Orestis Posted May 27, 2008 Posted May 27, 2008 Ειδήμων δεν είμαι αλλά αν δεν κάνω λάθος οι προϋποθέσεις για να απελευθερωθεί μια γραμμή είναι: 1. Να έχει ετήσια μεταφορική κίνηση 150.000 επιβατών και να δραστηριοποιούνται τουλάχιστον δύο εταιρείες, ή 2. Να έχει ετήσια κίνηση μεγαλύτερη των 300.000 επιβατών, ανεξάρτητα από τον αριθμό των εταιρειών που δραστηριοποιούνται.
ΝΗΡΕΑΣ Posted May 27, 2008 Posted May 27, 2008 Μήπως υπάρχει και κανένας άλλον "μη ειδήμων":rolleyes: να μας πει εάν η κίνηση αναφέρεται σε κάθε λιμάνι ξεχωριστά ή στο σύνολο της γραμμής? Πχ εάν η γραμμή Πειραιά-Πάρο-Νάξο-Ίο-Θήρα έχει συνολικά 1 εκ επιβάτες, αλλά η Ίος μόνο 100 χιλ. η γραμμή Πειραιάς-Ίος είναι και αυτή "απελευθερωμένη" ή όχι? Η γραμμή πχ Ίου-Θήρας είναι "απελευθερωμένη"? Επίσης, η γραμμή Πειραιά-Ρέθυμνο έχει απελευθερωθεί και αυτή? Σήμερα έχει 300 χιλιάδες επιβάτες ή ισχύουν τα περυσινά που είχε 2 εταιρείες στην γραμμή (ΑΝΕΚ & ΝΕΛ)?
marioskef Posted May 27, 2008 Posted May 27, 2008 Απο τη στιγμή που δεν υπάρχουν οι δύο εταιρείες παύει να είναι απαελευθερωμένη. (Προφανώς δεν μιλάμε για διαστήματα προσωρινής ακινησίας) Για τα λοιπά μόνο ένας γνώστης του θέματος μπορεί να απαντήσει
LEFTERIS68 Posted June 5, 2008 Posted June 5, 2008 Δεν ξέρω αν είναι το κατάλληλο θέμα εδώ αλλά μια ερώτηση θέλω μόνο: Αληθεύει ότι ακτοπλοική αταιρεία με έρισμα σε συγκεκριμένο νησί των Κυκλάδων έθεσε τελεσίγραφο στα πρακτορεία του νησιού ότι αν ανοίξουν κωδικό σε αντίπαλη εταιρεία που προτίθετε να δρομολογήσει πλοίο της στο ίδιο νησί θα τους κόψει τα εισιτήρια?Αυτά θυμίζουν πρακτικές του '80 όταν το κάθε πρακτορείο ήταν αυστηρά με μία και μόνο εταιρεία . 30 χρόνια πίσω θα μας πάνε...
aiolosii Posted June 6, 2008 Posted June 6, 2008 Γιατι πας τοσο πισω; το μαυρο 99 με το super markert δεν ηταν και αυτος ενας λογος πιεσης στους παλιους να πουλησουν αφου εκβιαζαν τους πρακτορες να μην παρουν αλλη εταιρεια?
marioskef Posted June 17, 2008 Posted June 17, 2008 (edited) Δηλαδή τα Χανιά που πλέον είναι μονοπώλειο, θα εξακολουθήσουν να είναι απελευθερωμένη γραμμή (συμφωνα με το 2.)? Λίγο περίεργο δεν είναι αυτό? Edited June 17, 2008 by polmyt
Orestis Posted June 17, 2008 Posted June 17, 2008 Δηλαδή τα Χανιά που πλέον είναι μονοπώλειο, θα εξακολουθήσουν να είναι απελευθερωμένη γραμμή (συμφωνα με το 2.)?Λίγο περίεργο δεν είναι αυτό? Αν προσπαθούσα να καταλάβω το νομοθέτη, θα έδινα την παρακάτω ερμηνεία: Σε μια γραμμή με μεγάλο μεταφορικό έργο (δεν εξετάζω αν το 300.000 είναι μεγάλο ή όχι) υπάρχει δυνατότητα ανταγωνισμού καθώς υπάρχει κίνητρο για πολλές εταιρείες να δρομολογήσουν πλοίο. Αντίθετα σε μια μικρής μεταφορικής κίνησης γραμμής, αυτός που δρομολογεί πρώτος πλοίο, αποκτά τέτοιο πλεονέκτημα που δύσκολα θα έρθει άλλη εταιρεία να τον ανταγωνιστεί, αφού δεν θα υπάρχει κίνητρο. Με αυτή την έννοια η γραμμή Πειραιάς – Χανιά είναι μια εν δυνάμει ανταγωνιστική γραμμή.
ΝΗΡΕΑΣ Posted July 5, 2008 Posted July 5, 2008 Δηλαδή, εάν κατάλαβα καλά τώρα στη Χίο-Μυτιλήνη δραστηριοποιούνται 3 ανεξάρτητες εταιρείες? Μιλάμε χαμός θα γίνει στις τιμές και στις εκπτώσεις...
marioskef Posted July 5, 2008 Posted July 5, 2008 Υποθέτω οτι μιλάς για ΝΕΛ, ΧΣΓ και ΑΝΕΚ... Μπορεί να ειναι ανεξάρτητες αλλά στην ουσία δεν είναι και τοσο ανεξάρτητες, αλλά συνεργαζόμενες. Οπότε εν μέσω πετρελαικής κρίσης δεν τους βλέπω να σκοτώνονται... Πιο πιθανό να τα βρούνε. Αλλά και να μην τα κάνουνε πλακάκια Αυγουστο μηνα με τόση κίνηση και στην ουσία με τρια πλοία δεν μπορούν να ικανοποιήσουν τη ζήτηση. Αρα αφού η ζήτηση είναι υψηλή και η προσφορά σχεδόν σταθερή, νομίζω οτι οι πιθανότητες για εκπτωσεις κλπ είναι μηδενική
ΝΗΡΕΑΣ Posted July 5, 2008 Posted July 5, 2008 Προφανώς και δεν έγινε αντιληπτό το πνεύμα του μηνύματός μου.
Orestis Posted July 17, 2008 Posted July 17, 2008 "Στρεβλώσεις" στην ακτοπλοΐα διαπιστώνει η Επιτροπή Ανταγωνισμού
Orestis Posted July 22, 2008 Posted July 22, 2008 Κενό επιχειρημάτων χαρακτηρίζουν οι ακτοπλόοι το περιεχόμενο της εισήγησης της Επιτροπής Ανταγωνισμού, περί ύπαρξης καρτέλ στο χώρο της ακτοπλοΐας, όντας μάλιστα βέβαιοι ότι το κατηγορητήριο εναντίον τους θα καταρρεύσει.
Orestis Posted July 23, 2008 Posted July 23, 2008 ΑΝΕΚ και SeaStar στο στόχαστρο της Επιτροπής Ανταγωνισμού
Orestis Posted July 24, 2008 Posted July 24, 2008 Ενημέρωση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής πραγματοποίησε ο Πρόεδρος της Επιτροπής Ανταγωνισμού, Σ. Ζησιμόπουλος, μετά από αίτημα βουλευτών, σχετικά με την Ακτοπλοΐα.
Orestis Posted October 8, 2008 Posted October 8, 2008 Σφοδρή επίθεση κατά της Επιτροπής Ανταγωνισμού και του προέδρου της κ.Σπύρου Ζησιμόπουλου εξαπέλυσε από βήματος ο Πρόεδρος της Ένωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας, κ. Απόστολος Βεντούρης, στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου που παρέθεσε στην Αίγλη Ζαππείου.
Orestis Posted October 16, 2008 Posted October 16, 2008 Εξώδικο προς τον πρόεδρο της Επιτροπής Ανταγωνισμού απέστειλε σήμερα η ΝΕΛ.
Orestis Posted October 17, 2008 Posted October 17, 2008 Έκθεση Επιτροπής Ανταγωνισμού: Ένα “απόρρητο και εμπιστευτικό” έγγραφο, τώρα και στο διαδίκτυο!
Orestis Posted October 23, 2008 Posted October 23, 2008 (edited) Στην υποβολή μηνύσεων κατά του προέδρου της Επιτροπής Ανταγωνισμού κ. Σπυρίδωνος Ζησιμόπουλου και κατά παντός υπευθύνου θα προχωρήσει η ΝΕΛ σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωσή της. Edited October 23, 2008 by Orestis
ΜΥΚΗΝΑΙ Posted October 23, 2008 Posted October 23, 2008 “dawn raid” “Reus reum non facit” δηλαδή :Ένοχος, ένοχον ου ποιεί. “ vox populi vox dei ” :δηλαδή “φωνή λαού, φωνή Θεού”. Ποιό καλό παιδί που είναι φωστήρας στις ξένες γλώσσες θα μας τα μεταφράσει στη ναυτιλιακή διάλεκτο,αλλά αυστηρά μέσα στο πνεύμα των ημερών;
ΝΗΡΕΑΣ Posted October 30, 2008 Posted October 30, 2008 Οι 14 εταιρείες που συμμετείχαν και εναντίoν των οποίων στράφηκε η Επιτροπή Ανταγωνισμού είναι: ANEK, Blue Star, Μινωικές Γραμμές, Hellenic Seaways, ΛΑΝΕ, ΣΑΟΣ, Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου, G.A. Ferries, Agoudimos Lines, Strintzis Lines, Goutos Lines, Ventouris Lines, Ionian Ferries και Alpfa Ferries.Αφού διευκρινίσω ότι δεν διάβασα την απόρρητη έκθεση της ΕΑ, θα ήθελα να ρωτήσω: γιατί μόνον η ΝΕΛ επιτίθεται με τόση σφοδρότητα κατά της ΕΑ και προσωπικά κατά του προέδρου της? Οι άλλες εταιρείες δεν θίγονται από την έκθεση?
ΜΥΚΗΝΑΙ Posted October 30, 2008 Posted October 30, 2008 Να γιατί φωνάζει ο πρόεδρος. Παράνομες συμπράξεις στην ακτοπλοΐα και την συγχώνευση Sea Star Capital & ANEK ερευνά η Ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού Απάντηση της Επιτρόπου Κρόες στον Δ. Παπαδημούλη «Η ελληνική επιτροπή ανταγωνισμού διεξάγει από τον Οκτώβριο του 2006 αυτεπάγγελτη έρευνα με αντικείμενο τον κλάδο της ακτοπλοΐας», απάντησε στον ευρωβουλευτή του ΣΥΝ Δ. Παπαδημούλη η Επίτροπος για τον Ανταγωνισμό κα Νέλυ Κρόες. Ο Έλληνας ευρωβουλευτής στην ερώτησή του καλούσε την Επιτροπή να λάβει μέτρα καθώς οι στρεβλώσεις, οι εναρμονισμένες πρακτικές και οι παράνομες συμπράξεις στον κλάδο των ακτοπλοϊκών μεταφορών, που οδηγούν σε συνεχείς αυξήσεις στα τιμολόγια της ακτοπλοΐας. Όπως σημειώνει στην απάντησή της η αρμόδια Επίτροπος: « Ήδη έχουν καταρτισθεί δύο εκθέσεις, οι οποίες προβλέπεται να εξετασθούν από την επιτροπή ανταγωνισμού τον Οκτώβριο του 2008. Η πρώτη αφορά συγκέντρωση μεταξύ της "Sea Star Capital Plc" και της "ANEK" … Η δεύτερη αφορά παράβαση του άρθρου 1 του Νόμου 703/77 καθώς και του άρθρου 81 της συνθήκης ΕΚ (που αφορούν παράνομες συμπράξεις) από μέρους της Ένωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας και μιας σειράς επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της ακτοπλοΐας. Μία από τις υπό διερεύνηση αγορές αφορά διεθνείς γραμμές και περιλαμβάνεται στο αντικείμενο της προφορικής διαδικασίας που προβλέπεται να διεξαχθεί από την ελληνική επιτροπή ανταγωνισμού τον Οκτώβριο. Αναφερόμενος στο ζήτημα ο Δ. Παπαδημούλης έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Η κυβέρνηση της ΝΔ με την πολιτική της ευνοεί την ανάπτυξη καρτέλ και μονοπωλιακών πρακτικών στο χώρο της ακτοπλοΐας. Εδώ και δύο χρόνια, από τον Οκτώβριο του 2006, η ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού ερευνά τον κλάδο της ακτοπλοΐας, χωρίς έως και σήμερα να αποδοθούν ευθύνες, να επιβληθούν πρόστιμα και να σπάσουν τα καρτέλ τα οποία και βασιλεύουν. Οι ναύλοι συνεχώς ακριβαίνουν, οι υπηρεσίες χειροτερεύουν και τα δρομολόγια αραιώνουν. Πολλά νησιά κινδυνεύουν από την 1η Νοεμβρίου να μείνουν χωρίς σύνδεση, ενώ την ίδια ώρα το καρτέλ της ακτοπλοΐας ροκανίζει κάθε χρόνο ολοένα και περισσότερες δεκάδες εκατομμύρια ευρώ από την τσέπη των φορολογούμενων.»
Orestis Posted November 20, 2008 Posted November 20, 2008 Για τις 15 Ιανουαρίου αναβλήθηκε η συζήτηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για τον κλάδο της ακτοπλοΐας που ήταν προγραμματισμένη για σήμερα.
Orestis Posted December 4, 2008 Posted December 4, 2008 Απ. Βεντούρης: «Ποιός δωρίζει ασυλία στον κ. Ζησιμόπουλο»;
ΝΗΡΕΑΣ Posted December 13, 2008 Posted December 13, 2008 Ας δούμε και τις απόψεις του κ. Ζησιμόπουλου...που ίσως να εξηγούν και τις απορίες του Ορέστη. Το ενδιαφέρον είναι ότι σε αυτό το δημοσίευμα (και σε άλλα σχετικά)...δεν είδα να γίνεται αναφορά σε καρτέλ της ακτοπλοϊας. Τη στήριξη και βοήθεια του πολιτικού κόσμου ζήτησε χθες με έμφαση ο πρόεδρος της Επιτροπής Ανταγωνισμού κ. Σπ. Ζησιμόπουλος, επικαλούμενος την ισχυρότατη πίεση που δέχεται η Επιτροπή από μεγάλα συμφέροντα τα οποία επιδιώκουν την υπονόμευσή της!«Βρίσκεται σε εξέλιξη ένας σημαντικός αριθμός αυτεπαγγέλτων ελέγχων που αφορούν σημαντικούς τομείς της ελληνικής οικονομίας», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Ζησιμόπουλος αναφέροντας ενδεικτικά τα λιπάσματα, τη χαλυβουργία, τα τσιμέντα, το παιδικό γάλα, τα καλλυντικά. «Η Επιτροπή έχει ανοίξει αυτή τη στιγμή πολλά μέτωπα με ισχυρότατα συμφέροντα», συνέχισε ο πρόεδρός της, συμπληρώνοντας μεταξύ άλλων ότι «τα θιγόμενα συμφέροντα οργανώνουν και συντηρούν εκστρατείες υπονόμευσης ακόμα και μέσω διαδικτύου, ενώ τελευταία τείνουν να γενικευτούν οι μηνύσεις και οι απειλές μηνύσεων που με αυτό τον τρόπο αναδεικνύεται σε βασικό μέσο άσκησης ψυχολογικής πίεσης του προσωπικού».
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now