Nick the Greek Posted December 2, 2017 Posted December 2, 2017 (edited) On 11/28/2017 at 7:28 PM, Nick the Greek said: Αρκεί να ρίξουμε μια ματιά στη Valletta το πρωί της Δευτέρας, για να δούμε 4(!!!) roro που έχουν μόλις καταπλεύσει από διάφορα Ιταλικά λιμάνια. Και πάλι στο ίδιο μοτίβο, είναι αξιοσημείωτο να δούμε τον ανταγωνισμό στη Δυτική Μεσόγειο που θυμίζει ελληνικές σκηνές και πρακτικές. Ένα ακόμα παράδειγμα, οι γραμμές της Τυνησίας. Νωρίτερα σήμερα(1220 τοπική), το Αριάδνη με τα χρώματα της GNV(προερχόμενο από Civitavecchia, το λιμάνι της Ρώμης δηλαδή) απέπλευσε από το Palermo για την Τύνιδα όπου και δίνει άφιξη στις 1900 τοπική απόψε. Περίπου 1.5 ώρα αργότερα, το Catania της Grimaldi Lines(προερχόμενο από το Salerno, έξω από τη Napoli) απέπλευσε επίσης από το Palermo, μαντέψτε, για την Τύνιδα. Αυτό με ώρα άφιξης 2130 τοπική. Δύο μεγάλα πλοία, μέσα σε 2 ώρες επί της ουσίας. Ραφήνα γίναμε, Ραφήνα! Ελπίζω να το επιτρέψει ο χρόνος και να γίνει μια πιο αναλυτική παρουσίαση των γραμμών. Edited December 2, 2017 by Nick the Greek Links
BS CHIOS Posted December 10, 2023 Posted December 10, 2023 Αφού ο Nick μας έχει ήδη δώσει μια ιδέα για το τι χαμός γίνεται στη Τυνησία, ήρθε η ώρα να δούμε λίγο πιο αναλυτικά τις γραμμές, τα πλοία και τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη χώρα. Σαν μέτρο σύγκρισης θα χρησιμοποιηθούν οι φθινοπωρινοί και χειμερινοί μήνες, αν και θα επανέλθω για καλοκαιρινό update. Λίγα λόγια για την Τυνησία Η Τυνησία συνδέεται ακτοπλοϊκώς με δύο διαφορετικές χώρες, την Ιταλία και την Γαλλία. Οπότε έχουμε τόσο ιταλικές όσο και γαλλικές εταιρείες. Οι εταιρείες αυτές είναι η Grimaldi, η GNV, η Tunisia Ferries και η Corsica Linea. Αυτήν την περίοδο στην Τυνησία δουλεύουν 5 μεγάλα επιβατηγά πλοία τα οποία μένουν σταθερά στις γραμμές τους, αν εξαιρέσει κανείς αυτά της GNV. Το κύριο λιμάνι της Τυνησίας και το μόνο που διαθέτει ακτοπλοϊκές συνδέσεις είναι το Rades, το οποίο βρίσκεται ελάχιστα χιλιόμετρα από την πρωτεύουσα της χώρας, Τύνιδα. Ας δούμε τις γραμμές τώρα: Γένοβα - Τυνησία Στοχεύει στην κίνηση της βόρειας Ιταλίας (ίσως και κάποιων βορειότερων χωρών) προς την Τυνησία και την βόρεια Αφρική γενικότερα. Εδώ παίζουν μπάλα η GNV και η Tunisia Ferries. Η GNV διαθέτει ένα καλό κομμάτι του στόλου της, το Fantastic, των 2000 επιβατών και 1700 lanemeters. Καλύπτει την μεγάλη απόσταση που χωρίζει τα δύο λιμάνια σε 25 ώρες και 30 λεπτά, με μια ταχύτητα 21-22 κόμβων. Προσφέρει μία μεσημεριανή και μία βραδινή αναχώρηση κάθε εβδομάδα. Ο ανταγωνισμός από την Tunisia Ferries είναι το Carthage των 2200 επιβατών. Ίδια ώρα κάνει πάνω κάτω, του παίρνει μόλις μισή ώρα περισσότερο (26 ώρες). 2 αναχωρήσεις ανά εβδομάδα η GNV (Τετάρτη & Σάββατο) και μία η Tunisia Ferries (Σάββατο), 3 στο σύνολο. Για να καταλάβετε τι γίνεται, μια εβδομαδιαία αναχώρηση έχει το Carthage, και το έχουν βάλει να αναχωρεί μία ώρα μετά το πλοίο της GNV! Από εβδομάδα που φαίνεται να επιστρέφει το Tanit θα υπάρχει και 4η αναχώρηση, κάθε Τρίτη. Civitavecchia - (Παλέρμο) - Τυνησία Στοχεύει στην κίνηση της κεντρικής Ιταλίας, καθώς η Civitavecchia είναι το λιμάνι της Ρώμης. Εδώ έχουμε τις δύο μεγάλες ιταλικές εταιρείες, την Grimaldi και την GNV. Συνολικά έχουμε 2 αναχωρήσεις την εβδομάδα, της Grimaldi κάθε Τετάρτη και της GNV κάθε Παρασκευή. Τα δρομολόγια της GNV στη γραμμή έχουν διακοπεί από τα τέλη του Νοέμβρη, αλλά λογικά θα επιστρέψoυν αργά ή γρήγορα. Μέχρι πρόσφατα, εκεί έκανε δρομολόγια το Splendid με την ωραία τσιμινιέρα Έτσι μένουμε με την μια αναχώρηση της Grimaldi, με το Catania. Διάρκεια ταξιδιού 18 ώρες και 30 λεπτά απευθείας, χωρίς στάση στο Παλέρμο, με βραδινή αναχώρηση από το ιταλικό λιμάνι στις 19:30 και άφιξη στο Rades στις 14:00. Salerno - Παλέρμο - Τυνησία Και αυτή η γραμμή στοχεύει στην κίνηση της κεντρικής Ιταλίας και ιδιαίτερα της Νάπολης. Εδώ έχουμε μόνο την Grimaldi, με το Catania. Αναχωρήσεις κάθε Δευτέρα και Σάββατο, στις 13:15 και 1:00 αντίστοιχα. Η διάρκεια του ταξιδιού είναι από 22 ως και 25 ώρες, παρόλο που η απόσταση είναι σαφώς μικρότερη απ' ότι με τη Civitavecchia. Για αυτό ευθύνεται η στάση στο Παλέρμο. Ίσως είναι η πιο σημαντική της Τυνησίας για τον Grimaldi, αν αναλογιστεί κανείς πως έχει 2 αναχωρήσεις χωρίς ανταγωνισμό. Μασσαλία - Τυνησία Η μόνη γραμμή που συνδέει την Γαλλία με την Τυνησία, οπότε έχει πολύ σημαντικό μερίδιο της κίνησης τόσο σε φορτηγά, όσο και σε επιβάτες. Στην γραμμή της Μασσαλίας ασχολούνται η Tunisia Ferries και η Corsica Linea. H πρώτη διαθέτει το Carthage με αναχωρήσεις κάθε Τετάρτη και Σάββατο στις 17:00 και 16:00 αντίστοιχα. Εδώ η διάρκεια ταξιδιού φτάνει τις 26 με 27 ώρες. Η Corsica Linea από την άλλη προσφέρει ένα πολύ καλό κομμάτι του στόλου της, το Jean Nicoli, με τον πανέμορφο χρωματισμό. Διάρκεια ταξιδιού 23 με 25 ώρες, αρκετά λιγότερο από τον ανταγωνισμό. Μια αναχώρηση ανά εβδομάδα, κάθε Σάββατο πρωί. Συνολικά έχουμε: 7 αναχωρήσεις από/προς Ιταλία & 3 αναχωρήσεις από/προς Γαλλία Για τα ρορο θα δούμε σε επόμενο ποστ, αν βρεθεί χρόνος. Ευχαριστώ σε όσους είχαν το κουράγιο και τα κατάφεραν να το διαβάσουν
Nick the Greek Posted May 14, 2024 Author Posted May 14, 2024 Σύμφωνα με το Shipping Italy, η Cotunav προτίθεται από τις 21 Μαίου να ξεκινήσει μια καινούρια γραμμή που θα συνδέει την Τυνησία με την Ιταλία. Θα κάνει το τρίπτυχο Rades - Livorno - Salerno. Το πρόγραμμα είναι αναχώρηση από την Τυνησία στις 1800 του Σαββάτου με άφιξη στο Livorno στις 0600 της Δευτέρας. Άφιξη στο Salerno στις 0600 της Τρίτης και άφιξη στο Rades στις 0600 το πρωί της Πέμπτης. Δεν αναφέρεται αν θα είναι ένα συγκεκριμένο πλοίο που θα κάνει αυτήν τη γραμμή ή θα έχουμε εναλλαγές.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now