Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Posted
36 minutes ago, proud_ionian said:

Νομίζω όμως ότι βάσει νόμου και συμβάσεων, δικαιούνται "ακινησίας" 60 ημερών χωρίς αντικατάσταση. Εκεί πατάνε.

Δεν είμαι σίγουρος ότι δικαιούνται ακινησία εάν δεν δηλωθεί πλοίο αντικατάστασης. 

Θα πρέπει να μελετήσω ξανά την διάσπαρτη νομολογία για να απαντήσω με σιγουριά, αλλά απ όσο μπορώ να ανακαλέσω, όταν στην αίτηση συμμετοχής δεν περιλαμβάνεται πλοίο αντικατάστασης, δεν έχει ακινησία στα πλαίσια της σύμβασης.

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Posted

Από όσο θυμάμαι ισχύει η δίμηνη ακινησία άνευ αντικατάστασης.

Είδα και δηλώσεις του Δημάρχου Ιθάκης σχετικά. Γίνεται μια συζήτηση για πενταετείς συμβάσεις στα νεότερα πλοία και πιέζουν, τουλάχιστον εκεί, να υπάρχει υποχρέωση αντικατάστασης. 

Posted

Update νομολογίας στο ζήτημα ακινησίας τον πλοίων που έχουν σύμβαση αναθεσης δημόσιας υπηρεσίας:

Όπως διαβάζουμε στην προκύρηξη (που είναι και οι όροι της σύμβασης):

-γίνεται κατάθεση πίνακα δρομολογίων με προαιρετική αναφορά στα διαστήματα ακινήσιας του πλοίου,

-γίνεται κατάθεση υπεύθυνσης δήλωσης οτι σε κάθε περίπτωση αδυναμίας εκτέλεσης των δρομολογίων για οποιοδήποτε λόγο του προσφερόμενου για την συμμετοχή στον διαγωνισμό πλοίου κατά την διάρκεια της δρομολογιακης περιόδου θα αντικαθίσταται με άλλο συγκεκριμένο πλοίο αναλόγων προσόντων (το οποίο θα κατονομάζεται). Στις περιπτώσει που ο πλοιοκτήτης διαθέτει μόνο ένα πλοίο μπορεί να δηλώσει πλοίο άλλου πλοιοκτήτη με την έγγραφη συναίνεσή του. Σε περιπτωση που δεν μπορεί να εξασφαλισθεί πλοίο για την αντικατάστει, αυτό αναφέρεται ως παρατήρηση στην υπεύθυνη δήλωση.

-γίνεται κατάθεση υπεύθυνσης δήλωσης για το ποσοστό των ανεκτέλεστων δρομολογίων που δεν οφείλονται σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες επί του συνόλου των δρομολογίων του προσφερόμενου πλοίου για την περίοδο 1/11/2023 έως 31/10/2024 (σχόλιο: αφορά δηλαδή την προηγούμενη δρομολογιακή περίοδο) και δεν αφορούν σε εγκεκριμένο από την ΔΘΣ διάστημα διακοπής εκτέλεσης δρομολογίων για εργασίες ετήσιας συντήρησης και δεξαμενισμού ή άλλο εγκεκριμένο από τη ΔΘΣ χρόνο διακοπής εκτέλεσης δρομολογίων.

 

Παράλληλα, τα πλοία/αιτήσεις μοριοδοτούνται στην επιλογή ανάλογα με κάποια χαρακτηριστικά, ενώ η μοριοδότηση έχει και αρνητικό χαρακτήρα, δηλαδή αφαιρούνται βαθμοί εάν το πλοίο έχει κάποια χαρακτηριστικά όπως:

-η βαθμολογία μειώνεται κατά ποσοστό 10% εφ’ όσον υποβληθεί υπεύθυνη δήλωση οτι δεν δύναται να αντικαταστήσει το πλοίο σε περίπτωση ακινησίας.

-η βαθμολογία μειώνεται κατά ποσοστό 1% στην περίπτωση που το ποσοστό των ανεκτέλεστων (σχόλιο: που αναφέραμε παραπάνω) κυμαίνεται από 1% ως 5%

-η βαθμολογία μειώνεται κατά ποσοστό 2% στην περίπτωση που το ποσοστό των ανεκτέλεστων (σχόλιο: που αναφέραμε παραπάνω) κυμαίνεται από 5,1% ως 10%

-η βαθμολογία μειώνεται κατά ποσοστό 3% στην περίπτωση που το ποσοστό των ανεκτέλεστων (σχόλιο: που αναφέραμε παραπάνω) κυμαίνεται άνω του 10,1%

Σχετικά με το πλοίο αντικατάστασης, αν αυτό δηλωθεί, διαβάζουμε τα εξής:

-το πλοίο αντικατάστασης δύναται να έχει δικές του δρομολογιακές υποχρεώσεις. Εφόσον είναι δρομολογημένο σε άλλη γραμμή με σύμβαση ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας είναι προφανές οτι αντικειμενικός σκοπός δεν είναι η αποκατάσταση μια ακτοπλοικής σύνδεσης και η δημιουργία προβλημάτων σε μια άλλη. Ως εκ τούτου ο ανάδοχος θα πρέπει να μεριμνά εγκαίρως για την αντικατάσταση του πλοίο και στην υπόψη γραμμή.

-δεδομένου οτι η προσφορά που περιέχει πλοίο αντικατάστασης προηγείται των υπολοίπων, το πλοίο αντικατάσταση οφείλει να καλύψεις της ανάγκες του προσφέροντος πλοίου σε κάθε περίπτωση βλάβης και ακινησίας.

 

Σύμφωνα με τα ανωτέρω, γίνεται σαφές πως πέραν της περιόδου ακινησίας που ζητείται να δηλωθεί στους πίνακες δρομολογίων, δεν γίνεται καμία πρόβλεψη για ακινησία με άλλον τρόπο. Επίσης σε περίπτωση που δεν δηλωθεί όνομα πλοίου αντικατάστασης στην υπεύθυνη, θεωρείται οτι δεν υπάρχει τέτοιο, το οποίο ερμηνευτικά το βλέπουμε ως μία σιωπηλή αποδοχή εκ μέρους του συμβαλλόμενου (υπουργείο) οτι δεν θα αντικατασταθεί το πλοίο σε περιπτώσεις βλάβης και ακινησίας.

Όμως εάν έχει δηλώσει ακινησία, αυτή θα έπρεπε να την γνωρίζουμε εκ των προτέρων. Όπως επίσης είναι λογικό κατά την υπογραφή μίας σύμβασης (ή την μέρα καταθεσης δικαιολογητικών) να μην γνωρίζει πότε θα εκτελέσει ακινησία το πλοίο και συνεπώς για αυτό το λόγο να μην δηλώνει τέτοιο διάστημα.

Με όλα τα διαθέσιμα λοιπόν στοιχεία, η νομιμότητα της απόσυρσης του Aqua Blue και του Aqua Jewel είναι πολυπαραγοντική και δεν μπορούμε να αποφανθούμε με σιγουριά, λόγω του ότι δεν έχουμε στη διάθεσή μας το τι κατέθεσε η εταιρεία κατά την διαγωνιστική διαδικασία. Αν κατέθεσε ακινησία χωρίς πλοίο αντικατάστασης, τότε διακόπτει νομίμως τα δρομολόγιά του και θα έπρεπε το ΥΕΝ να έχει κάνει διαγωνισμό για το διάστημα αυτό για να καλυψει τις ανάγκες. Αν δεν κατέθεσε ακινησία, πρέπει να κηρυχθεί έκπτωτη.

Σε κάθε περίπτωση η ακινησία των 60 ημερών δεν ισχύει για τις δρομολογήσεις υπό σύμβαση ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας αλλά μόνο για τις τακτικές δρομολογήσεις.

ΥΓ: η διάρκεια των συμβάσεων έναντι μισθώματος βάσει νόμου είναι πλέον έως 12 έτη. Συνεπώς η νομοθεσία το επιτρέπει, το μόνο που μένει είναι ως τέτοιες να προκηρυχθούν. Φαντάζομαι οτι κάτι τετοιο δεν γίνεται κυρίως λόγω της οικονομικής εξασφάλισης πόρων για τόσο μεγάλο διάστημα. Για το 2024-2025, το ποσό των 148εκ για τις άγονες εκταμιεύτηκε από το ΠΔΕ. Φαντάζομαι οτι για 5ετείς συμβάσεις, δύσκολα θα μπορέσουν να βρεθούν πόροι από κάποιο πρόγραμμα. Αυτό πιστεύω προσωπικά πως είναι και ο λόγος των ετήσιων συμβάσεων, αν και με τα προγράμματα χρηματοδότησης δεν έχω πολύ καλή γνώση γύρω από τις προυποθέσεις τους κλπ.

Posted

Ανακοίνωση του ΥΝΑΝ, για όλα τα ζητήματα που έχουν προκύψει με τις άγονες.

Κάνει μία σύνοψη των ως τώρα εξελίξεων (λίγο οολυ τα ξέρουμε) και θυμίζει την προσφυγή της seajet το ΣτΕ, κατά της εν εξελίξει διαγωνιστικής διαδικασίας.

Το ζουμί είναι ότι για τη γραμμή του Λαυρίου, η κατάληξη στην Αλεξανδρούπολη είναι προσωρινή λύση. Επιπλέον, αναφέρει ότι γίνεται προσπάθεια  η γραμμή του Λαυρίου και η γραμμή Λήμνος Άη Στράτης να έχουν τετραετείς συμβάσεις για τα νεότερα σε ηλικία πλοία.

 

  • 4 weeks later...
Posted

Επανέναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας για τις άγονες γραμμές

Quote

 

Τελειώνουν οι καθυστερήσεις στην αρχική διαγωνιστική διαδικασία για 74 δρομολογιακές γραμμές που εξυπηρετούνται με συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας, κατόπιν της έκδοσης του υπ’ αριθμ. 389/2025 Διατακτικού του Δ’ Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ). Το ΣτΕ ακυρώνει την υπ’ αριθμ. 1717/2024 Απόφαση της Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων (Ε.Α.ΔΗ.ΣΥ.) και με αυτό τον τρόπο δικαιώνεται το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Κατόπιν τούτου, η διεξαγωγή του ανοικτού δημόσιου διεθνούς αρχικού μειοδοτικού διαγωνισμού της υπ’ αριθμ. 2252.1.1/73526/24/15-10-2024 Ο.Ε. προκήρυξης θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 20 Μαρτίου 2025 και ώρα 10:00 π.μ., σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 2252.1.1/92984/24/27-12-2024 απόφαση κ. ΥΝΑΝΠ.

Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σε απάντηση επίκαιρης ερώτησης στη Βουλή στις 26/02/2025 είχε δηλώσει ότι η τελική απόφαση επί των προσφυγών βρίσκεται ήδη στο ΣτΕ, εκτιμώντας ότι, έως περίπου το τέλος Μαρτίου, θα διεξαχθεί ο σχετικός διαγωνισμός ώστε τα πέντε δρομολόγια της γραμμής «Σαμοθράκη – Αλεξανδρούπολη» να επανέλθουν, κανονικά, στα επτά δρομολόγια την εβδομάδα. Ο κ. Υπουργός επανέλαβε, μάλιστα, ότι με δεδομένο πως το Αιγαίο δεν αποτελεί μια ώριμη ανταγωνιστική αγορά, επελέγη ο πιο ορθολογικός τρόπος ώστε να εξυπηρετηθούν όλα τα νησιά μας που χρειάζονται τέτοιες άγονες γραμμές.

 

 

  • 2 weeks later...
Posted

Ήθελα να ρωτήσω τι γίνεται με τους διαγωνισμούς; Αυτήν την φορά άργησαν να γίνουν αργούν να δημοσιευτούν και τα αποτελέσματα, εδώ δεν διέρρευσε κάτι, τι έγινε; Δεν έγινε στις 20 ο μεγάλος για τις πολλές γραμμές (μεταξύ των οποίων και η γραμμή Αλεξ'πολη - Σαμοθράκη) και στις 24 εκείνος για την γραμμή Λαύριο - Αι Στράτης - Λήμνο - Σαμοθράκη ή Καβάλα;

  • 3 weeks later...
Posted

Καλημέρα καλή Μεγάλη  Εβδομάδα. 

 

Έχουμε  κάποια πληροφορία αν έγινε ο διαγωνισμός  ; 

Ακόμη αν γνωρίζουμε  ποίοι έχουν καταθέσει  φάκελο για την άγονη  των δυτικών Κυκλάδων , και τις ενδοκυκλαδικες γραμμές   ;

 

Σας ευχαριστώ πολύ 

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...