Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Posted

Τίποτα δεν είναι οριστικό με το Onorato.😁
Επίσης γιατί η Moby πρέπει να επιστρέψει περίπου 250 εκατ. ευρώ στην MSC και επομένως δεν αποκλείεται να το κάνει πουλώντας, αν χρειαστεί, αρκετά πλοία στην MSC/GNV το επόμενο φθινόπωρο.
Κατά τη γνώμη μου θα αφαιρέσουν και τα καρτούν από Wonder, Aki, Tommy κλπ - αλλά δεν είναι δεδομένο ότι θα μπορέσουν να τα σταματήσουν όλα φέτος

  • 9 months later...
  • 2 months later...
Posted

Σε ένα μακροσκελέστατο κείμενο που ανέβηκε νωρίτερα σήμερα, το Shipping Italy μας ενημερώνει για τα αποτελέσματα της Moby Lines. Αυτά του 2023 βέβαια και όχι του 2024, λόγω φυσικά της όλης κατάστασης πρακτικής πτώχευσης της εταιρείας και της παράλληλης προσπάθειας διάσωσης. Κέρδος 371 εκατομμύρια ευρώ που χωρίς να είμαι ειδικός μάλλον πλασματικό είναι υπό την έννοια πως εκείνη τη χρονιά υπήρξε όχι μόνο αύξηση μετοχικού κεφαλαίου κατά 150 εκατομμύρια, αλλά και εισροή κεφαλαίων 243 εκατομμυρίων ευρώ υπό μορφή δανείου από τον Aponte αλλά και διαγραφή χρεών ύψους 285 εκατομμυρίων ευρώ σε πιστωτές και bond holders. Τα 243 εκατομμύρια είναι προφανώς υπό μορφήν δανείου, με την πώληση των Moby Vinci και Sharden έναντι 105 εκατομμυρίων να αποτελεί κάτι σαν εγγύηση για το δάνειο. Αυτό το δάνειο, οφείλει η Moby Lines να το είχε επιστρέψει μέχρι τις 6 Δεκεμβρίου του 2024. Φυσικά μέρος της συναλλαγής είναι και η πώληση των ρυμουλκών της Moby στη Σαρδηνία, την οποία και αναφέραμε πρίν λίγο καιρό.

 

Ακόμα κι έτσι όμως, τα αποτελέσματα χαρακτηρίζονται χαμηλότερα του αναμενομένου, με την φορολογία καυσίμων της ΕΕ να χαρακτηρίζεται ως ο σημαντικότερος παράγοντας που συνετέλεσε πρός τούτο. Άλλα 76 εκατομμύρια ευρώ δαπανήθηκαν για την αποπληρωμή των απαιτήσεων των πλοιοκτητών(Siem) των ro-ro Maria Grazia Onorato και Alf Pollak. Μνεία γίνεται και στην απαίτηση που έχει εγείρει η Grimaldi Euromed ύψους 147 εκατομμυρίων ευρώ, δεν θυμάμαι τώρα με αφορμή ποιά περίπτωση. Οι δικηγόροι της Moby λένε πως είναι πιθανόν να δικαιωθεί η Grimaldi στην επόμενη δίκη που έχει οριστεί για το 2016, πλήν όμως υπολογίζουν το μάξιμουμ επιδικάσιμο ποσό στα 3.3 εκατομμύρια. Μη με ρωτήσετε πως και γιατί.

 

Ένα άλλο ενδιαφέρον που μαθαίνουμε, είναι ο μηχανισμός χρηματοδότησης των Moby Fantasy και Moby Legacy. Με την παράδοση των πλοίων από το ναυπηγείο, και σε αντάλλαγμα χρηματοδότηση ύψους 78 εκατομμυρίων που αποτελεί το 66% της αξίας των πλοίων, η εταιρεία Fratelli Onorato Armatori που έχει κάνει την παραγγελία, πωλεί τα 2 πλοία σε 2 SPVs που ανήκουν στο ναυπηγείο CSSC. Οι 2 SPV(Special Purpose Vehicle) εταιρείες στη συνέχεια δίνουν τα δύο πλοία πίσω στην Fratelli Onorato Armatori σε 10ετείς ναυλώσεις bareboat που περιλαμβάνουν επιλογές αγοράς των πλοίων από τον ναυλωτή μετά τον τρίτο χρόνο λειτουργίας τους. Τα πλοία από την Fratelli Onorato πάνε σε back-to-back ναύλωση bareboat στην Moby Lines η οποία αναλαμβάνει και την διαχείρισή τους.

  • 2 months later...
Posted

Συμφωνα με το Shipping Italy τρια πλοια εχουν γινει arrest στη Γενοβα

Βαζω το μεταφρασμενο κομματι 

Quote

 

Τρία πλοία της Cin – Compagnia Italiana di Navigazione, της πρώην Tirrenia που τώρα ελέγχεται από τον όμιλο Moby (το 51% ανήκει στην οικογένεια Onorato και το 49% στην MSC), μόλις κατασχέθηκαν από την Ακτοφυλακή της Γένοβας και την Guardia di Finanza για την εκτέλεση προληπτικής κατάσχεσης που αποσκοπούσε επίσης στην έκδοση του ποσού - κατάσχεση Εισαγγελία - από τον δικαστή προκαταρκτικών ερευνών Γένοβας, συνολικά 64.313.897,70 ευρώ.

Η ίδια Εισαγγελία έκανε γνωστό σε σημείωμα που αναφέρει: «Το αδίκημα της απάτης σε δημόσιες προμήθειες που αφορά το διάταγμα κατάσχεσης αφορά τη σύμβαση μεταξύ της Cin και του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τη γραμμή Γένοβα - Πόρτο Τόρες, η οποία ορίζεται ότι εγγυάται την εδαφική συνέχεια με αντάλλαγμα η ναυτιλιακή εταιρεία λαμβάνει δημόσιους πόρους».

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τους Γενοβέζους ερευνητές, η Cin, κατά την εκτέλεση της σύμβασης, χρησιμοποίησε ορισμένα πλοία από τον στόλο της που δεν πληρούσαν τις απαιτήσεις που θέτει η διεθνής περιβαλλοντική νομοθεσία. Συγκεκριμένα, ορισμένα εξαρτήματα των κύριων κινητήρων και γεννητριών ντίζελ πιστεύεται ότι έχουν παραβιαστεί, τροποποιηθεί ή αντικατασταθεί με μη γνήσια ανταλλακτικά και, ως εκ τούτου, δεν συμμορφώνονται με την εν λόγω νομοθεσία. Αυτές οι πράξεις, θεωρούμενες ως δόλιες, αποκρύπτονταν με ψευδείς δηλώσεις που αναφέρθηκαν στα νηολόγια ή με πλαστογραφία των αποτυπωμάτων δημόσιας πιστοποίησης και επέτρεψαν στη ναυτιλιακή εταιρεία να διατηρήσει τις πιστοποιήσεις που απαιτούνται από τη συμβατική νομοθεσία του κλάδου και να αποφύγει τη διακοπή της ναυσιπλοΐας από τις αρμόδιες αρχές. Οι έλεγχοι έγιναν κυρίως σε ορισμένα μηχανοκίνητα πλοία του στόλου της ναυτιλιακής εταιρείας και επέτρεψαν να διαπιστωθούν διάφορες παρατυπίες και υποθέσεις πλαστογραφίας και πλαστογραφίας που διαπίστωσαν και τη μη τήρηση συγκεκριμένων ρητρών που προβλέπονται στη σύμβαση με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών».

Δεδομένου ότι απασχολούνται σε υπηρεσίες εδαφικής συνέχειας, τα πλοία, «τα οποία στο μεταξύ - τόνισε η Εισαγγελία - έχουν αποκατασταθεί σε κανονική κατάσταση που τους επιτρέπει να πλου», θα συνεχίσουν να λειτουργούν, ακόμη και αν η Cin δεν μπορεί να τα χρησιμοποιήσει εμπορικά. Σύμφωνα με το Il Secolo XIX, υπάρχουν περισσότερα από δέκα άτομα εγγεγραμμένα στο μητρώο υπόπτων, με διάφορες ιδιότητες για τα εγκλήματα της απάτης σε δημόσιες προμήθειες και της πλαστογραφίας.

«Είμαστε έκπληκτοι όταν πληροφορούμαστε για τα αιτήματα για ασφαλιστικά μέτρα και εντολή κατάσχεσης από τη Δικαστική Αρχή της Γένοβας, τα οποία έρχονται μετά από έρευνα που ξεκίνησε πριν από περισσότερο από ένα χρόνο, κατά την οποία η Εταιρεία έχει αντιμετωπίσει τα ανακριτικά όργανα με όρους αδιαμφισβήτητης διαφάνειας και μέγιστης συνεργασίας. σχετικά με τη συμμόρφωση των μηχανοκίνητων σκαφών της με τους διεθνείς κανονισμούς για τη ρύπανση, παρόλο που δεν τους συμμερίζεται ακριβώς για αυτούς τους λόγους, σήμερα είναι δύσκολο να κατανοηθούν οι λόγοι που οδήγησαν στο αίτημα και την έκδοση τέτοιων προληπτικών μέτρων», απάντησε σε σημείωμα η Cin.

 

 

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...