Villandry Posted March 10, 2022 Posted March 10, 2022 13 hours ago, Nikos_Chania said: Ο Μηνάς Τσαμόπουλος "φωτογραφίζει" ταχύπλοο από Ραφήνα για Τήνο-Μύκονο-Πάρο-Ίο-Σαντορίνη (ποιό άραγε) το οποίο τον Οκτώβριο του 2021 εκτελούσε δρομολόγιο με καύσιμα αξίας 30χιλιάδων ενώ τώρα θα θέλει 72χιλιάδες. Επίσης, το στέλεχος της ακτοπλοίας που τον πληροφορεί ως συνήθως μιλάει για μείωση της ταχύτητας, συνένωση δρομολογίων ή και αραίωση της συχνότητας των δρομολογίων. Στα 112$ το αμερικάνικο αργό σήμερα, σε μία συνεχιζόμενη αύξηση παρά τις παροδικές/πρόσκαιρες πτώσεις της τιμής. Στα 1220$ σκαρφάλωσε το VLSFO στον Πειραιά εχθές ενώ το IFO380 ξεπέρασε τα 700$. Το στέλεχος μάλλον έπρεπε να τον πληροφορήσει και για τα συμβατικά, όχι ειδικά και μόνο για τα ταχύπλοα.
gtogias Posted March 11, 2022 Posted March 11, 2022 Ενδιαφέρουσα η σύγκριση μεταξύ Οκτωβρίου και σήμερα για το κόστος ενός ταξιδιού στις Κυκλάδες. Δυσκολεύομαι όμως να πιστέψω τα νούμερα που προκύπτουν μιας και η αύξηση τις τιμής του MGO από τον Οκτώβριο ως σήμερα είναι κοντά στο 70% και όχι στο 140% που αναφέρεται παραπάνω.
Champion Jet_2 Posted April 29, 2022 Posted April 29, 2022 Για τι διαφορά μιλάμε από την τιμή του MGO στο Πειραιά;Αν από 1100 το τόνο πέρνει 800 είναι καλά σχετικά…
Champion Jet_2 Posted June 10, 2022 Posted June 10, 2022 Ξεπέρασε τα 1.400 ο τόνος MGO στο Πειραιά...Αν συνεχίσει έτσι σε λίγο καιρό βλέπω τα ταχύπλοα είτε να δένουν είτε να μειώνουν δρομολόγια μιας και δε θα βγάζουν κανένα κέρδος...
Champion Jet_2 Posted July 8, 2022 Posted July 8, 2022 (edited) Στα 1200 δολάρια ο τόνος περίπου τόσο το MGO όσο και το VLSFO.Τώρα που πέφτουν τα πετρέλαια σιγά σιγά οι τιμές των εισιτηρίων δε βλέπω να μειώνονται… Edited July 8, 2022 by Champion Jet_2
Nick the Greek Posted July 8, 2022 Posted July 8, 2022 Άλλα 20 δολλάρια κάτω σήμερα, το VLSFO στο Rotterdam είναι στα 822 και στη Σιγκαπούρη στα 1003 δολλάρια, κοντά στο ψυχολογικό φράγμα των 1000. Και για όσους κάνουν υπολογισμούς για το πόσο καλή ιδέα είναι τα scrubbers, το spread αυτήν τη στιγμή στο Rotterdam είναι πάνω από 300 δολλάρια ο τόνος. Υπολογίστε τη διαφορά στη μηνιαία κατανάλωση ενός μεγάλου cruise ferry.
Strofalos Posted July 8, 2022 Posted July 8, 2022 Κάαααατσε, να περάσει της Παναγιάς πρώτα, να κονομήσουμε κάνα φράγκο, και μετά τις βλέπουμε τις μειώσεις.
Orestis Posted July 8, 2022 Posted July 8, 2022 6 hours ago, Champion Jet_2 said: Στα 1200 δολάρια ο τόνος περίπου τόσο το MGO όσο και το VLSFO.Τώρα που πέφτουν τα πετρέλαια σιγά σιγά οι τιμές των εισιτηρίων δε βλέπω να μειώνονται… Αυτό θα συνέβαινε εάν οι εταιρείες είχαν μετακυλήσει το σύνολο της επίπτωσης των αυξημένων τιμών στις τιμές των εισιτηρίων κάτι που, όσο και αν σε κάποιους φαίνεται παράξενο, δεν ισχύει. Επιπλέον πρέπει να υπολογίζουμε και την τεράστια διαφορά ισοτιμίας που επηρεάζει επιπλέον τις τελικές τιμές (από 1,18 τέτοια περίοδο πέρσι σε 1,02)
marioskef Posted July 8, 2022 Posted July 8, 2022 Μπορεί να κάνει κάποιος μια εκτίμηση του τι ποσοστό των συνολικών εξόδων ενός πλοίου είμαι τα καύσιμα (λειτουργικά, αποσβέσεις, έξοδα διάθεσης κλπ κλπ)
Champion Jet_2 Posted July 25, 2022 Posted July 25, 2022 Κάτω από το φράγμα των 1000$ ο τόνος VLSFO (984$) και κάτω από 1200$ ο τόνος MGO/LSMGO.
Nick the Greek Posted August 4, 2022 Posted August 4, 2022 Για όσους κάνετε υπολογισμούς σχετικά με κόστη και τέτοια, να πούμε πως το gasoil χθές στον Πειραιά ήταν πάνω από 1100 δολλάρια ο τόνος, το VLSFO στα 950 δολλάρια. Το HSFO για όσους φοράνε scrubbers? Κάτι σε 530 νομίζω. Μιλάμε για σχεδόν διπλό κόστος καυσίμων εις βάρος των πλοίων που δεν έχουν scrubber. Και προφανώς δεν είναι τυχαίο το ότι στην Attica ξαναθυμήθηκαν τα scrubbers.
Strofalos Posted August 4, 2022 Posted August 4, 2022 Το ότι με τέτοιες τιμές, μπατάρανε πάλι τα Πάτμος&Χίος σε Κυκλάδες&Δωδεκάνησα σε δρομολόγια 9&24 ωρών, πραγματικά ανεξήγητο.
Champion Jet_2 Posted August 8, 2022 Posted August 8, 2022 (edited) Στα 874$ ο τόνος VLSFO και στα 1076$ ο τόνος MGO/LSMGO.Πτωτική πορεία των τιμών του πετρελαίου αλλά όχι των εισιτηρίων...Να υποθέσω η λογική των εταιρειών είναι κάτσε να φύγει ο Αύγουστος να βγάλουμε τα σπασμένα και από Σεπτέμβρη βλέπουμε Edited August 8, 2022 by Champion Jet_2
togias_k Posted August 27, 2022 Posted August 27, 2022 Να ρωτήσω, επειδή διαβάζω συνεχώς ότι είναι δύσκολη χρόνια λόγω των τιμών καυσίμων κλπ κλπ, υποτίθεται ότι η αύξηση των καυσίμων δεν αντιμετωπίζεται με αύξηση στα εισητήρια;
Panagia Ekatontapiliani Posted August 27, 2022 Posted August 27, 2022 Η αύξηση των τιμών των εισιτηρίων καλύπτει ένα μέρος της αύξησης των τιμών του πετρελαίου και όχι εξολοκλήρου σε ποσοστό.
Nick the Greek Posted November 21, 2022 Posted November 21, 2022 Δεκέμβριο κοντεύουμε, ας ρίξουμε μια ματιά στις τιμές των καυσίμων τους τελευταίους 6 μήνες, βγάζοντας και τα σχετικά συμπεράσματα. MGO: Γενικά η τιμή του παρέμεινε σε όλο το τελευταίο εξάμηνο σε σταθερά υψηλά επίπεδα. Πέραν από δύο ημέρες στο τέλος του Σεπτεμβρίου δεν έπεσε ποτέ κάτω από το φράγμα των 1,000 δολλαρίων ο τόνος με κορυφή στο τέλος Ιουνίου τα 1,450 δολλάρια. Φυσικά για τα ταχύπλοα που το χρησιμοποιούν, η μεγαλύτερή τους έκθεση σε αυτές τις τιμές είναι ο Ιούλιος και ο Αύγουστος. Για τον Ιούλιο η μέση τιμή ήταν 1,238 δολλάρια ενώ για τον Αύγουστο τα 1,107 δολλάρια. Ένα ταχύπλοο που καίει 5 τόνους την ώρα επί 11 ώρες έχει ημερήσιο κόστος μόνο για καύσιμα 68 χιλιάδες δολλάρια την ημέρα. Οπότε το ότι με το που μπαίνει ο Σεπτέμβριος δένουν τα περισσότερα, δείχνει κατά την ταπεινή μου άποψη το ότι ακόμα και τους καλοκαιρινούς μήνες, έχουν πολύ μικρό περιθώριο κέρδους με τις σημερινές συνθήκες. Ακόμη και πλοία όπως το WC Jet που το βλέπουμε να μεταφέρει τόσο κόσμο. Πλοίο που βγάζει πολλά λεφτά όσα φαντάζεστε ορισμένοι για το συγκεκριμένο, δεν δένει. Αξίζει επίσης να πούμε ότι σε σύγκριση με τη μέση τιμή του Αυγούστου 2021, το MGO είναι 500 ολόκληρα δολλάρια πιο ακριβό ανά τόνο φέτος. Σχεδόν διπλάσια τιμή. VLSFO 0.5% S: Εδώ έχουμε μια ξεκάθαρα πτωτική τάση στη διάρκεια της χρονιάς, πρόκειται για το καύσιμο που καταναλώνει η συντριπτική πλειοψηφία του ελληνικού στόλου. Μετά από μια μέγιστη τιμή πάνω από 1,300 δολλάρια ο τόνος στο τέλος Ιουνίου, σταδιακά οι τιμές έπεσαν με συνέπεια να έχουμε φτάσει σήμερα λίγο πάνω από 850 δολλάρια ο τόνος. Μέσος όρος Ιουλίου 1,062 δολλάρια, μέσος όρος Αυγούστου 901 δολλάρια, με άλλα λόγια με το κόστος των καυσίμων να πέφτει και σε συνδυασμό με την κορύφωση της κίνησης τον Αύγουστο, τα αποτελέσματα πρέπει να ήταν προοδευτικά καλύτερα. HSFO: Εδώ μιλάμε για το προηγούμενο καύσιμο που αυτήν τη στιγμή καταναλώνεται μόνο από τα φέροντα scrubber πλοία. Δηλαδή από τον Grimaldi σύν 3 πλοία της Attica. Παρόμοια εικόνα σχετικά με το πότε είδαμε την κορύφωση των τιμών αλλά και όσον αφορά την πτωτική τάση, την περασμένη εβδομάδα κινούνταν ανάμεσα στα 460 και 470 δολλάρια. Τον Ιούλιο ήταν στα 570, τον Αύγουστο στα 529 οπότε τα scrubberοφόρα πλοία έβγαλαν πολύ καλά λεφτά. Φυσικά εδώ το πιο ενδιαφέρον είναι το spread ανάμεσα στο VLSFO και το HSFO. Αυτό τον Ιούλιο κυμάνθηκε κατά μέσο όρο στα 492 δολλάρια ο τόνος και τον Αύγουστο στα 372 δολλάρια ο τόνος. Σε επίπεδο εξαμήνου, η μέση διαφορά ήταν στη συγκλονιστική τιμή των 471 δολλαρίων ο τόνος! Δεν χρειάζεστε εμένα για να δείτε το αυτονόητο λοιπόν. Τα έχω ξαναπεί και δε θέλω να επαναλαμβάνομαι, κάντε ένα πρόχειρο υπολογισμό με βάση εκείνο το post μου για να δείτε πόσο ανταγωνιστικά είναι τα πλοία που φέρουν scrubbers και πόσο δικαιώθηκαν όσοι το τόλμησαν. Και για να συγκρίνουμε και με το καλοκαίρι του 2021, το μήνα Αύγουστο 2022 το HSFO ήταν 100 δολλάρια πιο ακριβό και το VLSFO 333 δολλάρια πιο ακριβό.
Nick the Greek Posted April 11, 2023 Posted April 11, 2023 Σύντομη ανανέωση για τα καύσιμα και τις τιμές τους, αυτήν τη στιγμή είμαστε σε VLSFO(0.5% S) και MGO χοντρικά στα 300 δολλάρια λιγότερα από τις τιμές του περασμένου Οκτωβρίου, με αυξητικές τάσεις τις τελευταίες ημέρες φυσικά. Και οι ακτοπλοόοι οργανώνουν ολονυχτία στην Αγία Τριάδα ώστε να πέσουν κι άλλο ή τουλάχιστον να μείνουν εκεί.
Superfast VI Posted June 20, 2023 Posted June 20, 2023 Έχει κανείς μια εικόνα για τις τιμές των καυσίμων αυτή την περίοδο; Ποια ή διαφορά με πέρυσι μετά τις διεθνείς εξελίξεις, οι οποίες ήταν και ο επίσημος λόγος για τις άνευ προηγουμένου ανατιμήσεις; Το ρωτώ αυτό γιατί βλέπω όλα τα ταχύπλοα, τα οποία έχουν και υψηλές καταναλώσεις, να ανεβοκατεβαίνουν με μεγάλες ταχύτητες. Και δεν πιστεύω ότι οι πληρότητες (κατά μέσο όρο) είναι τόσο μεγάλες ακόμα. Τα δε εισιτήρια στα ίδια επίπεδα...🤔
Nick the Greek Posted June 20, 2023 Posted June 20, 2023 Ωραία ιδέα αρχηγέ μου, παραθέτω τους αριθμούς και τα σχόλια δικά σας: Στον Πειραιά λοιπόν, την περίοδο 1η Μαίου 2022 με 17 Ιουνίου 2022 στο ΙFO 380cst η μέση τιμή είναι στα 688 δολλάρια. Στο ίδιο χρονικό διάστημα φέτος, είναι στα 476 δολλάρια ο τόνος. Χοντρικά 33% κάτω σε σχέση με πέρυσι. Στο MGO η περσινή τιμή την περίοδο 1η Μαίου 2022 με 17 Ιουνίου 2022 είναι στα 1,252 δολλάρια ο τόνος. Φέτος η αντίστοιχη τιμή είναι στα 733 δολλάρια ο τόνος. Κάτι σε 40% κάτω.
margaritis24 Posted June 20, 2023 Posted June 20, 2023 665/ο τονος το VLSFO σημερα 479/ο τονος το IFo380 766 για τα ταχυπλοα
margaritis24 Posted April 9, 2024 Posted April 9, 2024 Ακομα δεν εχει ερθει το Πασχα εχουμε καιρο για καλοκαιρι αλλα με τις τιμες του πετρελαιου ψηλα αρχες Απριλιου δε μπορω να φανταστω τι θα γινει στο peak της σεζον! 897$ο τονος για τα ταχυπλοα 714$ ο τονος Vslfo για τα ποσταλια
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now