ΣΕΙΡΙΟΣ Posted April 16, 2012 Posted April 16, 2012 Πολλά πρώην πολεμικά αποβατικά πλοία (Landing Crafts) που συμμετείχαν σε επιχειρήσεις κατά τον Β' Παγκόσμιο πόλεμο, ήρθαν μετά το τέλος του, ή και σε χρόνια κατοπινά στην χώρα μας, είτε εντασσόμενα στην δύναμη του τότε Βασιλικού Ναυτικού, είτε αγοραζόμενα από ιδιώτες. Τα πλοία που αγοράσθηκαν από ιδιώτες, μετά από μετασκεύη-ες, χρησιμοποιήθηκαν βέβαια ως Ε/Γ-Ο/Γ σε διάφορες πορθμειακές γραμμές της χώρας μας, και απετέλεσαν στην πλειοψηφία τους τα πρώτα που τις ξεκίνησαν - εγκαινίασαν. Υπήρξαν όμως και κάποια πλοία που ενώ ήρθαν και χρησιμοποιήθηκαν αρχικά από το Βασιλικό Ναυτικό, αργότερα πέρασαν επίσης σε ιδιώτες. Να αναφέρουμε σήμερα σε μορφή λίστας τα περισσότερο γνωστά σε εμάς πρώην πολεμικά αποβατικά πλοία, που δούλεψαν -κάποια μέχρι και τις ημέρες μας- ως Ε/Γ-Ο/Γ στις θάλασσες μας. Τα περισσότερα βέβαια από αυτά δεν υπάρχουν πια, άλλα πουλήθηκαν σε χώρες του εξωτερικού, άλλα διαλύθηκαν ή βυθίσθηκαν, και μόνο ένα, το ιστορικό ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΙΑΣΕΜΙΔΗΣ - ΕΥΓΕΝΙΑ Π που κατά σύμπτωση ήταν και το πρώτο που ήρθε στην χώρα μας εν έτει 1946, συνεχίζει να υφίσταται ακόμα έστω και σε παροπλισμό στην Ελευσίνα. Στο φόρουμ των shipfriends, υπάρχουν ξεχωριστά θέματα για όλα τα αναφερόμενα πλοία, και μπορεί κανείς να τα βρει και να τα διαβάσει με ένα απλό "search". Στο μέλλον θα αναφερθούμε και σε άλλα πρώην πολεμικά αποβατικά που ήρθαν στην χώρα μας, σαφώς λιγότερο γνωστά. ΑΓΙΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ___1944 - 1962 (???)___IMO5400097___Ν.Π.2077 ΑΓΙΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ (πρώην ΝΗΡΗΙΣ - NORRIS CASTLE - LCT-828)___1942 - 1962___IMO 5004831___Ν.Π. 2043 ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ___1946___IMO 5002053 ΕΛΕΑΝΝΑ (πρώην LCT 475)___1944 - 1961___IMO 5100659___Ν.Π. 1950 ΕΡΕΤΡΙΑ (πρώην HL 194)___1943 - 1958___IMO 5105178___Ν.Π. 1401 ΕΥΒΟΙΚΟΣ___1943 - 1952___Ν.Π. 1218 ΖΑΚΥΝΘΟΣ ΙΙ (αργότερα ΖΑΚΥΝΘΟΣ - ΦΑΙΑΞ - ΑΘΗΝΑ)___1943 - 1959___IMO 5397604___Ν.Π. 1512 - Ν.Θ. 202 ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ___1942 - 1959___Ν.Π. 1559 ΘΑΛΑΣΣΙΟΣ ΛΕΩΝ (αργότερα MARINA DI SCILLA)___1943 - 1962___IMO 5357719___Ν.Π. 1894 ΘΑΛΕΙΑ (πρώην EL SAHBA)___1943 - 1959___Ν.Π. 1535 ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ___1943 - 1950___IMO 5245564___Ν.Π. 1141 ΝΕΟΦΥΤΟΣ (αργότερα ΑΛΙΝΑ)___1944___Ν.Π. 1779 ΜΕΛΙΝΑ (πρώην LCT 328)___1942 - 1957___Ν.Π. 1386 ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΙΙ (πρώην EXPO 58/1)___1944 - 1959___Ν.Καβ. 110 ΡΟΔΟΣ___1943 - 1950___IMO 5293963___Ν.Π. 1147 ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΙΑΣΕΜΙΔΗΣ (αργότερα ΕΥΓΕΝΙΑ Π)___1944 - 1946___IMO 5333270___Ν.Π. 987 Αναφέρονται για όλα τα πλοία η χρονολογία κατασκευής και -εκτός δύο πλοίων- η χρονολογία που ήρθαν στην χώρα μας.
ΣΕΙΡΙΟΣ Posted January 13, 2013 Author Posted January 13, 2013 (edited) Κατ' αρχάς να προτείνω σε όποιον ενδιαφέρεται για τα στοιχεία που θα αναφέρω πιό κάτω, να διαβάσει πρώτα οπωσδήποτε ΑΥΤΟ το ποστ που είχε ανεβεί πριν λίγες ημέρες στο topic "Παλαιά πλοία του Πολεμικού Ναυτικού". Είχαμε λοιπόν μιλήσει για τα δώδεκα αποβατικά πλοία που κατασκευάστηκαν στη Βρετανία κατά την διάρκεια του Β' παγκοσμίου πολέμου, παρεχωρήθησαν από το Βρετανικό Ναυτικό στην χώρα μας τα έτη 1945 - 1946, μετά την λήξη δηλαδή του πολέμου, και ανήκαν στον τύπο LCT (Mk 4) (Landing Craft Tank). Να τα αναφέρουμε και στο παρόν θέμα : LCT 594 : ΣΟΦΑΔΕΣ (L 202) - ΠΡΩΗΝ Α/Β 594, ΠΡΩΗΝ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ HMS LCT 594 LCT 607 : ΒΡΑΧΝΙ - ΠΡΩΗΝ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ HMS LCT 607 LCT 619 : ΜΑΛΑΚΑΣΙ - ΠΡΩΗΝ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ ΗMS LCT 619 LCT 620 : ΠΑΛΑΙΟΧΩΡΙ - ΠΡΩΗΝ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ HMS LCT 620 LCT 625 : ΚΟΜΜΕΝΟ - ΠΡΩΗΝ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ HMS LCT 625 LCT 1227 : ΣΕΡΙΦΟΣ (L 246) - ΠΡΩΗΝ Α/Β 1227, ΠΡΩΗΝ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ HMS LCT 1227 LCT 1293 : ΑΝΑΦΗ (L 258) - ΠΡΩΗΝ Α/Β 1293, ΠΡΩΗΝ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ HMS LCT 1293 LCT 1297 : ΘΗΡΑ (L 260) - ΠΡΩΗΝ Α/Β 1297, ΠΡΩΗΝ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ HMS LCT 1297 LCT 1300 : ΜΗΛΟΣ (L 189) - ΠΡΩΗΝ L 261, ΠΡΩΗΝ Α/Β 1300, ΠΡΩΗΝ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ HMS LCT 1300 LCT 587 : ΚΑΝΔΑΝΟΣ (L 201) - ΠΡΩΗΝ Α/Β 587, ΠΡΩΗΝ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ HMS LCT 587LCT 1198 : ΚΥΘΗΡΑ (L 185) - ΠΡΩΗΝ Α/Β 1198, ΠΡΩΗΝ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ HMS LCT 1198 LCT 1301 : ΑΜΟΡΓΟΣ (L 263) - ΠΡΩΗΝ Α/Β 1301, ΠΡΩΗΝ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ HMS LCT 1301 Για τα ΣΟΦΑΔΕΣ, ΣΕΡΙΦΟΣ, ΑΝΑΦΗ, ΘΗΡΑ, ΑΜΟΡΓΟΣ, ΚΑΝΔΑΝΟΣ, αναφέρεται ότι "εξεποιήθησαν" το 1963. Σύμφωνα με στοιχεία που μου είχε πριν αρκετό καιρό γνωστοποιήσει ο καλός φίλος emmpapad (ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ), τέσσερα (τουλάχιστον) από αυτά δραστηριοποιήθηκαν μετά την εκποίηση τους από το Π.Ν, ως -αυτό που λοινώς λέμε- παντόφλες, Ε/Γ - Ο/Γ ή Φ/Γ - Ο/Γ, μιας και τα βρίσκουμε να έχουν αποκτήσει αριθμό νηολογίου. Το ΑΜΟΡΓΟΣ μετονομάστηκε σε ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Κ. με αριθμό νηολογίου Ν.Π.2449. Το ΑΝΑΦΗ σε ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ με αριθμό νηολογίου Ν.Π.2385. Το ΣΟΦΑΔΕΣ σε ΠΟΛΥΞΕΝΗ Θ. με αριθμό νηολογίου Ν.Π. 2300. Και το ΣΕΡΙΦΟΣ σε ΑΓΙΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ με αριθμό νηολογίου Ν.Π. 2077, και πρόκειται βέβαια για το γνωστό μας ΑΓΙΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ της Πάτρας και του Ρίου. Δεν έχουμε στοιχεία για την συνέχεια των ΘΗΡΑ και ΚΑΝΔΑΝΟΣ, είναι όμως πολύ πιθανόν να συνέχισαν και αυτά ως "απλές παντόφλες". Τώρα όσον αφορά τα ΒΡΑΧΝΙ, ΜΑΛΑΚΑΣΙ, ΠΑΛΑΙΟΧΩΡΙ, ΚΟΜΜΕΝΟ, για τα οποία υπάρχει η αναφορά ότι επεστράφησαν στο Βρετανικό Ναυτικό το 1953 και είχα γράψει ότι : "πολύ αμφιβάλλω για αυτήν την αναφορά, μιας και μου φαίνεται τουλάχιστον απίθανο να ήρθαν στην χώρα μας, και μετά από λίγα χρόνια να τα ξαναστείλαμε πίσω στη Βρετανία, και μάλιστα τέτοιου είδους πλοία", δεν θα μου έκανε καμμία απολύτως εντύπωση αν μαθαίναμε κάποια στιγμή στο μέλλον, ότι πρόκειται για τα μετέπειτα ιστορικά "μας" ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΙΑΣΕΜΙΔΗΣ, ΡΟΔΟΣ, ΕΥΒΟΙΚΟΣ και ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ τα οποία ήταν επίσης τύπου LCT (Mk 4), θεωρώ κάπως δύσκολο το να είχαν αγοραστεί από Έλληνες ιδιώτες απευθείας από το Βρετανικό ναυτικό, και ήταν οι πρώτες "παντόφλες" που δούλεψαν σε πορθμειακές γραμμές στην χώρα μας. Πρώτο βέβαια το 1946 το ΙΑΣΕΜΙΔΗΣ και λίγο αργότερα, αρχές της δεκαετίας του '50, τα άλλα τρία. Αυτή η μεγάλη πιθανότητα καθίσταται βέβαια πολύ περισσότερο "λογική" από την στιγμή που κατά πολλούς, ένα από αυτά τα τέσσερα, το αποβατικό ΠΑΛΑΙΟΧΩΡΙ (LCT 620 - Α/Β 620), θεωρείται ως το μετέπειτα ΡΟΔΟΣ. Edited January 13, 2013 by ΣΕΙΡΙΟΣ
gtogias Posted January 14, 2013 Posted January 14, 2013 (edited) Δύο απορίες: α. Κατασκευάστηκαν στη Μεγάλη Βρετανία ή στις ΗΠΑ και δόθηκαν με το γνωστό lend-lease πρόγραμμα στη Μεγάλη Βρετανία? β. Οι αναφορές για την επιστροφή στη Μεγάλη Βρετανία το 1953 είναι και από το διαδίκτυο αλλά και στο βιβλίο του Παϊζη-Παραδέλη: "Τα Πλοία του Πολεμικού Ναυτικού 1829-1999". Όλοι λάθος, η απλώς το έγραψε ένας και έκτοτε αναπαράγεται το λάθος? Επίσης να πούμε ότι δυο από τα τέσσερα του 1946 δεν πήγαν σε ιδιώτες αλλά σε κρατικά ελεγχόμενους φορείς, το μεν Σωκράτης Ιασεμίδης στη ΚΥΔΕΠ και το Ρόδος στους ΣΒΔΕ. Edited January 14, 2013 by proud_ionian
ΣΕΙΡΙΟΣ Posted January 14, 2013 Author Posted January 14, 2013 Απαντήσεις : α. Kαι τα δώδεκα κατασκευάστηκαν στην Μεγάλη Βρετανία. LCT 594 : ΣΟΦΑΔΕΣ - Built by : Fairfield Shipbuilding & Engineering Co. (Govan, Scotland) LCT 607 : ΒΡΑΧΝΙ - Built by : Motherwell Bridge (Meadowside, Scotland, U.K.) LCT 619 : ΜΑΛΑΚΑΣΙ - Built by : Tees-Side Bridge (Middlesbrough, U.K.) LCT 620 : ΠΑΛΑΙΟΧΩΡΙ - Built by : Tees-Side Bridge (Middlesbrough, U.K.) LCT 625 : ΚΟΜΜΕΝΟ - Built by : Tees-Side Bridge (Middlesbrough, U.K.) LCT 1227 : ΣΕΡΙΦΟΣ - Built by : Maclellan (Bo'ness, U.K.) LCT 1293 : ΑΝΑΦΗ - Built by : Motherwell Bridge (Meadowside, Scotland, U.K.) LCT 1297 : ΘΗΡΑ - Built by : Tees-Side Bridge (Middlesbrough, U.K.) LCT 1300 : ΜΗΛΟΣ - Built by : Tees-Side Bridge (Middlesbrough, U.K.) LCT 587 : ΚΑΝΔΑΝΟΣ - Built by : Stockton Construction (Thornaby, U.K.) LCT 1198 : ΚΥΘΗΡΑ - Built by : Warrenpoint Shipyard (Warrenpoint, U.K.) LCT 1301 : ΑΜΟΡΓΟΣ - Built by : Tees-Side Bridge (Middlesbrough, U.K.) β. Να υπενθυμίσω πρώτα ότι δεν είπα πως τα τέσσερα πλοία, ΒΡΑΧΝΙ, ΜΑΛΑΚΑΣΙ, ΠΑΛΑΙΟΧΩΡΙ και ΚΟΜΜΕΝΟ, δεν επεστράφησαν στη Βρετανία το 1953 ως αναφέρεται στο διαδίκτυο και στο βιβλίο που παραθέτεις. Δεν θα μπορούσα άλλωστε να ισχυριστώ κάτι τέτοιο από την στιγμή που δεν το γνωρίζω. Είπα : "πολύ αμφιβάλλω για αυτήν την αναφορά, μιας και μου φαίνεται τουλάχιστον απίθανο να ήρθαν στην χώρα μας, και μετά από λίγα χρόνια να τα ξαναστείλαμε πίσω στη Βρετανία, και μάλιστα τέτοιου είδους πλοία", δεν θα μου έκανε καμμία απολύτως εντύπωση αν μαθαίναμε κάποια στιγμή στο μέλλον, ότι πρόκειται για τα μετέπειτα ιστορικά "μας" ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΙΑΣΕΜΙΔΗΣ, ΡΟΔΟΣ, ΕΥΒΟΙΚΟΣ και ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ τα οποία ήταν επίσης τύπου LCT (Mk 4), θεωρώ κάπως δύσκολο το να είχαν αγοραστεί από Έλληνες ιδιώτες απευθείας από το Βρετανικό ναυτικό, και ήταν οι πρώτες "παντόφλες" που δούλεψαν σε πορθμειακές γραμμές στην χώρα μας. Και εξακολουθώ βέβαια αυτό να το θεωρώ πάρα πολύ πιθανό. Στην διάρκεια του Β' Παγκοσμίου πολέμου και για τις ανάγκες του, κατασκευάστηκαν σε ΗΠΑ και Βρετανία, χιλιάδες (κυριολεκτικά) τέτοιου τύπου (LCT) αποβατικά πλοία. Δεν μπορώ να σκεφτώ ούτε ένα λόγο, που να δικαιολογεί την επιστροφή στην Βρετανία τεσσάρων εκ των δώδεκα αυτών "απλών αποβατικών" οκτώ χρόνια μετά την λήξη του πολέμου και την παραχώρηση τους στην χώρα μας. Έχοντας υπ' όψιν και την πιθανολόγηση ότι το ΠΑΛΑΙΟΧΩΡΙ είναι το μετέπειτα ΡΟΔΟΣ (κάτι και που εσύ αναφέρεις), σκέφτηκα αυτήν την πιθανότητα και την έθεσα προς συζήτηση. Τέλος, το ότι "δυο από τα τέσσερα του 1946 δεν πήγαν (από το Π.Ν.) σε ιδιώτες αλλά σε κρατικά ελεγχόμενους φορείς" νομίζω ότι "λειτουργεί" θετικά και όχι αρνητικά στην υπόθεση ότι "τα τέσσερα" δεν επεστράφησαν τελικά στη Βρετανία.
ΣΕΙΡΙΟΣ Posted January 17, 2013 Author Posted January 17, 2013 Μιας και στα προηγούμενα ποστ αναφερθήκαμε εκτενώς στα Βρεττανικά αποβατικά τύπου LCT Mk 4 του Β' Παγκοσμίου πολέμου που μετά την λήξη του παρεχωρήθησαν στην χώρα μας, να παραθέσουμε και στο παρόν θέμα την φωτό με το μοντέλο του LCT 789 (HMS LCT 789 (LCT 789) - Class : LCT Mk 4 - Built by : Motherwell Bridge (Meadowside, Scotland, U.K. - Ordered : Jul 1942), την οποία είχαμε παραθέσει και στο θέμα του ΡΟΔΟΣ. Να διευκρινίσουμε, ότι το συγκεκριμμένο πλοίο LCT 789 της φωτό δεν ήρθε ποτέ στην χώρα μας, αλλά η πολύ καλής ποιότητας φωτό του μοντέλου του μπορεί να μας βοηθήσει σε συγκρίσεις με άλλα γνωστά μας πλοία του ίδιου με αυτό τύπου (ΡΟΔΟΣ, ΕΥΒΟΙΚΟΣ, ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ, ΕΥΓΕΝΙΑ Π, ΑΓΙΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ, ΑΓΙΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ).
ΣΕΙΡΙΟΣ Posted January 19, 2013 Author Posted January 19, 2013 Για τα ΣΟΦΑΔΕΣ, ΣΕΡΙΦΟΣ, ΑΝΑΦΗ, ΘΗΡΑ, ΑΜΟΡΓΟΣ, ΚΑΝΔΑΝΟΣ, αναφέρεται ότι "εξεποιήθησαν" το 1963. Σύμφωνα με στοιχεία που μου είχε πριν αρκετό καιρό γνωστοποιήσει ο καλός φίλος emmpapad (ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ), τέσσερα (τουλάχιστον) από αυτά δραστηριοποιήθηκαν μετά την εκποίηση τους από το Π.Ν, ως -αυτό που λοινώς λέμε- παντόφλες, Ε/Γ - Ο/Γ ή Φ/Γ - Ο/Γ, μιας και τα βρίσκουμε να έχουν αποκτήσει αριθμό νηολογίου. Το ΑΜΟΡΓΟΣ μετονομάστηκε σε ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Κ. με αριθμό νηολογίου Ν.Π.2449. Το ΑΝΑΦΗ σε ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ με αριθμό νηολογίου Ν.Π.2385. Το ΣΟΦΑΔΕΣ σε ΠΟΛΥΞΕΝΗ Θ. με αριθμό νηολογίου Ν.Π. 2300. Και το ΣΕΡΙΦΟΣ σε ΑΓΙΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ με αριθμό νηολογίου Ν.Π. 2077, και πρόκειται βέβαια για το γνωστό μας ΑΓΙΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ της Πάτρας και του Ρίου. Με την βοήθεια του emmpapad (ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ) μπορέσαμε να μάθουμε την συνέχεια για ένα ακόμα αποβατικό του Π.Ν. μας, από τα έξι σε σύνολο που εκποιήθησαν το 1963. Πρόκειται βέβαια για το ΚΑΝΔΑΝΟΣ (L 201) και πρώην Α/Β 587 - LCT 587, το οποίο συνέχισε ως ΣΟΛΩΝΑΚΙ - ΔΕΣΠΟΙΝΑ Σ. - ΗΛΙΑΣ ΙΙ. Περισσότερα εδώ. Μας μένει ένα ακόμα (εκ των έξι), το ΘΗΡΑ (L 260) πρώην Α/Β 1297 - LCT 1297. Να αναφέρουμε οπωσδήποτε και στο παρόν θέμα το πρώην πολεμικό αποβατικό S. CRAFT - ΣΟΛΩΝΑΚΙ ΙΙΙ του 1944, για το οποίο όμως δεν γνωρίζουμε την χώρα κατασκευής ούτε και τον τύπο (LCT) στον οποίο ανήκε.
Panagia Ekatontapiliani Posted May 13, 2017 Posted May 13, 2017 Μια φωτογραφία από το Αργοστόλι πίσω στον Αύγουστο του 1953, όπου μια παντόφλα ξεφορτώνει ανθρωπιστική βοήθεια στη «λαβωμένη» Κεφαλονιά από τους καταστροφικούς σεισμούς. Ποια να είναι άραγε αυτή η παντόφλα??
Nick the Greek Posted May 13, 2017 Posted May 13, 2017 Ωραίο κουιζάκι, νομίζω το L260 Θήρα, αν ζουμάρω λίγο στη φωτογραφία, αυτά πρέπει να είναι τα διακριτικά του στο πλάι.
gtogias Posted May 13, 2017 Posted May 13, 2017 Δεν μου μοιάζει για 0 το τελευταίο ψηφίο, πιο πολύ για 1, οπότε θα μπορούσε να είναι το L261 Μήλος.
polmyt Posted April 22, 2020 Posted April 22, 2020 On 1/13/2013 at 9:53 AM, ΣΕΙΡΙΟΣ said: Το ΑΝΑΦΗ σε ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ με αριθμό νηολογίου Ν.Π.2385. Σε αυτη τη φωτο του ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ ακριβως πισω του φαινεται και η υπερκατασκευη μιας αλλης παντοφλας Το ονομα που υπαρχει στον καθρεφτη του πλοιου δεν φαινεται ιδιαιτερα καλα, αλλα το πρωτο κομματι του ονοματος μοιαζει να ειναι ΑΓ ,οποτε απο αυτα που δουλευαν στο Ριο αναρρωτιεμαι μηπως η παντοφλα ειναι οτο ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ,το οποιο δεν το εχουμε δει ποτε Αλλη μια ιδεα θα ηταν το ΑΓΙΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ ,αλλα δεν μοιαζει με Ανδρεας το δευτερο συνθετικο Παραθετω και μια λεπτομερια με τη το τμημα της παντοφλας
Nereus Posted April 22, 2020 Posted April 22, 2020 Πολύ ωραία φώτο. Προσωπικά μου αρέσει η υπερκατασκευη και δη το φανελ που θυμίζει κάτι από τα κρουαζιεροπλοια της εποχής. Μήπως γνωρίζουμε τι πρωτόκολλο είχε καθώς και άλλα χαρακτηριστικά του πλοίου?
polmyt Posted April 23, 2020 Posted April 23, 2020 Για το ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ μιλας για το αλλο που φαινεται πιο πισω;
Nereus Posted April 23, 2020 Posted April 23, 2020 Και για τα 2 αλλά η ερώτηση μου είναι για το Ναύπακτος
polmyt Posted July 14, 2023 Posted July 14, 2023 (edited) On 1/13/2013 at 9:53 AM, ΣΕΙΡΙΟΣ said: LCT 607 : ΒΡΑΧΝΙ - Built by : Motherwell Bridge (Meadowside, Scotland, U.K.) Ηρθε η ωρα να δουμε και το ΒΡΑΧΝΙ σε μια σπανιοτατη φωτο του στο λιμανι της Πατρας Το πλοιο ειναι στο μωλο του Αγίου Νικολάου και μπορουμε να δουμε αρκετα στρατιωτικα οχηματα καθως και το χωρο που ειναι τελειως αδιαμορφωτος.Διακρινονται λιγο και οι υπαρχουσες γραμμες του τραινου Στη φωτογραφια ειναι σημειωμενη η ημερομηνια Σεπ 46 ,οποτε θεωρω οτι το πλοιο μολις εχει περασει σε ελληνικα χερια.Δυστυχως ειναι δυσκολο να διακρινουμε αν ειχε πολιτικο ρολο ή στρατιωτικο Edited July 14, 2023 by polmyt
ΣΕΙΡΙΟΣ Posted July 14, 2023 Author Posted July 14, 2023 Εύγε, σπανιότατη σίγουρα και εξαιρετική εικόνα, με το ένα εκ των τεσσάρων... αγνοουμένων αποβατικων LCT Mk4 του πολεμικού μας ναυτικού. Να προσθέσω ότι για το ΒΡΑΧΝΙ γνωρίζουμε και το νατοϊκό διακριτικό που πήρε γύρω στο 1952, και ήταν το L 203, εν αντιθέσει με τα άλλα τρία αγνοούμενα, τα ΚΟΜΜΕΝΟ, ΜΑΛΑΚΑΣΙ, ΠΑΛΑΙΟΧΩΡΙ, για τα οποία γνωρίζουμε μόνο το αρχικό διακριτικό - αριθμό τους.
ΣΕΙΡΙΟΣ Posted October 1, 2023 Author Posted October 1, 2023 Ακόμα μια σπανιοτάτη φώτο με το ΒΡΑΧΝΙ (LCT 607 - Α/Β 607) με τον νατοικό αριθμό L 203 που πήρε το 1952. Βρισκόμαστε στον μωλο του Αγιου Νικολάου στην Πάτρα, και εκ των πραγμάτων κάπου στο διάστημα 1952 - 1953. Η φώτο (χωρίς τα στοιχεία αναγνώρισης) από το blog του Πειραιώτη ερευνητή - συγγραφέα Δημήτρη Κρασονικολάκη.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now