bas Posted October 11, 2024 Posted October 11, 2024 Και έτσι ξαναγυρίζουμε στο κύριο πρόβλημα της Ελληνικής ακτοπλοίας. Εχουμε όλο τον χρόνο μεταφορικές και 120 μέρες τον χρόνο, συμπεριλαμβανομένου καλοκαιριού, Χριστουγέννων, Πάσχα και τριημέρων για επιβάτες. Μήπως έπρεπε να αλλάξουμε εντελώς τρόπο σκέψης. Δηλαδή να διαχωρίσουμε την μεταφορά από τους επιβάτες ? Λαύριο και Ελευσίνα θα μπορούσαν μια χαρά να εξυπηρετούν Ρο - Ρο πλοία σε 12μηνη βάση με τους υπάρχοντες δρόμους, όπως και τις τοπικές γραμμές του Λαυρίου. Ο Πειραιάς θα κρατούσε τα κρητικά που έχουν δουλειά όλο τον χρόνο, τα ταχύπλοοα και γενικά θα γινόταν επιβατικός λιμένας και λιμένας κρουαζιέρας. Η Ραφήνα επίσης θα μπορούσε να εξυπηρετήσει τα επιβατικά, με την επέκταση της Αττικής και του προαστιακού που είναι μικρό σχετικά έργο λίγων χλμ. Τον χειμώνα κάποιες επιδοτούμενες γραμμές κορμού θα έδιναν κάποιες λύσεις. Γενικά θέλει άλλου είδους προσέγγιση όλη η ακτοπλοία, ίσως με λογική Γκριμάλντι.
Annivas Posted October 11, 2024 Posted October 11, 2024 Εάν αρχίζουν και δρομολογούνται αλόγιστα Ro/Ro, όπως ακριβώς έχει γίνει με τα ταχύπλοα τότε τα συμβατικά θα εκλείψουν. Έχουν που έχουν τα ταχύπλοα που βγαίνουν μαζεύουν όλο το ψητό το καλοκαίρι και έπειτα δένουν, εάν χάσουν και τα φορτηγά που είναι αιμοδότες τον χειμώνα τότε για ποιό λόγο να υπάρχουν?? Το Λαύριο με τις υπάρχουσες λιμενικές υποδομές και με τα δρομολογημένα πλοία του καλοκαιριού είναι full και οι λιμενικές υποδομές της Ραφήνας είναι εντελώς ανεπαρκείς για τα ήδη δρομολογημένα πλοία. Η Ελληνική ακτοπλοία περιβάλλεται από πολλές ιδιαιτερότητες , δεν προσομοιάζει με καμία άλλη στην αλλοδαπή και συνεπώς δεν μπορούν να αντιγραφούν ιδέες και να εφαρμοστούν εδώ. Ο σχεδιασμός της στη σημερινή εποχή, απαιτεί αρχικά ,επανασχεδιασμό των υφιστάμενων επιδοτούμενων γραμμών, βελτίωση των λιμενικών υποδομών και κίνητρα εκσυγχρονισμού του ήδη γερασμένου στόλου.
giorgos_249 Posted October 11, 2024 Posted October 11, 2024 Ας εκλείψουν (που δε θα γίνει αυτό αλλά οκ)!! Θα κοιτάξουμε το καλό των νησιών η τα "συμβατικά" ? Τι λογική είναι αυτή ρε παιδιά? Όπως τα λέει ο @bas είναι, αυτη είναι η τάση παντού (επιβάτες και ΙΧ σε ταχύπλοα η αεροπλάνα και για τα φορτηγά νταλικαδικα μόνο). Και σύντομα θα γίνει και εδώ. Τα ferries που χτίζονται σήμερα όπως τα ξέρουμε είναι η τελευταία γενιά, σιγά σιγά θα αρχίσουν να μειώνονται σε αριθμό, ήδη συμβαίνει αυτό δηλαδή....
Annivas Posted October 11, 2024 Posted October 11, 2024 Και τον χειμώνα με τι θα πηγαίνουν στα νησιά ?? Και πόσα είναι τα νησιά που δεν έχουν αεροδρόμια?? Και ο επιβάτης με το Ι.Χ του με τι θα πηγαίνει με C130?? Το ας εκλείψουν δεν είναι σοβαρή πρόταση. Τα συμβατικά είναι η πιο ορθολογική λύση για τα νησιά μας, μπορούν να ταξιδέψουν όλο το χρόνο, μεταφέρουν επιβάτες και εμπορεύματα μαζί, τα άλλα όλα μπορούν να δουλέψουν επικουρικά.
giorgos_249 Posted October 11, 2024 Posted October 11, 2024 Απλούν! Θα πηγαινουν με τα ταχύπλοα τα οποία σιγά σιγά θα δουλεύουν όλο το χρόνο (ήδη είναι Μάρτιο με Νοέμβριο/Δεκέμβριο όταν παλιότερα ήταν Ιούνιο με αρχές Σεπτεμβρίου), και με τα αεροπλάνα. Και τα φορτηγά με τα ro-ro τα οποία χρόνο με το χρόνο θα αυξάνονται. Και προφανώς θα υπάρχουν και "συμβατικά" αλλά θα είναι μειοψηφία, ενα στα 5 πχ (αλλη λεξη κι αυτή, τι ειναι "συμβατικό"? Υπάρχει και "ριζοσπαστικό"? το πλοίο που ακολουθεί τον HSC code είναι "ασύμβατο" και όχι "συμβατικό"? 🤣) Βγείτε λίγο από το στενό πλαίσιο της "ομολογίας πίστεως". Τα ίδια και τα ίδια μονίμως, ό,τι λένε η "πιάτσα" του λιμανιού σε κασέτα που παίζει ξανά και ξανά είναι αυτά (αυτούς δεν τους κατηγορώ, τόσα ξέρουν τόσα λένε), όμως το να τα επαναλαμβάνουμε λες και μοιράζουμε φυλλάδια Ιαχωβάδων τύπου Σκοπιά ή Ξύπνα δεν το δέχομαι εγώ προσωπικά..... Ο σχεδιασμός των μεταφορών είναι πολύ σοβαρή υπόθεση και δε γίνεται από νταλικιέρηδες, μηχανοδηγούς, πιλότους, πλοιάρχους, πολιτικάντηδες (ειδικά αυτοί), καβοδέτες κλπ σε καμία χώρα πουθενά. Θελει κόπο για να το μάθεις, δεν είναι λόγια του αέρα (το "κάτι υποθέτω πως ξέρω ως χρήστης ή ως χειριστής οχήματος και λέω την εμπειρία μου"). Η κουβέντα και οι απόψεις όποιες και αν είναι αυτές είναι ΟΚ αλλά είναι αυτό, κουβέντα και απόψεις!! Και συγγνώμη για το ύφος αλλά αλήθεια έχω κουραστεί.
iord Posted October 11, 2024 Posted October 11, 2024 (edited) Είναι νομίζω παραπάνω από προφανές γιατί δεν μπορεί να λειτουργήσει αυτό το πλάνο. Τα ταχύπλοα στο σημερινό οικονομικό τοπίο είναι βιώσιμα μόνο 4-5 μήνες τον χρόνο που η κίνηση είναι υψηλή. Το περιθώριο κέρδους του σε σχέση με τα συμβατικά είναι μειωμένο ενώ για τους Έλληνες επιβάτες ιδικά αυτούς με ιχ δεν αποτελούν πρώτη επιλογή γιατί είναι πανάκριβα. Η νο 1. Εταιρία ταχύπλοων στο Αίγαιο Σιτζετ δουλεύει τις περισσότερες γραμμές κυρίως με πρακτορεία και γκρούπ. Το μόνο συμφέρουν που έχουν ειναι ότι έχουν δικαίωμα να δρομολογούνται σεζον μόνο οπότε δεν έχουν το Λόου σεζόν των συμβατικών. Αν έπρεπε να βγάλουν πάνω από 7 μήνες υποχρεωτική δρομολόγηση, εκεί δεν θα έβαζε κανείς παρά μόνο 2-3. Τα συμβατικά είναι παρελθόν παρών και μέλλον. Απλά το στυλ τους προσαρμόζεται ανάλογα την εποχή. Η ατυχής έμπνευση της ΝΕΛ στις αρχές του 2000 να επενδύσει αντί για συμβατικά σε ταχύπλοα την καταδίκασε. Και οι νέες παραγγελίες μόνο τελευταία γενιά δεν θα είναι. Edited October 11, 2024 by polmyt quote
ΕΥΔΟΞΟΣ Posted October 11, 2024 Posted October 11, 2024 Καλά θα τρελαθούμε στο τέλος! Αν είναι δυνατόν να στηριχτεί η επιβατική κίνηση στα ταχύπλοα με τα πανάκριβα εισιτήρια, αλλά και την κάκιστη συμπεριφορά σε όχι καλές καιρικές συνθήκες. Δηλαδή να ερημώσουν τα νησιά, να μην πατάει άνθρωπος εκτός από τους ξένους τουρίστες και αυτών που διαθέτουν χρήμα;
iord Posted October 11, 2024 Posted October 11, 2024 21 minutes ago, giorgos_249 said: Απλούν! Θα πηγαινουν με τα ταχύπλοα τα οποία σιγά σιγά θα δουλεύουν όλο το χρόνο (ήδη είναι Μάρτιο με Νοέμβριο/Δεκέμβριο όταν παλιότερα ήταν Ιούνιο με αρχές Σεπτεμβρίου) Αυτό το χρονοδιάγραμμα από πού προκύπτει. Ο μίσος στόλος ταχύπλοον δουλεύει Ιούνιο με αρχές / μέσα Σεπτεμβρίου. Λίγα είναι αυτά που ξεκινούν νωρίτερα, ενώ μέχρι τα μέσα Οκτωβρίου που σταματάνε τα πακέτα από Κρήτη τα οποία δουλεύει η Σιτζετ έχουν μείνει Μαξ 1-2 Κυκλάδες. Ποιο ταχύπλοο δούλεψε από Μάρτιο μέχρι Νοεμβρίο Δεκεμβρίο;;;
cyclades_shipping Posted October 11, 2024 Posted October 11, 2024 (edited) 3 minutes ago, iord said: Ποιο ταχύπλοο δούλεψε από Μάρτιο μέχρι Νοεμβρίο Δεκεμβρίο;;; Το μοναδικό ήταν το Express Jet που είχε αρχίσει μέσα Μαρτίου και είχε ολοκλήρωσει τα δρομολόγια του στα τέλη Νοεμβρίου. Edited October 11, 2024 by cyclades_shipping
giorgos_249 Posted October 11, 2024 Posted October 11, 2024 (edited) 5 minutes ago, iord said: Ποιο ταχύπλοο δούλεψε από Μάρτιο μέχρι Νοεμβρίο Δεκεμβρίο;;; Τα μισά του Ηλιόπουλου, τα speedrunner παλιότερα, της Ραφήνας πλέον (28η σταματανε) κλπ..... Επίσης αυτό που σου λεω γινεται σε ολο τον κοσμο. Θες την Ισπανία (Κανάρια, Βαλεαρίδες κλπ)? Θες την Βαλτική? Θες την Μάλτα? Θες την Καραϊβική? Θες τη Λατινική Αμερική? Δε συμβαίνει μόνο στην Ιαπωνία γιατί έχουν εξαιρετικά τρένα για τους επιβάτες. Τι σε κάνει να πιστεύεις ότι δε θα γίνει και εδώ? Ήδη γίνεται.... Όχι αύριο το πρωι φυσικά, σε βάθος χρόνου, θα τα δείτε αυτά το 2040. Και εδώ θα είμαστε.... Edited October 11, 2024 by giorgos_249
iord Posted October 11, 2024 Posted October 11, 2024 (edited) Θέλω να μου πεις 1-2 παραδείγματα ταχύπλοου του Ηλιοπούλου που ταξίδεψε από Μάρτιο μέχρι Δεκέμβριο. Εφόσον ο μίσος στόλος ήταν έξω δεν θα είναι θέμα. Για να το πάμε λίγο σοβαρά, ο μίσος στόλος του Ηλιοπούλου είναι ήδη εκτός, και τα υπόλοιπα αναμένονται να βγούν σύντομα. Όσα είναι ακομα δουλεύουν με τα πρακτορεία και τα τουριστικά γκρουπ. Χελλενικ και φαστ έχουν σταματήσει από Σεπτέμβριο. Όσο για το εξωτερικό, πέρα από το ότι δεν έχουν καμία σχέση η ακτοπλοΐα του με την δική μας. Απλά για να καταλαβαίνουμε τι μας γίνεται, όλα τα παραδείγματα που ανέφερες είναι ενδονησιοτικη σύνδεση η μικρές αποστάσεις όχι με την ενδοχώρα, ειδικά Κανάρια και Βαλεαρίδες δουλεύουν με συμβατικά. Αντίστοιχο παράδειγμα στην Ελλάδα είναι η Δωδεκάνησος. Καραϊβική η μόνη σοβαρή απόσταση που κάνει επιβατικό (Πουέρτο Ρίκο/ σαν Χουάν) εξυπηρετείτε από συμβατικό. Τέλος ρίξε μια ματιά στις τάσεις της αγοράς και το τι γίνεται με του κανονισμούς για το περιβάλλον και θα καταλάβεις γιατί το συμβατικό όχι μόνο δεν θα μείνει πίσω αλλά ο ρόλος του θα ισχυροποιηθεί Edited October 11, 2024 by polmyt quote
pilot Posted October 11, 2024 Posted October 11, 2024 Δηλαδή με το σκεπτικό καποιων γυρω στο 2040 ο Κρητικός θα πηγαίνει στο Ηράκλειο ας πούμε με το Thunder και το Champion Jet (ή και αεροπορικώς), ενω το ΙΧ του (επειδή φυσικά δεν θα μπορουν να χωράνε όλα τα ΙΧ τους μήνες αιχμής στα Thunder & Champion Jets), θα τα στέλνει ασυνόδευτα με το ro-ro!😛😁 Τι άλλο θα ακούσουμε! Για να σοβαρευτούμε, το συμβατικό δεν πρόκειται να μείνει πίσω όπως είπε κ ο iord. Απλά θα πρέπει και εδώ σιγά σιγά να αρχίζουμε να μπαίνουμε και να επενδύσουμε στην ανανέωση του στόλου μας με νέας γενιάς συμβατικά- και ήδη αργούμε!
Annivas Posted October 11, 2024 Posted October 11, 2024 25 minutes ago, pilot said: Για να σοβαρευτούμε, το συμβατικό δεν πρόκειται να μείνει πίσω όπως είπε κ ο iord. Απλά θα πρέπει και εδώ σιγά σιγά να αρχίζουμε να μπαίνουμε και να επενδύσουμε στην ανανέωση του στόλου μας με νέας γενιάς συμβατικά- και ήδη αργούμε! Για να υπάρχει μια ελάχιστη σοβαρότητα και να γίνεται μια ρεαλιστική συζήτηση θα πρέπει να έχουμε ως βάση αυτό που αναφέρει ο φίλος @pilot τώρα για ταχύπλοα που θα πηγαίνουν Νοέμβρη μήνα στην Κρήτη την Ρόδο την Σάμο η την Μυτιλήνη η ακόμη και στην Τήνο και την Σιφνο , νομιζω δεν χρειάζεται να γινεται καν λόγος
giorgos_249 Posted October 11, 2024 Posted October 11, 2024 Η Κρήτη συγκεκριμένα όχι! Η Κρήτη η Ροδος και η Λέσβος όπως και τα μεγάλα νησιά πάντα θα έχουν αυτά που λέτε εσείς "συμβατικά" καθημερινά αλλά θα είναι διαφορετικά, θα έχουν ένα μικρό πρωτόκολλο για επιβάτες και τα ΙΧ τους συν τα ταχύπλοα. Θα είναι σαν τα σημερινά Superfast 1, Venezia κλπ. Οι Κυκλάδες (πλην πχ Σύρου Σαντορίνης) και τα Δωδεκάνησα όμως θα είναι αρκετά διαφορετικά. Δε θα εξαφανιστούν τα "συμβατικά" που λέτε εσείς στο 100/100, αλλά δε θα είναι η πλειοψηφία του μεταφορικού έργου και δε θα μπαίνουν φορτηγά και επιβάτες συστηματικά στα ίδια πλοια πλην ίσως Κρήτης και Ρόδου. Οπότε κύριοι δείτε λίγο την αγορά χωρίς παρωπιδες και σοβαρευτείτε.
iord Posted October 11, 2024 Posted October 11, 2024 12 minutes ago, giorgos_249 said: Οπότε κύριοι δείτε λίγο την αγορά χωρίς παρωπιδες και σοβαρευτείτε. Γιατί προφανώς η απάντηση στις αυξημένες τιμές καυσίμου, τα ETS που έρχονται, την αυξημένη εποχικότητα, την ακρίβεια και την ανάγκη του κόσμου για φθηνά εισητηρία είναι τα ταχύπλοα, με ακριβά εισητηρία, τρελές καταναλώσεις και ρύπους, μικρό περιθοριο κέρδους ακόμα και γεμάτα... να ταξιδεύουν 365 μέρες το χρόνο. Τέτοιο διάβασμα της αγοράς ομολογώ πως δεν έχω ξαναδεί 👏
Strofalos Posted October 11, 2024 Posted October 11, 2024 Συγνώμη που παρεμβαίνω, αλλά να σας πω κι εγώ την άποψη μου. Για να γίνει ένα reboot στην κουβέντα, το αρχικό ζήτημα ήταν να μειωθούν οι χρόνοι για να μειωθούν και τα εισιτήρια. Καλό είναι να μην αρχίσουμε και τραβάμε γραμμές και εκεί που τελείωνει η στεριά, να χτίζουμε κι ένα λιμάνι γιατί αυτό δημιουργεί μια ανάγκη για ακατάσχετα εκατομμύρια σε σοβαρούς δρόμους, σε απαλλοτριώσεις, σε λιμάνια. Το θέμα είναι να "σοβαρευτούν" τα πλοία και όχι οι υποδομές. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να μειωθούν τα ναύλα. Πως θα γίνει αυτό?? Με οικονομίες κλίμακος. Παίρνεις τα ετήσια στοιχεία από τις πύλες εισόδου του κάθε νησιού (λιμάνι, αεροδρόμιο) βλέπεις την πηγή της πελατείας του, βγάζεις το δρομολόγιο που σε ενδιαφέρει και κάνει το ίδιο και για το άλλο νησί κ.ο.κ. Τουτέστιν, για Χίο-Μυτιλήνη λόγου χάρη, φτιάχνεις ένα πλοίο μεταξύ 175-200 μέτρων (πχ στο στυλ του original Superfast IV), του τεστάρεις εκτενώς το σκαρί στο ΕΜΠ ώστε να είναι στην θάλασσα κτήνος (πχ με ανάστροφη πλώρη, κωνοειδή βολβό κτλ) , του ενσωματώνεις όλες τις νέες τεχνολογίες τόσο μηχανολογικά (azipoods, ηλεκτροκίνηση, κτλ) όσο και μηχανικά (πχ ηλιακούς συλλέκτες σε όλο το upper deck πάνω από την γέφυρα μέχρι την τσιμινίερα, μικρές ανεμογεννήτριες πίσω από τον ιστό της γέφυρας, κτλ) , του κάνεις κορυφαία χωροδιάταξη σε γκαράζ, κοινόχρηστους, καμπίνες, (συρώμενα πατάρια, χώροι πληρώματος πάνω απο τους εργάτες πλώρης&πρύμης, δυο ντεκ κοινόχρηστοι, άλλοι δυο καμπίνες, κτλ) το διακοσμείς με την τελευταία λέξη της διακόσμησης (πχ ψημένη λάβα, κρυφοί φωτισμοί, κτλ) , του φτιάχνεις δραστηριότητες για τους επιβάτες για να περνά η ώρα τους ευχάριστα (πχ σινεμά, escape room, μεγάλο παιδότοπο, play room κτλ) , το κάνεις να πηγαίνει σφαίρα ανεξαρτήτως κυματισμού (πχ την συμπεριφορά των Suzuran/Suisen που πάνε με 28 ακατέβατα ανεξαρτήτως καιρού) . Με αυτά τα δεδομένα, σίγουρα ένα τέτοιο σύγχρονο πλοίο θα έχει εισιτήριο κάπου στο 30άρι και θα είσαι στα νησιά (πχ Μυτιλήνη) πριν τις 7 το πρωί μεταφέροντας και ΙΧ και νταλίκες. Θα είναι οικονομικό, θα σαρώσει, θα είναι βιώσιμο, και ας αφήσουμε τις απόψεις περί ταχυπλόων και Ro-Ro.
Nikos_Chania Posted October 11, 2024 Posted October 11, 2024 4 hours ago, giorgos_249 said: πάντα θα έχουν αυτά που λέτε εσείς "συμβατικά" Δε θα εξαφανιστούν τα "συμβατικά" που λέτε εσείς Οπότε κύριοι δείτε λίγο την αγορά χωρίς παρωπιδες και σοβαρευτείτε. Ποιοι είμαστε εμείς που τα λέμε συμβατικά, σε ποιους απευθύνεσαι και τι είναι αυτά τα "συμβατικά" και ποια τα άλλα; Και στο κάτω κάτω, ποιοι να σοβαρευτούν ακριβώς;
giorgos_249 Posted October 12, 2024 Posted October 12, 2024 11 hours ago, Nikos_Chania said: Ποιοι είμαστε εμείς που τα λέμε συμβατικά, σε ποιους απευθύνεσαι και τι είναι αυτά τα "συμβατικά" και ποια τα άλλα; Και στο κάτω κάτω, ποιοι να σοβαρευτούν ακριβώς; Απευθύνομαι σε αυτούς τους 4-5 πριν από εμένα που αναφέρουν ξανά και ξανά τη λέξη "συμβατικό". Χωρίς να είμαι μάντης του τι έχει ο καθένας στο μυαλό του ακριβώς, καταλαβαίνω ότι σχεδόν όλοι με τη λέξη αυτή εννοούν ένα συγκεκριμένο τύπο πλοίου με κάποια συγκεκριμένα χαρακτηριστικά (πχ τα μπλου σταρ), για αυτό και τους λέω "αυτό που εσείς λέτε συμβατικό" (=αυτό το είδος πλοίου που έχετε στο μυαλό σας κοινώς όταν αναφέρετε αυτή τη λέξη).
bas Posted October 12, 2024 Posted October 12, 2024 Εγώ πάντως είπα ότι η γραμμή της Κρήτης μπορεί να μείνει όπως είναι λόγω μεγέθους του νησιού που σηκώνει 1-2 πλοίο όλο τον χρόνο, αλλά για τα άλλα θα πρέπει να πάμε στα Ρο- Ρο και σε γραμμές κορμού με συμβατικά και ανταποκρίσεις με μικρότερα πλοία που θα επιδοτούνται. Εδώ όμως έρχονται και οι επιδοτούμενες γραμμές μικρότερης πλεύσιμης απόστασης. Τέλος επειδή έχει αναφερθεί συνέχεια ότι θα δοθούν εκατοντάδες εκατομμύρια για ένα δρόμο Χαλκίδας - Κύμης που δεν χρειάζονται, να πω ότι προφανώς για ένα νησί με 240000 κατοίκους χρειάζονται και ο δρόμος θα γίνει... Μπορεί να βρεθεί και εκεί ένας δήμαρχος Πάτρας, που θέλει 9 χλμ τούνελ των 2 δις...😀 Για να δούμε όμως τα εκατοντάδες εκατομμύρια που μας λένε, να σας πω ότι με την κατασκευή της περιφερειακής Χαλκίδας θα κατασκευαστούν και τα 2 χλμ της σύνδεσης με την νότια Εύβοια, όπως και τα 7 χλμ του περιφερειακού του Βασιλικού, σύνολο 9 χλμ δρόμου πλάτους 11 μ, οπότε μάλλον για μερικές δεκάδες εκατομμύρια μιλάμε και για άλλα 7 χλμ της παράκαμψης Αμαρύνθου, οπότε θα έχει φτιαχτεί το κομμάτι από Χαλκίδα μέχρι Αλιβέρι. Μένει να γίνει η ολοκλήρωση του περιφερειακού Αλιβερίου, άλλα 5-6 χλμ. Ολοι οι περιφερειακοί είναι σε πεδινό έδαφος. Σε σύγκριση με την επέκταση της Αττικής οδού που μιλάμε για 60 μέτρα πλάτος και άλλα δίκτυα, το κόστος είναι 10 φορές μικρότερο ανά χλμ. Δηλαδή τα 15 χλμ που θα χρειαστούν, ούτε 1,5 χλμ δρόμο δεν βγάζουν σε διατομή Αττικής Οδού. Με τους περιφερειακούς αυτούς, η μέση ωριαία ταχύτητα από 50 χαω που είναι από Χαλκίδα μέχρι Λέπουρα θα φτάσει εύκολα στα 70 χαω και έτσι τα 55 χλμ της διαδρομής από 1.10 ώρα που δίνει σήμερα, θα κατέβει εύκολα στα 50 λεπτά και έτσι οι 2 ώρες για όλη την διαδρομή θα είναι εύκολες, αφού το κομμάτι μετά τα Λέπουρα είναι εύκολο για 25 λεπτά μέχρι το λιμάνι της Κύμης, ενώ τα 40-45 λεπτά για την Χαλκίδα είναι δεδομένο.
pilot Posted October 12, 2024 Posted October 12, 2024 2 hours ago, bas said: Εγώ πάντως είπα ότι η γραμμή της Κρήτης μπορεί να μείνει όπως είναι λόγω μεγέθους του νησιού που σηκώνει 1-2 πλοίο όλο τον χρόνο, αλλά για τα άλλα θα πρέπει να πάμε στα Ρο- Ρο και σε γραμμές κορμού με συμβατικά και ανταποκρίσεις με μικρότερα πλοία που θα επιδοτούνται. Εδώ όμως έρχονται και οι επιδοτούμενες γραμμές μικρότερης πλεύσιμης απόστασης. Τέλος επειδή έχει αναφερθεί συνέχεια ότι θα δοθούν εκατοντάδες εκατομμύρια για ένα δρόμο Χαλκίδας - Κύμης που δεν χρειάζονται, να πω ότι προφανώς για ένα νησί με 240000 κατοίκους χρειάζονται και ο δρόμος θα γίνει... Μπορεί να βρεθεί και εκεί ένας δήμαρχος Πάτρας, που θέλει 9 χλμ τούνελ των 2 δις...😀 Για να δούμε όμως τα εκατοντάδες εκατομμύρια που μας λένε, να σας πω ότι με την κατασκευή της περιφερειακής Χαλκίδας θα κατασκευαστούν και τα 2 χλμ της σύνδεσης με την νότια Εύβοια, όπως και τα 7 χλμ του περιφερειακού του Βασιλικού, σύνολο 9 χλμ δρόμου πλάτους 11 μ, οπότε μάλλον για μερικές δεκάδες εκατομμύρια μιλάμε και για άλλα 7 χλμ της παράκαμψης Αμαρύνθου, οπότε θα έχει φτιαχτεί το κομμάτι από Χαλκίδα μέχρι Αλιβέρι. Μένει να γίνει η ολοκλήρωση του περιφερειακού Αλιβερίου, άλλα 5-6 χλμ. Ολοι οι περιφερειακοί είναι σε πεδινό έδαφος. Σε σύγκριση με την επέκταση της Αττικής οδού που μιλάμε για 60 μέτρα πλάτος και άλλα δίκτυα, το κόστος είναι 10 φορές μικρότερο ανά χλμ. Δηλαδή τα 15 χλμ που θα χρειαστούν, ούτε 1,5 χλμ δρόμο δεν βγάζουν σε διατομή Αττικής Οδού. Με τους περιφερειακούς αυτούς, η μέση ωριαία ταχύτητα από 50 χαω που είναι από Χαλκίδα μέχρι Λέπουρα θα φτάσει εύκολα στα 70 χαω και έτσι τα 55 χλμ της διαδρομής από 1.10 ώρα που δίνει σήμερα, θα κατέβει εύκολα στα 50 λεπτά και έτσι οι 2 ώρες για όλη την διαδρομή θα είναι εύκολες, αφού το κομμάτι μετά τα Λέπουρα είναι εύκολο για 25 λεπτά μέχρι το λιμάνι της Κύμης, ενώ τα 40-45 λεπτά για την Χαλκίδα είναι δεδομένο. Μακάρι και δεηθωμεν θα πω εγώ. Έχοντας γυρίσει όλη την Εύβοια, ειλικρινά θεωρώ ότι είναι από τις πλέον αδικημενες περιοχές, αφού όλα αυτά τα χρόνια ούτε σοβαρά αναπτυξιακά έργα έχει δει, και πολλές καταστροφές έχουν υποστεί οι κάτοικοί της. Μακάρι λοιπόν να γίνουν αυτά τα έργα πρώτα απ' όλα για τους ίδιους τους Ευβοεις και από εκεί και μετά ας ξαναδούμε και το ακτοπλοϊκό μέσω Κύμης
Nikos_Chania Posted October 12, 2024 Posted October 12, 2024 Θεωρώ πως εδώ και μέρες ακούγονται νούμερα και αριθμοί χωρίς καμία βάση απλά και μόνο προσπαθώντας να προκρίνει ο καθείς αυτό που θέλει. Κοινώς, δεν χρειάζεται επέκταση 50 χιλιομέτρων για Ραφήνα αλλά μόνο 7. Ας το δούμε: Για την ιστορία λοιπόν, και για να κλείσει το κομμάτι του κόστους για επέκταση Αττικής Οδού και Προαστιακού, να αναφέρουμε πως η απόσταση από την απόληξη της Αττικής Οδού σήμερα (συμβολή με οδό Αγίου Δημητρίου) έως πιθανή ενδεχόμενη επεκταση έως την συμβολή της Μαραθώνος με την Φλεμινγκ είναι περίπου 7 χιλιόμετρα. Λαμβάνοντας υπ όψιν πως δεν υπάρχουν απαλλοτριωμένες εκτάσεις, θα χρειαστεί η απαλλοτρίωση περίπου 420 στρεμμάτων (πλάτος απαλλοτριωσης 60 μέτρα). Στην επέκταση της Κύμης απαιτούνται απαλλοτριώσεις ύψους 65εκ για 2,55 χιλιόμετρα, το οποίο πρόκειται για πλάτος απαλλοτριωσης περίπου 45 μέτρα, ήτοι περίπου 115 στρέμματα ή χοντρικά μισό εκατομμύριο ανά στρέμμα. Με αυτή την παραδοχή, η επέκταση των 7 χιλιομέτρων Αττικής Οδού θα απαιτεί περίπου 210εκ απαλλοτριώσεις. Με κόστος κατασκευής του ΒΟΑΚ περίπου 11,5εκ ανά χιλιόμετρο, ας προσαρμόσουμε την τιμη στην επιπλέον 3η λωρίδα εναντι του βοακ με ενα 30% επιπλέον (αυθαίρετο ποσοστό αλλά θεωρώ καλύπτει το κόστος), άρα έστω 15εκ ανα χιλιόμετρο, κοινώς κόστος κατασκευής των 7 χιλιομέτρων είναι 105εκ. Σύνολο λοιπόν 315 εκ για να πάει η Αττική Οδός στην συμβολή Μαραθώνος και Φλέμινγκ. Δεν μου φαίνεται ακραίο ποσό, εκτός αν σχεδιάζουν να την τερματίσουν στο λιμανι, που είναι δύσκολο λόγω της πολεοδομικής κάλυψης της Ραφήνας. ΥΓ: Κόστος για στρώσιμο σιδηροδρομικης γραμμής δεν μπορώ να βρω, οπότε ας αρκεστουμε για αρχή στην εκτίμηση της οδικής επέκτασης.
proud_ionian Posted October 12, 2024 Posted October 12, 2024 Για αστεία, καλέστε το 1. Για Ραφήνα, καλέστε το 2. Για την Εύβοια, καλέστε το 3. Για ΒΟΑΚ, καλέστε το 4. Για ορολογία το 5 .
bas Posted October 13, 2024 Posted October 13, 2024 19 hours ago, Nikos_Chania said: Θεωρώ πως εδώ και μέρες ακούγονται νούμερα και αριθμοί χωρίς καμία βάση απλά και μόνο προσπαθώντας να προκρίνει ο καθείς αυτό που θέλει. Κοινώς, δεν χρειάζεται επέκταση 50 χιλιομέτρων για Ραφήνα αλλά μόνο 7. Ας το δούμε: Για την ιστορία λοιπόν, και για να κλείσει το κομμάτι του κόστους για επέκταση Αττικής Οδού και Προαστιακού, να αναφέρουμε πως η απόσταση από την απόληξη της Αττικής Οδού σήμερα (συμβολή με οδό Αγίου Δημητρίου) έως πιθανή ενδεχόμενη επεκταση έως την συμβολή της Μαραθώνος με την Φλεμινγκ είναι περίπου 7 χιλιόμετρα. Λαμβάνοντας υπ όψιν πως δεν υπάρχουν απαλλοτριωμένες εκτάσεις, θα χρειαστεί η απαλλοτρίωση περίπου 420 στρεμμάτων (πλάτος απαλλοτριωσης 60 μέτρα). Στην επέκταση της Κύμης απαιτούνται απαλλοτριώσεις ύψους 65εκ για 2,55 χιλιόμετρα, το οποίο πρόκειται για πλάτος απαλλοτριωσης περίπου 45 μέτρα, ήτοι περίπου 115 στρέμματα ή χοντρικά μισό εκατομμύριο ανά στρέμμα. Με αυτή την παραδοχή, η επέκταση των 7 χιλιομέτρων Αττικής Οδού θα απαιτεί περίπου 210εκ απαλλοτριώσεις. Με κόστος κατασκευής του ΒΟΑΚ περίπου 11,5εκ ανά χιλιόμετρο, ας προσαρμόσουμε την τιμη στην επιπλέον 3η λωρίδα εναντι του βοακ με ενα 30% επιπλέον (αυθαίρετο ποσοστό αλλά θεωρώ καλύπτει το κόστος), άρα έστω 15εκ ανα χιλιόμετρο, κοινώς κόστος κατασκευής των 7 χιλιομέτρων είναι 105εκ. Σύνολο λοιπόν 315 εκ για να πάει η Αττική Οδός στην συμβολή Μαραθώνος και Φλέμινγκ. Δεν μου φαίνεται ακραίο ποσό, εκτός αν σχεδιάζουν να την τερματίσουν στο λιμανι, που είναι δύσκολο λόγω της πολεοδομικής κάλυψης της Ραφήνας. ΥΓ: Κόστος για στρώσιμο σιδηροδρομικης γραμμής δεν μπορώ να βρω, οπότε ας αρκεστουμε για αρχή στην εκτίμηση της οδικής επέκτασης. Τα 50 χλμ αφορούν τις επεκτάσεις προς Ραφήνα και προς Λαύριο. Το πλάτος απαλλοτρίωσης των 60 μ για την Αττική οδό, είναι γιατί ο δρόμος είναι 3+3 λωρίδες + ΛΕΑ ανά κατεύθυνση και ο χώρος για το τρένο, αλλά και απαιτείται στον αυτοκινητόδρομο και παράπλευρο δίκτυο εξυπηρέτησης των παρόδιων ιδιοκτησιών, οπότε για αυτό μιλάμε. Επίσης προφανώς και πρέπει να φτάσει στο λιμάνι η επέκταση της Αττικής οδού, όπως έχει φτάσει και στο Λαύριο, αλλιώς απλά θα φτιάξουμε ένα λαιμό μπουκαλιού. Για την επέκταση της Λ. Κύμης, στην αρχή υπάρχει διάδρομος που έχει προβλεφθεί ο δρόμος και έχει μείνει εκτός σχεδίου, όπως και εκτός σχεδίου είναι το κομμάτι στο τέλος του δρόμου στην σύνδεση με τον υπάρχοντα κόμβο της Εθνικής οδού. Περίπου το μισό έργο θα γίνει υπόγειο, άρα έχουμε αρκετά λιγότερο εμβαδόν απαλλοτριώσεων.
Nikos_Chania Posted October 13, 2024 Posted October 13, 2024 Θα είχε ενδιαφέρον να δούμε πως θα φτάσει η Αττική Οδός στη Ραφήνα όπως λες, λογικά υπάρχει ήδη οικιστική περιοχή απαλλοτριωμενη για να είσαι τόσο βέβαιος.
proud_ionian Posted October 13, 2024 Posted October 13, 2024 Παιδιά κρατηθείτε λίγο. Προτάσεις για νέες γραμμές είναι το θέμα, όχι το υποδομές.gr
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now