cortomaltese Posted April 20, 2011 Posted April 20, 2011 Μια εξαιρετική φωτογραφία από το βιβλίο "Το Πέραμα που θυμάμαι" του Χαράλαμπου Δρακάτου. Είναι η στιγμή της καθέλκυσης του "Πόρο Λάφια". Στα αριστερά της φωτογραφίας, σύμφωνα με τη λεζάντα, διακρίνονται το "Κρήτη" και το Ελλάς" του Τυπάλδου. Η χρονολογία που αναφέρεται στη λεζάντα δεν είναι σωστή (1965). Η καθέλυση πραγματοποιήθηκε λίγα χρόνια αργότερα. Μια σπουδαία στιγμή στα χρονικά του Περάματος. Καλό Πάσχα και Καλή Ανάσταση σε όλους
ΣΕΙΡΙΟΣ Posted September 27, 2011 Posted September 27, 2011 (edited) Έχουμε πολλές φορές αναφερθεί στις ομοιότητες που είχε το ΠΟΡΤΟ ΛΑΦΙΑ με το προγενέστερο ΑΦΑΙΑ, αλλά και με τα μεταγενέστερα ΑΓΑΠΗΤΟΣ Α και ΤΑΤΙΑΝΑ ΑΓΑΠΗΤΟΥ, τόσο στο παρόν θέμα όσο και στα θέματα των άλλων πλοίων. Λογικό βέβαια αφού είχαν κατασκευαστεί στο ίδιο ναυπηγείο (Ναυτίλος του Σωτηριάδη, στο Πέραμα) την ίδια πάνω κάτω χρονική περίοδο. Δεν είχαμε όμως μέχρι σήμερα βρει κάποια "επίσημη" αναφορά για αυτήν την ομοιότητα. Ας διαβάσουμε λοιπόν ένα απόσπασμα από τα Ναυτικά Χρονικά του 1966, το οποίο αναφέρεται στην κατασκευή του πλοίου ως ΜΑΡΜΑΡΙ ακόμα, και στην "σχέση" που είχε με το ΑΦΑΙΑ. Edited September 27, 2011 by ΣΕΙΡΙΟΣ
proud_ionian Posted February 19, 2012 Posted February 19, 2012 οποιος ψαχνει βρισκει (ασχετως με το τι ψαχνει . αλλο ψαχνεις αλλο βρισκεις) στη lifo λοιπον, πετυχα την παρακατω φωτογραφια του καρυστος στη ραφηνα, μετα παλια του χρωματα. ΥΓ: και αλλο ευρημα
ΣΕΙΡΙΟΣ Posted February 19, 2012 Posted February 19, 2012 To παράδοξο με το ΠΟΡΤΟ ΛΑΦΙΑ - ΚΑΡΥΣΤΟΣ είναι το ότι ενώ υπήρξε ένα πλοίο "πρόσφορο" για φωτογράφηση, και λόγω του αβανταδόρικου visor, αλλά και λόγω των γραμμών που εξυπηρετούσε, εν τούτοις δεν υπάρχουν ανάλογες φωτογραφίες του στο διαδίκτυο. Στο flickr δεν το έχω βρει ούτε σε μία, την στιγμή που μπορείς να βρεις πολλά άλλα ελληνικά είτε μικρότερα είτε πιό "άσημα", στο δε shipspotting υπάρχει μόνο σε δύο - τρεις φωτό, και μόνο ως TRACARRIER από την περίοδο του παροπλισμού του στο Πέραμα.
gtogias Posted February 19, 2012 Posted February 19, 2012 Έλα όμως που δεν υπάρχει καμμία φωτογραφία του από την Κάρυστο, όπως και όλων των άλλων που δούλεψαν στη γραμμή. Μόνο η γνωστή καρτ ποστάλ με το Έλενα Π.
ΣΕΙΡΙΟΣ Posted February 19, 2012 Posted February 19, 2012 Aαααααααχ, τι να λέμε τώρα μπρε συμπατριώτη ??? Ντροπή μας, και μόνο που το αναφέρεις. Πόσες και πόσες φορές, πόσα καλοκαίρια δεν καθόμουν και το χάζευα είτε στα πρώτα του χρώματα ως ΠΟΡΤΟ ΛΑΦΙΑ είτε αργότερα ως ΚΑΡΥΣΤΟΣ να έρχεται και να φεύγει από το "νησί", πρωινά στο καφενείο του Λεμονιά, με βανίλια υποβρύχιο ως πιτσιρικάς, ή με φραπεδιά αργότερα, μεσημέρια, απογεύματα, βράδια στην παραλία, στον λιμενοβραχίονα..... Αλλά τα έχουμε ξαναπεί, τότε το θεωρούσαμε "δεδομένο" ότι υπήρχε και ότι θα το βλέπαμε για πάντα, και τραβάγαμε φωτογραφίες τα ψαροκάικα και το παλιό καρνάγιο................
ΣΕΙΡΙΟΣ Posted May 12, 2012 Posted May 12, 2012 ...αν με το μισο γκαραζ φορτηγα πατας μπαλα, με ενα δυο υπερβαρα φορτηγα και λιγα bunkers parapanv ξεφυγες...... Όλοι λίγο πολύ πιστεύω γνωρίζετε το ...εθνικό προιόν της Καρύστου, τις πανέμορφες πραγματικά πλάκες από τα νταμάρια στα γύρω βουνά. Θυμάμαι λοιπόν σαν να 'ταν χθες μόλις, κάποια πρωινά (χαράματα) δρομολόγια του σχωρεμένου ΠΟΡΤΟ ΛΑΦΙΑ - ΚΑΡΥΣΤΟΣ για την Ραφήνα, όπου φόρτωνε ένα-δύο φορτηγά τίγκα στην πλάκα Καρύστου και το φουκαριάρικο γονάτιζε κυριολεκτικά. Έμπαινε στο γκαράζ το φορτηγό και το μικρούλικο βαπόρι βυθιζότανε γύρω στο μισό μέτρο (που λέει ο λόγος βέβαια !!!).
mikedds Posted December 10, 2012 Posted December 10, 2012 Το "Κάρυστος" για ένα πολύ μικρό χρονικό διάστημα κάπου στη μέση της 10ετίας του 80 είχε εξυπηρετήσει και τη γραμμή της Άνδρου. Το θυμάμαι καλά.
ΣΕΙΡΙΟΣ Posted December 10, 2012 Posted December 10, 2012 Κάπου έχουμε αναφερθεί στο φόρουμ παλαιότερα για αυτό το πολύ μικρό πέρασμα του ΚΑΡΥΣΤΟΣ από την γραμμή της Άνδρου. Είχε γίνει το 1983, μετά το ναυάγιο του ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ. Η γραμμή είχε μείνει χωρίς πλοίο και έγινε η ....απόπειρα να δρομολογηθεί έστω και προσωρινά το ΚΑΡΥΣΤΟΣ. Βέβαια, δεν ήταν πλοίο ιδανικό (για να το εκφράσω κομψά) για να κροσσάρει τον Κάβο Ντόρο, ούτε και είχε την απαραίτητη χωρητικότητα. Το αποτέλεσμα ήταν να κάνει αν θυμάμαι καλά μόνο ένα - δύο δρομολόγια αφού είχαν αντιδράσει έντονα οι κάτοικοι της Άνδρου (και όχι άδικα βέβαια) σε αυτή την δρομολόγηση.
ΣΕΙΡΙΟΣ Posted January 3, 2013 Posted January 3, 2013 Να βάλουμε οπωσδήποτε μία παραπομπή στο αδελφό πλοίο του ΠΟΡΤΟ ΛΑΦΙΑ - ΚΑΡΥΣΤΟΣ, το ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ του Πόρτο Ράφτη, για το οποίο ενώ γνωρίζαμε την ύπαρξη του εδώ και πολύ καιρό, μόλις πρόσφατα μάθαμε "πράματα και θάματα" που το συνδέουν τόσο στενά με το πλοίο "θρύλος" της Ραφήνας, της Καρύστου, του Μαρμαρίου. Να θυμίσουμε εδώ, τις πολλές αναφορές και σε διάφορα topics που ανά καιρούς έχουμε κάνει για τις πολλές και μεγάλες ομοιότητες ανάμεσα στα τέσσερα αδελφά πλοία -και όλα κτισμένα την ίδια σχεδόν χρονική περίοδο- ΠΟΡΤΟ ΛΑΦΙΑ - ΑΦΑΙΑ - ΑΓΑΠΗΤΟΣ Α - ΤΑΤΙΑΝΑ ΑΓΑΠΗΤΟΥ. Σε αυτή την παρέα έρχεται πλέον να προστεθεί και το ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ και μάλιστα ως ο πιό ισχυρός "συγγενής" του ΠΟΡΤΟ ΛΑΦΙΑ, μιας και κτίστηκε πάνω στα αρχικά του σχέδια.
ΣΕΙΡΙΟΣ Posted January 5, 2013 Posted January 5, 2013 Να βάλουμε οπωσδήποτε μία παραπομπή στο αδελφό πλοίο του ΠΟΡΤΟ ΛΑΦΙΑ - ΚΑΡΥΣΤΟΣ, το ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ του Πόρτο Ράφτη, για το οποίο ενώ γνωρίζαμε την ύπαρξη του εδώ και πολύ καιρό, μόλις πρόσφατα μάθαμε "πράματα και θάματα" που το συνδέουν τόσο στενά με το πλοίο "θρύλος" της Ραφήνας, της Καρύστου, του Μαρμαρίου. Και μιας και μάθαμε "πράματα και θάματα" και γίναμε λιιιιιιγο σοφότεροι, πάμε να δούμε και .....μία άλλη πτυχή της "κοινής" ιστορίας των δύο πλοίων, του ΠΟΡΤΟ ΛΑΦΙΑ και του ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ. ......ας δούμε το αδελφό πλοίο του θρυλικού ΠΟΡΤΟ ΛΑΦΙΑ, το ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ σε μία πραγματικά καταπληκτική, μοναδική, ιστορική φωτογραφία, στο παλιό ναυπηγείο Σάββα στο Νέο Ικόνιο - Πέραμα, την ημέρα της καθέλκυσης του, το μακρινό 1968. Agios Nikolaos.jpg Καταπληκτικη και εξαιρετικα σπανια φωτογραφια. Το πλοιο σε αυτη τη φωτο μου θυμιζει αρκετα το Portoferraio,Σιγουρα δεν φαινεται ολοκληρο και δεν φυσικα δεν μπορω να υποστηριξω οτι μοιαζανε στην αρχη, αλλα απο πλωρα ειναι παρομοια.Υπαρχει μεχρι και το ανοιγμα στο πλαι του πλοιου. Σωστά ομίλησες φίλτατε polmyt για την ομοιότητα με το PORTOFERRAIO (ΑΝΤΩΝΙΟΣ Κ) το οποίο βέβαια και αυτό είχε κατασκευαστεί στη χώρα μας. Επειδή όπως και πιό πάνω έχω αναφέρει έχω δει φωτογραφία του ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ στο λιμάνι της Νάξου, για να έχουμε μία "εικόνα" του να πω ότι είναι όμοιας κατασκευής με το PORTOFERRAIO από τον καθρέφτη μέχρι την πλώρη, με την διαφορά ότι το ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ είχε πέντε πλευρικά "ανοίγματα" έναντι τριών του PORTOFERRAIO..... Αφού λοιπόν παραθέσαμε τα αποσπάσματα από ποστ στο θέμα του ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ, και πήραμε μία αρκετά καλή πιστεύω εικόνα των "ανοιγμάτων" που υπήρχαν στα πλαινά του γκαράζ του, δεν πιστεύετε κι εσείς ότι έχουμε πλέον μία πολύ καλή - σαφή εξήγηση γιατί το ΠΟΡΤΟ ΛΑΦΙΑ - ΚΑΡΥΣΤΟΣ από κατασκευής του και καθ' όλην την διάρκειαν του βίου του, έφερε στα πλαινά του γκαράζ του αυτό το "ρομβοειδές παραλληλόγραμμο" που ποτέ μέχρι σήμερα δεν είχαμε κατανοήσει τον λόγο της ύπαρξης του ?????
polmyt Posted October 1, 2016 Posted October 1, 2016 Ας αναβιώσουμε το θεμα του πλοιου με μια παλια φωτογραφια του σαν ΠΟΡΤΟ ΛΑΦΙΑ
Panagia Ekatontapiliani Posted October 1, 2016 Posted October 1, 2016 Βλέπουμε ότι υπήρχαν ανοίγματα στις μπάντες του πλοίου πίσω από τη πλώρη
gtogias Posted October 1, 2016 Posted October 1, 2016 Δε νομίζω να είναι ανοίγματα. Εκεί ήταν το γκαράζ και ήταν πάντα κλειστό. Αν δεις και την καθέλκυση του πλοίου θα διαπιστώσεις ότι δεν είναι ανοίγματα πίσω από την πλώρη: http://mam.avarchive.gr/portal/digitalview.jsp?get_ac_id=1135&thid=2035
Panagia Ekatontapiliani Posted October 1, 2016 Posted October 1, 2016 Όχι ανοίγματα για το γκαράζ!! Αυτά τα ανοίγματα πρέπει να είναι στο διάδρομο της επιβίβασης (δεν είχα ταξιδέψει ποτέ με το πλοίο για να είμαι σίγουρος για αυτό).
gtogias Posted October 1, 2016 Posted October 1, 2016 Το ταξίδεψα άπειρες φορές. Δεν υπάρχουν ανοίγματα εκεί, μόνο αυτή η σχεδιαστική τσαχπινιά.
valencay Posted October 2, 2016 Posted October 2, 2016 Σωστα,ηταν ετσι το σχεδιο.Πιο πισω ,τα παραθυρα απο το σαλονακι που λειτουργουσε περιπου μεχρι τα μεσα της δεκαετιας του 80,νομιζω....Και κατω χαμηλα,διακρινεται η ψιλομαυριλα απο την εξαγωγη των καυσαεριων...(εκει ηταν οι...τσιμινιερες του !!)
polmyt Posted January 15, 2021 Posted January 15, 2021 (edited) Καραβολατρης μας προεκυψε ο Σαββοπουλος , ετσι εκτος απο το ΘΕΟΣΚΕΠΑΣΤΗ στην ιδια εκπομπη ,μπορουμε να δουμε και το πρασινο εκεινη την εποχη ΚΑΡΥΣΤΟΣ σε δυο screenshot Στο πρωτο το βλεπουμε να μπαινει στο λιμανι ,ενω διακρινεται το τσιμενοπλοιο ,ενω στη δευτερη το βλεπουμε σχεδον καταπλωρα με το visor ανοιχτο ,δεμενο στη Ραφηνα. Edited January 15, 2021 by polmyt
Blue Star Delos Posted February 21, 2021 Posted February 21, 2021 ένα βίντεο με την εκφόρτωση/φόρτωση του πλοίου στη Ραφήνα
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now