ΝΗΡΕΑΣ Posted March 10, 2012 Posted March 10, 2012 (edited) Με αφορμή και τη νέα ναύλωση του Highspeed 2 στην περιοχή, θα πρέπει να ευχαριστήσουμε την HSW που συνεχίζει να μας «ταξιδεύει» σε μέρη θαυμαστά κι ονειρεμένα. Μετά τις όμορφες Αζόρες, τώρα σε ακόμα καλύτερες περιοχές. Στήλες Ηρακλέους και Ταγγέρη. Θρυλικές περιοχές. Όχι σαν τη ΝΕΛ που ένα ταξίδι μας πήγε…κι αυτό σε εκείνο το διαολότοπο τη Σαφάγκα. ΥΓ Θα πρέπει να γίνει και μία σύσταση…ενδεχομένως και διπλωματικό διάβημα…προς τον Βασιλιά του Μαρόκου…για το θλιβερό φαινόμενο…να μην πιάνει το AIS σε όλα τα λιμάνια του Μαρόκου. Δεν ξέρω εάν πρόκειται για το ΡΟΔΟΣ (δεν ταιριάζει απόλυτα με το μέγεθος του πλοίου που περιγράφουν), αλλά πράγματι ανακοινώθηκε ότι ετοιμάζεται το άνοιγμα γραμμής ferry μεταξύ Παναμά και Κολομβίας, για το τέλος Μαρτίου/αρχές Απριλίου. Και εάν κρίνω από το όνομα του CEO της εταιρείας PV Enterprises (Peter Villiotis), μάλλον θα πρέπει να είναι ελληνικής καταγωγής Απ' ό,τι πήρε το μάτι μου, η γραμμή προχωράει, λένε και για 3 κυκλικά δρομολόγια την εβδομάδα, αλλά η έναρξη πάει για Μάιο. Η απόσταση είναι γύρω στα 260-270 μίλια, όσο περίπου Πειραιά-Κω-Ρόδο, και λένε ότι θα γίνεται σε 12 ώρες. Ανεξάρτητα από το εάν πρόκειται να πάει το ΝΗΣΟΣ ΡΟΔΟΣ ή άλλο πλοίο στη γραμμή, θα τηρήσουμε την παράδοση και θα εκμεταλλευτούμε (ως φιλομαθείς νέοι) και αυτή την φορά την ευκαιρία που μας προσφέρει η HSW. Η γραμμή μεταξύ Port Colon στον Παναμά και Cartagena de Indias στην Κολομβία άνοιξε για πρώτη φορά από την εταιρεία Crucera Express γύρω στο 1995 πάλι με τρία κυκλικά δρομολόγια την εβδομάδα και σταμάτησε αρχές του 1997 λόγω μειωμένης κίνησης παρά το ελπιδοφόρο ξεκίνημα. Το δε πλοίο που έκανε την γραμμή ήταν το τότε ferry Crucero Express και νυν κρουαζιερόπλοιο MIRAGE I το οποίο επισκέπτεται τακτικά και τα ελληνικά νησιά και μάλιστα την Ρόδο και την Κω. Από τον Παναμά λοιπόν βρέθηκε στα Δωδεκάνησα τα οποία επιθυμούσε να κατακτήσει το ΝΗΣΟΣ ΡΟΔΟΣ μετά την μετασκευή του, αλλά… Τώρα δεν ξέρω γιατί πιστεύουν ότι ένα πλοίο αυτού του μεγέθους θα σταθεί στη γραμμή, όπου απέτυχε ένα πολύ μικρότερο, σίγουρα αυτοί ξέρουν καλύτερα. Εξάλλου η –και με ελληνικό άρωμα- εταιρεία Alas που θα λειτουργήσει την γραμμή έχει έδρα στη Φλόριδα και γενικά στην περιοχή (Φλόριδα-Μεξικό-Κούβα-Μπαχάμες) υπάρχει κινητικότητα. Οπότε και καλά να μη πάει αυτή η γραμμή, κάτι άλλο θα βρεθεί στην περιοχή. ΥΓ Τουλάχιστον αυτή την φορά, και εάν πάει το Ν. ΡΟΔΟΣ, δεν θα έχουμε κανένα πρόβλημα. Και στο Colon και στην Cartagena de Indias…το AIS έχει σήμα καμπάνα. Edited October 19, 2014 by proud_ionian tag
proud_ionian Posted March 10, 2012 Posted March 10, 2012 η γραμμη εχει μεταφορικο εργο μονο σε επιβατες ή και σε οχηματα
ΝΗΡΕΑΣ Posted March 10, 2012 Author Posted March 10, 2012 Δεν ξέρω τα στοιχεία της γραμμής ή τις προοπτικές της, αλλά είδα ότι δεν υπάρχει δρόμος μεταξύ Κολομβίας και Παναμά, λόγω της ύπαρξης τους ελώδους ζώνης Darien Gap που χωρίζει τις δύο χώρες. Συνεπώς τα οχήματα μεταφέρονται δια θαλάσσης, κυρίως μεταξύ Colon και Cartagena...είτε με container είτε με RoRo. Οι επιβάτες όμως πηγαίνουν αεροπορικώς. Και συνολικά (όχημα & επιβάτης) είναι μάλλον πολύ ακριβή η μεταφορά. Σε πρώτη ματιά φαίνεται ότι θεωρητικά υπάρχει ζήτηση για γραμμή ferry, που μπορεί να προσφέρει συνολικά χαμηλότερα ναύλα. Το ερώτημα μου όμως είναι γιατί δεν έπιασε στην γραμμή το προηγούμενο πλοίο. Ακόμα και εάν ήταν κακή η συγκυρία ή δεν ήταν καλή η εκμετάλλευση από την εταιρεία...εάν υπήρχε ζήτηση, δεν θα καλυπτόταν από κάποια άλλη εταιρεία σύντομα και όχι μετά από 15 χρόνια?
ΝΗΡΕΑΣ Posted March 11, 2012 Author Posted March 11, 2012 Τώρα δεν ξέρω γιατί πιστεύουν ότι ένα πλοίο αυτού του μεγέθους θα σταθεί στη γραμμή, όπου απέτυχε ένα πολύ μικρότερο, σίγουρα αυτοί ξέρουν καλύτερα. Πιθανώς η επανέναρξη της γραμμής να έχει σχέση με τις διμερείς συμφωνίες ελεύθερου εμπορίου που υπογράφηκαν πρόσφατα μεταξύ ΗΠΑ και Παναμά / Κολομβίας και πρόκειται να τεθούν σε ισχύ πολύ σύντομα, ίσως και μέσα στον Μάρτιο ή Απρίλιο. Αυτές προβλέπουν την κατάργηση των περιορισμών στο εμπόριο και την κατάργηση των δασμών μεταξύ των ΗΠΑ και των δύο άλλων χωρών και φυσικά αναμένεται ανάπτυξη στις εμπορικές σχέσεις. Ενδεχομένως αυτή η γραμμή να σχεδιάζεται και σε σχέση με υπάρχουσες γραμμές roro μεταξύ Φλόριδας και Colon. Κοιτάζοντας τις δύο πόλεις/λιμάνια, το Colon το βρήκα μάλλον αδιάφορο, τυπική πόλη μπανανίας θα το χαρακτήριζα. Έκπληξη όμως αποτέλεσε η Cartagena που είναι μια πολύ περιποιημένη, σύγχρονη και με πολύ δυναμισμό πόλη. Κτήρια, πάρκα, μουσεία, φρούρια, δημόσια έργα τέχνης, εκδηλώσεις, ουρανοξύστες, τουρισμός επιπέδου, ξενοδοχεία, κρουαζιερόπλοια, γενικά μιά πόλη υψηλών προδιαγραφών. Φυσικά δεν είναι όλη η πόλη έτσι, μόνο η βιτρίνα και οι ακριβές περιοχές. Πίσω από την βιτρίνα, βεβαίως...ζει και βασιλεύει η φτώχεια της λατινικής αμερικής που έχουμε στο μυαλό μας. Αλλά ακόμα και εάν πρόκειται για την βιτρίνα της Cartagena, την βρίσκω εντυπωσιακή πόλη.
rantanplan Posted March 11, 2012 Posted March 11, 2012 (edited) Πράγματι (μετά από σχετική μελέτη του wiki) η Cartagena είναι "ιστορική" (για τα δεδομένα της χώρας) πόλη, ιδρύθηκε από τους ισπανους τον 16ο αιώνα, ήταν λιμάνι, στοχος πειρατών και αργότερα έδρα της ισπανικής αποικιοκρατικής αριστοκρατιας. ειναι η 5η σε πληθυσμό πόλη της κολομβίας (1 εκατ), και φαίνεται οτι είναι μαζί με την Barranquilla τα κύρια εμπορικα λιμάνια από την πλευρά της καραϊβικής. επίσης υπάρχουν πολλά ιδιωτικά λιμάνια, μεταξύ των οποίων τα λιμανια χημικών πολυεθνικών (basf, dow) και εταιριών μπανανών. απο τις αγγλόφωνες αναζητήσεις στο Internet φαινεται ότι ενδιαφερονται για τη γραμμή περισσότερο τύποι που θέλουν να κάνουν το γύρο της λατινικής αμερικής με μηχανή ή αυτοκίνητο, οπότε το συγκεκριμένο κομμάτι αφορά πολύ περιορισμένη πίτα. από την άλλη, η cartagena έχει αναπτυχθεί αρκετά οικονομικά και πληθυσμιακά σε σχέση με τη δεκαετία του 90 και γενικά η κολομβία είχε τη δεκαετία του 2000 σταθερή ανάπτυξη, κυρίως λόγω της αμερικανικής βοήθειας για να λειτουργήσει ως αντιβαρο προς τον τσαβισμό. οπότε δεν αποκλείεται και να έρχονται καλές μέρες για το νησος ρόδος. Edited March 11, 2012 by rantanplan
proud_ionian Posted March 11, 2012 Posted March 11, 2012 (edited) το κολον ειναι κοντα στην δυτικη (ατλαντικος) εισοδο της διωρυγας (Gatun Locks). Edited March 12, 2012 by proud_ionian http://www.shipfriends.gr/forum/topic/594-διώρυγα-του-παναμά/page__view__findpost__p__142176
ΝΗΡΕΑΣ Posted April 13, 2012 Author Posted April 13, 2012 (edited) Για να δούμε (εμείς οι Ισπανόφωνοι ) και ένα Κολομβιανό δημοσίευμα (αφού αγνοήσουμε την φωτό) για την δρομολόγηση του Ν. Ρόδος (για 10 Μαϊου λέει) , για την επένδυση και τις προσδοκίες, τα δρομολόγια και τις τιμές....ώστε να κάνουμε έγκαιρα τον προγραμματισμό των καλοκαιρινών διακοπών μας Edited April 13, 2012 by ΝΗΡΕΑΣ
rantanplan Posted April 13, 2012 Posted April 13, 2012 και περαιτέρω δημοσιευματα στην αγγλική, όπου λένε αντίστοιχα πράγματα και το ένα έχει και σωστή φωτό. η αναφορά περί επένδυσης 15 εκατ. δολαρίων δεν είναι υπερβολική? για ναύλωση κάποιων ετών δεν πρόκειται? (βέβαια τμήμα της επένδυσης φαίνεται να αφορά το λιμανι του Colon). υπάρχει επίσης αναφορά σε ελληνικό πλήρωμα και ντόπιους εργαζόμενους στο ξενοδοχειακό.
enas chiotis Posted October 19, 2014 Posted October 19, 2014 Το SNAV Adriatico ξεκινά σε λίγες μέρες στη γραμμή. Ήδη πλέει προς το Cristobal.
proud_ionian Posted May 10, 2015 Posted May 10, 2015 κατα τους ξενους συνασθενεις, επιστρεφει στη ναπολη
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now