Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Posted

προσφατα επεβαινα σε ferry που διαθετει sprinkler στο γκαραζ. Παρατηρησα οτι δεν υπηρχαν κιτρινες διαγραμμισεις πυρασφαλειας ενω τα ι.χ. ποστιαζονταν τσιμα τσιμα. η απορια μου ειναι αν τα πλοια (ferries) με sprinkler δεν υποχρεουνται στη διατηρηση διαγραμμισεων πυρασφαλειας

Posted

με την λογική και μονο δεν έχει σχέση το ένα με το άλλο. Κανονικά οι αποστάσεις πρέπει να τηρούνται και μεταξύ των αυτοκινήτων αλλα και με τις κίτρινες γραμμές. Βασικά οι κίτρινες γραμμές πρέπει να είναι ελεύθερες at all τιμές. Το να πρέπει να περάσει κάποιος σε περιπtωση opoiasdhptoe ανάγκης από την μια μεριά στην άλλη (και μάλιστα ανά πυρασφαλες section) δεν έχει σχέση με το αν η φωτιά μπορεί να "καταβεσθει" από ψηλά....

Posted

Οι κίτρινες διαγραμήσεις δέν είναι υποχρεωτικό να είναι ανα πλάτος αυτοκινήτου (η φορτηγού) πιθανών να είναι μόνο στην πλευρά του πλοίου (στη μουράδα που λέμε ναυτικά) η σε συγκεκριμένο πλάτος. Το να υπάρχει φερύ χωρίς κίτρινες είναι μάλλον απίθανο η η επιθεώρηση κάνει πολύ στραβά μάτια όταν το θέλει...

Posted

ειχε μονο γυρω γυρω. οχι αναμεσα στα αυτοκινητα. τελος παντων καλυφθηκα απο τις απαντησεις σας

  • 1 month later...
Posted

επειδη ακουμε συνεχεια για τα sprinklers τον τελευταιο καιρο (ποια πλοια εχουν, ποια δεν εχουν ποια θα βαλουν κοκ) θελω να ρωτησω ετσι συνοπτικα 2-3 πραγματα για να εχουμε μια συνολικη και ξεκαθαρη εικονα:

α) ποιες κατηγοριες πλοιων υποχρεουνται να εχουν sprinklers? (μονο οσα μεταφερουν (και) επιβατες ή και τα εμπορικα πλοια; )

β) μεχρι ποτε εχουν περιθωριο τα παλαιοτερα πλοια που δεν διαθετουν τετοιο συστημα πυροσβεσης να τοποθετησουν;

γ) σε ποιους χωρους πρεπει να υπαρχουν; (μονο στους χωρους επιβατων/πληρωματος ή και σε γκαραζ/χωρο φορτιου; )

δ) ποιες ειναι οι διεθνεις συμβασεις που το επιβαλλουν

ε) ποια απο τα ferries που δραστηριοποιουνται στην Ελλαδα ειναι εναρμονισμενα και ποια οχι; απο αυτα που δεν εχουν γνωριζουμε ποια θα αποσυρθουν οριστικα γι'αυτο το λογο;

Posted

a. ΕΓ/ΟΓ

β. δεν εχουν περιθωριο νομιζω. πρεπει να εχουν

γ. παντου

δ. Solas 90 η καποια προσαρμογη του

ε. ρωτα το ΥΕΝ

αν μπηκες σε πλοιο χωρις springler ισως παιζει κατι πυ δεν γνωριζω ή ειναι χαμηλοτερης κατηγοριας.

για τα παραπανω τα βγαζω απο το μυαλο μου απλα και μονο γιατι καποιοι επιμενουν για απαντηση αλλα πιστευω πως ειναι σωστα.

υγ. το οτι καποιος ειναι ναυτικος ή ναυπηγος δεν σημαινει οτι πρεπει να ξερει ολη την νομοθεσια

  • 2 years later...
Posted

Είδα τις προάλλες ένα ντοκυμαντέρ στον ΣΚΑΪ για την φωτιά του SCANDINAVIAN STAR , το 1990 στην Βαλτική και η οποία στοίχισε την ζωή 158 ανθρώπων. Ήταν πολύ ενδιαφέρον, γιατί ανέλυε τα αίτια και την ταχύτατη εξάπλωση της πυρκαγιάς καθώς και τους λόγους για τους οποίους ήταν τόσο πολύνεκρη. Σύμφωνα με την εκπομπή (και με όσα συγκράτησα):

1) Η πυρκαγιά ξέσπασε νύκτα και οφειλόταν σε εμπρησμό και μάλλον ο εμπρηστής ήταν ένας Δανός πυρομανής, ο οποίος συγκαταλεγόταν ανάμεσα στα θύματα.

2) Η αρχική εστία ήταν ασήμαντη…ένας σωρός με κλινοσκεπάσματα, αλλά εξαπλώθηκε ταχύτατα, γιατί μπήκε σε ένα διάδρομο με καμπίνες, οι οποίες ήταν κενές και έτσι δεν υπήρχε κανένας εκεί να την αντιληφθεί.

3) Αμέσως, έπιασε φωτιά ένα υλικό διακοσμητικό των διαδρόμων, το οποίο αφενός ήταν εξαιρετικά εύφλεκτο και αφετέρου με την καύση δημιουργούσε υδροκυάνιο. Αποτέλεσμα ήταν να δημιουργηθεί μια πύρινη λαίλαπα που διέτρεχε του διαδρόμους και άκρως δηλητηριώδης καπνός. Ανιχνευτές καπνού και αυτόματη πυρόσβεση δεν υπήρχαν.

4) Όταν έγινε αντιληπτή η φωτιά, ο πλοίαρχος έκλεισε τις αυτόματες πόρτες πυρασφάλειας, αλλά στο σημείο όπου ξέσπασε η φωτιά οι πόρτες πυρασφάλειας ήταν χειροκίνητες και δεν υπήρχε κανείς να τις κλείσει. Το αποτέλεσμα ήταν η φωτιά να παρακάμψει τις κλειστές πόρτες και να εξαπλωθεί σε όλο το πλοίο.

5) Στην εξάπλωση βοήθησε αποφασιστικά και μια μισόκλειστη στεγανή πόρτα του γκαράζ μέσω της οποίας οι εξαεριστήρες του γκαράζ «ρουφούσαν» την φωτιά και την έφερναν προς τα κάτω.

6) Τα περισσότερα θύματα εντοπίσθηκαν στα πρυμιά διαμερίσματα, είτε κοιμώμενα στις καμπίνες είτε εγκλωβισμένα στους διαδρόμους. Η αιτία ήταν ότι σε ορισμένες καμπίνες ο συναγερμός μόλις που ακουγόταν, γιατί ήταν πολύ αδύναμος ο ήχος του, ενώ κάποιοι διάδρομοι οδηγούσαν σε αδιέξοδο με αποτέλεσμα ορισμένοι επιβάτες αντί να βγουν στα καταστρώματα εγκλωβίσθηκαν στα αδιέξοδα.

7) Αρκετή κουβέντα έγινε στην εκπομπή, για την παντελή απουσία του πληρώματος καθ’ όλη την διάρκεια της πυρκαγιάς. Και οι λόγοι ήταν απλοί και «συνήθεις». Το πλοίο προηγουμένως δούλευε σαν καζίνο στο Μαϊάμι και είχε γυρίσει μόλις πριν 2 εβδομάδες στην Νορβηγία για να δουλέψει σαν ferry. Και όχι μόνο όλο το πλήρωμα ήταν νέο (2 εβδομάδων)…όχι μόνο ήταν σχεδόν όλοι Πορτογάλοι, αλλά και κανένας τους δεν μιλούσε Νορβηγικά…ούτε καν Αγγλικά, ανάμεσα σε Σκανδιναβούς επιβάτες.

8) 158 νεκροί και από 6 μήνες φυλάκιση για τον πλοιοκτήτη, τον πλοίαρχο και ένα άλλο στέλεχος της εταιρείας...για αμέλεια!

Posted

Στα γκαράζ δε νομίζω να είναι υποχρεωτική η χρήση sprinkler. Drencher μπορεί. Έχουν ίδια ακροφύσια, αλλά το sprinkler είναι αυτόματο και έχει το γυαλάκι με το αέριο, το οποίο σπάει και ενεργοποιείται το σύστημα.

Πάντως πυρκαγιά σε πλοίο μπορεί να προκύψει από το πουθενά. Ένα διάστημα δούλευα ως επίκουρος σε ακτοπλοϊκό. Κάποια στιγμή που πήγα στην τουαλέτα για τον καθιερωμένο έλεγχο μου μύριζε κάτι σαν καμένο. Έψαξα τα καλαθάκια στις τουαλέτες τίποτα. Και μόλις ανοίγω το καπάκι του μεγάλου κάδου στην είσοδο της τουαλέτας με πήρε το ντουμάνι. Κατευθείαν φώναξα κι ένα συναδελφο και ρίξαμε νερό. Αν κάποιος δεν έδινε σημασία στη μυρωδιά που δεν ήταν και τόσο έντονη, επιβάτες δεν υπηρχαν εκείνη την ώρα στις τουαλέτες, οπότε το κακό δε θα αργούσε να συμβεί.

Παράδειγμα της σωστής λειτουργίας των μέσων πυρασφάλειας ήταν η φωτιά στο Superfast III η οποία περιορίστηκε στα πρυμνια διαμερίσματα του πλοίου, χωρίς να πάθει κανένας επιβάτης (και όχι λαθρεπιβάτης) το παραμικρό.

  • 14 years later...
Posted
1 hour ago, MILTIADIS said:

Ομοιως και για οσους τα χουν βαλει με τα ανοιχτα γκαραζ.

 

Με κίνδυνο να με κατακεραυνώσεις αγαπητέ Μιλτιάδη, εγώ να σου πω ότι θυμάμαι πρόχειρα(που να το ψάξω και επισταμένως δηλαδή) τα εξής μεγάλα συμβάντα:

Lisco Gloria

Sorrento

Euroferry Olympia

Norman Atlantic

Med Star

Olympic Champion

Giuseppe Sa

 

Είναι όλα τα τελευταία λίγα χρόνια, μόνο το τελευταίο έσβησε την φωτιά μόνο του, το πρότελευταίο χρειάστηκε τη συνδρομή της ΠΥ στην Ηγουμενίτσα νομίζω. Τα άλλα 5 δεν κατάφεραν να σβήσουν τη φωτιά και βγήκαν CTL με κόστος σε ανθρώπινες ζωές σε κάποια από αυτά. Κοινό χαρακτηριστικό τα ανοιχτά ή ημιανοιχτά γκαράζ. Είναι αρκετές οι συμπτώσεις και σε μικρό χρονικό διάστημα. Αν μη τι άλλο πρέπει να γίνει μια σοβαρή μελέτη. 

Posted

Προσωπική μου άποψη είναι ότι παρότι τα ανοιχτά γκαράζ  προορίζονται συνήθως για οχληρά φορτία τα οποία εγκυμονούν κινδύνους πυρκαγιάς, εντούτοις ταπεινή μου άποψη είναι ότι για την πυροπροστασία του πλοίου ίσως είναι καλύτερα να υπάρχουν σε ένα κλειστό και μονωμένο γκαράζ, με συγκεκριμένο οξυγόνο, στο οποίο μπορείς να κόψεις τις διόδους επιπλέον οξυγόνου που ωφελεί την εξάπλωση της πυρκαγιάς (fire dampers). Επίσης σε ένα κλειστό χώρο γκαράζ επίσης ταπεινή μου άποψη για την καλύτερη πυροπροστασία του πλοίου ίσως είναι καλύτερα να είναι τοποθετημένες αφρογενήτριες  (CO2)  παρά drencher. Ο αφρός απλώνεται σε όλο το γκαράζ και σβήνει αμέσως την φωτιά ενώ το drencher μπορεί να ρίχνει νερό, αλλά ανάλογα την καύσιμη υλη μπορεί να μην μπορέσει να καταστείλει την πυρκαγιά, από τα αποκαίδια ενδέχεται να βουλώσουν τα μπούνια να πλημμύρισει το γκαράζ νερό και να αρχίσουν να εμφανίζονται προβλήματα ευστάθειας του πλοίου.

Συνήθως αφρό χρησιμοποιούν οι Ιάπωνες ως μέσο πυρόσβεσης στα γκαράζ των πλοίων που κατασκευάζουν.

Posted

Θεωρω οτι ειτε σε ανοικτο ειτε σε κλειστο γκαραζ μια φωτια αν δεν την προλαβεις τα πρωτα λεπτα το χασες το παιχνιδι της κατασβεσης με ιδια μεσα.

Στην Αδριατικη που μπαινουν διαφορα φορτια(πλην καυσιμων),στα ανοικτα κατα κανονα τοποθετουνται και τα πιο επικινδυνα ισως επειδη ξερουν οτι το sprinkler σε τετοια ευφλεκτα υλικα ειναι σταγονα στον ωκεανο σε σχεση με μια κατασβεση με εξωτερικα μεσα.

Οποτε απο τη μια σιγουρα στο ανοικτο θα σαρωσει η φωτια τα παντα πιο γρηγορα ωστοσο σκεφτειτε αν βαλεις 5 φορτηγα με φορτιο χημικα ή λαδια τι εξισου μεγαλη ζημια μπορει να προκαλεσουν σε ενα κλειστο γκαραζ το οποιο για μερες θα ειναι κυριολεκτικα φουρνος μεχρι να σκασουν.

Πριν παμε στα πλοια νομιζω οτι πρεπει να αυστηροποιηθουν καποιοι κανονισμοι οσον αφορα τα μεταφερομενα φορτια.

Posted

Στο τελευταίο θα συμφωνήσω "κατώ τα κατώ", που έλεγε κι ο μακαρίτης ο Αλέφαντος :D. Θα έπρεπε να υπάρχει και ταυτοποίηση σχετικά με το είναι δηλωμένο και τι μεταφέρεται. Και θα στο πάω κι ακόμα παρακάτω με την ποιότητα τρακτόρων, καροτσών και φορτηγών. Αν τη στήσει η Τροχαία έξω από τις πύλες του λιμανιού του Πειραιά, θα αποκτήσουν μέσα σε λίγες ημέρες πρόβλημα εφοδιασμού τα νησιά. Πολλά από αυτά που φορτώνονται στα πλοία του Αιγαίου τουλάχιστον, είναι σε κακή κατάσταση. Επίσης να πούμε πως το πλοίο έχει νομικά κάθε δικαίωμα να αρνηθεί τη φόρτωση φορτίου ή τροχοφόρου που θεωρεί ότι είναι ανασφαλές. Από την άλλη βέβαια, ο ύπαρχος που θα διώξει την καρότσα του ΧΥΖ μεγαλο-μεταφορέα την επόμενη μέρα θα βρεθεί να ψάχνει για δουλειά. Κλασσικά και πάλι το Κράτος ρίχνει την ευθύνη εφαρμογής των κανονισμών στον πιο αδύναμο κρίκο.

 

Συμφωνώ επίσης σχετικά με τη φωτιά που πρέπει να την προλάβεις στην αρχή, είναι πολύ δύσκολο να το πετύχεις βέβαια αυτό εγκαίρως. Αυτό όμως δεν είναι δικαιολογία για να κοιτάξουμε να βελτιώσουμε κάτι άλλο πιο εύκολο, είναι action item. Δεν ξέρω πως θα γίνει αυτό σε ένα ανοιχτό γκαράζ αλλά πρέπει να γίνει. Με σένσορες? Με περίπολα από ναύτες? Με αύξηση της minimum απόστασης ανάμεσα στα φορτηγά για να περνάει εύκολα άγημα? Δε γνωρίζω. Ξεκάθαρα κάτι πρέπει να γίνει όμως, η αδράνεια μόνο περισσότερα συμβάντα θα φέρει.

Posted

Ακούστηκαν πολλά ωραία, ωστόσο για όλα υπάρχουν ανασταλτικοί παράγοντες.

Μία καλή λύση που προτάθηκε από τον Anniva, είναι ο αφρός. Μόνιμο σύστημα αφρού στο ανοιχτό κατάστρωμα θα είχε θεωρητικά καλύτερα αποτελέσματα. ΟΜΩΣ. Σε περίπτωση που δεν καταφέρει το μόνιμο σύστημα αφρού (δύσκολο να έχει τέτοια κάλυψη οπως το drencher νερού λόγω όγκου, σωματιδίων κλπ) να περιορίσει την φωτιά (ή ακόμα και να την περιορίσει) ο χώρος είναι μη προσβάσιμο από άγημα καθώς θα είναι εξαιρετικά ολισθηρός. Συνεπώς ναι μεν, αλλά.

Μία ακόμα καλή λύση θα ήταν το κλειστό γκαράζ με τα εύφλεκτα φορτία απομονωμένα. Ευφλεκτα φορτία εννοούμε φορτηγά όπου ο όγκος της καύσιμης ύλης είναι υπερπολλαπλάσιος των ΙΧ. Οι χώροι των φορτηγών μπορούν να είναι εφοδιασμένοι με μόνιμο σύστημα κατάσβεσης CO2, σε κάθε περίπτωση εξαιρετικά αποτελεσματικό.

Το ανοιχτό ντεκ μπορεί να προσφέρεται μόνο για ΙΧ ή για κενά φορτηγά. Η καύσιμη ύλη είναι λίγη και σαφέστατα τίθεται πιο εύκολα υπό έλεγχο από αγήματα.

Όλα αυτά απαιτούν περιορισμό των διαθέσιμων γραμμικών, κλπ, ωστόσο είναι μία πρώτη κίνηση προς την σωστή κατεύθυνση.

Επιπλέον, ανοιχτά γκαράζ ΔΕΝ θα πρέπει να έχουν από πάνω τους κομοδέσιο, προφανώς. Δεν γίνεται η φωτιά να καίει ανεξέλεγκτη με φουλ οξυγόνο κι απο πάνω σιγά σιγά να τσιγαρίζονται οι μοκέτες και τα κρεβάτια με την ανθρώπινη ζωή σε ρόλο μπέικον. Να σας το κάνω εικόνα, γκαραζ τύπου Superfast I είναι τα καλύτερα, με το πλωριό ανοικτό ανω γκαράζ όμως να κλείνει, έτσι ώστε να προστατεύεται από CO2.

  • 1 year later...
Posted

Το παρακάτω με πηγή ένα ενημερωτικό του ABS σχετικά με τους καινούριους κανονισμούς ή αλλαγές υπαρχόντων που πρόκειται να έλθουν σε ισχύ στο εγγύς μέλλον:

 

Quote

AMENDMENTS TO FSS CODE AND CHAPTER II-2:SAFETY ON RO/RO PASSENGER SHIPS AND FIRE PROTECTION OF CONTROL STATIONS ON CARGO SHIPS Finalized/To Be Adopted: Expected entry into force 1 January 2026

Amendments to SOLAS Chapter II-2 and associated codes have been developed to improve fire safety requirements on roll on/roll off passenger (ro/pax) ships. The amendments apply to enclosed roll on/roll off (ro/ro) spaces and weather decks intended for the carriage of vehicles on ro/pax ships and will introduce several key features intended to improve fire safety, including a safety distance for openings in ro/ro and special category spaces on new ro/pax ships, safety distance between vehicle lanes and certain structures, the water monitors for protection of weather deck on an existing ro/pax ship and requirements for linear heat detectors in SOLAS and the FSS Code. The implementation date for the draft amendments is agreed to be 1 January 2026 for new ships and 1 January 2028 for existing ships. These approved amendments are scheduled for adoption at MSC 108 (May 2024)

 

Έψαξα αλλά δεν μπόρεσα να βρώ με λεπτομέρεια ποιές θα είναι οι αλλαγές. Αναρωτιέμαι αν μπορεί να βοηθήσει κάποιος φίλος. 

Posted

"safety distance between vehicle lanes and certain structures"

Να δω να το εφαρμόζουν εδώ και να μην το πιστέψω ... 😄

Posted

Εδώ αρπάνε τα αμάξια με λίθιο στα Ro-Ro σα τα βεγγαλικά την Ανάσταση, το VHF θα γλίτωνε..? Μεγάλο θέμα τελικά οι μπαταρίες. Φαντάσου στα καινούργια Ro-Ro της Unity να αρπάξουν οι μπαταρίες τους τι θα γίνει.., μέχρι την δευτέρα παρουσία θα καίνε..! 

Posted
1 hour ago, corfu said:

Έχω την εξής απορία. Αφού οι μπαταρίες χρειάζονται ειδική μεταχείριση (αποθήκευση -χρήση-συντήρηση) τι θα ισχύει για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που πλέον αυξάνονται και αποτελούν πλέον το 13% των νέων ταξινομημένων οχημάτων στην Ελλάδα αλλά και τι θα γίνει και με τα ηλεκτρικά πλοία ιδιαίτερα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες που στα γκαράζ των πλοίων αναπτύσονται υψηλές θερμοκρασίες.

Θα τηρούνται τα μέτρα ασφαλείας και η ναυτιλιακή  να αρνηθεί φόρτωση ηλεκτρικού οχήματος;

 

Δεν υπάρχει κάποιος κανονισμός/μέτρο ασφαλείας για να τηρηθεί, γιατί πολύ απλά είναι κάτι καινούριο και δεν υπάρχει κανονιστικό πλαίσιο σε διεθνές επίπεδο αυτήν τη στιγμή. Υπάρχει μόνο οτιδήποτε μπορεί μια εταιρεία ή Coast Guard να νομοθετήσει σε τοπικό επίπεδο. Ξέρω όμως σίγουρα πως ο ΙΜΟ ήδη ασχολείται με το θέμα και θα έχουμε κάτι από εκεί εν ευθέτω χρόνω. Να απαγορευτούν τα ηλεκτρικά από τα φέρρυ το θεωρώ εντελώς απίθανο υπό την έννοια ότι εκεί βαδίζει η Ευρώπη σαν στρατηγική κατεύθυνση. Μάλλον τα πλοία θα αναγκαστούν να εφαρμόσουν νέες πρακτικές και εξοπλισμό ασφαλείας.

  • 5 months later...
Posted (edited)
3 hours ago, Nick the Greek said:

 

Εδώ μπορείτε να δείτε μια περίληψη των λόγων για τους οποίους κρατήθηκε το Κύδων από το USCG. Σε ελεύθερη μετάφραση, δύο ήταν οι αιτίες που οδήγησαν στην επιβολή απαγόρευσης απόπλου. Απ’ ότι φαίνεται και οι δύο έχουν να κάνουν με τα συστήματα πυρόσβεσης του πλοίου. Η δεύτερη παρατήρηση έχει να κάνει με διάφορα προβλήματα και παραλείψεις που διαπιστώθηκαν κατά τους ελέγχους. Η πρώτη, που στη μεγαλύτερη εικόνα μου φαίνεται και πιο σοβαρή, λέει βασικά πως το ISM τους είχε πάει περίπατο και το πλοίο είχε γενικά θέματα σχετικά με τη συντήρησή του και ειδικά με τα συστήματα πυρασφαλείας.

 

Δυστυχώς δεν αναφέρεται η διάρκεια κράτησής του, η ημερομηνία κράτησής του πάντως ήταν 6 Μαρτίου 2024 στο San Juan του Puerto Rico. Υπενθυμίζω πως το πλοίο διαχειρίζεται τεχνικά η Attica από την Ελλάδα. 

 

Βουλωμένα ή εκτός λειτουργίας κάποια από τα drenchers; Το έχουμε ξαναδεί σε ελληνικά πλοία.

Edited by Nick the Greek
Quote
Posted (edited)

Βασικά το σύστημα drencher στα πλοία σηκώνει πολύ κουβέντα . 
Προσωπικα πιστεύω οτι σαν σύστημα εχει πολλα μειονεκτήματα και οι βουλωμένες σωληνώσεις η κεφαλές ειναι αναπόφευκτες . Το δίκτυο αυτο μέσων αντλιών δουλεύει με θαλάσσιων νερό οποτε καταλαβαίνεται οτι προκαλούνται εσωτερικές Σκουριές στις σωληνώσεις , βραχωσεις απο αλάτια κλπ με Αποτελέσμα να φράζει το δίκτυο σε διαφορά σημεία . 
Επίσης σε περίπτωση  πυρκαγιας ο καταιωνισμος με νερό για την ψύξη συμπαρασύρει αποκαΐδια τα οποία φράζουν τα μπουνια με αποτέλεσμα να δημιουργήσουν προβλήματα ευστάθειας στο πλοίο . Τρανταχτό παράδειγμα η περίπτωση του ΕΛ ΒΡΝΙΖΕΛΟΣ στο οποίο έκαναν ανοίγματα στο γκαράζ οταν άρχισε να περνει κλίση . 
Προσωπικα πιστεύω ότι είτε θα πρέπει να επιβάλλεται απο τους κανονισμούς  το δίκτυο σωληνώσεων να είναι ανοξείδωτο για να αποφεύγονται τουλάχιστον οι  βουλωμένες σωλήνες και κεφαλές είτε θα πρέπει να τοποθετείται ένα εξελιγμένο σύστημα αφρού διαιρεμένο με ζώνες . Τέτοιο σύστημα αφρού έχουν κάποια γιαπωνέζικα πλοία όπως πχ ο ΔΙΑΓΟΡΑΣ. 

Edited by Annivas
Posted

Πολλά πράγματα σηκώνουν κουβέντα. Καλά είναι να σχεδιάζουν κανόνες και συστήματα μέσα από την δροσιά του γραφείου. Για σήκωσέ τους να ανέβουν σε πλοίο να δούνε την γλύκα... 

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...