Annivas Posted April 11, 2023 Posted April 11, 2023 (edited) Την εποχή της κρίσης ξέρεις πόσοι στράφηκαν με ανάλογα προσόντα στο ναυτικό επάγγελμα? Ειδικότερα για Ηλεκτρολόγους, απόφοιτους ΤΕΙ ή πολυτεχνείου όπου έπεσε η κρίση στις οικοδομές και τις διέλυσε , στράφηκαν πάρα πολλοί αλλά βρήκαν τις πόρτες κλειστές. Κακά τα ψέματα το ναυτικό επάγγελμα μπορεί να εξασφαλίσει ακόμη μισθό που στην στεριά δεν πρόκειται να βρεθεί πουθενά σχεδόν. Αυτό πάντα θα αποτελεί από μόνο του ένα μεγάλο κίνητρο (όχι φυσικά το μοναδικό) για τον οποιαδήποτε νέο , όμως όταν βάζεις αναχώματα άνευ ουσίας λειτουργείς αποτρεπτικά. Εγώ δεν λέω ότι θα στοιχίζονταν στην σειρά οι απόφοιτοι πολυτεχνείου ή της ΑΣΟΕ , ή από οποιαδήποτε άλλη τριτοβάθμια σχολή. Όμως οι 10-20-30 που μπορεί να χάθηκαν από αυτές τις σχολές ενδεχομένως να εξελίσσονταν σε άριστους επαγγελματίες και σίγουρα λείπουν σήμερα από την ακτοπλοία Edited April 11, 2023 by Annivas
giorgos_249 Posted April 11, 2023 Posted April 11, 2023 Συμφωνω απολυτως οτι πολλοι στραφηκαν στο ναυτικο επαγγελμα και βρηκαν τις πορτες κλειστες την εποχη της κρίσης ! Διαφωνω ωστόσο στο οτι το ναυτικο επαγγελμα (στην ακτοπλοϊα) εχει υψηλούς μισθούς, νομιζω οτι τα 4 και 5 χιλιάδες ευρώ (φορολογητέα κιόλας) δεν είναι υψηλός μισθός σε καμία περίπτωση. Είναι απλώς δελεαστικό για κάποιον που θα τα πάρει σαν "πρώτο μισθό"..... Κατά τ' άλλα ένας επαγγελματίας με σοβαρότητα στη δουλειά του (που δεν εχει τη νοοτροπία του "μισθωτού" ή "entitlement attitudes" τυπου "μου αξιζουν αυτα και τα απαιτω") τα βγάζει αυτά τα λεφτά στη στεριά, και στην Ελλάδα - όχι έξω, για πλάκα. Και όχι επιστήμονας απαραίτητα! Ακόμη και οι νυχούδες που πάνε οι κοπελιές και πληρώνουν 30άρια για να βάψουν τα νύχια να γυαλίζουν (ναι, υπαρχουν και αυτά ! μην το γελάτε) τα βγάζουν αυτά τα λεφτά δηλαδή..... Αν τώρα είσαι καπετάνιος σε γκαζάδικο πχ εκεί ναι, προφανώς αυτά τα χρήματα που παίρνουν είναι σχετικά δύσκολα (αλλά όχι ακατόρθωτα) στη στεριά. Αλλά ας αναλογιστεί κανείς το τι θυσιάζουν αυτοί οι άνθρωποι και λαμβάνουν αυτά τα χρήματα και επίσης το ότι πρακτικά μετά τη συνταξιοδότηση ή την αποχώρησή τους από τη θάλασσα ζουν από ό,τι έχουν μαζέψει γιατί το εισόδημά τους είναι σημαντικά μικρότερο συνήθως ...
Strofalos Posted April 11, 2023 Posted April 11, 2023 Μεγάλη κουβέντα ανοίγετε που θέλει καφέ και όχι πληκτρολόγιο..! Το μεγαλύτερο καρκίνωμα στην δουλειά πάντως αρχίζουν να γίνονται οι συνδικαλιστές σιγά σιγά και όχι οι καταστάσεις. Πάντως έχετε δίκιο σε όλα όσα αναφέρθηκαν και σε πολλά που δεν ειπώθηκαν...
pilot Posted April 12, 2023 Posted April 12, 2023 (edited) Αλήθειες λέει Edited April 12, 2023 by polmyt μεταφορα ποστ
giorgos_per Posted October 1, 2024 Posted October 1, 2024 Χαίρετε. Είμαι καινούργιο μέλος και γράφτηκα επειδή βρήκα τυχαία το forum σας. Εδώ και καιρό διεξάγω μια ιστορική έρευνα και το κομμάτι που διερευνώ τώρα είναι η ναυτική εκπαίδευση και πιο συγκεκριμένα οι διάφορες ιδιωτικές σχολές ασυρματιστών που υπήρχαν στην Ελλάδα περίπου από το 1930 και έπειτα μέχρι την δημιουργία των ΑΕΝ. Έχω κάποιες απορίες και θα ήθελα να ρωτήσω εδώ μήπως υπάρχει κάποιος καλύτερα πληροφορημένος από εμένα και γνωρίζει να μου ξεδιαλύνει το τοπίο. Εντοπίζω στην ελληνική νομοθεσία από το 1930 ως τα μέσα του 1950 διάφορες ιδιωτικές σχολές ασυρματιστών. Εξ' όσων συμπεραίνω, δεδομένο πως υπήρχαν εκείνη την περίοδο αλλά και ακόμα παλαιότερα ναυτικές σχολές μάλιστα με μεγάλη ιστορία όπως η σχολή της Ύδρας, καταλαβαίνω ότι η ειδικότητα του ραδιοτηλεγραφητή και του ασυρματιστή, ήταν μια αναγκαία ειδικότητα για τα πλοία του εμπορικού ναυτικού η οποία δεν παρεχόταν από τις ναυτικές σχολές γενικής εκπαίδευσης αλλά μόνο από τις συγκεκριμένες σχολές ασυρματιστών και ραδιοτηλεγραφητών που υπήρχαν. Με την ίδρυση των πρώτων ΑΕΝ από το 50 και μετά η ειδικότητα αυτή διδασκόταν και στις ακαδημίες, έτσι οι ιδιωτικές αυτές σχολές δεν είχαν νόημα και σιγά σιγά έκλεισαν. Διατυπώνω σωστά τις σκέψεις μου και την ιστορία ή κάνω κάπου λάθος; Ευχαριστώ.
ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ Posted October 1, 2024 Posted October 1, 2024 Φίλε μου,είμαι απόφοιτος των τότε ΑΔΣΕΝ Ασπροπύργου,συνταξιούχος πλέονΗ ονομασία ΑΕΝ είναι σχετικά πρόσφατη Πρώτα πρώτα ασυρματιστής κ ραδιοτηλεγραφητής είναι το ίδιο πράγμα Δεν ξέρω αν είσαι του χωρου Ιδιωτικές σχολές πλοιάρχων,μηχανικών κ ασυρματιστών λειτουργούσαν από παλιά,καλύπτοντας ένα μεγάλο κενό της δημόσιας εκπαίδευσης Απέδωσαν δε στην ναυτιλία αξιόλογα στελέχη που σταδιοδρόμησαν όχι μόνο στα πλοία αλλά κ στα γραφεία των εταιρειών Οι σχολές αυτές λειτούργησαν παράλληλα με τις δημόσιες Μάλιστα οι των ασυρματιστών περίπου μέχρι το 1980-90.
giorgos_per Posted October 10, 2024 Posted October 10, 2024 (edited) Ευχαριστώ για την απάντηση. Δεν είμαι του χώρου, έτυχε και κάνω μια ερευνητική εργασία και επειδή μέσα συμπεριλαμβάνονται και θέματα του εμπορικού ναυτικού επειδή πελάγωσα με το ψάξιμο στο google είπα να ρωτήσω εδώ. Μια επιπλέον ερώτηση ήθελα να σας απευθύνω, η φοίτηση στην ΑΔΣΕΝ που κάνατε ήταν διετής ή τετραετής; Edited October 10, 2024 by proud_ionian Dictee
ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ Posted October 10, 2024 Posted October 10, 2024 (edited) 2ετής ήταν ανώτερη εκπαίδευση Edited October 10, 2024 by proud_ionian
bas Posted October 11, 2024 Posted October 11, 2024 Αν θυμάμαι καλά τότε πήγαινες στην ΑΔΣΕΝ από την πρώτη Λυκείου ή από την δευτέρα. Δεν υπήρχε δηλαδή απαιτούμενο το απολυτήριο Λυκείου, ούτε πανελλήνιες εξετάσεις και γενικά οι σχολές ήταν εκτός του εκπαιδευτικού συστήματος του υπουργείου παιδείας, αφού ανήκαν στο ΥΕΝ και είχαν ανάλογη λογική με τις σχολές υπαξιωματικών των ΕΔ που είχαν τον ίδιο τρόπο πρόσβασης εκείνη την εποχή, αφού τότε η τεχνολογία ήταν πολύ πιο απλή και μεγαλύτερη σημασία είχε η πράξη και η εμπειρία.
ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ Posted October 11, 2024 Posted October 11, 2024 Απόφοιτος Λυκείου (1977) έδωσα εξετάσεις που ήταν του ΥΕΝ Εκείνη τη χρονιά οι σχολές έγιναν ανώτερες,ανάλογες των ΤΕΙ
ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ Posted October 11, 2024 Posted October 11, 2024 Aκόμα κ γιά να εξελιχθεί κανείς σε Πλοίαρχο ή Α' μηχανικό εκτός σχολών,προαπαιτούμενο ήταν το απολυτήριο λυκείου ή παλαιού 6τάξιου γυμνασίου Η τεχνολογία μπορεί να ήταν απλούστερη αλλά η εκπαίδευση περιλάμβανε θεωρητική κ πρακτική στα ναυτιλιακά ηλεκτρονικά όργανα, η εξέλιξη των οποίων εξακολουθεί να υπάρχει.
bas Posted October 12, 2024 Posted October 12, 2024 Συνομήλικοι ακριβώς είμαστε. Αλλά εγώ θυμάμαι ότι 2-3 παιδιά της ηλικίας μας στην Κύμη είχαν πάει στην Σχολή 1 ή 2 χρόνια πριν τελειώσουν το λύκειο. Αλλά τότε πολλά παιδιά που τελείωναν το λύκειο και δεν πέρναγαν σε κάποια σχολή με τις πανελλήνιες πήγαιναν σε μέσες τεχνικές σχολές, απλά έκαναν 2 χρόνια, αντί για 3 που θα έκαναν αν πήγαιναν από την τρίτη γυμνασίου. Υπήρχαν όμως και κάποιες ιδιωτικές ανώτερες σχολές ηλεκτρονικών που ήθελαν απολυτήριο λυκείου, απλά δεν έμπαινες με πανελλήνιες. Τότε δεν είχαμε ακόμα τα τει, αλλά τα ΚΑΤΕΕ που εκτός από τα τμήματα τεχνολόγων μηχανικών και τεχνολόγων γεωπόνων που ήταν 3,5 χρόνια, υπήρχαν και κάποια τμήματα λογιστικής και οικονομικών, όπως και τεχνολόγων ιατρικών εργαστηρίων που ήταν 2,5 χρόνια. Τα τει ιδρύθηκαν το 1983 και έγιναν όλα τα τμήματα 3,5 χρόνια..
ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ Posted October 12, 2024 Posted October 12, 2024 Σε εμάς Ασυρματιστών Ασπροπύργου απαιτείτο απολυτήριο λυκείου Εγώ δεν έδωσα κάπου αλλού κ δεν πέρασα, γιά μένα ήταν όνειρο ζωής να μπω στις τότε ΔΣΕΝ κ το πέτυχα με σειρά μάλιστα, έκτος σε 300 εισαχθέντες ΚΑΤΕΕ,ΤΕΙ δεν θυμάμαι καλά μπορεί να έχεις δίκιο Υπήρχαν κ κάποιοι που πήγαιναν σε ιδιωτικές σχολές ασυρματιστών γιά πλοιάρχους κ μηχανικούς δεν θυμάμαι να υπήρχαν πλέον,γιατί δεν άντεχαν την στρατιωτική φύση των δημοσίων σχολών Στολές,έξοδος κάθε ΣΚ,ποινολόγιο,αναφορά γιά άδεια,τις πρώτες ημέρες καψόνι,γενικά το πρόγραμμα ήταν αλά ΠΝ!
bas Posted October 13, 2024 Posted October 13, 2024 Νομίζω ότι ιδιωτικές πλοιάρχων δεν υπήρχαν, ή ήταν λίγες. Μηχανικών, ηλεκτρονικών και ασυρματιστών αρκετές. Αλλωστε τότε είχαν πρωτοεμφανιστεί τα ηλεκτρονικά στην ζωή μας και ήταν πολλά παιδιά που ήθελαν να γίνουν ηλεκτρονικοί. Οι δημόσιες σχολές πάντα είχαν λογική ανάλογη του ΠΝ. Πάντως στην Κύμη η Σχολή έχει τώρα περίπου 150+ σπουδαστές που στις εθνικές επετείους, δίνουν έναν ωραίο τόνο στις παρελάσεις με τις στολές τους, ενώ γεμίζει η πόλη και από τους συγγενείς τους που έρχονται να τους καμαρώσουν.
ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ Posted October 13, 2024 Posted October 13, 2024 (edited) Όντως πλοιάρχων ήταν λίγες,μπορώ να θυμηθώ τον Πυθαγόρα στον Πειραιά Στην ταράτσα ενός από τα κτίρια της σχολής υπήρχε κ κανονική γέφυρα πλοίου! Είχε κ εκπαιδευτικό πλοίο το SAVILCO στατικό απ' όσο θυμάμαι Πρώην γερμανικό προπολεμικό ψυγείο To M στην τσιμινιέρα σήμαινε Μαρκοζάνης του ιδιοκτήτη της Σχολής Πηγή Peter Fitzpatrick 2 minutes ago, ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ said: Όντως πλοιάρχων ήταν λίγες,μπορώ να θυμηθώ τον Πυθαγόρα στον Πειραιά Στην ταράτσα ενός από τα κτίρια της σχολής υπήρχε κ κανονική γέφυρα πλοίου! Είχε κ εκπαιδευτικό πλοίο το SAVILCO στατικό απ' όσο θυμάμαι Πρώην γερμανικό προπολεμικό ψυγείο To M στην τσιμινιέρα σήμαινε Μαρκοζάνης του ιδιοκτήτη της Σχολής Πηγή Peter Fitzpatrick Πάντως τώρα οι νυν ΑΕΝ έχουν χάσει τον "στρατιωτικό" χαρακτήρα τους αφού οι σπουδαστές δεν είναι εσώκλειστοι κ δεν ακολουθούν κάποιο πρόγραμμα εκτός από τα μαθήματά τους Στολές μάλιστα φοράνε στις παρελάσεις Να μη ξεχάσω,οι καλύτεροι τελειόφοιτοι σπουδαστές στον καιρό μου ήταν κ βαθμοφόροι Στα μανίκια του σακακιού έφεραν γαλόνια! Edited October 13, 2024 by ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ
bas Posted October 14, 2024 Posted October 14, 2024 Οπως και στο ΠΝ, αφού είχαν ανάλογη λογική, αλλά και μεταξύ μας, υπήρχε πολύ μεγαλύτερη τότε κοινωνική καταξίωση για τους καπεταναίους από ότι σήμερα και αυτό είχε αντίκρυσμα και στο πόσα παιδιά ήθελαν να ακολουθήσουν αυτό το επάγγελμα...
ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ Posted October 14, 2024 Posted October 14, 2024 Aυτό το γνωρίζω από το νησί μου τη Χίο κ όχι μόνο Κάποτε ο καπετάνιος,ο Α' μηχανικός ήταν κάποιοι!
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now