ΝΗΡΕΑΣ Posted November 19, 2008 Posted November 19, 2008 Νεα πειρατεια απο του Σομαλους σε ελληνικο πλοιο αυτη τη φοραΑπο το Αθηναικο πρακτορειο η ειδηση Πάντως, το ΥΕΝ δεν επιβεβαίωσε την είδηση.Παράξενο όμως κλίμα μου φαίνεται ότι επικρατεί στη περιοχή...σα κάτι να μη πηγαίνει καλά. Όσο αναβαθμίζεται η ναυτική παρουσία...τόσο αναβαθμίζονται και πληθύνονται οι επιθέσεις. Και μιλάμε για βαρκάκια που επιχειρούν 200-300-400 μίλια από την ακτή. Και αυτά τα βαρκάκια δρουν απέναντι στην τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Μήπως, τελικά κάποιοι βολεύονται με αυτή την κατάσταση αναταραχής στην περιοχή ... και την αύξηση των πολεμικών πλοίων που επιχειρούν εκεί? Ακραία μεν εκτίμηση, αλλά σαν πολύ εύκολα δεν γίνονται όλα αυτά?
Orestis Posted November 20, 2008 Posted November 20, 2008 Μια απάντηση στα εύλογα ερωτήματα σου σχετικά με το πρόβλημα της αντιμετώπισης του φαινομένου δίνει σε χθεσινό της άρθρο η Wall St. Journal. Στις τελευταίες παραγράφους του άρθρου αναφέρονται οι δυσκολίες που προκύπτουν από το διεθνές δίκαιο καθώς και από το φόβο της παραβίασης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων των πειρατών.
ΝΗΡΕΑΣ Posted November 20, 2008 Posted November 20, 2008 οι δυσκολίες που προκύπτουν από το διεθνές δίκαιο καθώς και από το φόβο της παραβίασης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων των πειρατών.Orestis, αυτά ενδεχομένως να απαντούν στις απορίες μου...ενδεχομένως όμως και να τις ενισχύουν. Γιατί όταν μιλούν για νομικές αδυναμίες...συνήθως εισηγούνται και αλλαγές του νομικού πλαισίου. Καλά...για τα περί ανθρωπίνων δικαιωμάτων των κατσαπλιάδων δεν τα θεωρώ σοβαρά. Η αλήθεια είναι ότι ειδικά οι ΗΠΑ έχουν τραυματικές εμπειρίες από την σχετικά πρόσφατη εμπλοκή τους στην Σομαλία...και συνεπώς διστάζουν να δράσουν μονομερώς στην περιοχή. Ιδιαίτερα όταν στην περιοχή υπάρχουν μέλη ανθρωπιστικών οργανώσεων που εύκολα θα μπορούσαν να γίνουν στόχος των συμμοριών. Το βέβαιο όμως είναι ότι η Ινδική φρεγάτα δεν είχε κανένα ηθικό ή νομικό ενδοιασμό στο να βυθίσει χθες το πειρατικό...έστω και "ευρισκόμενη σε άμυνα".
ΝΗΡΕΑΣ Posted November 21, 2008 Posted November 21, 2008 Tο ελληνικής ιδιοκτησίας δεξαμενόπλοιο "Genious", το τρίτο σε διάστημα δύο εβδομάδων, κατελήφθη χθες από σομαλούς πειρατές στον κόλπο του Αντεν,Όπως γράφει το Tradewinds, χθες (?) το πλοίο απελευθερώθηκε, αφού πληρώθηκαν λύτρα (άγνωστο πόσα).
Orestis Posted November 24, 2008 Posted November 24, 2008 Οι Σομαλοί πειρατές σήμερα αναβάθμισαν τους στόχους, παρ' όλη την παρουσία ναυτικών δυνάμεων στην περιοχή...και κατέλαβαν το Supertanker "Sirius Star" της Aramco, 320.000 dwt και ναυπήγησης του 2008! Οι Σομαλοί πειρατές ζητούν λύτρα 15 εκατ. δολ. για το σούπερ τάνκερ «Sirius Star» της Σαουδικής Αραβίας, σύμφωνα με ισλαμιστή ηγέτη, επικαλούμενος συνεργάτες των πειρατών. Αρχικά οι πειρατές φέροντο ότι ζήτησαν λύτρα 25 εκατ. δολ. για να εγκαταλείψουν το σούπερ τάνκερ με το 25μελές πλήρωμα που μεταφέρει πετρέλαιο αξίας 100 εκατ. δολαρίων. Πρώτο Θέμα
ΝΗΡΕΑΣ Posted November 24, 2008 Posted November 24, 2008 Η τεχνολογία στην υπηρεσία του αντιπειρατικού αγώνα. Η Beluga Shipping θα εξοπλίσει 4 πλοία της που θα βρεθούν στον Κόλπο του Άντεν με όπλα θορύβου ( LRAD ), τα οποία προκαλούν πόνο και προβλήματα στις επικοινωνίες και θεωρούνται ικανά να αποτρέψουν μια πειρατική επίθεση. Καλού-κακού, ζητάει και συνοδεία πλοίων του Γερμανικού Ναυτικού. Άντε να δούμε πού θα μας βγάλει αυτή η κατάσταση...
enas chiotis Posted November 25, 2008 Posted November 25, 2008 Ξαναρωτάω. Τελικά τα πολεμικά πλοία που στείλαμε προστατεύουν μόνο τα πλοία που κατευθύνονται στα λιμάνια της Σομαλίας, γιατί αν είναι έτσι είναι απόλυτα λογικό να οργιάζουν οι πειρατές. Δελτιο τύπου του ΠΝ. 22/11/2008 Επιχείρηση ALLIED PROVIDER - Φ/Γ ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ Την 4η αποστολή συνοδείας πλοίων που συμμετέχουν στο παγκόσμιο επισιτιστικό πρόγραμμα για τη Σομαλία, πραγματοποιεί από τις 20 Νοεμβρίου η Φ/Γ ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ. Συγκεκριμένα πρόκειται για τα M/V VICTORIA με προορισμό το λιμένα της MERCA και το M/V RABANNA με προορισμό το λιμένα του MOGADISHU. Τα δύο πλοία απέπλευσαν από το λιμένα της MOMBASA (ΚΕΝΥΑ) μετά τη φόρτωση υλικών και εφοδείων για τους πολίτες της Σομαλίας. Παράλληλα κατά τη διάρκεια της παραμονής του πλοίου στο λιμένα της MOMBASA μέλη του πλήρώματος επισκέφθηκαν το το ορφανοτροφείο BEE HIVE (φιλοξενεί περίπου 60 παιδάκια) και μετέφεραν τρόφιμα-νερό και εφόδια που είναι απαραίτητα για κάλυψη στοιχειωδών αναγκών του ορφανοτροφείου. Χαρακτηριστική είναι η φωτογραφία όπου τα παιδάκια του ορφανοτροφείου χαιρετουν (κρατώντας σωσίβια) τη Φ/Γ ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ όταν απέπλεε από την Mombasa. Δελτίο τύπου και αρκετές φωτό στο site του ΠΝ.
ΝΗΡΕΑΣ Posted November 27, 2008 Posted November 27, 2008 Παράξενο όμως κλίμα μου φαίνεται ότι επικρατεί στη περιοχή...σα κάτι να μη πηγαίνει καλά. Δεν ξέρω τί γίνεται, αλλά το γεγονός είναι ότι η κατάσταση στην περιοχή αρχίζει και γίνεται εκρηκτική. Κατ' αρχήν άρχισε δειλά-δειλά ο συσχετισμός της πειρατείας με την τρομοκρατία και τους ισλαμιστές...κάποιοι ζητούν χερσαία επέμβαση στα πειρατικά λημέρια...η Intertanko ζητάει ναυτικό αποκλεισμό των ακτών της Σομαλίας...οι μεγάλοι αρνούνται επικαλούμενοι "νομικά ζητήματα", αλλά μάλλον φοβούνται μήπως χρεωθούν μια αποτυχία...χθες είχαμε και και την απαγωγή, από αντάρτες στη Σομαλία, 4 δημοσιογράφων (2 Δυτικοί και 2 Σομαλοί) που έκαναν ρεπορτάζ για την πειρατεία...και μετά από όλα αυτά ήρθε και η χθεσινή πολύνεκρη τρομοκρατική επίθεση στη Βομβάη. Ε, εάν συνυπολογίσει κανείς και την περιοχή που γίνονται όλα αυτά...νομίζω ότι το μείγμα είναι πλέον εκρηκτικό.
Angelos Posted November 27, 2008 Posted November 27, 2008 και κατι για να γελάσουμε.... Somali Pirates in Discussions to Acquire Citigroup 2008-11-2014:23:00.260 GMT By Andreas Hippin November 20 (Bloomberg) -- The Somali pirates, renegade Somalis known for hijacking ships for ransom in the Gulf of Aden, are negotiating a purchase of Citigroup. The pirates would buy Citigroup with new debt and their existing cash stockpiles, earned most recently from hijacking numerous ships, including most recently a $200 million Saudi Arabian oil tanker. The Somali pirates are offering up to $0.10 per share for Citigroup, pirate spokesman Sugule Ali said earlier today. The negotiations have entered the final stage, Ali said. ``You may not like our price, but we are not in the business of paying for things. Be happy we are in the mood to offer the shareholders anything," said Ali. The pirates will finance part of the purchase by selling new Pirate Ransom Backed Securities. The PRBS's are backed by the cash flows from future ransom payments from hijackings in the Gulf of Aden. Moody's and S&P have already issued their top investment grade ratings for the PRBS's. Head pirate, Ubu Kalid Shandu, said "we need a bank so that we have a place to keep all of our ransom money. Thankfully, the dislocations in the capital markets has allowed us to purchase Citigroup at an attractive valuation and to take advantage of TARP capital to grow the business even faster." Shandu added, "We don't call ourselves pirates. We are coastguards and this will just allow us to guard our coasts better."
Orestis Posted November 28, 2008 Posted November 28, 2008 Σομαλοί πειρατές επιτέθηκαν και κατέλαβαν λιβεριανό φορτηγό πλοίο στον Κόλπο του Αντεν, αλλά τρία μέλη του πληρώματός του κατάφεραν να διαφύγουν και περισυνελέγησαν από το γερμανικό ναυτικό, ανακοίνωσε γαλλική στρατιωτική πηγή. Το «Biscaglia» με σημαία Λιβερίας που μεταφέρει χημικά, «δέχτηκε επίθεση από πέντε πειρατές», τόνισε ο κυβερνήτης της γαλλικής φρεγάτας «Nivose», Ζαν Μαρκ Λε Κιγέκ σε δημοσιογράφο του Γαλλικού Πρακτορείου. Σύμφωνα με τον Γάλλο αξιωματικό, τρία μέλη του πληρώματος του «Biscaglia» έπεσαν στο νερό, όταν είδαν ευρωπαϊκά στρατιωτικά ελικόπτερα να πλησιάζουν στην περιοχή. Περισυνελέγησαν από ένα ελικόπτερο του γερμανικού Πολεμικού Ναυτικού. Πρώτο Θέμα
ΝΗΡΕΑΣ Posted November 28, 2008 Posted November 28, 2008 αλλά τρία μέλη του πληρώματός του κατάφεραν να διαφύγουν και περισυνελέγησαν από το γερμανικό ναυτικόΤο ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι τα άτομα που διέφυγαν...δεν ήταν πλήρωμα, αλλά 3 Βρετανοί security...για την αποφυγή πειρατείας!
gpan Posted November 28, 2008 Posted November 28, 2008 Πέτυχαν στην δουλειά τους πάντως, απέφυγαν την πειρατεία (οι ίδιοι) Τι άλλο θα ακούσουμε...
ΝΗΡΕΑΣ Posted November 28, 2008 Posted November 28, 2008 Σκέψου τώρα τι θα γινόταν...εάν δεν ήταν και anti-piracy experts Πάντως η εταιρεία χρεώνει £14,000, τους 3 "experts", για 3 ημέρες και μέχρι τώρα υπερηφανευόταν ότι δεν έχει γίνει πειρατεία σε πλοίο που έχει δικούς της άνδρες. Τώρα μάλλον θα πέσει το ποσόν που χρεώνει...
Nick the Greek Posted November 30, 2008 Posted November 30, 2008 Το ολο θεμα αυτο εχει εξελιχθει στην απολυτη ξεφτιλα της διεθνους κοινοτητας και στο ξεβρακωμα ολων των διεθνων οργανισμων του/της ...........(συμπληρωστε ο καθενας τι θελει) που απασχολουνται μονο με το να προστατευουν την παρουσα ταξη πραγματων και τα οικονομικα συμφεροντα που αυτη προστατευει. Αμφιβαλλει κανεις οτι αν η Σομαλια εχει κανενα πετρελαιο, θα ειχει γυρισει το συμπαν αναποδα? Η μηπως ιδρωνει το αυτι κανενος με τη διεθνη νομιμοτητα και κατι αλλα τετοια ξεφτισμενα προσχηματα? Δηλαδη χρειαστηκε το ΝΑΤΟ και οι γενοκτονοι των Ινδιανων Αμερικανοι, κανενα νομικο στηριγμα για να μπουν στο Αφγανισταν, στο Ιρακ, στη Γρεναδα, παλιοτερα στη Σομαλια και σε τοσα αλλα μερη στον κοσμο? Πλακα κανουμε τωρα? Απλα το ολο θεμα ακομα δεν εχει εξελιχθει σε μειζον και οπως προειπε και καποιος, οντως μετα το στραπατσο προ ετων στη Σομαλια που επαθαν οι αισχιστοι, θα το σκεφτουν δυο φορες πριν εκτεθουν. Κατα τα αλλα ελληνοκτητο πλοιο του οποιου το ονομα δεσμευομαι να αποκαλυψω παραμενει σε ομηρια απο τις 22 Σεπτεμβριου, ενω κατι αλλο που δεν εχει βγει στη δημοσιοτητα ειναι οτι μια εκ των πειρατειων που εγινε πριν 10 περιπου μερες, εγινε με φρεγατα να βρισκεται σε αποσταση 10 μιλιων απο το πλοιο που αιχμαλωτιστηκε αλλα για τον ενα η τον αλλο λογο, ειτε δεν προλαβαν, ειτε δεν ηθελαν να επεμβουν(απο αυτοπτη μαρτυρα αυτο).
gpan Posted December 2, 2008 Posted December 2, 2008 Την πέφτουμε και σε cruise ships πλέον (NAUTICA).
ΝΗΡΕΑΣ Posted December 4, 2008 Posted December 4, 2008 Το Πολεμικό Ναυτικό θα αποστείλει στα ανοικτά της Σομαλίας τη φρεγάτα «Νικηφόρος Φωκάς», Τελικά, λόγω απροβλέπτου προβλήματος ... θα πάει η Φ/Γ ΨΑΡΑ.
Panagia Ekatontapiliani Posted December 5, 2008 Posted December 5, 2008 Μετα το Nautica, αποφεύχθηκε επίθεση στο γερμανικό κρουαζιερόπλοιο Astor
Nick the Greek Posted December 12, 2008 Posted December 12, 2008 Τελικα μετα απο πανω απο 2 μηνες -και οπως γραφτηκε πια και στον Τυπο- τελειωσε η περιπετεια των ναυτικων του Captain Stefanos το οποιο ειναι βεβαια και το πλοιο του οποιου το ονομα δεν μπορουσα να αποκαλυψω, οπως ανεφερα και σε προηγουμενα ποστ, σεβομενος την επιθυμια των πλοιοκτητων του. Το πλοιο ειναι ελληνοκτητο αλλα χωρις ελληνες ναυτικους, ετσι για την ιστορια. Προχωρησε προς το καναλι του Σουεζ και θα προσεγγισει και ελληνικο λιμανι της Νοτιας Ελλαδας για πληρη αλλαγη πληρωματος(λογικο) ενω ηδη απο το Σουεζ εχουν ανεβει επι του πλοιου καινουριος πλοιαρχος και α' μηχανικος. Τελικος προορισμος το Brindisi για εκφορτωση καρβουνου στο τοπικο terminal της Enel(η Ιταλικη ΔΕΗ).
ΝΗΡΕΑΣ Posted December 13, 2008 Posted December 13, 2008 Το βέβαιο όμως είναι ότι η Ινδική φρεγάτα δεν είχε κανένα ηθικό ή νομικό ενδοιασμό στο να βυθίσει χθες το πειρατικό...έστω και "ευρισκόμενη σε άμυνα".Μετά τις βυθίσεις...ήρθαν και οι συλλήψεις από τους Ινδούς. Πάντως, πολύ δυναμικά παίζει η Ινδία στη περιοχή. Να σημαίνει άραγε κάτι αυτό?
Orestis Posted December 14, 2008 Posted December 14, 2008 Σομαλοί πειρατές, οι οποίοι προσπάθησαν να καταλάβουν ένα εμπορικό πλοίο στον κόλπο του Άντεν τράπηκαν σε φυγή έπειτα από την επέμβαση ελικοπτέρου που ανήκε σε μια ξένη ναυτική δύναμη, έγινε γνωστό την Κυριακή από κενυάτικη ναυτική πηγή. Σύμφωνα με τον κ. Αντριου Μουανγκούρα, υπεύθυνο του Προγράμματος Κενυατικής Βοήθειας στις ακτές της ανατολικής Αφρικής, οι πειρατές έπληξαν το πλοίο με ρουκέτες και πυρά αυτόματων όπλων στην προσπάθεια τους να το καταλάβουν το Σάββατο. Το όνομα και η σημαία νηολογίου του πλοίου δεν έχουν ακόμη προσδιοριστεί. «Οι πειρατές έριξαν δυο ρουκέτες και χρησιμοποίησαν τα αυτόματα όπλα τους», εξήγησε ο Μουανγκούρα στο Γαλλικό Πρακτορείο. «Ένα ελικόπτερο της συμμαχίας παρενέβη για να προσφέρει βοήθεια στο πλοίο και οι πειρατές εγκατέλειψαν την επίθεση τους», πρόσθεσε η ίδια πηγή χωρίς να διευκρινίσει σε ποια ξένη ναυτική δύναμη ανήκε το ελικόπτερο. www.athina984.gr
Panagia Ekatontapiliani Posted December 14, 2008 Posted December 14, 2008 Έληξε η πειρατεία σε ελληνικό πλοίο, που το είχαν καταλάβει πριν από δύο μήνες Σομαλοί πειρατές Πηγη: ΤΑ ΝΕΑ Ελεύθερο να αποπλεύσει είναι πλέον το ελληνικών συμφερόντων - με σημαία Παναμά -ξαμενόπλοιο ΜΤ Action, το οποίο οι Σομαλοί πειρατές είχαν καταλάβει πριν από δύο μήνες. Το πλοίο με 20μελές πλήρωμα, είχε καταληφθεί την 10η Οκτωβρίου στον Κόλπο του Αντεν, ενώ ακόμα δεν έχει γίνει γνωστό αν έχουν δοθεί λύτρα. «Το MT Action αφέθηκε από τους πειρατές» δήλωσε εκπρόσωπος των κενυατικών Αρχών, προσθέτοντας πως κατά πληροφορίες που περιήλθαν στην κατοχή του «τρία μέλη του πληρώματος έχασαν τη ζωή τους υπό συνθήκες που δεν διευκρινίζονται».
Nick the Greek Posted December 16, 2008 Posted December 16, 2008 Κατι πολυ ενδιαφερον που δεν ξερω αν εχει σκεφτει κανεις: Πως λαμβανουν οι πειρατες τα λυτρα απο τους πλοιοκτητες? Καμια ιδεα κανεις?
ΝΗΡΕΑΣ Posted December 16, 2008 Posted December 16, 2008 Σχετικά με τον τρόπο καταβολής υπάρχει ένα σχετικό δημοσίευμα στο ΕΘΝΟΣ. Για την απελευθέρωση του πλοίου καταβλήθηκαν λύτρα στους πειρατές, των οποίων το ύψος δεν έχει γίνει γνωστό, όπως άλλωστε και η διαδικασία καταβολής τους.[...]Οσο για τον τρόπο καταβολής των λύτρων, πληροφορίες, που μετέδωσε το αμερικανικό δίκτυο CNN, ανέφεραν ότι είναι ίσως το πιο περίπλοκο σημείο των διαπραγματεύσεων με τους πειρατές. Μέχρι πριν από λίγο καιρό οι πειρατές προτιμούσαν να πληρωθούν τα λύτρα μέσω ενός περίπλοκου συστήματος μεταφοράς χρημάτων από τραπεζικό λογαριασμό σε τραπεζικό λογαριασμό «of shore» εταιρειών. Τώρα οι πειρατές απαιτούν τα λύτρα σε μετρητά, και όπως λένε ειδικοί για να γίνει η καταβολή μεσολαβούν πολλοί μεσάζοντες, από τους οποίους κάποιοι στο παρελθόν έχασαν και τη ζωή τους κατά την παράδοση. Τέλος, φαίνεται ότι σε κάποιες περιπτώσεις στην παράδοση λύτρων έχουν εμπλακεί και τα διεθνή συνδικάτα του εγκλήματος, που κρατούν ένα μέρος και παραδίδουν τα υπόλοιπα στους πειρατές. http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11424&subid=2&tag=9283&pubid=1906810
Nick the Greek Posted December 16, 2008 Posted December 16, 2008 (edited) Επειδη λοιπον το δημοσιευμα ειναι γενικολογο, ο Nick the Greek μεταμφιεσμενος σε Ινδο χαμαλη πολυτελους ξενοδοχειου στο Dubai, εμαθε οτι η μεταφορα γινεται μεσω μιας εταιρειας που εχει βαση εκει. Τα λυτρα συσκευαζονται σε αδιαβροχα πακετα τα οποια φορτωνονται σε ιδιωτικο αεροπλανο. Οταν το αεροπλανο απογειωθει και φτασει στην περιοχη της Σομαλιας, οι πειρατες ερχονται σε επαφη μαζι του (μεσω vhf?) και το οδηγουν σε συντεταγμενες της αρεσκειας τους. Εκει το αεροπλανο πεταει τα χρηματα στη θαλασσα(στην κυριολεξια) και οι Σομαλοι περισυλλεγουν τα χρηματα με τα πλωτα τους μεσα. Εννοειται πως η εταιρεια που κανονιζει το ολο εγχειρημα ειναι απολυτως νομιμη και παιρνει προμηθεια για την μεταφορα/παραδοση. Τα εξοδα βεβαιως δεν βαρυνουν τους πειρατες! Edited December 16, 2008 by Nick the Greek
ΝΗΡΕΑΣ Posted December 18, 2008 Posted December 18, 2008 Κι απάνω που αναρωτιόμουνα: "ποιός λείπει...ποιός λείπει?"
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now