ΣΕΙΡΙΟΣ Posted April 5, 2011 Posted April 5, 2011 (edited) Με αφορμή μία πολύ όμορφη φωτογραφία του ΧΙΟΝΗ στην Πάτμο το καλοκαίρι του 2002, ας κάνουμε ένα μικρό αφιέρωμα στο μεγαλύτερο και πιό γνωστό από τα πλοία της εταιρείας των αδελφών Μηνιώτη. Το πλοίο, όπως μπορούμε να δούμε και στον Σουηδό, κατασκευάστηκε το 1968 στο ναυπηγείο Βεκρή - Ελευθερόπουλου στο Πέραμα για την εταιρεία του Δημ. Νομικού. Ναυπηγός του ήταν ο Ανδρέας Ερμογένης (Κασταλία) και με το όνομα ΣΚΥΡΟΣ πρωτοδρομολογήθηκε στη γραμμή Κύμης - Σκύρου. Για πολλά χρόνια εξυπηρέτησε και τις Σποράδες, στη γραμμή Βόλος - Σκιάθος - Σκόπελος - Αλόννησος, ενώ το 1990 πουλήθηκε στην εταιρεία των αδελφών Μηνιώτη και ταξίδεψε στο ανατολικό Αιγαίο όπου και δρομολογήθηκε στη γραμμή Χίος - Σάμος - Ικαρία - Φούρνοι, αλλά και σε κάποια δρομολόγια προς τα παράλια της Τουρκίας. Στα στερνά του, πριν τον παροπλισμό του (νομίζω το 2004) στο λιμανάκι της Χίου από όπου και οι φωτό του στη gallery του φόρουμ, έκανε και κάποια δρομολόγια στα Δωδεκάννησα. Να δούμε και κάποιες σκηνές από την καθέλκυση του στο Πέραμα, στις 22 Μαίου του 1968, από το ΕΟΑ, αλλά και μία φωτογραφία του από το Fakta ως ΣΚΥΡΟΣ με τα σινιάλα της Nomicos Lines. Edited February 12, 2018 by Nick the Greek
miko mission Posted November 23, 2011 Posted November 23, 2011 ΣΚΥΡΟΣ στην Αλονησσο απο καρτ ποσταλ του 1978.Και αυτο οπως και τα αλλα πλοια του νομικου ηταν παντα σε αψογη κατασταση.
polmyt Posted January 11, 2012 Posted January 11, 2012 Η καταστασΗ στο πλοιο ειναι σαφως χειροτερΗ σε σχεσΗ με τις φωτο του σειριου που εχουμε δει.O χρονιος παροπλισμος εχει κανει καλα τΗ δουλεια του. και μια ερωτΗσΗ για τους γνωριζοντες.Tα φινιστρινια κατω απο το γκαραζ τι ειναι;Eιχε το πλοιο καμπινες επιβατων εκει περα ή ειναι καμπινες για το πλΗρωμα;
NHSOS XIOS Posted January 11, 2012 Posted January 11, 2012 αν θυμαμαι καλα τα φινιστρινια ανηκουν σε ενα γκαραζακι που ειχε απο 'κατω' για ιχ - χωρις να ειμαι σιγουρος,πρεπει να ειχε ασανσερ στο κυριως γκαραζ που κατεβαζε τα αυτοκινητα κατω.
ΣΕΙΡΙΟΣ Posted January 11, 2012 Author Posted January 11, 2012 πολύ καλά θυμάσαι ότι είχε και δεύτερο γκαράζ "παρά τα διπύθμενα" ας δούμε μία σχετική δημοσίευση της καθέλκυσης του πλοίου από τα "Nαυτικά Xρονικά" του 1968, όπου εκτός από το ότι πράγματι διέθετε "αναβατήρα οχημάτων" μπορούμε να διαβάσουμε και αρκετά άλλα ενδιαφέροντα.
miko mission Posted January 18, 2012 Posted January 18, 2012 (edited) Exω κανει αρκετα ταξιδια με το σκυρος.ολα ειναι οπως τα περιγραφει το αποκομα που ανεβασε ο σειριοσ.Η ταχυτΗτα δεν τΗν θυμαμε ποτε πανω απο τα 15 με το ζορι μιλια.το κατω γκαραζ Ηταν αρκετα μικρο εκτιμω οτι δεν επαιρνε πανω απο 4-6 ιχ,ομοιο γκαραζ ειχε και το ομοσταυλο αιγευσ.σαλονια ειχε τρια.ενα κατω, οπου ειναι και τα στρογγυλα φινιστρινια, με αεροπορικου τυπου και ενα μικρο γραφειο ως λογιστΗριο.εκει υπΗρχε μια σκαλα που σε πΗγαινε στο κυριο σαλονι με ελαφρα πρασινΗ αποχρωσΗ, με τραπεζοκαθισματα και ενα μπαρ, οπου ειναι και τα παραλλΗλογραμμα παραθυρα,στο υψος τΗς πλωρΗς.στο ανω ντεκ που Ηταν και Η γεφυρα ειχε στο πισω μερος ενα μικρο σαλονι για τΗν α' θεσΗ σχετικα πολυτελες με ελαφρα γαλαζια απωχρωσΗ και καποιες τοιχογραφιες απο τΗν αρχαια ελλαδα.τα καταστρωματα οπου Ηταν για επιβατες κουβερτωμενα.οι οδγγοι ιχ περναγαν απο ανοιχτο γκαραζ προς τΗν πλωρΗ και μπροστα απο το ασανσερ για τα ιχ υπΗρχαν δυο πορτες αριστερα δεξια που σε εβαζαν στο κυριο σαλονι εκατερωθεν του μπαρ.οι επιβατες περναγαν απο τις περαντζαδες πανω απο το γκαραζ στο κυριως καταστρωμα.οι καμπινες πλΗρωματος Ηταν πρυμα κατω απο το γκαραζ με αμεσΗ ομως προσβασΗ στο ανοιχτο γκαραζ.το βαπορι Ηταν επι νομικου κοσμΗμα, παντα καθαρο και περιποιΗμενο και στα λιμανια υπΗρχε κασετα με ανακοινωσεις απο γυναικεια στρωτΗ φωνΗ στΗν ενδιαμεσΗ τοτε γλωσσα, μεταξυ δΗμοτικΗς και καθαρευουσας.αυτα για να δουμε οτι οσο μικρΗ και να ειναι μια εταιρεια και μικρα βαπορια να εχει αμα εχει οργανωσΗ και επαγγελματισμο φτιαχνει ονομα καλο ας το δουμε σε μια ομορφΗ αεροφωτογραφια του γιωργου κουρουπΗ απο τΗν χρυσΗ εποχΗ τΗς εταιρειας <υιων λουκα νομικου> Edited January 18, 2012 by miko mission
antonis molos Posted January 23, 2012 Posted January 23, 2012 (edited) Πλαγιοδετημένο στην Προβλήτα της Xιου Πριν Πολλά Χρόνια, το Χιόνη, ή το σκυράκι όΠως Χαιδευτικά το έλεγαν οι σκυριανοί. η φωτογραφία τραβηγμένη αΠο το κατάστρωμα του σαΠφώ, εν Πλώ Πρός μυτιλήνη. Edited January 23, 2012 by proud_ionian caps
ΣΕΙΡΙΟΣ Posted December 13, 2012 Author Posted December 13, 2012 'Εφτασαν αργά χθες τη νύχτα (ή αν προτιμάτε ημερομηνιακά, σήμερα) στη Σαλαμίνα τα ΚΑΠΕΤΑΝ ΣΤΑΜΑΤΗΣ και ΧΙΟΝΗ ρυμουλκούμενα από το CHRISTOS XVIII. Λογικά θα πρέπει να βρίσκονται στο ναυπηγείο Σπανόπουλου στα Αμπελάκια. Kαι πράγματι στο ναυπηγείο του Σπανόπουλου στα Αμπελάκια Σαλαμίνας βρίσκεται το ΧΙΟΝΗ, μερικές εκατοντάδες μόλις μέτρα μακρυά από το ναυπηγείο Μπεκρή - Ελευθερόπουλου όπου και κατασκευάστηκε πριν 44 ολόκληρα χρόνια ως ΣΚΥΡΟΣ. Το καραβάκι παραδόξως βρίσκεται τραβηγμένο έξω, και από ότι είδα κάποιες εργασίες γίνονταν επάνω στο κατάστρωμα του. Στην παρακάτω φωτό (δυστυχώς δεν έβγαινε καλύτερη) μπορούμε να δούμε ότι έχουν αφαιρεθεί άξονες και προπέλες (εκτός βέβαια και αν αυτό είχε γίνει παλαιότερα στη Χίο, πράγμα που δεν το πολυπιστεύω).
miko mission Posted December 13, 2012 Posted December 13, 2012 Aυτο ειναι η συνεχεια της περιεργης ιστοριας του.Αντι να παει απεναντι στην τουρκια ηρθε εδω και γινονται καποιες εργασιες.Για να δουμε τι θα γινει στο μελλον
ΣΕΙΡΙΟΣ Posted December 14, 2012 Author Posted December 14, 2012 Αντι να παει απεναντι στην τουρκια ηρθε εδω και γινονται καποιες εργασιες. Για να δουμε τι θα γινει στο μελλον Για να μην υπάρξει οποιαδήποτε λανθασμένη ερμηνεία, όταν έγραψα χθες "από ότι είδα, κάποιες εργασίες γίνονταν επάνω στο κατάστρωμα του" δεν εννοούσα βέβαια ότι επρόκειτο για εργασίες πιθανής ...αποκατάστασης (για όνομα του θεού, 45 χρόνων πλοίο και παροπλισμένο επί μιά δεκαετία), αλλά απλά ότι επάνω στα καταστρώματα του υπήρχαν εργάτες του ναυπηγείου οι οποίοι φυσικά δεν είχαν ανέβει εκεί για να θαυμάσουν την θέα. Επάνω ακριβώς από την πλώρη, μπροστά από τον καθρέφτη, κρεμόντουσαν ιμάντες από μεγάλο γερανό και φαινόταν ότι κάτι επρόκειτο να βιράρουν. Την γνώμη μου για το "μέλλον" τόσο του ΧΙΟΝΗ όσο και του ΚΑΠΕΤΑΝ ΣΤΑΜΑΤΗΣ, την είχα εκφράσει όταν ξεκίνησε η ρυμούλκηση των πλοίων από την Χίο, Θα διαλυθούν άραγε στο Πέραμα ??? Το πιθανότερο, μιας και δεν υπάρχει οπωσδήποτε καμμία άλλη προοπτική για τα δύο πλοιάρια. και δεν θα στοιχημάτιζα ούτε 1 Ευρώ ότι μπορεί να είναι κάποια διαφορετική. Απλά πριν πάνε για διάλυση (το που βέβαια δεν το γνωρίζω ωστόσο το πιθανολογώ), θα τα ξεφορτώσουν από οτιδήποτε το χρήσιμο και αξιοποιήσιμο (π.χ. μηχανές κλπ)
Hastaroth Posted December 14, 2012 Posted December 14, 2012 Πού άραγε θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν μηχανές "ηλικίας" 44 ετών,που μάλιστα έχουν να λειτουργήσουν καμμιά 10ετία; Το αυτό ερώτημα ισχύει και γιά τα υπόλοιπα είδη τού εξοπλισμού τού πλοίου. Οπως έγραψα και στο thread γιά το ΚΑΠΕΤΑΝ ΣΤΑΜΑΤΗΣ,πιό φτηνά θα τους ερχόταν να στείλουν τα πλοία στην χώρα τού Selim παρά να τα ρυμουλκήσουν μέχρι εδώ-ώς γνωστόν τα ρυμουλκά δέν ταξιδεύουν δωρεάν.Το πιό πιθανό λοιπόν είναι να τα διαλύσουν στό Πέραμα,όπου ενδεχομένως έχουν βρεθεί και αγοραστές τού σκράπ μετάλλου τους.
ΣΕΙΡΙΟΣ Posted December 14, 2012 Author Posted December 14, 2012 1ον. Το που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν (και όχι να χρησιμοποιηθούν) μηχανές 45 χρόνων, δεν το γνωρίζω. Προφανώς θα το γνωρίζουν αυτοί που θα τις βγάλουν (αν τις βγάλουν, υπόθεση κάναμε). 2ον. Το ρυμουλκό που έφερε στη Σαλαμίνα τα δύο πλοία ανήκει στον όμιλο Σπανόπουλου, όπου βέβαια ανήκει και το ναυπηγείο στο οποίο βρίσκονται και γίνονται οι όποιες εργασίες. 3ον. Αφού τους ερχόταν πιό φθηνά να τα στείλουν απέναντι γιατί δεν τα στείλανε ??? Προφανώς γιατί -εκ του αποτελέσματος- δεν τους ερχόταν πιό φθηνά. 4ον. Συμφωνούμε. Το πιό πιθανό είναι να διαλυθούν στο Πέραμα. Αυτό δεν είπα και εγώ ???
miko mission Posted December 14, 2012 Posted December 14, 2012 Οι μηχανες ειναι 20ετιας,περιπου, κατερπιλαρ, τις ειχε αλλαξει ο Μινιωτης.Αρχικα ειχε MWM και τοτε στα καλα του ειχαν ακουστει κατι θεματακια που ειχαν.Νομιζω οτι αυτες οι μηχανες MWM DEUTZ δεν ηταν οτι καλυτερο, σε οποιο πλοιο, εδω στην ελλαδα τις εβαζαν, ειχαν προβληματα
ΣΕΙΡΙΟΣ Posted December 15, 2012 Author Posted December 15, 2012 (edited) Σε συνέχεια του προηγούμενου ποστ, να παραθέσουμε και στο παρόν θέμα του ΧΙΟΝΗ, ένα παλαιότερο που είχε γίνει στο topic της εταιρίας Μηνιώτη. Noμίζω ότι και τα 3 πλοίοα του Μινιωτη είχαν αλλάξει μηχανες και ηλεκτρομηχανες στα τελη δεκαετίας 90 με καινουριες CATerpilar! Να δούμε και τρεις φωτό του πλοίου στο λιμανάκι της Χίου από τον Ιούνιο 2008, και περισσότερες στη gallery. Edited December 15, 2012 by ΣΕΙΡΙΟΣ
Aegeus Posted December 25, 2012 Posted December 25, 2012 Το τιμόνι του και τα χειριστήρια ας μη χαθούν....Υπάρχουν άραγε φωτό του πιλοτηρίου? Μ ενδιαφέρον θα τις βλέπαμε...
pantelis2009 Posted December 27, 2012 Posted December 27, 2012 (edited) Δεν ξέρω τι άλλο κρατήσανε, αλλά οι μηχανές του δεν είναι πλέον στο πλοίο. Όταν πήγα στις 21/12 το είχανε ρίξει μέσα και είχαν βγάλει το Καπετάν Σταμάτης. Η μία μηχανή του ήταν έξω απο το μηχανουργείο του Σπανόπουλου και την άλλη την είχαν μέσα και την είχαν ανοίξει. Edited December 27, 2012 by polmyt
polmyt Posted December 27, 2012 Posted December 27, 2012 Τελικα επεσε μεσα ο ΣΕΙΡΙΟΣ στην προβλεψη του για τον λογο που το πλοιο ηρθε στη Σαλαμινα.Λογικα παντως για να μπουν σε τετοιο κοπο η μηχανη πρεπει να ειναι σε θεση να χρησιμοποιηθει ξανα σε αλλο πλοιο Να πουμε ακομα οτι το πλοιο βρισκεται πλεον σε μια μικρη ντανιτσα μαζι με το φορτηγο ΕΥΡΙΠΟΣ
express skiathos Posted May 11, 2021 Posted May 11, 2021 Μια φωτογραφία του ΣΚΥΡΟΣ στο παλιό λιμάνι της Σκιάθου που ανέβηκε στο facebook από τον χρήστη Σεραφείμ Ανθόπουλο.
express skiathos Posted November 13, 2021 Posted November 13, 2021 Το ΣΚΥΡΟΣ στο υπό κατασκευή λιμάνι της Σκιάθου.
polmyt Posted January 10, 2022 Posted January 10, 2022 Καλοκαιρι του 75 και εμεις βλεπουμε το πλοιο με τα σινιαλα του Νομικου Το λιμανι πρεπει δια της ατοπου να ειναι η Κυμη και αξιζει να παρατηρησει κανεις εκτος απο το πλοιο και το υπολοιπο τοπιο Λιμενικος με στολη και πηλικιο και φυσικα σε πρωτο πλανο η μοτοσικλετα με το προστατευτικο και το κιλιμι στη σελα.Ειδικα το τελευταιο ειναι πραγματικα να το θαυμαζεις .Δεν ξερω αν συνηθιζοταν εκεινη την εποχη αλλα προσωπικα δεν θυμαμαι να εχω δει τετοιο στολισμο σε ενα δημοσιο οχημα
proud_ionian Posted January 10, 2022 Posted January 10, 2022 δεν πρεπει να ειναι στολισμος. με την μαυρη οκταρα κατακαλοκαιρο, πανω στη μαυρη σελα απο δερματινη, θα ιδρωναν τα αποκατινα του
bas Posted January 11, 2022 Posted January 11, 2022 Ο κόσμος φοράει χειμωνιάτικα , δείχνει Οκτώβριο ή Απρίλιο. Επίσης δεν είναι η Κύμη . Αλλά και εγώ δεν μπορώ να βρω που είναι .
polmyt Posted January 11, 2022 Posted January 11, 2022 Ιουνιος 75 εγραφε η σημειωση πανω στο slide.Πιθανον να ηταν ανοιξη και να εγινε η εκτυπωση του καλοκαιρι Σχετικα με την Κυμη το ειπα επειδη απο οσα λιμανια ξερω οτι επιανε τοτε δεν μου μοιαζει κανενα
bas Posted January 11, 2022 Posted January 11, 2022 (edited) Και σε μένα δεν μοιάζει με κανένα και έψαξα τώρα στις χάρτες του γκούγκλ μήπως το βρώ , αλλά δεν βρήκα. Ξέρω ότι κάποιες εποχές έπιανε και στο Τρίκερι σαν άγονη , αλλά ούτε εκεί μου μοιάζει. Ακόμα και σε Φθιώτιδα , Λήμνο , πάλι δεν μοιάζει. Πάντως είναι φυσικός κόλπος αφού δεν υπάρχει λιμάνι. Μπορείτε να το δείτε σε μια φωτογραφία του στην Πειραιά. Edited January 11, 2022 by bas
bas Posted January 12, 2022 Posted January 12, 2022 Τελικά στο πιο λογικό σημείο είναι η φωτογραφία . Στην Σκύρο. Στην Λιναριά...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now