Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Posted
9 hours ago, ΣΕΙΡΙΟΣ said:

Μην το λες γέροντα, δεν ήταν οι καλύτερες εποχές, τουλάχιστον όχι..... για όλους !!! 

Μόλις πριν λίγες ημέρες, συμπτωματικά, μίλαγα με απόμαχο πλέον πλοίαρχο της κρουαζιέρας, και μου έλεγε για τα χρόνια που ήταν στην θρυλική Sun Line. Πλοίαρχος στο STELLA OCEANIS, που κατόπιν ανέλαβε στο STELLA SOLARIS, και αυτή ήταν..... η ατυχία του όπως μου είπε. Στην εύλογη απορία μου πως είναι δυνατόν να χαρακτηρίζει ως "ατυχία" πλοιαρχία στο βασιλοβάπορο, μου απάντησε : "Το OCEANIS όταν τελειωναμε την καλοκαιρινή σεζον, το έδενα στου Ξαβέρη και έκανα χειμώνα στο σπίτι μου, με το SOLARIS κάναμε επισκευή και δεξαμενισμό και φεύγαμε για να συνεχίσουμε στην Καραϊβική" !!!

 

Εξαρτάται ποιόν ρωτήσεις και πως έχει συνηθίσει. Αν σκεφτείς πως τότε στην ποντοπόρο ναυτιλία τα μπάρκα των 1.5-2 ετών ήταν ακόμη συνήθη, σε πλοία πολύ χειρότερα και ανασφαλή των σημερινών, ομολογώ δεν συμμερίζομαι και πάρα πολύ το «δράμα» του συγκεκριμένου.

 

Έτσι για την ιστορία να πούμε τι έκανε και το La Palma του Λουρή. Όταν τελείωνε η σεζόν στο Αιγαίο, έκανε ένα σύντομο συμμάζεμα και μετά ξεκινούσε κρουαζιέρα μέσω Δυτικής Μεσογείου, Καναρίων αλλά και 1-2 λιμάνια στην Αφρική νομίζω, με τελικό προορισμό το Ρίο ντε Τζανέιρο. Εκεί καθόταν μέχρι το καρναβάλι, και μετά το καρναβάλι επέστρεφε για ετήσια συντήρηση και προετοιμασία για την επόμενη σεζόν στο Αιγαίο.

Posted

Εννοείται πως δεν συνίστατο κανένα απολύτως δράμα. Πόσω μάλλον αν αναλογιστούμε το τρίπτυχο "πλοίαρχος - STELLA SOLARIS - κρουαζιέρες στην Καραϊβική" !!! Απλά ο άνθρωπος είχε συνηθίσει - αρκεστεί στο να δουλεύει σεζόν στην Ελλάδα και τον χειμώνα να τον περνάει στο σπίτι του, οπότε του.... κακοφάνηκε !!! Δεν είναι παράλογο. 

Posted

Αυτά ήταν τα χρυσά χρόνια της ελληνικής κρουαζιέρας.

Απορώ πως φτάσαμε στη κατάντια του σήμερα.Όταν ΤΟΤΕ οι ελληνικές εταιρείες ήταν πρωτοπόρες και σημείο αναφοράς σε όλο το κόσμο.Χωρίς υπερβολή!!!

Posted (edited)
6 hours ago, Nick the Greek said:

 

Εξαρτάται ποιόν ρωτήσεις και πως έχει συνηθίσει. Αν σκεφτείς πως τότε στην ποντοπόρο ναυτιλία τα μπάρκα των 1.5-2 ετών ήταν ακόμη συνήθη, σε πλοία πολύ χειρότερα και ανασφαλή των σημερινών, ομολογώ δεν συμμερίζομαι και πάρα πολύ το «δράμα» του συγκεκριμένου.

 Αν πάμε κ πιό πίσω τα μπάρκα των 5 (!) ετών δεν ήταν ασυνήθιστα!  Αν είχε ανάγκη ο ναυτικός κ δεν ήταν λίγοι αυτοί δεν έφευγαν από μέσα αν δεν πουλιόταν το βαπόρι
Εμένα ο θείος κ νονός μου,μηχανικάντζα από τα λίγα με βάφτισε 40 ημερών γιατί θα μ' έβρισκε να πηγαίνω σχολείο!

Edited by proud_ionian
τεχ βοηθεια
Posted
On 10/28/2024 at 7:48 AM, ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ said:

Το ίδιο γινόταν κ με τα μεγάλα του Χανδρή  Α κ το STELLA OCEANIS όπως κ κάποια της Ηπειρωτικής τραβούσαν κάποτε γιά Καραϊβική,Βραζιλία μετά την σαιζόν εδώ 
Το ΑΠΟΛΛΩΝ 11 είχε κατεβεί  έναν καιρό μέχρι Νιγηρία κρουαζιέρα όχι τπτ ξενοδοχείο Τώρα τι ενδιαφέρον είχαν αυτοί που πήγαν...θα σε γελάσω
 

Και τα ΩΡΙΩΝ και ΓΑΛΑΞΙΑΣ του Καβουνίδη πέρναγαν στα μέσα και τέλη του 70 τον χειμώνα στην Καραϊβική, ο ΓΑΛΑΞΙΑΣ μάλιστα και στα Κανάρια.

Ο δε ΩΡΙΩΝΑΣ είχε κατέβει στη Τζέντα ναυλωμένος ως πλωτό ξενοδοχείο για αμερικανούς Πετρελαιάδες.

Περασμένα μεγαλεία...

 

Η αλήθεια είναι πως οι ελληνικές εταιρίες και μαζί με αυτές η ελληνική κρουαζιέρα καταστράφηκαν για πολλούς λόγους. Κυρίως όμως λόγω:

α) αδυναμίας ανταγωνισμού με τις ανερχόμενες ξένες

β) κακής οργάνωσης και διοίκησης τους

γ) Κακοδιαχείρησης των οικονομικών τους

γ) Πεπαλαιωμένου στόλου

δ) Παλαιστινιακής τρομοκρατίας

ε) θεμάτων ασφαλείας / αρνητικής δημοσιότητας πχ. βύθιση ΩΚΕΑΝΟΣ, πυρκαγιά JUPITER, προσάραξη ΩΡΙΩΝ στη Σαντορίνη κ.ο.κ μέχρι το SEA DIAMOND

στ) υπερβολικές απαιτήσεις των ναυτοπατέρων

 

Και έτσι απο τις "χρυσές εποχές" της ελληνικής κρουαζιέρας του "παντεσπανιού" και του "χαβιαριού", μια μακροχρόνια ενδιάμεση περίοδο ερημοποίησής της, φτάσαμε στο σήμερα και την προσπάθεια της Celestyal Cruises να εισέλθει σε μια νέα για εκείνη αγορά, μακρυά απο την "πεπατημένη" των 3ήμερων/4ήμερων, εβδομαδιαίων κρουαζιερων σε Αιγαίο, Τουρκία και Αίγυπτο. Για το καλό του κλάδου, ευχομαι να τα καταφέρει, να εγκαθιδρυθεί στον Αραβικό Κόλπο και να επεκταθεί μελλοντικά και σε άλλες διεθνείς αγορες.

 

 

Posted (edited)

Σε γενικές γραμμές συμφωνώ μαζί σου @ΟΡΙΩΝ ¨Ηταν κ ο γιγαντισμός των ξένων εταιρειών που δεν μπόρεσαν να αντιμετωπίσουν οι Έλληνες Αν δεν τα "έσπαγε" ο Ποταμιάνος με την Carnival ,σήμερα αντί της Costa  θα υπήρχε η Ηπειρωτική τουλάχιστον στα σινιάλα κ τα ονόματα αλλά δεν θα μιλούσαμε πλέον γιά ελληνική εταιρεία
Όσο γιά την Celestyal σίγουρα δεν πρόκειται γιά καθαρά ελληνόκτητη εταιρεία λόγω των ξένων κεφαλαίων που υπάρχουν σ' αυτήν.

Edited by proud_ionian
quote
Posted

Μια και το έφερε η κουβέντα, είναι κρίμα να μην αναφέρουμε και τη θρυλική Royal Cruise Line, του αείμνηστου Περικλή Παναγόπουλου, που ξεκίνησε την πορεία της ναυπηγώντας το πρώτο νεότευκτο κρουαζιερόπλοιο, το μοναδικό Golden Odyssey!

Η εταιρεία, από το 1975 έκανε κρουαζιέρες σε όλα τα σημεία του κόσμου.

Θυμάμαι, από πρώτο χέρι, ότι από το 1983 έως το 1988, το πλοίο το καλοκαίρι έκανε τις κρουαζιέρες του από τον Πειραιά προς τα ελληνικά νησιά και, γενικά, την ανατολική (αλλά και δυτική) Μεσόγειο και με το τέλος της σαιζόν στην Ελλάδα κατέβαινε τη διώρυγα του Σουέζ και έκανε κρουαζιέρες στη Σιγκαπούρη, το Χονγκ Κονγκ, Ινδονησία και τα πέριξ. Και μετά, πάλι επιστροφή στον Πειραιά.

Βέβαια, αυτά άλλαξαν με το τρομοκρατικό χτύπημα στο City of Poros τον Ιούλιο του 1988, γεγονός που οδήγησε και τα δυο πλοία της εταιρείας, Golden Odyssey και Royal Odyssey (το πρώτο),να σταματήσουν τις κρουαζιέρες τους στη Μεσόγειο και να κατευθυνθούν σε άλλους προορισμούς (Αλάσκα, μεταξύ άλλων) πάλι με λειτουργία όλο το χρόνο.

 

Posted

Η Royal Cruise Line ήταν η μόνη σύγχρονη ελληνική εταιρεία κρουαζιέρας με νεότευκτο το GOLDEN ODYSSEY το οποίο χωρούσε τους επιβάτες ενός Jumbo Β747  κ το ριζικά μετασκευασμένο DORIC της Ηοme Lines του Ευγενίδη το οποίο θύμιζε μικρογραφία του Queen Elizabeth 2
Aλλά ο Παναγόπουλος ήξερε πότε να πουλήσει Την κατάλληλη στιγμή πούλησε την εταιρεία στον Νορβηγό Kloster όπως αργότερα αποστασιοποιήθηκε κ από τα Superfast

 

  • 4 months later...
Posted
15 hours ago, Panagia Ekatontapiliani said:

Κενό επιβατών γυρνάει. Νομίζω ότι το εγχείρημα στο Περσικό κόλπο δεν πήγε καλά.

 

Είναι αυτό που λέγαμε και για το κρουαζιερόπλοιο του Ηλιόπουλου. Δεν γίνεται ξαφνικά να πας σε μια καινούρια αγορά που δεν σε ξέρει κανείς και να έχεις την απαίτηση να γεμίζεις το πλοίο σου, όσο φτηνά κι αν πουλάς. Ο ανταγωνισμός είναι σκληρός και θέλει επιμονή και υπομονή για να χτίσεις την αγορά σου.

Posted

Συμφωνώ με τον Nick the Greek. Παράλληλα με την Celestyal δραστηριοποιούνται εκεί κάτω οι μεγάλοι του κλάδου, με δυνατά δίκτυα πωλήσεων, με πασίγνωστα brands και τεράστια πελατολόγια.

Χωρίς άριστη οργάνωση εκ προιμίου, συνεργασίες με μεγάλους τουρ οπερεϊτορ και καλή διαφήμιση, δύσκολα τα πράγματα.

Και είναι πολύ κρίμα, μιας και η αγορά εκεί κάτω είναι σε μεγάλη ανάπτυξη, οι αεροπορικές συνδέσεις με Ευρώπη, Ασία, Αμερική και Αυστραλία σε αφθονία και πολύ ανεπτυγμένες και όπως είχα γράψει και στο νήμα του Celestyal Journey θα ήταν ευχής έργο για την εταιρία, το πλοίο και το πλήρωμα, να πήγαινα καλά το εγχείρημα και να υπήρχε χώρος για ανάπτυξη της εταιρίας τους χειμερινούς μήνες.

 

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...