Jump to content
Shipfriends

Sky Light (IMO 9118513)


Recommended Posts

Posted (edited)

Στο Λαυριο βρισκεται εδω και πολλους μηνες το κοντεινεραδικο MEKONG SPIRIT.

Απο οτι παρατηρουμε ειναι αδειο απο κοντεϊνερ ,ενω ειναι φορτωμενα καποια ρυμουλκουμενα που μεταφερουν μαλλον σταρι ή κατι τετοιο αν κρινω απο το σημα που εχουν

Προφανως το πλοιο ειναι κατασχεμενο και πριν το Λαυριο ειχε κατσει αρκετους μηνες και στη Σουδα, στην ιδια κατασταση

Ειναι κατασκευης 1996 και στην καριερα του εχει αλλαξει πολλα ονοματα

Επιπλεον πληροφοριες ευπροσδεκτες

 

Edited by Nick the Greek
  • 2 months later...
  • 7 months later...
Posted

Το πλοίο αποτελεί παλιό γνώριμο των ελληνικών νερών, όταν και ναυλωμένο από την MSC έκανε feeder service στην Ανατολική Μεσόγειο. Γυρνάμε λοιπόν 15 χρόνια και 45 μέρες πίσω, στις 20 Φεβρουαρίου του 2005 για να το δούμε να περνά τα φανάρια του Ικονίου σαν MSC Biscay, όπως λεγόταν τότε. Συνοδεία του το Ρ/Κ Ταξιάρχης του Λυμπουσάκη.

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 1 year later...
Posted

Στο τέλος θα έχει απαξιωθεί τόσο πολύ και το φορτίο και το πλοίο που θα είναι για πέταμα. Και ενώ ακόμα είναι υπό διερεύνηση αν ήταν παράνομη μεταφορά ή όχι.

  • proud_ionian changed the title to Mekong Spirit (IMO 91185130)
  • 5 months later...
Posted

Και έρχεται η Tradewinds για να ρίξει φως σχετικά με το τι έχει συμβεί με το Mekong Spirit, που έχει κλείσει 4 χρόνια στην Ελλάδα. Βασικά το πλοίο έφαγε detention από τις ελληνικές αρχές με την υποψία λαθρεμπορίου και παραβίασης των κυρώσεων των Ηνωμένωνε Εθνώνε και της ΕΕ. Το πλοίο μετέφερε 29 εμπορευματοκιβώτια με προορισμό το Σουδάν που περιείχαν εκρηκτικά, κυνηγετικά όπλα και πυρομαχικά και η υποψία ήταν πως προορισμό είχαν τους αντάρτες που δρούν στην περιοχή. Τελικά αφού για 4 χρόνια η υπόθεση έμεινε στάσιμη και το πλήρωμα παρέμενε στην Ελλάδα, ώσπου τελικά το δικαστήριο απεφάσισε ότι δεν υπήρχε κανένα λαθρεμπόριο ή σπάσιμο των κυρώσεων. Το φορτίο ήταν νόμιμο και είχε προορισμό την κρατική μεταλλευτική Εταιρεία του Σουδάν.

 

Την ίδια στιγμή σύμφωνα με την εφημερίδα, ο Ουκρανός πλοιοκτήτης του πλοίου που λέγεται Dyrtchenko και έχει Ισπανικό διαβατήριο, κρατείται σε ισπανικές φυλακές διότι οι εκεί αρχές κάνουν ξεχωριστή έρευνα για το συμβάν. Και φυσικά χέστηκαν για το τι απόφαση μπορεί να έβγαλε το Ελληνικό δικαστήριο. Ένας άνθρωπος δηλαδή για το ίδιο αδίκημα αθωώνεται σε μια χώρα της ΕΕ και η άλλη τον κρατάει. Νομικός δεν είμαι αλλά δε μου ακούγεται και πολύ συνταγματικό αυτό, εφ’ όσον μιλάμε για το ίδιο αδίκημα.

 

Όταν το πλοίο φυσικά έμπλεξε, όρμηξε και η τράπεζα που το είχε χρηματοδοτήσει(η τράπεζα λέγεται SEB και είναι Σουηδέζικη) και το κατέσχεσε για τα 56.1 εκατομμύρια δολλάρια που ήταν η αξία του δανείου της. Το πλοίο βγαίνει σε πλειστηριασμό στις 17 Νοεμβρίου με τιμή εκκίνησης 2.5 εκατομμύρια δολλάρια.

 

Τέλος πάντων, αποδεικνύεται για μια ακόμη φορά πως οι μεγαλύτεροι απατεώνες όλων είναι τα ίδια τα Κράτη. Του κράτησαν το βαπόρι για 4 χρόνια, πλοιοκτήτης και πλήρωμα σιδηροδέσμιοι, φαλίρισε η εταιρεία του και έχασαν τόσοι άνθρωποι τη δουλειά τους. Και τώρα που το δικαστήριο τους δικαίωσε, ποιός πλερώνει το λογαριασμό? Τα 4 χρόνια της ζωής των ανθρώπων αυτών? Την ψυχική ωδύνη? Τα διαφυγόντα κέρδη? Τους παραλήπτες του φορτίου που το είχαν πληρώσει, ποιός τους αποζημειώνει?

 

Α και κάτι άλλο. Τα εκρηκτικά κλπ που είχε πάνω το πλοίο, ξεφορτώθηκαν πουθενά? Δεν μπορώ να φανταστώ πως είναι τόσα χρόνια στο κέντρο του Λαυρίου με ένα φορτίο εκρηκτικών και πυρομαχικών στα αμπάρια του..

  • 8 months later...
Posted

Οι τελευταίες πληροφορίες που μάλλον είναι και ο τραγικός επίλογος αυτής της ιστορίας, είναι ότι ο στον Πλοίαρχο επιδικάσθηκε αποζημείωση 30 δολλαρίων ανά ημέρα παράνομής κράτησής του, σύν 6 χιλιάδες ευρώ για την σύζυγό του. Μιλάμε για ποσό μεροκάματου στα Mac Donalds, ο άνθρωπος ήταν Πλοίαρχος και θα κέρδιζε κανονικά πολύ περισσότερα. Στον πλοιοκτήτη επιδικάστηκε το ανώτατο ποσό που προβλέπεται από την ελληνική νομοθεσία, ήτοι 60 χιλιάδες ευρώ. Αναλογιστείτε πόσες δεκάδες εκατομμύρια δολλάρια θα ζητούσε το ίδιο Κράτος από τον πλοιοκτήτη αν είχε κάνει εκείνος κάποια παρασπονδία. Και φυσικά οι υπεύθυνοι κρατικοί λειτουργοί για την καταστροφή μιας εταιρείας και την άδικη κράτηση πίσω από τα σίδερα τόσων ανθρώπων για τόσο χρόνο, είναι ακόμα εκεί και σφυρίζουν αδιάφορα. Μονιμότητα foreva. 

 

Παρεμπιπτόντως η ηλεκτρονική έκδοση της Tradewinds, απ' όπου προέρχονται και οι παραπάνω ειδήσεις, αναφέρει πως το πλοίο πουλήθηκε σε πλειστηριασμό και βρίσκεται ήδη στην Tuzla για επισκευές. Δεν ξέρω αν μπορεί κανείς να επιβεβαιώσει πως το πλοίο έφυγε από το Λαύριο.

  • Nick the Greek changed the title to Mekong Spirit (IMO 9118513)
  • 4 weeks later...
Posted

Το Mekong Spirit δεν βρίσκεται πλέον στο λιμάνι του Λαυρίου, οπότε ισχύει ότι πουλήθηκε. Το νέο του όνομα είναι G Spirit και ανήκει στην Εσθονική εταιρεία SKY LIGHT INVEST FZE με διαχειρίστρια την εταιρεία HGB MANAGEMENT OU

  • Nick the Greek changed the title to G Spirit (IMO 9118513)
  • 6 months later...
Posted

Στο marinetraffic δεν φαίνεται αλλα στο vesselfinder φαίνεται να εχει μετανομαστεί Sky Light και μετά απο κάποιο καιρό στη Τούζλα πήγε Φιλιππίνες

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...