Panagia Ekatontapiliani Posted September 30, 2014 Posted September 30, 2014 (edited) Ενα βιντεο με μια συγκρουση που εγινε χθες στο καναλι του Σουεζ, μεταξυ δυο κοντεινερ πλοιων Edited September 30, 2014 by proud_ionian tag
stelios Posted September 30, 2014 Posted September 30, 2014 (edited) Και σε αυτό το link έχει και φωτογραφίες της ζημιάς στο Colombo Express http://www.vesselfinder.com/news/2377-Colombo-Express-collides-with--Maersk-Tanjong-in-Port-Said Edited September 30, 2014 by stelios
proud_ionian Posted September 30, 2014 Posted September 30, 2014 το colombo εχει τα διπλασια "κουτια" πανω του ειχαν πλοηγο τα πλοια;
Hastaroth Posted October 2, 2014 Posted October 2, 2014 (edited) Πρέπει να'χης πλοηγό γιά να μήν πάς να πέσης πάνω στο πλοίο που κινείται δίπλα σου; Εκεί που πηγαίναν και τα δύο παράλληλα,ξαφνικά (από το 1:53 και μετά) το colombo έστριψε αριστερά,σάν να ήθελε να εμβολίση το άλλο.... Μάλιστα,στο 1:53 η κάμερα (που βρισκόταν προφανώς στο πλοίο που ακολουθούσε από πίσω) κάνει ένα απότομο "πήδημα" στα frames,σάν ο χειριστής της να ξαφνιάστηκε που είδε το colombo να στρίβη. Μήπως θέλησε να περάση πίσω απ'την πρύμνη τού maersk;Αλλά τότε γιατί δέν το έκανε νωρίτερα,που ήταν αρκετά πίσω του; Edited October 2, 2014 by Hastaroth
ΝΗΡΕΑΣ Posted October 2, 2014 Posted October 2, 2014 Κι εδώ δεν έχουμε ούτε κακοκαιρία, αλλά ούτε και λιμάνι...να τους ρίξουμε όλο το φταίξιμο....ως συνήθως
gtogias Posted October 2, 2014 Posted October 2, 2014 (edited) Έχουν όμως αλλοδαπούς ναυτικούς οπότε πεδίον δόξης λαμπρόν, άναυτοι κλπ κλπ κλπ Μεγάλη πατάτα, θα μπορούσε να είναι και βλάβη, λογικά όμως τέτοιο θηρίο δε κουμαντάρεται εύκολα. Edited October 2, 2014 by proud_ionian quote
Hastaroth Posted October 2, 2014 Posted October 2, 2014 Τί είδους βλάβη όμως είναι αυτή που αναγκάζει ένα πλοίο να στρίψη στα καλά καθούμενα,ενώ ακολουθεί μιά συγκεκριμένη πορεία; Αν ο πλοίαρχος τού colombo είχε την πρόθεση να περάση πίσω από την πρύμνη τού maersk,θα το είχε κάνει πολύ νωρίτερα,όταν τα δύο πλοία απείχαν αρκετά μεταξύ τους.Στο σημείο που το έκανε όμως,έπλεαν σχεδόν παραλλήλως,το ένα δίπλα στο άλλο. Εσφαλμένο timing στην απόφαση τού καπετάνιου τού colombo;Μού φαίνεται κάπως απίθανο. Λάθος χειρισμός τού πηδαλιούχου (ήθελε να στρίψη δεξιά γιά να "ανοίξη" την απόσταση μεταξύ τών δύο πλοίων αλλά μπερδεύτηκε κι'εστριψε αριστερά);Πιθανόν,αφού άπαξ και κατάλαβε το λάθος του θα ήταν δύσκολο να το διορθώση-δέν είναι βαρκάκια τα κοντεϊνεράδικα,να τα κάνης σβούρα με την λαγουδέρα.Και το μπέρδεμα δέν είναι απίθανο,πολύς κόσμος μπερδεύει το "δεξιά" με το "αριστερά",ιδίως σε καταστάσεις στρές (δέν έπλεαν μονάχοι τους στην ανοιχτή θάλασσα,σε κανάλι έπλεαν,μαζί με κάμποσα πλοία ακόμη)....
Neptune Posted October 2, 2014 Posted October 2, 2014 Το ποιο απλο. Να εβαλε λιγο αριστερα, και να κολλησε και πηγε ολο αριστερα.. Και λογω της αποστασης μεχρι να παρεις χαμπαρι τι γινεται να το γυρισεις στο emergency steering εγινε το μπαμ
Hastaroth Posted October 2, 2014 Posted October 2, 2014 Και ποιός ο λόγος να βάλη "λίγο αριστερά",αφού αριστερά του ήταν το άλλο πλοίο; Μέχρι εκείνη την στιγμή,οι πορείες τών δύο πλοίων ήταν παράλληλες μέν,πολύ κοντά η μιά στην άλλη δέ. Το λογικό ήταν ο πηδαλιούχος τού colombo να "έβαζε" λίγο δεξιά,ώστε να μεγαλώση την απόσταση μεταξύ τών πλοίων.
Neptune Posted October 2, 2014 Posted October 2, 2014 Τα λες αυτα γιατι εχεις καιρο να ανεβεις σε γεφυρα βαποριου. Δηλαδη αμα περναει βαπορι στα αριστερα σου εσυ απαγορευεται να βαλεις λιγο αριστερα αμα σε παιρνει δεξια? Βαπορι ειναι οχι τρενο. Εδω το αυτοκινητο στο δρομο και κανεις διορθωσεις με το τιμονι για να παει ευθεια
pathfinder Posted October 2, 2014 Posted October 2, 2014 (edited) ιδού The German-flagged MV Colombo Express and the Singaporean-flagged MV Maersk Tanjong collided after one of the vessels experienced technical problems with its rudder, the officials said. Edited October 2, 2014 by proud_ionian
Hastaroth Posted October 2, 2014 Posted October 2, 2014 Τα λες αυτα γιατι εχεις καιρο να ανεβεις σε γεφυρα βαποριου. Δηλαδη αμα περναει βαπορι στα αριστερα σου εσυ απαγορευεται να βαλεις λιγο αριστερα αμα σε παιρνει δεξια? Βαπορι ειναι οχι τρενο. Εδω το αυτοκινητο στο δρομο και κανεις διορθωσεις με το τιμονι για να παει ευθεια Στο βίντεο φαίνεται πως τα δύο πλοία ηταν πολύ κοντά το ένα με το άλλο.Το λογικώτερο λοιπόν είναι πως το πλοίο που βρισκόταν δεξιά θα έπρεπε να αυξήση την απόστασή του από το άλλο ώστε να μήν συγκρουστούν.Ακόμη και στα σχολικά βιβλία φυσικής το λέει αυτό,στο κεφάλαιο τής δυναμικής τών ρευστών-έχει και την εικόνα με το πείραμα με τίς δυό σφαίρες που φυσάει ένα ρεύμα αέρα ανάμεσά τους κι'αυτές έλκονται η μία πρός την άλλη.Γιά να μήν αναφερθώ στα αυτοκίνητα,που όταν πάς πολύ κοντά σ'ένα άλλο,νιώθεις να σε "τραβά" πρός το μέρος του.Το ίδιο πράγμα συμβαίνει και με τα πλοία,ιδίως όταν είναι μεγάλα και άρα έχουν και μεγάλη επιφάνεια εκτεθειμένη στο μεταξύ τους ρευμα αέρος. Technical problems που λέει και το απόσπασμα που έβαλε ο pathfinder προφανώς υπήρξε ("κόλλησε" ο μηχανισμός τού πηδαλίου),αλλά δέν έστριψε το βαπόρι πρός τα αριστερά από μόνο του.Κάποιος έκανε το λάθος να το στρίψη αριστερά αντί γιά δεξιά και κόλλησε. (Αυτό βεβαίως δεν σημαίνει ότι το πηδάλιο "κόλλησε" επειδή το πλοίο έστριψε αριστερά.Θα μπορούσε να είχε κολλήσει ακόμη κι'άν το πλοίο είχε στρίψει δεξιά-απλώς τότε δέν θα έπεφτε πάνω στο άλλο πλοίο).
proud_ionian Posted October 2, 2014 Posted October 2, 2014 αδελφε γιατι επιμενεις οτι ηθελε να στριψει δεξια;
pathfinder Posted October 2, 2014 Posted October 2, 2014 πάντως να πω την αμαρτία μου, παρότι η λήψη από το "πλωτό" δεν βοηθούσε, αρχικά μου φάνηκε ότι το colombo είχε περισσότερο δρόμο. Μου πέρασε από το μυαλό ότι μαλλον φοβήθηκε την όχθη (βύθισμα?) και έστριψε απότομα αριστερα αλλά "έκατσε". Επίσης μου δημιουργήθηκε η απορία αν αντέδρασε καθόλου το Tanjong. Υποθέτω ότι παρά την απόσταση αν έκανε crash stop με όλο αριστερά όλο και κάτι θα φαινόταν.
Hastaroth Posted October 3, 2014 Posted October 3, 2014 αδελφε γιατι επιμενεις οτι ηθελε να στριψει δεξια; Χμμμ λές ο πηδαλιούχος τού colombo να ήταν συριζαίος; Πάντως,γιά να σοβαρολογήσουμε,μού φαίνεται πιό λογική μιά τέτοια κίνηση από ένα πλοίο που πλέει πολύ κοντά και παράλληλα μ'ένα άλλο.Από εκεί και πέρα όμως,λαμβάνω υπ'όψιν και το στοιχείο που αναφέρει ο pathfinder,ότι δηλαδή ο καπετάνιος τού colombo φοβήθηκε μήπως πέση πάνω στην όχθη (βρισκόταν αρκετά κοντά σ'αυτήν,δέν το είχα προσέξει την πρώτη φορά που είδα το βίντεο) και έστριψε αριστερά γιά να την αποφύγη,αλλά μετά "κόλλησε" το πηδάλιο" και δέν μπορούσε να ξαναφέρη το πλοίο του παράλληλα στο Tanjong. Κι'εδώ αρχίζουν οι απορίες: 1.Υπάρχει άραγε κάποιο "θεσμοθετημένο" minimum separation distance μεταξύ πλοίων,ιδίως όταν διαπλέουν διαύλους σε παράλληλες πορείες; (Στην αεροπορία υπάρχουν τέτοιες υποχρεωτικές αποστάσεις διαχωρισμού μεταξύ αεροπλάνων πάντως και συνήθως είναι γύρω στα 5 μίλια). 2.Αν το Colombo είχε περισσότερο δρόμο,γιατί δέν μείωσε την ταχύτητά του ώστε ν'αφήση το Tanjong να περάση μπροστά του και μετά ν'ακολουθήση αυτό από πίσω;Ουσιαστικά φαίνεται σάν ο καπετάνιος τού Colombo να ήθελε να "χωθή" ανάμεσα στην όχθη και στο Tanjong και να φύγη μπροστά απ'αυτό-εξ ού και η μεγαλύτερη ταχύτητά του.
pathfinder Posted October 3, 2014 Posted October 3, 2014 φυσικά και υπάρχουν κανονισμοί για το καναλι του Σουεζ και δεν είμαι καν σίγουρος ότι επιτρέπονται οι "προσπεράσεις". απ΄ότι όμως διάβασα το Colombo ήταν ήδη στο convoy ενώ το Tanjong έφυγε από αγκυροβόλιο για να "μπεί" στο convoy. κακή (ή καθόλου) συνεννόηση? Μήπως το Tanjong του την βρήκε κανονικά με "κοκκινο"?
Hastaroth Posted October 3, 2014 Posted October 3, 2014 Αφού υπάρχουν κανονισμοί,υποθέτω ότι ένας απ'αυτούς θα είναι πως γιά να μπής σ'ένα convoy,ζητάς πρώτα άδεια από τον "καναλάρχη" Εμένα μάλλον γιά καθόλου συνεννόηση μού φαίνεται. Ισως ο καπετάνιος τού Colombo σκέφτηκε πως άν μείωνε ταχύτητα θα "την έτρωγε" στην πρύμνη απ'το πλοίο που τον ακολουθούσε (δηλαδή αυτό με τον "εικονολήπτη" τού βίντεο) και θέλησε να προσπεράση το Tanjong αλλά μετά είδε την όχθη και έστριψε αριστερά,με τα γνωστά αποτελέσματα... Το Tanjong δέν πρέπει να έκανε κάποιον ελιγμό αποφυγής-έτσι τουλάχιστον δείχνει το βίντεο. (btw τα κοντείνεράδικα δέν έχουν δύο προπέλες;άν είναι έτσι,κάνοντας το Tanjong "προσανάποδα"-όπως κάνουν τα οχηματαγωγά γιά να δέσουν-το Colombo θα είχε περάσει ξυστά-ή,έστω,θα τον είχε απλώς "γρατζουνίσει"...)
proud_ionian Posted October 3, 2014 Posted October 3, 2014 μονοπροπελα ειναι τα containerships. ας μην τα συγκρινουμε ολα με τα ferries και τα τραινα
pathfinder Posted October 3, 2014 Posted October 3, 2014 Νομιζω η λογική κινηση του Tanjong θα ήταν τιμόνι όλο αριστερά (για να ανοίξει την πλώρη του) και crash stop για να αρχισει να κόβει ταχύτητα.
ΝΗΡΕΑΣ Posted October 3, 2014 Posted October 3, 2014 (edited) φυσικά και υπάρχουν κανονισμοί για το καναλι του Σουεζ και δεν είμαι καν σίγουρος ότι επιτρέπονται οι "προσπεράσεις". Πράγματι απαγορεύονται οι προσπεράσεις...άνευ αδείας. CH V: Prohibitions, Defects and Charges Art. 73 – Vessel Overtaking Another : Vessels proceeding in the same direction are not allowed to overtake one another while underway in the Canal and ports unless authorized by the Suez Canal Control Office. An additional due of ( 43000 U.S. Dollar ) will be imposed for violation of this rule. Edited October 3, 2014 by ΝΗΡΕΑΣ
Hastaroth Posted October 6, 2014 Posted October 6, 2014 μονοπροπελα ειναι τα containerships. ας μην τα συγκρινουμε ολα με τα ferries και τα τραινα Μά γι'αυτό ρώτησα πρίν εκφέρω την πρότασή μου. Το νέο ερώτημα είναι άν το Colombo είχε πάρει άδεια γιά την προσπέραση. Το δέ γλέντι θα είναι να μήν είχε πάρει άδεια ούτε αυτό,ούτε το Tanjong γιά να "χωθή" στο convoy. (Ευτυχώς η διώρυγα στην Κόρινθο είναι στενή......)
proud_ionian Posted October 6, 2014 Posted October 6, 2014 (edited) A) ξαναδειτε εδω, το link του stelios. το colombo ειναι ηδη στο convoy και το maersk εχει παρει το ΟΚ να μπει και αυτο και εχει μολις λυσει απο τους ντοκους αναμονης που υπαρχουν στο port said. B ) τα πλοια ειναι ΜΕΣΑ στο καναλι (στη "νεα" εισοδο στο port said). δεν ειναι στην ανοικτη θαλασσα. απο τα video (κανονικα και animation) και τις πορειες, προκυπτει ξεκαθαρα αυτο που λεει και ο neptune. το colombo "εφευγε" προς τα δεξια, προς την στερια δηλαδη, προς την οχθη του καναλιου και εκανε λιγο αριστερα για να διορθωσει και να μην κατσει μεσα στο καναλι. με απλα λογια, ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ να ηθελε να κανει δεξια. Γ) απο εκει και περα η πιο λογικη εξηγηση για το καρφωμα ειναι η βλαβη. ολα τα αλλα που λεμε τοσες μερες, για αεροπλανα, βαπορια, τραινα, διωρυγα ποτιδαιας, αεροδιαδρομους, ραγες, οτι ηθελε να κανει δεξια και μπερδευτηκε και εκανε αριστερα κλπ, ειναι paroles paroles που ελεγε και η συχωρεμενη η Dalida. Edited October 6, 2014 by proud_ionian
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now