Ariadne Posted June 25, 2022 Posted June 25, 2022 (edited) Κάτι ακόμη σχετικά με τη νοοτροπία που ανέφερα. Σχεδόν όλα τα πορθμεία στη Σουηδία είναι υπό κρατική διαχείριση, μέσω της Trafikverket Rederiet. Πέρυσι, δημοσίευσαν μια μελέτη σχετικά με την υφιστάμενη κατάσταση και διάφορα σενάρια για το μέλλον. Ανάμεσα στα πολλά ενδιαφέροντα, διαπίστωσαν πως τις τελευταίες δεκαετίες το πλάτος των αυτοκινήτων έχει μεγαλώσει και αυτό δημιουργεί μικροατυχήματα και στρες στους επιβάτες και τα πληρώματα. Οπότε, αποφάσισαν φέτος να μειώσουν σε όλα τα πλοία τους τις γραμμές στα γκαράζ κατά μία. Η συνέπεια; Μεγάλωσε αυτόματα το πλάτος στις υπόλοιπες γραμμές. Επειδή όμως έτσι, μειώθηκε η συνολική χωρητικότητα των πλοίων και για είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους προς τους φορολογούμενους επιβάτες τους, αυξήσανε τη συχνότητα των δρομολογίων. Εννοείται βεβαίως, πως τα πορθμεία εξακολουθούν και είναι δωρεάν σε όλη τη χώρα! Edited June 25, 2022 by Ariadne
Ariadne Posted June 9, 2024 Posted June 9, 2024 Στο Malmö βλέπουμε το έγκλημα αισθητικής που ακούει στο όνομα City of Rotterdam. Vehicle Carrier kατασκευής του 2011 στα Kyokuyo Shipbuilding & Iron Works στο Σιμονοσέκι της Ιαπωνίας. Ανήκει στην καναδική Glorious River Line SA. Λίγο πιο πέρα λιαζόταν τα δίδυμα της Finnlines, Finnpartner και Finntrader. Φήμες τα θέλουν να αλλάζουν στη νέα γραμμή Malmö-Swinemünde ή να κατεβαίνουν στη Μεσόγειο τα επόμενα χρόνια με την έλευση νέων πλοίων στη Finnlines. Συνεχίζοντας κατά μήκος της νότιας Σουηδίας, φτάνουμε στο Karlshamn, όπου συναντάμε το πανέμορφο Saturn! General cargo ναυπηγημένο στην Ολλανδία το 1966, υπό τον Γερμανικό νηογνώμονα και με Δανέζικη σημαία. Με μηχανή MWM 550 ιππών.
Nick the Greek Posted November 25, 2024 Posted November 25, 2024 Στο Uuuuulevi του Goooooteborg(που έλεγε κι ο Μανόλο Μαυρομμάτης) βλέπουμε ένα επιβατηγό που συνδέει τις δύο άκρες του ποταμιού Gota, στις όχθες του οποίου είναι χτισμένη η πόλη. Η απόσταση είναι τύπου 200άρια - Ηετίωνα αλλά βέβαια το Älvfrida είναι εν πολλοίς κλειστό διότι προφανώς ο καιρός δαγκώνει στο μεγαλύτερο κομμάτι του έτους.
Nick the Greek Posted November 29, 2024 Posted November 29, 2024 Η Clara η κουκλάρα, είναι ένα μικρό επιβατηγό της Στοκχόλμης που εκτελεί χρέη θαλασσίου λεωφορείου επί της ουσίας, όπως αυτά της Βενετίας. Η εικόνα είναι από το περασμένο καλοκαίρι στην πρωτεύουσα της Σουηδίας, αγνώστων λοιπών στοιχείων το πλοιάριο.
Nick the Greek Posted November 30, 2024 Posted November 30, 2024 Βρισκόμαστε στο Karlshamn της Σουηδίας και βλέπουμε στις οθόνες μας το ρυμουλκό λιμένος Delta (IMO 9399715). Κατασκευή 2006 στο Bengbu Shenzhou Machinery Co(1196) με μηχανή Yanmar. Μοναδικό προηγούμενό του όνομα το PW Delta μέχρι το 2009. Ανήκει στον οργανισμό λιμένος του Karlshamn.
Ariadne Posted December 1, 2024 Posted December 1, 2024 On 11/30/2024 at 12:34 AM, Nick the Greek said: Η Clara η κουκλάρα, είναι ένα μικρό επιβατηγό της Στοκχόλμης που εκτελεί χρέη θαλασσίου λεωφορείου επί της ουσίας, όπως αυτά της Βενετίας. Η εικόνα είναι από το περασμένο καλοκαίρι στην πρωτεύουσα της Σουηδίας, αγνώστων λοιπών στοιχείων το πλοιάριο. Ναυπηγημένο το 2020 στο Faaborg Værft A/S του Faaborg της Δανίας από glass-reinforced plastic (GRP), εάν κατάλαβα καλά. Μήκος 25,20 m με δύο ηλεκτροκινητήρες Siemens B3 από 320 kW έκαστος. 192 επιβάτες, 12 κόμβοι ταχύτητα και 125 brt εκτόπισμα.
Nick the Greek Posted December 3, 2024 Posted December 3, 2024 Η αποψινή τοποθεσία είναι το Stromstad, μια πόλη κοντά στα σύνορα με τη Νορβηγία. Εκεί πέραν από το Color Hybrid υπάρχουν και μερικά μικρά επιβατηγά που κάνουν δρομολόγια σε γύρω νησάκια. Ένα από αυτά είναι και το Kostervåg (ΙΜΟ 9226229). Ναυπήγηση 2000 στο Oma Baatbyggeri(515) της Νορβηγίας με μηχανές Scania και χωρίς να έχει αλλάξει ποτέ όνομα. Η χωρητικότητά του είναι 270 επιβάτες.
Nick the Greek Posted December 7, 2024 Posted December 7, 2024 Άλλο ένα λιμάνι στο οποίο δεν είχα βρεθεί ποτέ στο παρελθόν, είναι το Halmstad της Σουηδίας. Εκεί συναντούμε το Laura Maersk (IMO 9944546), ένα καινούριο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, μεγέθους feeder ή αλλιώς 2,100 TEU. Προιόν Hyundai Mipo(4168) με μηχανή MAN B&W, σημαία Δανίας και κλάση ABS. Οι επιγραφές στο πλάι του σε σχέση με τις επιδόσεις του σε επίπεδο ρύπων, παραπέμπουν στο γεγονός ότι καταναλώνει μεθανόλη σαν μοναδικό καύσιμο και όταν υπάρχει αυτή η δυνατότητα, συνδέεται με εκ ξηράς παροχή ρεύματος.
Nick the Greek Posted December 9, 2024 Posted December 9, 2024 Πολύ Ζωζώ Σαπουντζάκη έπεσε φέτος στα καλοκαιρινά τούρ, έτσι και στη Στοκχόλμη πετυχαίνουμε το Motala Express (ΙΜΟ 5242641) που έχει ναυπηγηθεί το 1895 στο Jonkoping Mekaniska Versktad(21). Είναι δηλαδή 130 ετών, το άλλο απίθανο δε είναι πως ποτέ δεν έχει αλλάξει όνομα. Το σκαρί του βέβαια μαρτυρά την ηλικία του, τα τελευταία χρόνια εκτελεί ημερήσιους πλόες στην ευρύτερη περιοχή της Στοκχόλμης, εξωτερικά δείχνει σε πολύ καλή κατάσταση.
Ariadne Posted December 11, 2024 Posted December 11, 2024 (edited) Το πόσα υπέργηρα πλοία δραστηριοποιούνται κανονικότατα στη Σουηδία, είναι κάτι το απίθανο. Τα περισσότερα από αυτά σε καθημερινή βάση! Edited December 11, 2024 by Ariadne
Nick the Greek Posted January 20 Posted January 20 Η τοποθεσία είναι το λιμάνι Karlshamn της Σουηδίας και εμείς βλέπουμε στην οθόνη μας το 52 χιλιάδων τόνων dwt Saga Flora (IMO 9502348). Αν και το dwt του λοιπόν είναι κατηγορίας supra, κατηγοριοποιείται σαν πλοίο γενικού φορτίου open hatch, διότι λόγω των γερανογεφυρών του δύναται να μεταφέρει πολλά και διάφορα φορτία όπως χαρτί, βέργες ατσαλιού, σωλήνες, φύλλα λαμαρίνας και πολλά άλλα. Επί παραδείγματι, τα άσπρα σαν κουτάκια που βλέπετε στο ντόκο που είναι παραβεβλημένο, είναι ξυλεία. Οι Ιάπωνες εξακολουθούν να είναι μανούλες στη ναυπήγηση αυτού του τύπου πλοίων, έτσι λοιπόν και το εν λόγω είναι κατασκευασμένο στο Saikai το 2018 όπου και βρίσκεται το ναυπηγείο Oshima(10632). H μηχανή του είναι WinGD, σημαία Hong Kong και τελικοί πλοιοκτήτες Νορβηγοί.
Nick the Greek Posted January 22 Posted January 22 Απόψε μεταφερόμαστε καμιά ώρα νότια της Στοκχόλμης, στο Nynäshamn. Εκεί έχουμε μια συνάντηση-έκπληξη με ένα κατά τα φαινόμενα παροπλισμένο ρυμουλκό που λέγεται Sandvik (IMO 5311088). Από τον αριθμό ΙΜΟ του και μόνο αλλά και από το σουλούπι του, καταλαβαίνει το εξασκημένο μάτι πως πρόκειται για παλαιάς κοπής πλοίο, δεκαετίας 50 έλεγα εγώ. Ούτε κι εγώ όμως περίμενα ότι το έτος ναυπήγησής του είναι το 1928, σε τρία χρόνια λοιπόν γίνεται 100. Ναυπηγός του το Gotaverken Finnboda και κάπου εκεί τελειώνουν οι πληροφορίες που μπορώ να δώσω μια και ούτε το Lloyd's Register έχει οτιδήποτε παραπάνω. Φέρεται να μην έχει αλλάξει ποτέ όνομα.
Ariadne Posted January 23 Posted January 23 Από την ακόλουθη καταπληκτική ιστοσελίδα: http://www.tugboatlars.se/ Ναυπηγημένο το 1928 από το Bergsunds Mek. Verkstad AB, Stockholm. Και πολύ σωστά, δεν έχει αλλάξει ποτέ όνομα. Κυκλοφορούν πολλά αιωνόβια πλοία στη Σουηδία. Τα διατηρούν σε άψογη κατάσταση και ας τα χρησιμοποιούν σε καθημερινή βάση!
Nick the Greek Posted January 24 Posted January 24 Σήμερα βρισκόμαστε στην ίδια τη Στοκχόλμη όπου και βλεφαριάζουμε το μικρό επιβατηγό Saxaren (9201035). Αυτό νομίζω εκτελεί δρομολόγια μέσα στο φιόρδ με τη μορφή αστικής συγκοινωνίας, δεν κάνει δηλαδή τουριστικού τύπου ταξίδια. Ναυπηγήθηκε το 1999 στο Mandal της Νορβηγίας, με αριθμό γιάρδας 20 από το ναυπηγειο Batservice Holding A/S. Λίγο πάνω από 37 μέτρα το μήκος του, χωρητικότητα 340 επιβατών και μηχανή MTU. Δεν έχει αλλάξει ποτέ όνομα.
Nick the Greek Posted January 26 Posted January 26 Και σήμερα ένα μικρό επιβατηγό της ευρύτερης Στοκχόλμης που εκτελεί δρομολόγια αστικής συγκοινωνίας, λέγεται Sjövägen και δεν έχω άλλα στοιχεία για την πάρτη του.
Ariadne Posted January 26 Posted January 26 On 1/24/2025 at 8:45 PM, Nick the Greek said: Σήμερα βρισκόμαστε στην ίδια τη Στοκχόλμη όπου και βλεφαριάζουμε το μικρό επιβατηγό Saxaren (9201035). Αυτό νομίζω εκτελεί δρομολόγια μέσα στο φιόρδ με τη μορφή αστικής συγκοινωνίας, δεν κάνει δηλαδή τουριστικού τύπου ταξίδια. Ναυπηγήθηκε το 1999 στο Mandal της Νορβηγίας, με αριθμό γιάρδας 20 από το ναυπηγειο Batservice Holding A/S. Λίγο πάνω από 37 μέτρα το μήκος του, χωρητικότητα 340 επιβατών και μηχανή MTU. Δεν έχει αλλάξει ποτέ όνομα. Όντως, κάνει κανονικότατη αστική συγκοινωνία. 15 hours ago, Nick the Greek said: Και σήμερα ένα μικρό επιβατηγό της ευρύτερης Στοκχόλμης που εκτελεί δρομολόγια αστικής συγκοινωνίας, λέγεται Sjövägen και δεν έχω άλλα στοιχεία για την πάρτη του. Skärgårdsbåtar.se - Sjövägen (2014) Έτος ναυπήγησης 2014 στη Δανία. Έχει 4 αδέρφια και όλα δουλεύουν στην αστική συγκοινωνία στη Στοκχόλμη. 24,55 m με 2 μηχανές ABB. 150 επιβάτες.
Nick the Greek Posted January 28 Posted January 28 Βασιζόμουν σε σένα για τις Σουηδικές πληροφορίες, ευχαριστώ φίλε @Ariadne. Απόψε δε θα σε χρειαστώ γιατί τα έχουμε όλα για το Svitzer Gaia (IMO 9602447) που βλέπουμε δεμένο στο Nynäshamn. Έχει κατασκευαστεί το 2012 στην Klaipeda, στο Baltiya Shipbuilding Yard(901) με 3 μηχανές Wartsila. Όνομα δεν έχει αλλάξει ποτέ και ανήκει στην Svitzer Sverige με έδρα το Goteborg. Σημαία Νήσων Φαρόε, νηολόγιο Torshavn.
Nick the Greek Posted January 29 Posted January 29 Σφηκοφωλιά της Svitzer το Nynäshamn, υπάρχει και δεύτερο ρυμουλκό εκεί που λέγεται Svitzer Madeira (IMO 9292905). To 2005 χτίστηκε στο Odense της Δανίας σαν Svitzer Mull, το 2009 έγινε Svitzer Medemblik και από το 2013 με το σημερινό του όνομα. Μηχανές Caterpillar.
Nick the Greek Posted February 2 Posted February 2 Μένουμε στο Nynäshamn για να πάρουμε μια σύντομη γεύση από ένα επιβατηγό της περιοχής που λέγεται Utö Express (ΙΜΟ 8030350) και κάνει συγκοινωνία με τα απέναντι νησάκια, το δρομολόγιο είναι Nynäshamn - Nåttarö - Ålö. Ναυπήγηση 1981 στο Öregrund, το ναυπηγείο λέγεται Marineteknik Workshop AB(B 45) με το όνομα Svea Lejon. Το 1993 μετονομάζεται σε Lejon Ett και αργότερα την ίδια χρονιά και πάλι Svea Lejon. Την επόμενη χρονιά γίνεται Stadt Kappeln ενώ από το 2002 παίρνει το σημερινό του όνομα, λαμβάνοντας και εκτεταμμένη μετασκευή. Σήμερα πια έχει μηχανές Scania και χωρητικότητα για 347 επιβάτες.
Nick the Greek Posted February 4 Posted February 4 On 6/12/2022 at 11:33 PM, Nick the Greek said: Ταξίδι στο λιμάνι Oskarshamn της Σουηδίας, όπου και συναντάμε ένα μικρό φέρρυ της Σουηδικής ακτοπλοίας που λέγεται Solsund (IMO 7005346). Είμαστε πίσω στο 2016 βέβαια αλλά τότε όπως και τώρα το πλοίο εκτελεί -καλοκαιρινούς νομίζω- πλόες ανάμεσα στο Oskarshamn και το Byxelkrork, ένα μικρό λιμανάκι στο βορεινό κομμάτι της νήσου Bornholm. Σε διαγωνισμό ομορφιάς δεν κερδίζουμε βραβείο στα σίγουρα, αλλά όπως και να έχει η δουλειά γίνεται. Κατασκευή του 1969 από το Sandnessjoen Slip & Mekaniske Verksted(21) στη Σουηδία με 2 κύριες μηχανές -τι άλλο?- Scania. Έχει μόλις 34 μέτρα μήκος και μπορεί να χωνέψει 175 επιβάτες και 16 οχήματα, για τα οποία φυσικά έχει δημιουργηθεί ειδική υποδομή έτσι ώστα να στρώνει όμορφα ο καταπέλτης. Ωραίος ο χρωματισμός του θα έλεγα. Μια ακόμη άποψη του Solsund, πάντα στο Oskarshamn με το πλοίο να καθρεφτίζεται στα ήρεμα νερά.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now