Nick the Greek Posted April 16, 2021 Posted April 16, 2021 Έχουμε κατά καιρούς αναφερθεί πολλές φορές στο Urd και το αδελφό του Stena Gothica, οπότε ας ανοίξουμε ένα ξεχωριστό θέμα για να τα πάρουμε κιόλας βλέφαρο. Ξεκινάμε με το Urd το οποίο και βλέπουμε πίσω στο 2016 να καταπλέει στο Travemunde της Γερμανίας, προερχόμενο από τη Liepaja της Λεττονίας. Όπως βλέπετε καλύτερα και στην πρυμνιά όψη είναι πίτα στις νταλίκες και το βλέπουμε με άσπρο hull και μόνο φουγάρο της Stena, φορεσιά που αποδείχτηκε μεταβατική μια και αργότερα φόρεσε φούλ σινιάλα της Stena Line. Είναι κατασκευής του έτους κατά το οποίο το ΠΑΣΟΚ πρωτοπήρε την εξουσία, του 1981 δηλαδή. Και μάλιστα είναι ιταλικό προιόν μια και έχει κατασκευαστεί στην Marina di Carrara από τα Nuovi Cantieri Apuania(2119). To design είναι φινετσάτο για ρορό προφανώς, πράγμα που διατηρήθηκε ακόμη και μετά την επιμήκυνση(26 μέτρα) αλλά και την ελάχιστη διαπλάτυνση(3 μέτρα) που υπέστη το πλοίο. Εγώ θα σταθώ στη διαπλάτυνση που ήταν μια πολύ έξυπνη ιδέα, είναι το παραπέτο που βλέπετε στις φωτογραφίες να εξέχει στο πλάι στο μέσον του πλοίου. Αυτό πιστεύω πως δεν έγινε τόσο για λόγους αύξησης της χωρητικότητας, όσο για λόγους επίσπευσης της διαδικασίας φορτο-εκφόρτωσης μια και πιστεύω πως αυτά τα 3 μέτρα έλειπαν προκειμένου μια νταλίκα να κάνει στο πάνω γκαράζ στροφή 180 μοιρών. Όλα τα παραπάνω του προσδίδουν χωρητικότητα 1600 γραμμικών μέτρων σε 3 ντέκ με μήκος 171 μέτρα. Έχει δηλαδή και υπόγειο που λειτουργεί με ασανσέρ και βάζει καμιά 15αριά κομμάτια, πάνω γκαράζ 33 νταλίκες(χοντρικά), όλο-όλο πρέπει να βάζει συνολικά καμιά 90αριά κομμάτια, αν έβαζε μόνο ΙΧ το βλέπω να χωράει 291 ΙΧ ενώ μπορεί να πάρει και 186 επιβάτες. Καθόλου άσχημη χωρητικότητα. Έχει αλλάξει και μηχανές με τις τωρινές του να είναι Wartsila και να βγάζει περίπου 17.5 κόμβους υπηρεσιακή. Έχει αλλάξει πολλά ονόματα και γραμμές στην ιστορία του, μου φαίνεται βαρετό να τις απαριθμήσω. Ανήκει στη Stena από το 2013 η οποία για κάποιο λόγο ποτέ δεν του άλλαξε όνομα, μια και το Urd το κουβαλά από τον προηγούμενο πλοικτήτη του, τη Scandlines. Ήδη από το 2012 υπηρετούσε σε ναύλωση τη Stena Line στη γραμμή Travemunde - Liepaja και σε αυτήν τη γραμμή βρίσκεται ακόμη με σποραδικά περάσματα από το Nynashamn - Ventspils. Για να δούμε τι του επιφυλάσσει το μέλλον, προσωπικά θεωρώ πως έχει ζωή ακόμη αυτό και το αδελφό του.
Nick the Greek Posted April 19, 2021 Author Posted April 19, 2021 Και σήμερα πάμε να το δούμε με τα κανονικά σινιάλα της Stena, ή τέλος πάντων αυτά που φόραγε το καλοκαίρι του 2019 οπότε ήταν και η τελευταία φορά που το πέτυχα. Μακάρι να ήξερα γιατί κρατήσανε αυτό το σεξουαλικό όνομα στο πλοίο. Στην πρυμνιά όψη προσέξτε και ένα κοντέινερ που έχουν εγκαταστήσει επάνω στο γκαράζ, να είναι καμιά γεννήτρια, ποιός ξέρει. Φυσικά παρέλειψα να αναφέρω ίσως το σημαντικότερο, το ότι δηλαδή τα δύο αυτά αδελφά πλοία ήταν παραγγελία ελληνικής πλοιοκτησίας. Η εταιρεία τους ονομαζόταν DELPA και υπάρχει ακόμη και σήμερα και όπως και τότε τα ηνία κρατούσε η οικογένεια Σοφιανού. Απ' ότι αφήνουν να εννοηθεί η ιδέα ήταν πως τα πλοία θα δραστηριοποιούνταν στην Αδριατική κάνοντας parceling, δηλαδή θα φόρτωναν σε σειρά Ιταλικών λιμανιών με προορισμό την Ελλάδα. Ίσως να εκτιμούσαν τω καιρώ εκείνω πως ένα τέτοιου μεγέθους πλοίο δεν θα γέμιζε από ένα και μόνο λιμάνι. Τέλος πάντων είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα και άγνωστη πτυχή των πλοίων αυτών, αναρωτιέμαι αν ξέρει κανείς να μας πεί περισσότερα.
Nick the Greek Posted October 21, 2022 Author Posted October 21, 2022 Μετά και την τελευταία αναδιάταξη του στόλου της Stena Line, το πλοίο το βρίσκει κανείς στο Norvik(έξω από το Nynashamn) να κάνει δρομολόγια για το Hanko τση Φινλανδίας.
Nick the Greek Posted October 23, 2023 Author Posted October 23, 2023 Τέλος η γραμμή Norvik – Hanko όπως είπαμε και αλλού, το Urd λοιπόν βρέθηκε να κάνει ένα πέρασμα από το Norvik στο Ventspils όπου και βρίσκεται. Κατά τα φαινόμενα στο εγγύς μέλλον εκεί θα το δούμε.
George Posted October 24, 2023 Posted October 24, 2023 Δεν άργησε να βρει δουλειά! Είναι ήδη εν πλω για Klaipeda, ναυλωμένο (σύμφωνα με τη σελίδα Ferries! στο FB) από την TT Line, προκειμένου να αντικαταστήσει το MARCO POLO.
BS CHIOS Posted January 2, 2024 Posted January 2, 2024 Σύμφωνα με τους Ισπανούς, φαίνεται πως το Urd ναυλώθηκε στη Μaritima Peregar, με option αγοράς μάλιστα. Δεν έχει αφήσει τίποτα όρθιο αυτή η εταιρία, 4η ναύλωση σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Προορίζεται για την κλασσική γραμμή της Peregar, Malaga - Tanger Med. Εδώ και πάνω από μία εβδομάδα, το πλοίο βρίσκεται δεμένο στο Ventspils της Λετονίας, χωρίς να κάνει δρομολόγια, οπότε φαίνεται πως δε θα αργήσει να φύγει για τη Μεσογείο.
Diagoras Posted January 11, 2024 Posted January 11, 2024 2 minutes ago, Diagoras said: Πλαγιοδετημένο στο Ventspils της Λετονίας το πλοίο από 06/01. Αντικαθίσταται στη γραμμή Norvik-Ventspils από το Stena Livia που ήρθε από τη γραμμή Travemunde-Liepaja. Πριν κατέβει στη θάλασσα του Alboran, όπως εύστοχα μας πληροφορεί παραπάνω ο φίλος @BS CHIOS, το Urd κάνει τη σκάτζα του Stena Livia στη γραμμή Travemunde-Liepaja.
pathfinder Posted January 12, 2024 Posted January 12, 2024 On 4/19/2021 at 5:44 PM, Nick the Greek said: Απ' ότι αφήνουν να εννοηθεί η ιδέα ήταν πως τα πλοία θα δραστηριοποιούνταν στην Αδριατική κάνοντας parceling, δηλαδή θα φόρτωναν σε σειρά Ιταλικών λιμανιών με προορισμό την Ελλάδα. Δεν το θεωρώ καθόλου πιθανό αυτό το σενάριο για τρεις λόγους 1. Όπως αναφέρθηκε στην ιστορία τους (στο "τοπίκιο" του αδελφού Stena Gothica ) τα πλοία κατασκευάστηκαν εξ αρχής σαν RoPax (με πολύ μεγαλύτερο υποθέτω κόστος σε σχέση με Cargo RoRo) 2. Ακόμη και αν ήταν "απλά" RoRo τα πλοία θα ήταν μεγάλα και πολύ ακριβά για "γαλατάδικα" όσο χρόνο και αν εξοικονομούσαν σε θάλασσα/λιμάνια. 3. Ιταλία/Ελλάδα ήταν πάντα (για τέτοια δραστηριότητα) one way traffic. Συνεπώς μάλλον κάποιο άλλο project υπήρχε το οποίο τελικά, για τους όποιους λόγους, δεν υλοποιήθηκε.
Diagoras Posted January 30, 2024 Posted January 30, 2024 On 1/12/2024 at 1:02 AM, Diagoras said: Πριν κατέβει στη θάλασσα του Alboran, όπως εύστοχα μας πληροφορεί παραπάνω ο φίλος @BS CHIOS, το Urd κάνει τη σκάτζα του Stena Livia στη γραμμή Travemunde-Liepaja. Ολοκλήρωσε την παραπάνω αποστολή και μετά από ολιγοήμερη ακινησία στο Ventspils κατέληξε στην Klaipeda.
Panagia Ekatontapiliani Posted January 30, 2024 Posted January 30, 2024 Το Urd θα ναυλώθηκε εκ νέου από την TT-Line και σήμερα θα ξεκινήσει δρομολόγια στη γραμμή Klaipeida-Karlshamn
Nick the Greek Posted February 16, 2024 Author Posted February 16, 2024 Και σήμερα κάνει δρομολόγιο Trelleborg - Travemunde, προφανώς και εκεί κάνοντας κάποια σκάντζα σε πλοίο της TT-Line
ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ Posted May 14, 2024 Posted May 14, 2024 Σύμφωνα με το Ships Montly Mαϊου το βαπόρι πουλήθηκε στη Sea Lines με παράδοση μέσα στον μήνα.
Diagoras Posted May 20, 2024 Posted May 20, 2024 Μάλλον επιβεβαιώνεται το δημοσίευμα, το πλοίο εδώ και δύο μέρες έχει σταματήσει τα δρομολόγια και βρίσκεται στο λιμάνι του Ventspils της Λετονίας.
Nick the Greek Posted June 4, 2024 Author Posted June 4, 2024 Από της 30 Μαίου στη Ρίγα της Λεττονίας το πλοίο, έχει ήδη σηκώσει σημαία Πάναμα. Μετονομασία δεν βλέπω ακόμη.
Diagoras Posted June 18, 2024 Posted June 18, 2024 Την Πέμπτη 13/6 αναχώρησε από τη Ρίγα με αναφερόμενο προορισμό το Karasu της Τουρκίας. Αν ισχύει αυτό μάλλον πουλήθηκε/ναυλώθηκε για τη γραμμή Tuapse-Karasu.
Diagoras Posted July 14, 2024 Posted July 14, 2024 Τελικά δε μπήκε στη γραμμή της Ρωσίας αλλά σε νέα γραμμή μεταξύ Τουρκίας - Ρουμανίας, Constanta - Karasu.
The ferry Posted March 15 Posted March 15 (edited) On 3/14/2025 at 9:08 AM, Panagia Ekatontapiliani said: To Ro-Ro που θα αποκτήσει η Creta Cargo Lines είναι το Urd. 170 μέτρα; μεγάλο για τα στάνταρ της εταιρείας. Η Χίο μυτιλήνη η καμία Κρήτη θα το βάλει Edited March 15 by polmyt
Aqua_blue Posted March 15 Posted March 15 Ήδη στελέχη της εταιρείας βρίσκονται στο πλοίο ,σε ένα πρώτο αναγνωριστικό ταξίδι.
marittimo Posted March 15 Posted March 15 (edited) Ας μου επιτραπεί να πω, για το εν λόγω πλοίο, την γνωστή φράση έχει ο καιρός γυρίσματα! Ένα πλοίο που ναυπηγήθηκε για λογαριασμό Ελληνικής εταιρίας αλλά δεν στέριωσε επιστρέφει ύστερα από 40 και χρόνια στην Ελλάδα! Δύο φωτογραφίες του, η μία με το αρχικό του όνομα EASY RIDER στην Γένοβα ναυλωμένο σε Ιταλική εταιρία Νοέμβριος 1981 και η δεύτερη στην Κυνόσουρα Απρίλιος 1986, ευθύς μετά την πώληση του στο εξωτερικό και το νέο του όνομα SEAFREIGHT HIGHWAY. Edited March 15 by marittimo
Nektarios Papadakis Posted March 15 Posted March 15 Κατασκευασμένο αρχικά για την ΔΕΛΠΑ της οικογένειας Σοφιανού.
SuperRunner Posted March 16 Posted March 16 13 hours ago, The ferry said: 170 μέτρα; μεγάλο για τα στάνταρ της εταιρείας. Η Χίο μυτιλήνη η καμία Κρήτη θα το βάλει BA Αιγαίο με προέκταση Λήμνο-Θεσσαλονίκη/Καβάλα θα ήταν ότι πρέπει. Η κίνηση που έχει από φορτηγά είναι ότι πρέπει και στα μέτρα του. Από ΠΕΛΑΓΙΤΗ 20 μέτρα μεγαλύτερο.
nomikos Posted March 16 Posted March 16 Βλέπω επίσης πως είχε αλλάξει μηχανές στα τέλη δεκ 90. Αξιόλογη προσθήκη για τη Creta Cargo που αναπτύσσεται αργά και σταθερά. Εγώ πιστεύω πως θα αναλάβει τις γραμμές της Κρήτης,Χανιά και Θηρα-Ηρακλειο.Το Άγιος Γεώργιος είναι πάντα γεμάτο. Το τελευταίο ΒΑ Αιγαιο και το Ιωσήφ Κυκλάδες.Γνωμη μου.
Panagia Ekatontapiliani Posted March 16 Posted March 16 Η παράδοση αναμένεται να γίνει στις 25 Μαρτίου.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now