proud_ionian Posted February 26 Posted February 26 On 2/23/2025 at 4:04 PM, Nick the Greek said: Στην γωνία Ακτής Μιαούλη και ΙΙας Μεραρχίας βλέπουμε και το κτίριο της Ολυμπιακής, Και τα γραφεία της Springfield στο ίδιο κτίριο η όποια ήταν το γραφείο της Olympic Maritime στον Πειραιά.
ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ Posted February 26 Posted February 26 H Springfield ήταν απέναντι ΙΙ Μεραρχίας κ Αγ Σπυρίδωνος,το γιαχνί σοκάκι γιά τους παλιούς Πειραιώτες Στα τελευταία είχε ομοίωμα του Olympic Armour II στη βιτρίνα
proud_ionian Posted February 26 Posted February 26 Mea Culpa. Μπέρδεψα τις αφηγήσεις μεγαλύτερων Γύρω στο 80, πήγε Ακτή Μιαούλη 85.
ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ Posted February 28 Posted February 28 Noμίζω πήγε εκεί που είναι τώρα,στο Δέλτα Φαλήρου Αμφιθέα.
proud_ionian Posted February 28 Posted February 28 Πολύ μετά πήγε εκεί. Δεκαετίες 80 -90 ήταν Ακτή Μιαούλη 85.
ΣΕΙΡΙΟΣ Posted March 15 Author Posted March 15 Ένα πολύ ενδιαφέρον (για τρεις διαφορετικούς λόγους) άρθρο από το έντυπο Ναυτικά Χρονικά, τεύχος Οκτωβρίου 1969. Μπορείτε παρακάτω να το διαβάσετε αναλυτικά, θα πω περιληπτικά πως αφορά σε αίτημα - διαμαρτυρία των καραβοκύρηδων της..... "Κούλουρ Λάιν" προς τον τότε υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, για τον σταδιακό παραγκωνισμό των πλοιαρίων τους από τα νέα τότε φέρρυ (Ε/Γ-Ο/Γ) στις γραμμές Πειραιά - Σαλαμίνας και Περάματος Παλουκίων. Πρώτο στοιχείο που πραγματικά με εντυπωσίασε, είναι η αναφορά στον αριθμό των πλοιαρίων (τα περισσότερα εκ των οποίων βέβαια ήταν τα κλασσικά λιμπερτάκια). Εξήντα (60 !!!!!) συνολικά, "καθαρώς επιβατηγά σκάφη" όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται, αριθμός που ποτέ δεν θα μπορούσα να φανταστώ. Επίσης ενδιαφέρον στοιχείο, που παρ' όλη την ενασχόληση μου με την ιστορία των πλοίων ανοικτού τύπου ουδέποτε είχα ακούσει, είναι το ότι οι παντόφλες της Σαλαμίνας είχαν πάρει άδεια μεταφοράς επιβατών εκείνη την περίοδο, δηλαδή στα τέλη της δεκαετίας '60, και προφανώς μέχρι τότε (και από την δεκαετία του ΄50) δούλευαν μόνο ως οχηματαγωγά !!!!! Τρίτο και τελευταίο στοιχείο, η σαφής αναφορά πως τα "φέρρυ-μπωτ" - οχηματαγωγά - παντόφλες, δεν δούλευαν εκείνη την περίοδο μόνο στην γραμμή Περάματος - Παλουκίων (Σαλαμίνας) αλλά και στην γραμμή Πειραιάς - Σαλαμίνα !!!!! Επίσης κάτι που ακούω - μαθαίνω για πρώτη φορά, και αναρωτιέμαι αν έχει ακούσει κάποιος κάτι σχετικό, αν ήταν πραγματικότητα ή απλά μιά εσφαλμένη γενίκευση στην διαμαρτυρία των καραβοκύρηδων της Σαλαμίνας.
ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ Posted March 15 Posted March 15 Ειλικρινά εκπλήσσομαι γιά το Πειραιάς-Σαλαμίνα με παντόφλες Δεν καταλαβαίνω σε τι εξυπηρετούσε Γι'αυτό κ δεν επιβίωσε
Nick the Greek Posted March 16 Posted March 16 Και μετά ήρθε ο γίγαντας Στέλιος Λογοθέτης και δρομολόγησε ιπτάμενα δελφίνια Πειραιά - Παλούκια, σε μια ανεπανάληπτη σελίδα στο χρυσοποίκιλτο βιβλίο "Τοπική Αυτοδιοίκηση - Ένας Σύγχρονος Λήσταρχος Νταβέλης" , που συγγράφει ο @proud_ionian
ΣΕΙΡΙΟΣ Posted March 16 Author Posted March 16 20 hours ago, ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ said: Ειλικρινά εκπλήσσομαι γιά το Πειραιάς-Σαλαμίνα με παντόφλες Δεν καταλαβαίνω σε τι εξυπηρετούσε Γι'αυτό κ δεν επιβίωσε Σίγουρα δεν επιβίωσε, θα πρέπει να ήταν για πολύ μικρό διάστημα, διαφορετικά κάτι θα είχαμε ακούσει τόσα χρόνια. Υποπτεύομαι μάλιστα πως ίσως αυτός ήταν ο κύριος λόγος της διαμαρτυρίας - πίεσης των καραβοκύρηδων των "μικρών" της Σαλαμίνας. Μία τυχόν μονιμοποίηση της γραμμής Πειραιά - Σαλαμίνας με παντόφλες λογικά θα τους τελείωνε οριστικά. Με την ευκαιρία, ας δούμε μία καρτ ποστάλ εποχής (δεκαετία '60) από το λιμάνι του Πειραιά. Διακρίνουμε δεμένη σε "ασυνήθιστη θέση", δίπλα στα καραβάκια της Σαλαμίνας, την παντοφλίτσα ΑΓΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ, που το 1969 είχε ήδη μεταδρομολογηθεί από την γραμμή της Αίγινας, στην γραμμή της Σαλαμίνας. Πιθανόν, όχι όμως σίγουρο, ότι έδενε εκεί πραγματοποιώντας δρομολόγια στην γραμμή Πειραία - Σαλαμίνα.
ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ Posted March 16 Posted March 16 Εφόσον υπήρχε Πέραμα-Παλούκια τι νόημα θα είχε Πειραιά-Παλούκια με την τόση ώρα που θα έκανε Επ'ευκαιρία στην πολύ ωραία καρτποστάλ διακρίνονται ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ σίγουρα έχω φύγει ή φθάσει εκεί προς/από Χίο κ μετά τα κουλουριώτικα τα ΜΑΡΙΩ ή ΣΑΡΩΝΙΣ,ΚΑΜΕΛΙΑ,ΜΥΡΤΙΔΙΩΤΙΣΣΑ,ΕΛΛΗ Τυπάλδου,ΛΗΤΩ Νομικού,1 των επανορθώσεων του Νομικού,το ΗΡΑΚΛΕΙΟΝ κ του ΚΡΗΤΗ του Τυπάλδου.
polmyt Posted March 16 Posted March 16 Χωρις φυσικα να το απορριπτω οτι το ΑΓΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ειναι εκει για να φορτωσει για Σαλαμινα,θεωρω οτι ειναι δυσκολο . Τα ΗΡΑΚΛΕΙΟΝ βυθιστηκε το 1966 και με δεδομενο οτι το ΑΓΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ χτιστικε το 1964 ,τοτε η φωτο πρεπει να ειναι μεσα σε αυτη τη διετια.Η διαμαρτηρια εγινε το 1969 οποτε αν ειχαμε δρομολογια απο Πειραια για Σαλαμινα για τουλαχιστον τρια χρονια (1966- 1969),πιστευω οτι καποια Σαλαμινιωτικη παντοφλα θα ειχαμε δει στον Πειραια Θεωρω οτι εκ παραδρομης γραφτηκε οτι υπαρχει γκρινια και για τη γραμμη Πειραια Παλουκια.Τωρα αν εγιναν καποια δρομολογια ,ειτε μεμονομενα ,ειτε συστηματικα για λιγο καιρο δυσκολα θα μαθουμε.Εντωμεταξυ το δημοσιευμα μιλαει για γραμμη που δεν επερνε μεχρι εκεινη τη στιγμη επιβατες.Δεν ξερω πραγματικα τι νοημα θα ειχε ενα τετοιο δρομολογιο Να προσθεσω και εγω μια φωτο με το ΑΓΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ και οχι μονο εκεινη περιπου την εποχη.Διακρινεται το Αιγινα ,το ORONSAY της Orient Lines και μερικα ακομα που δεν τα αναγωριζω.Το slide γραφει Σεπτεμβριος του 66 ,αλλα η παρουσια του ΑΙΓΙΝΑ με κανει να πιστευω οτι η φωτο ειναι λιγο μεταγενεστερη
ΣΕΙΡΙΟΣ Posted March 16 Author Posted March 16 15 minutes ago, polmyt said: Θεωρω οτι εκ παραδρομης γραφτηκε οτι υπαρχει γκρινια και για τη γραμμη Πειραια Παλουκια.Τωρα αν εγιναν καποια δρομολογια ,ειτε μεμονομενα ,ειτε συστηματικα για λιγο καιρο δυσκολα θα μαθουμε. Όπως θα είδες στο αρχικό ποστ μου, κι εγώ αναρωτήθηκα μήπως η αναφορά στην γραμμή Πειραιάς - Σαλαμίνα με οχηματαγωγα ήταν "απλά μιά εσφαλμένη γενίκευση στην διαμαρτυρία των καραβοκύρηδων της Σαλαμίνας." Ωστόσο δεν πρέπει να παραβλέψουμε ότι επαναλαμβάνεται τρεις φορές σε διαφορετικά σημεία μέσα στο άρθρο, και τις τρεις "εκ παραδρομής" ??? Any way, συμφωνώ πως δύσκολα θα μάθουμε αν όντως ίσχυε έστω και για μικρό διάστημα. @ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ Είναι το ΣΑΡΩΝΙΣ, όχι το ΜΑΡΙΩ. Και ανάμεσα σε αυτό και στο ΑΓΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ είναι το ΑΦΑΙΑ (ή μετέπειτα ΑΣΠΑΣΙΑ) της Αίγινας.
ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ Posted March 16 Posted March 16 (edited) 54 minutes ago, polmyt said: Να προσθεσω και εγω μια φωτο με το ΑΓΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ και οχι μονο εκεινη περιπου την εποχη.Διακρινεται το Αιγινα ,το ORONSAY της Orient Lines και μερικα ακομα που δεν τα αναγωριζω.Το slide γραφει Σεπτεμβριος του 66 ,αλλα η παρουσια του ΑΙΓΙΝΑ με κανει να πιστευω οτι η φωτο ειναι λιγο μεταγενεστερη Τα άλλα είναι ΑΠΟΛΛΩΝΙΑ της ΕΛΜΕΣ στον Αγ Σπυρίδωνα,ΕΝΟΤRIA ή ΜΕSSAPIA της Αdriatica κ αιγυπτιακό ΑLGAZAYER ή SYRIA στο λιμεναρχείο. Edited March 16 by polmyt
polmyt Posted March 23 Posted March 23 Ας δουμε και εδω τη φωτογραφια με το ΑΓΑΠΗΤΟΣ Ι ,μιας και περνουμε και μια γενικοτερη εικονα για τον Πειραια της δεκαετιας του 70 Βρισκομαστε λογικα περιπου στο 74-76 και εκτος απο το ΑΓΑΠΗΤΟΣ Ι που φαινεται σε πρωτο πλανο λογικα να αναχωρει ,μπορουμε να δουμε στου Τζελεπη, το ΜΙΝΩΣ με τα πρωτα σινιαλα των Μινωϊκων ,πιο μεσα το ΚΥΔΩΝ της ΑΝΕΚ ,καθως και το ΙΟΝΙΟΝ .Στον Άγιο Διονύση ακομα δεν εχουν παει ferry και υπαρχουν δεμενα καποια φορτηγα
Nick the Greek Posted March 31 Posted March 31 Σε μια ακόμη από τις time travel φωτογραφίες του @Βίκτωρ Χιώτης, παρατηρούμε μια ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια. Στο βάθος δεξιά βλέπει κανείς το Dock 3 που τω καιρώ εκείνω ήταν ντόκος για τα κοντεινεράδικα. Ένα μεγάλο το δέμας για τα δεδομένα της εποχής βρίσκεται δεμένο εκεί, οι πιθανότητες είναι πως πρόκειται για το Encounter Bay της P&O ή κάποιο αδελφό. Τα πλοία αυτά τότε συνέδεαν την Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία με την Μεσόγειο. Ξεκινούσαν από το Auckland της Νέας Ζηλανδίας, επιαναν σε 3-4 λιμάνια της Αυστραλίας και από εκεί Σιγκαπούρη. Κατόπιν Ινδικός, Ερυθρά, Σουέζ και μετά Πειραιά – Νάπολη(κι αργότερα Gioia Tauro) – Γένοβα – Fos – Βαρκελώνη – Μάλτα – Δαμιέττα και πίσω. Το κυκλικό ταξίδι έκανε 2.5 μήνες αν θυμάμαι καλά. Τουρμπινάδικα με κατανάλωση 160 τόνους το 24ωρο και απίστευτο κομοδέσιο για εμπορικό πλοίο. Τεράστιο γραφείο για τον πλοίαρχο, αίθουσα συνελεύσεων, μπάρ και φυσικά πλήρωμα 100% Βρετανούς. Οι αξιωματικοί τα καλοκαίρια στην Ελλάδα εμφανίζονταν με πλήρη άσπρη στολή, κοντό άσπρο παντελόνι, κοντομάνικο άσπρο πουκάμισο, άσπρο σκαρπίνι και κάλτσα άσπρη μέχρι το γόνατο, έμοιαζαν περισσότερο με τενίστες της εποχής. Ατμόσφαιρα επί του πλοίου αρκετά αποικιοκρατική θα έλεγα με ξεκάθαρο διαχωρισμό ανάμεσα σε αξιωματικούς και πλήρωμα. Το κερασάκι στην τούρτα ήταν το τράνζιτο. Είχε δύο ή τρείς σειρές ράφια τύπου σούπερ μάρκετ με τα τσιγάρα και το αλκοόλ να βρίσκονται εν αφθονία και ποικιλία. Και εν αφθονία και ποικιλία διότι τότε η P&O δεν αγόραζε μόνο μία μάρκα τσιγάρων και μία μάρκα ουίσκι. Είχε ουίσκι, μπύρες και τζίν από πολλές και διάφορες μάρκες, όπως επίσης και τσιγάρα. Αν πχ. ο πρώτος κάπνιζε Gitanes, του αγόραζαν κούτες με Gitanes. Εποχές που πάνε και δεν ξαναγυρνάνε. Και επειδή έχω δεί και ζήσει αυτά ειδικά με την P&O, με βλέπετε συχνά να τους σιχτιρίζω για τα σημερινά τους χάλια.
ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ Posted April 5 Posted April 5 Φίλε Nick ειλικρινά πολύ ενδιαφέροντα αυτά που περιγράφεις κ αναφέρεις Οι στολές των αξκών έμοιαζαν με του Bρετ Βασ Ναυτικού,οι οποίες τουλάχιστον όταν υπηρέτησα ήταν ίδιες κ στο δικό μας ΠΝ
Nick the Greek Posted April 7 Posted April 7 Ακριβώς Βίκτωρα, ίδιες οι στολές του Βρετανικού Βασιλικού Ναυτικού, με προφανώς διαφορετικά διακριτικά. Από τα υπόλοιπα της γραμμής θυμάμαι επίσης τα Botany Bay και Discovery Bay. Το δε Encounter Bay ήταν σύμφωνα με τα λεγόμενα της ίδιας της P&O τότε, το πρώτο fully cellular container vessel που χτίστηκε στην ιστορία, έτος ναυπήγησης 1969 στο HDW του Αμβούργου για λογαριασμό της Overseas Container Line(OCL) την οποία και απορρόφησε λίγο αργότερα η P&O. Είχα την τύχη μέσα στα χρόνια να επισκεφθώ εκατοντάδες εμπορικά πλοία, από σχεδόν όλες τις λατσιόνες. Αυτά μου έχουν μείνει αξέχαστα. Ήταν αψεγάδιαστα, σου έπεφτε η τσίχλα και την έπιανες να την ξαναβάλεις στο στόμα σου. Ήταν ένας πλοίαρχός τους που λεγόταν Whittaker. Περίπτωση ανθρώπου κακάσχημου, χωρίς σωματικά προσόντα ή παράστημα, πλήν όμως όταν τον έβλεπες ήσουν σούζα. Δεν σου άφηνε καμία αμφιβολία για το ποιός έχει το πρόσταγμα και δίνει διαταγές επί του πλοίου. Μου θύμιζε τον Sir Alec Guiness στο ρόλο του Colonel Nicholson στην ταινία Η Γέφυρα του Ποταμού Κβάι. Όλα αυτά βέβαια σε μια εποχή που η P&O δεν είχε ακόμη ξεπουληθεί στους γιάνκηδες και που είχε επίγνωση του ιστορικού της ρόλου: του πρεσβευτή δηλαδή του Ηνωμένου Βασιλείου σε μια εποχή που ακόμη υπήρχαν άνθρωποι που το θεωρούσαν British Empire. Και για να κάνω και αντιπαραβολή με το σήμερα, ξέρω περίπτωση ενός παλιότερου πλοιάρχου του Pride of Canterbury, του φέρρυ. Πρίν καμιά 10αριά χρόνια, ο άνθρωπος αυτός σιχάθηκε τόσο πολύ αυτή την εταιρεία, που βγήκε στη στεριά, έκανε επανεκπαίδευση και έγινε λογιστής.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now