 προσάραξη. Ας κάνουν και κάποιο ευχέλαιο.

  • 1 year later...
Posted

Από αυτά τα μικρά που δεν βλέπουμε συχνά, και δουλεύουν κυρίως σε λιμενικά έργα .Το Ρ/Κ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ της τεχνικής εταιρείας Milonas Underwater τον Μάιο του 2021. Τα μόνα στοιχεία που εχω είναι ότι κατασκευάστηκε το 1955 και κάποτε ονομαζόταν MAKIS II.

Posted

Πολύ σωστά, TANAC είναι. Είχαμε και σχετικό θέμα όπου μετέφερα τα μηνύματά σας. Περισσότερες πληροφορίες για τα TANAC εδώ αλλά και εδώ. Η ταυτοποίηση δεν είναι εύκολη μια και έχουν χτιστεί συνολικά 265 από δαύτα. Ακόμη κι αν αφαιρέσουμε τα 35 περίπου ξύλινα αλλά και περιοριστούμε σε όσα κατασκευάστηκαν το 1944, μιλάμε για τριψήφιο αριθμό υποψηφίων ρυμουλκών. Άσε που στη Μεσόγειο και στην Ελλάδα έχουν έρθει κάμποσα νομίζω. Το ψάχνω όμως και με φίλους που είναι ειδικοί στα ρυμουλκά στο εξωτερικό, ελπίζω να το βρούμε έτσι ώστε να συμπληρωθεί η ιστορική εικόνα του πλοίου.

  • Nick the Greek changed the title to Δημήτριος (Ν. Πειραιώς 6236)
Posted

Ακόμη περισσότερο φως στο τούνελ έρχεται να ρίξει όχι η Αγγελική Νικολούλη αλλά ο Νεκτάριος Παπαδάκης από το Shipspotting με αυτήν την φωτογραφία. Παραθέτω τα σχόλιά του:

Quote

Tug MAKIS No. 2 (Greek Flag). Built 1944, 52 gt, registered at Piraeus (off. no 3363) as OLP R/K 2 since 7-5-1961, sold to Dionissios Kypriotis and renamed MAKIS No 2 (same registry and off. no) on 25-6-1987 and re-registered to Piraeus (change of class) with off. no 6236 from 17-10-1994 to 22-12-2006). Owner : Kypriotis Dionissios. Renamed DIMITRIOS with the same off. no (Piraeus 6236) in 22-12-06 and changed gt to 59 gt. DIMITRIOS Owner : Koupatsaris Nik.

 

Συνεπώς το ρυμουλκό βρίσκεται σε ελληνικά νερά αδιαλείπτως από το 1961(πολύ πιθανόν και νωρίτερα). Ασχέτως με το ότι στη φωτογραφία του Νεκτάριου Παπαδάκη το όνομα που αναγράφεται στην πλώρη είναι Μάκης(σκέτο) ενώ στη φωτογραφία του Ariadne είναι Μάκης ΙΙ(με λατινική αρίθμηση), θεωρώ πως πρέπει να πάρουμε σαν σωστό και μόνο επίσημό του όνομα εν Ελλάδι το Μάκης Νο 2, όπως αναφέρει ο Νεκτάριος Παπαδάκης από το ενημερωμένο αρχείο του. Και σαν Δημήτριος από τον Γιώργο Γκιβίση στο Shipspotting εδώ και εδώ

 

Αφού λοιπόν έχουμε ξεκαθαρίσει ονόματα και χρονολογίες εν Ελλάδι, μένει να δούμε αν με κάποιο τρόπο μπορέσουμε να μάθουμε ποιό από όλα τα αρχικά TANAC είναι το συγκεκριμένο.

Posted

Oμολογώ ότι τα Ρ/Κ δεν είναι το φόρτε μου με εξαίρεση κάπως τα πολεμικής κατασκευής Καλοδεχούμενες οι παρατεθείσες πληροφορίες
Τα  ΤANAC πού τα έχουμε σε παρακαλώ;;

Posted

Γράφεις ότι έχουμε σχετικό θέμα Δεν μπορώ να τα βρω Θα μπορούσες να βοηθήσεις;;

14 hours ago, Nick the Greek said:

Ακόμη περισσότερο φως στο τούνελ έρχεται να ρίξει όχι η Αγγελική Νικολούλη αλλά ο Νεκτάριος Παπαδάκης από το Shipspotting με αυτήν την φωτογραφία. Παραθέτω τα σχόλιά του:

 

Συνεπώς το ρυμουλκό βρίσκεται σε ελληνικά νερά αδιαλείπτως από το 1961(πολύ πιθανόν και νωρίτερα). Ασχέτως με το ότι στη φωτογραφία του Νεκτάριου Παπαδάκη το όνομα που αναγράφεται στην πλώρη είναι Μάκης(σκέτο) ενώ στη φωτογραφία του Ariadne είναι Μάκης ΙΙ(με λατινική αρίθμηση), θεωρώ πως πρέπει να πάρουμε σαν σωστό και μόνο επίσημό του όνομα εν Ελλάδι το Μάκης Νο 2, όπως αναφέρει ο Νεκτάριος Παπαδάκης από το ενημερωμένο αρχείο του. Και σαν Δημήτριος από τον Γιώργο Γκιβίση στο Shipspotting εδώ και εδώ

 

Αφού λοιπόν έχουμε ξεκαθαρίσει ονόματα και χρονολογίες εν Ελλάδι, μένει να δούμε αν με κάποιο τρόπο μπορέσουμε να μάθουμε ποιό από όλα τα αρχικά TANAC είναι το συγκεκριμένο.

Μιά διόρθωση από καλό φίλο γνώστη Σαν ΤΑΝΑC 17 νηολογήθηκε στις 17-4-1951 στο νηολόγιο πλοιαρίων με α/α 3363

Posted
On 11/22/2024 at 9:11 AM, ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ said:

Μιά διόρθωση από καλό φίλο γνώστη Σαν ΤΑΝΑC 17 νηολογήθηκε στις 17-4-1951 στο νηολόγιο πλοιαρίων με α/α 3363

 

Επιβεβαιώνεται και από μερακλήδες φίλους στο εξωτερικό, είναι το TANAC 17, χτισμένο το 1944 από την Canadian Bridge Co. στο Walkerville του Ontario. Μια άλλη μικρή πτυχή της ιστορίας του είναι πως είτε κατά τη διάρκεια του πολέμου είτε αμέσως μετά, είχε παραχωρηθεί στο τμήμα Δημοσίων Έργων της Γαλλικής Κυβέρνησης(όχι αυτής του Vichy προφανώς) και απασχολήθηκε στο Sete της νότιας Γαλλίας. Κι από εκεί το 1951 όπως είπες παραπάνω, βρέθηκε στις αγκάλες του ΟΛΠ. Έτσι η ιστορία του είναι πλήρης. Πραγματικά αξιομνημόνευτη πορεία για ένα ρυμουλκό που είναι σήμερα 80 ετών και πάει στα 81.

Posted

Αν και μικρή σημασία έχει, ας μην αποκλείουμε την πιθανότητα το ρυμουλκό να είχε κατασκευαστεί νωρίτερα από το 1944, σίγουρα πάντως κατά την διάρκεια του ΒΠΠ. 

Πολλά (δυσανάλογα πολλά) πλοία που κατασκευαστηκαν τότε (μαζικά) για τις ανάγκες του πολέμου, αναφέρονται ως κατασκευής 1944, ενώ αποδεδειγμένα είχαν κατασκευαστεί νωρίτερα (1941-42-43).

Posted

Δεν αποκλείεται αλλά η κορύφωση έγινε το 1944,υπάρχουν κ λίγα του 45 όμως με το τέλος του ΒΠΠ είχαμε ακυρώσεις  με συνέπεια διάλυση ή συμπλήρωση αργότερα ως κάτι άλλο

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...