Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Posted

Το ΠΑ δεν είναι όμως έγγραφο καθορισμού πρωτοκόλλου. Ορίζει τον μέγιστο αριθμό που δύναται να μεταφέρει βάσει SOLAS (κάλυψη σωστικών, ευστάθειας κλπ).

Το πρωτόκολλο μπορεί να είναι αρκετά λιγότερο από όσα ορίζει το ΠΑ.

Δύο τα τινά:

1) Το πρωτόκολλο είναι όντως 720 άτομα και είτε το 990 που αναφέρει η ανακοίνωση του ΛΣ είναι τυπογραφικό λάθος είτε έχει αθροίσει και το πλήρωμα μεσα (παρόλο που γράφει επιβάτες)

2) Το πρωτόκολλο επιβατών να είναι όντως 1020, καθώς μην έχετε στο μυαλό σας οτι καθορίζεται από σαλόνια ή καμπίνες μόνον. Πέραν του μέγιστου αριθμού του ΠΑ, που δεν μπορεί να είναι μικρότερος από το πρωτόκολλο φυσικά, η νομοθεσία προβλέπει: "Για κάθε επιβάτη που αντιστοιχεί στα ανοιχτά καταστρώματα πρέπει να διατίθεται ένα κάθισμα με πλάτη (ερεισίνωτο) ή τμήμα 0,50 μ. πάγκου ομοίως με πλάτη . Σε κάθε περίπτωση για πλόες ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ Ι, ΙΙ, ΙΙΙ και ΙV διασφαλίζεται 1 τ.μ. τουλάχιστον ανά επιβάτη, τόσο για τους εσωτερικούς (αίθουσες παραμονής) όσο και για τους εξωτερικούς εσκιασμένους χώρους μετά την αφαίρεση του εμβαδού που απαιτείται για τον αερισμό των επιβατών των κλειστών χώρων." Συνεπώς μόνο με προσθήκη τραπεζοκαθισμάτων, μπορεί να διαμορφώσει το πρωτόκολλο που θέλει.

Posted

Πολύ σωστά, ο αριθμός πρωτοκόλλου επιβατών και ο συνολικός αριθμός επιβαινόντων  καθορίζονται από τα ακόλουθα στοιχεία :

1) Από τα σωστικά μέσα 

2) Από την μελέτη ευστάθειας έναντι βλάβης (damage stability)

3) Από την μελέτη επιβατών η οποία βασίζεται στον κανονισμό ενδιαίτησης ( είναι αυτά που προανέφερε ο @Nikos_Chania )

Τώρα αν για παράδειγμα τα σωστικά μέσα είναι για 1500 επιβαίνοντες , η μελέτη επιβατών για 1200 και το αποτέλεσμα της μελέτης ευστάθειας έναντι βλάβης είναι για 900 επιβαίνοντες τότε το πλοίο θα έχει πρωτόκολλο επιβατών 900 μείον τον αριθμό πληρώματος που το επανδρώνει και θα χωρίζεται σε επιβάτες χειμώνα και θέρους . Στο χειμερινό πρωτόκολλο δεν συνυπολογίζονται φυσικά οι εξωτερικοί χώροι . 
 

Στα πιστοποιητικά ασφαλείας των πλοίων αναφέρονται και το πρωτόκολλο επιβατών χειμώνα & θέρους και ο μέγιστος αριθμός επιβαινόντων που σε κάθε περίπτωση δεν πρέπει να παραβιάζεται .

Αν για παράδειγμα το πιστοποιητικό ασφαλείας ενός πλοίου αναφέρει πρωτόκολλο επιβατών  900 και μέγιστος αριθμός επιβαινόντων 950 επειδή έχει 50 άτομα πλήρωμα το καλοκαίρι και επειδή για να βγαίνουν τα ωράρια εργασίας και ανάπαυσης βάλει άλλα 5  άτομα πλήρωμα τότε αυτόματα το πρωτόκολλο μειώνεται στους 895 για να μην ξεπεραστεί ο μέγιστος αριθμός επιβαινόντων .

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...