Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Posted (edited)

Ατυχημα ειχαμε εχθες σε αποσταση 7 μιλιων απο το λιμανι του Παλέρμο οταν εξαιτιας των θυελλωδων ανεμων εντασεως πανω απο 40 κομβων που επνεαν στην περιοχη το πλοιο Eurocargo Cagliari που εκτελουσε το δρομολογιο Λιβορνο-Παλερμο πηρε αποτομη κλιση με αποτελεσμα δυο νταλικες να πεσουν απο το ανωτερο καταστρωμα του γκαραζ στη θαλασσα. :eek: Δεν υπηρξε τραυματισμος αλλα τα φορτηγα βρισκονται πλεον σε βαθος 500 μετρων..

πηγη:shippingonline.it

Edited by Nick the Greek
  • 4 years later...
  • 4 months later...
  • 3 months later...
Posted

Μερικές εικόνες από το Porto Empedocle με το Cossyra (από το αρχαιοελληνικό Κοσσύρα, όνομα που έφερε η Pantelleria) και το Paolo Veronese (Ιταλός ζωγράφος της Αναγέννησης). To πρώτο συνδέει το λιμάνι με την Pantelleria και το δεύτερο είναι και πλέον πάλι στο Trapani-Pantelleria, αφού επέστρεψε το Sansovino (από τον Ιταλό αρχιτέκτονα και γλύπτη) στη γραμμή του, δηλαδή από Porto Empedocle για Linosa και Lampedusa. Τα δύο αυτά νησιά μαζί με το νησάκι Lampione συνιστούν το νησιωτικό σύμπλεγμα Isole Pelagie (Ìsuli Pilaggî στην τοπική διάλεκτο). 

 

Ναι, τα έχω δει στο search! Τέλεια λοιπόν!

  • 2 years later...
Posted

Την στιγμή που στην Ελλάδα εντοπίζαμε το πρώτο κρούσμα covid-19, στην γείτονα Ιταλία η κατάσταση είχε ήδη ξεφύγει. Ο νότος όμως παρέμενε ανεπηρέαστος και ενώ στο Μπέργκαμο θρηνούσαν, στο Μιλάτζο η κοινωνική και οικονομική δραστηριότητα συνεχιζόταν κανονικά. Το Μιλάτζο (Milazzo) βρίσκεται στο βορειοανατολικό τμήμα της Σικελίας, δυτικά από την Μεσίνα και βρέχεται από την Τυρρηνική θάλασσα. Σαν λιμάνι διακινεί περισσότερο υγρά φορτία, ενώ η επιβατική κίνηση από το μικρό επιβατηγό λιμάνι περιορίζεται για τις Αιολίδες νήσους ή αλλιώς Isole Eolie. Σύμπλεγμα νησιών στα βόρεια της Σικελίας, 8 τα βασικά νησιά, και ελκύουν περί το μισό και βάλε εκατομμύριο τουρίστες ετησίως π.C. ενώ έχουν πληθυσμό περί τις 15χιλιάδες. Δύο από αυτά τα νησιά, το Stromboli και το Vulcano, είναι και ενεργά ηφαίστεια ενώ όλα σχηματίστηκαν μετά από υποβρύχιες ηφαιστειακές εκρήξεις.

Αφού κάναμε τον πρόλογο, πάμε στο δια ταύτα. Το Isola di Vulcano, ταχύπλοο Ε/Γ-Ο/Γ (70.95 x 12.5), συνέδεε τότε το Μιλάτζο με το Λίπαρι, για το οποίο το βλέπουμε να αναχωρεί. Το Filippo Lippi (71.15 x 14) συνδέει το Μιλάτζο με το Vulcano, το Lipari και δύο λιμάνι της νήσου Salina (ηφαίστειο επίσης), την Αγία Μαρίνα (Santa Marina) και την Rinella. Κάτι σαν το Διαφάνι με τα Πηγάδια φανταστείτε. Το βλέπουμε να καταπλέει το βράδυ στο Μιλάτζο.

Σταθερή και μόνιμη παρουσία απ ότι παρατηρώ έχει η Liberty Lines, με τα υδροπτέρυγα ταχύπλοα, που είχε επιχειρήσει και σύνδεση της Κέρκυρας με την νότια Ιταλία προ ετών. Λόγω της μεγάλης κινητικότητας, στο Μιλάτζο πετύχαμε μόνο το Tiziano (31.2 x 6.78) , κι αυτό επειδή ήταν ανενεργό εκείνη την περίοδο.

Κλείνουμε με το Laurana, γνωστό πλοίο με 2 αδερφά πλοία, που επέστρεφε από δρομολόγιο για το Lipari λίγο μετά το Filippo Lippi.

 

  • 2 years later...
  • 8 months later...
Posted

Μεταφορά στο Palermo της Σικελίας για να δούμε ένα καλωδιακό πλοίο που ονομάζεται CS Recorder (ΙΜΟ 9207053). Δεν παραπέμπει και πολύ σε καλωδιακό αλλά είναι, κατασκευασμένο το 2000 στο Stralsund της Γερμανίας, στο ναυπηγείο PS Werften. Μοναδικό του προηγούμενο όνομα το Maersk Recorder.

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
Posted

Παραμένουμε στο Palermo για να δούμε ένα ρυμουλκό της περιοχής που λέγεται Gordo (IMO 9872884). Στα ισπανικά αυτή ή λέξη σημαίνει "χοντρός" στα ιταλικά θα σας γελάσω. Όπως και να έχει, το πλοίο είναι μόλις του 2020 από το Eregli Shipyard(ER 83) και καθελκύστηκε σαν Med XXXIV, γρήγορα όμως πέρασε στα χέρια της Somat SpA με έδρα το Trapani και πήρε το δρόμο για τη μαφιοζομάνα Σικελία. Οι δυό του μηχανές είναι Caterpillar.

  • 2 months later...
Posted

Άλλο ένα όμορφο βαποράκι που μας πάει πίσω στη δεκαετία του 60, κι αυτό στο Palermo της Σικελίας. Πρόκειται για το υδροφόρο Igea (IMO 7000542) που έχει χτιστεί το 1969 στα Cantieri Cassaro με έδρα τη Messina. Όνομα δεν έχει αλλάξει ποτέ και είναι ενεργότατο στο ιταλικό λιμάνι.

Posted

Είτε σαν Murat III(από το 1977), είτε σαν Murat Hacibekiroglu(από το 1985), είτε σαν Murat Naiboglu(από το 1993) και είτε με το τωρινό του όνομα Meryem(από το 2003 και με ΙΜΟ 7721859), το παρηκμασμένο coaster που βλέπουμε στο Palermo, έχει οργώσει όλη την Μεσόγειο. Ξεκάθαρα τούρκικο σκαρί από το ναυπηγείο Desan(9) με dwt λίγο πάνω από 1,600 τόνους και μηχανή SKL. Δεν ξέρω γιατί και πώς κατέληξε σε αυτή την κατάσταση στο Palermo, αλλά είναι προφανές πως στα 47 του χρόνια δεν έχει πολύ καιρό μπροστά του.  

Posted

Ήταν η καλύτερη φωτογραφία που θα μπορούσα να βγάλω υπό τις υφιστάμενες συνθήκες, την δημοσιεύω μόνο και μόνο για τους μερακλήδες των ρυμουλκών. Το εικονιζόμενο λέγεται Procida με νηολόγιο Napoli, αριθμός 9259. Ναυπηγηθέν το έτος 1969 από το Cantiere Navale Pelegrino στη Napoli. Ποτέ στη ζωή του δεν άλλαξε όνομα και παρέμεινε ενεργό πάντα στην υπηρεσία ιταλικών κρατικών υπηρεσιών. Όπως είναι προφανές, δεν υπάρχει πολύ λάδι στο λυχνάρι του ακόμα. 

Posted

Στο μισοσκόταδο της ράδας του Palermo, βλέπουμε το τανκεράκι PVT Estella (IMO 9414321). Ναυπήγηση 2010 στη Νότιο Κορέα, σε ένα ναυπηγείο που λέγεται Sekwang Heavy Industries και το οποίο εγώ προσωπικά δεν έχω ξανακούσει. Πρώτο του όνομα Neelambari για Ινδούς πλοιοκτήτες, τώρα ανήκει σε Κινέζους νομίζω.

Posted

Ό,τι καλύτερο μπορούσε να γίνει σε επίπεδο φωτογραφίας, ώστε να μπανίσουμε το ρυμουλκό Refola Secondo (IMO 7929085) το οποίο και δεξαμενιζόταν στο Palermo. Έτος 1981, έτος ΠΑΣΟΚ ναυπηγήθηκε στο Cantiere Navale Gino Tommasi(38) της Ancona με μηχανή ΜΑΝ σαν Monello και αργότερα Tito Neri Quarto. Από το 2012 με το σημερινό του όνομα. 

Posted

Προχωράμε σε ένα πανέμορφο τανκεράκι που συναντάμε στο Palermo. Σε ιταλική πλοιοκτησία με ελβετικό όνομα, λέγεται Valais (ΙΜΟ 7116901) και ίσως εδώ η σύνδεση να είναι πως το πλοίο είναι wine tanker και το Valais είναι καντόνι της Ελβετίας με αρκετά μεγάλη παραγωγή κρασιού. Όπως και να έχει το πλοίο προφανέστατα τα έχει τα χρονάκια του αφού έχει χτιστεί το 1971 στο Ateliers & Chantiers La Rochelle Palice(1206) στη Γαλλία. Η μηχανή του είναι Mak και το dwt του ξεπερνά τους 2,200 τόνους. Μοναδικό προηγούμενό του όνομα ως το 1978 ήταν ο τίτλος της πρώτης επιτυχίας στην καριέρα της Καίτης Γαρμπή, δηλαδή Saint Tropez:D. Σημαία Ιταλίας, νηολόγιο Napoli. 

  • 2 months later...
Posted

Ας περάσουμε να δούμε μια σειρά από αμφίπλωρα που συναντά κανείς στο στενό της Messina, προιόντα του Cantiere Navale Visentini. Ξεκινάμε με τον Αρχιμήδη (ΙΜΟ 8618138) που έχει αριθμό γιάρδας 156 και μήκος 94 μέτρα. Οι μηχανές του είναι Polar και μπορεί να εξυπηρετήσει 600 επιβάτες και 120 ΙΧ αυτοκίνητα. Αυτό το 600 επιβάτες δεν γίνεται ούτε αν αυτοί είναι Πυγμαίοι. Πρίν είδαμε τα τωρινά του σινιάλα, εδώ το βλέπουμε με τα προηγούμενα από επίσκεψή μου στην περιοχή το 2013.

Posted

Σειρά έχει το Bridge με αριθμό γιάρδας 136 από τη Visentini και αριθμό ΙΜΟ 7817830. Μήκος 94 μέτρα, 500 επιβάτες και 120 ΙΧ αυτοκίνητα. Εδώ μπορούμε να δούμε και μια παλιότερή του φορεσιά, η φωτογραφία έχει τραβηχτεί το 2013 στο νησί Vulcano.

Posted

Το Enotria που βλέπουμε εδώ να πλέει πρός την ηπειρωτική Ιταλία πίσω στο 2013, δεν είναι Visentini, είναι χτισμένο το 2002 στο ναυπηγείο Rosetti(74) στη Ravenna. Πέρυσι την άνοιξη το πετύχαμε να εκτελεί χρέη ρορό στη γραμμή του Tremestieri. Μήκος 97 μέτρα, 300 επιβάτες και 108 ΙΧ ή 22 φορτηγά. Έχει τύχη να ταξιδέψω μαζί του στο παρελθόν, οπότε μπορούμε να πάρουμε μια γεύση από τα πολυτελή:D σαλόνια του.

Posted

Σε τέτοιες θέσεις έχω κάτσει σίγουρα και σε λεωφορείο στην Ιταλία :D

Posted

Σύντομο πέρασμα από το παντέρμο το Palermo για να βλεφαριάσουμε το ταχύπλοο επιβατηγό με το πανέμορφο όνομα, Carmen M (IMO 9831737). Κατασκευή 2018 για λογαριασμό της Liberty Lines και δρομολόγια στο νησί της Ustica.

Posted

Επιστρέφουμε στα αμφίπλωρα της Visentini για να δούμε τον αριθμό γιάρδας 150 που ονομάζεται από το 1984 που έχει ναυπηγηθεί, πάντα Giano (IMO 8318568). Μήκος 94 μέτρα και χωρητικότητα 150 ΙΧ ενώ έχει και πρωτόκολλο 500 επιβατών. Το συγκεκριμένο πρέπει να είναι το μόνο που δεν ανήκει στην Caronte ή στην Bluferries, επάνω του υπάρχει η επιγραφή Meridiano Lines. Δουλεύει σαν ro-ro ανάμεσα στο Tremestieri και το Reggio Calabria.

Posted

Σειρά παίρνει ο αρθμός γιάρδας 155 της Visentini ή αλλιώς το ναυπηγηθέν εν έτει 1988, Stretto Messina (IMO 8618126). Το βλέπουμε εδώ δεμένο στη Villa San Giovanni και εδώ δεμένο στη Messina πρίν μια ντουζίνα χρόνια με τα προηγούμενά του σινιάλα. Το σχετικά μικρό κομοδέσιο που βλέπουμε εδώ, έχει επί της ουσίας ένα σαλόνι που δείχνει κάπως έτσι. Ανεβαίνοντας εσωτερική σκάλα μεγέθους και τεχνοτροπίας πίσω μπαλκονιού αθηναικής πολυκατοικίας των αρχών της δεκαετίας του 60, οδηγούμαστε και σε έναν μικρό εξωτερικό χώρο με παγκάκια. Όλα αυτά λέει η Ιταλική σημαία πως μας κάνουν 600 επιβάτες χωρητικότητα, όπερ έστι μεθερμηνευόμενον πως η Ελλάδα είναι παράδεισος. Εννοείται ο περισσότερος κόσμος μένει μέσα στα αυτοκίνητα, συνολικά 120 χωράει. Ομολογουμένως το γκαράζ είναι μεγαλύτερο απ' όσο φαίνεται και αρκετά ανηφορικό στις απολήξεις του. Μηχανές Nohab.

Posted

Τέλος με τα αμφίπλωρα που συναντήσαμε πέρυσι στη Σικελία, με αυτό που είχε την ατυχία να ονομαστεί απλά Telepass (IMO 8917338). Ξεκίνησε την ύπαρξή του το 1991 στο ναυπηγείο Tronderverken(67) της Νορβηγίας με μήκος 120 μέτρα, χωρητικότητα 700 επιβατών και 250 αυτοκινήτων, όπως επίσης και με μηχανές MAN B&W. Μοναδικό του προηγούμενο όνομα το Vestfold, όνομα με το οποίο το βλέπουμε κι εμείς πίσω στο 2013, αφού είχε έλθει πια στη Σικελία. Βρισκόταν στο ιταλικό νησί από το 1999 χωρίς να αλλάξει όνομα, η αλλαγή έγινε μόλις το 2015.

 

Μπορούμε μάλιστα να πάρουμε και γεύση από το εσωτερικό του πλοίου αφού το ταξίδεψα. Δεν μπορώ να φανταστώ πως οι Σικελοί έχουν προσθέσει κάτι εκείνοι, θεωρώ ότι αυτά που βλέπετε είναι από κατασκευής. Βλέπουμε πως δείχνει το εσωτερικό με τους μεγάλους καναπέδες, το πλοίο διαθέτει μέχρι και έναν μικρό παιδότοπο. Εξωτερικά έχουμε πολύ ωραία και ανοιχτά καταστρώματα που μάλιστα εκτείνονται σε τρία επίπεδα. Η εξαιρετικά στενόχωρη σκάλα που οδηγεί στο επάνω γκαράζ, είναι κομμάτι που δείχνει ίσως τα χρονάκια που έχει το πλοίο. Κατά τα άλλα για ένα πέρασμα 15 λεπτών, είναι σούπερ.

Posted
On 2/17/2025 at 7:13 PM, Nick the Greek said:

Τέλος με τα αμφίπλωρα που συναντήσαμε πέρυσι στη Σικελία

 

Σε ξεγέλασα Μαρουλίτα, δεν είμαι ο Μανώλης ο Μανάβης:D. Τελικά έχω δυό ακόμη. Σήμερα βλέπουμε το Ulisse (IMO 7817828), αριθμός γιάρδας 135 από την Visentini. Μήκος 95 μέτρα, επιβάτες 500(αν υπάρχει Θεός δηλαδή) και 120 ΙΧ. Δεν έχει αλλάξει ποτέ όνομα.

Posted

Απόψε ολοκληρώνεται ο γύρος του Στενού της Μεσσήνης με το Zancle (IMO 9048495) το οποίο και βλέπουμε δεμένο στην Villa San Giovanni. Έτος ναυπήγησης 1993 στην Visentini με αριθμό γιάρδας 166. Χαρακτηριστικά ίδια με τα υπόλοιπα αδέλφια, ας το δούμε και πρίν αρκετά χρόνια με τα προηγούμενά του σινιάλα.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...