Hastaroth Posted July 14, 2010 Posted July 14, 2010 Ναι,αλλά τότε το αποτέλεσμα θα ήταν απλώς να στρίψη τό πλοίο δεξιά ή αριστερά ενώ πρέπει να πάη ευθεία.Μέ την προϋπόθεση ότι το πλοίο είναι εν πλώ και όχι σε διαδικασία ελιγμού στό λιμάνι,αυτό δέν έχει ιδιαίτερη σημασία και διορθώνεται άμεσα από τον πηδαλιούχο. Ενας λάθος χειρισμός τού πρωραίου rudder όμως,εφ'όσον το πλοίο είναι εν πλώ,σημαίνει ότι τό rudder αυτό (που στην ανενεργή του κατάσταση είναι ευθυγραμμισμένο με την πορεία τού πλοίου) ξαφνικά βρίσκεται υπό γωνία σε σχέση με την πορεία τού πλοίου και άρα αρχίζει να δέχεται δυνάμεις από το νερό που το περιβάλλει και να προβάλλη αντίσταση σ'αυτές,άρα πλέον η ισχύς που δίνουν οι μηχανές δέν αρκεί γιά να διατηρηθή η ίδια ταχύτητα.Εφ'όσον δέ η ταχύτητα τού πλοίου είναι μεγάλη,από αυτές ακριβώς τίς δυνάμεις που ασκούνται σ'αυτό το rudder,μπορεί αυτό να σπάση και να προκαλέση ζημιές και στήν καρίνα τού πλοίου με την πρόσκρουσή του επάνω της.
Neptune Posted July 14, 2010 Author Posted July 14, 2010 (edited) Δεν ειναι τοσο ευκολα ολα αυτα που λετε. Το τιμονι (ειδικα το πλωριο) δεν ειναι στον αερα οταν δε δουλευει. Ειναι πανω στο υδραυλικο του συστημα και ειναι τρομερα δυσκολο να κινηθει απο την αντισταση του νερου. Θα πρεπει ολα απο μεσα να εισαι σαπια και να φυγουν απο τη θεση τους. Αλλα μιλαμε θα πρεπει να ειναι πολυ πολυ σαπια Στην Ελλαδα εχει επικρατησει να τα σφραγιζουμε ολα ο,τι δε χρησιμοποιουμε (τιμονια, visor) μαλλον για να αποφευγεται η συντηρηση. (ειδικα η συντηρηση ενος visor σε καλη κατασταστη ειναι δραμα ) Edited July 14, 2010 by Neptune
Hastaroth Posted July 14, 2010 Posted July 14, 2010 Οντως μπορεί να μήν είναι εύκολο να μετακινηθή τό rudder από την αντίσταση τού νερού και μόνο,ωστόσο αυτή η αντίσταση υπάρχει άν το πλοίο κινείται με το πλωριό rudder υπό γωνίαν,οπότε γιά να διατηρήση την ταχύτητά του πρέπει να αυξήση την ισχύ τών μηχανών,άρα να κάψη περισσότερα πετρέλαια.Σε εποχές που μάς "αλλάζουν τά πετρέλαια" ολονών μας,το να τα καίη ένα πλοίο τζάμπα και βερεσέ δέν είναι ό,τι καλύτερο...
Neptune Posted July 14, 2010 Author Posted July 14, 2010 Και 3 μοιρες να χανει το πλωριο τιμονι το πλοιο δε θα μπορει να κρατησει πορεια
Hastaroth Posted July 14, 2010 Posted July 14, 2010 Χμ σωστό κι'αυτό,θά εξαναγκάζη το πλοίο να στρίψη. Υποθέτω ότι ο σκοπός του,όπου χρησιμοποιείται,είναι ακριβώς αυτός,νά βοηθά δηλ.στην στροφή τού πλοίου όταν κάνη ανάποδα (οπότε η πλώρη μετατρέπεται σέ virtual πρύμνη),έτσι ώστε να μήν χρειάζωνται τά προσανάποδα στίς μηχανές.
polmyt Posted July 14, 2010 Posted July 14, 2010 Μια ιδεα παντως που δεν ξερω και κατα ποσο ειναι σωστη ειναι οτι το πλωριο τιμονι βοηθαει περισσοτερο οταν το βαπορι πεφτει με την πλωρη πραγμα που γινεται κατα κορων στο Καναλι.Τα πιο πολλα, αν οχι ολα, τα βαπορια που διαθετουν τετοιο τιμονι φτιαχτικαν για να δουλευουν στο Καναλι οποτε στην Ελλαδα οπου δεν εχουμε τετοιες υποδομες το σφραγιζουμε για να εχουμε και το κεφαλι μας ησυχο
Stefanos Posted July 14, 2010 Posted July 14, 2010 Οντως μπορεί να μήν είναι εύκολο να μετακινηθή τό rudder από την αντίσταση τού νερού και μόνο,ωστόσο αυτή η αντίσταση υπάρχει άν το πλοίο κινείται με το πλωριό rudder υπό γωνίαν,οπότε γιά να διατηρήση την ταχύτητά του πρέπει να αυξήση την ισχύ τών μηχανών,άρα να κάψη περισσότερα πετρέλαια.Σε εποχές που μάς "αλλάζουν τά πετρέλαια" ολονών μας,το να τα καίη ένα πλοίο τζάμπα και βερεσέ δέν είναι ό,τι καλύτερο... μπα!!! να αλλάξει τόσο δραματικά η αντίσταση του καραβιού απο ένα τέτοιο σενάριο δεν το βλέπω να παίζει και τόσο,οπότε μπορούμε να έχουμε το κεφάλι μας ησύχο
Harry Posted February 17, 2016 Posted February 17, 2016 Τα λεγομενα σπαστα τιμονια εκτος απο την δυνατοτητα ανεξαρτητης λειτουργιας σε περιπτωση βλαβης του ενος προσφερουν κατι επιπλεον στη μανουβρα; Επισης αν δεν κανω λαθος καπου εχω ακουσει τη φραση "τιμονια σε θεση V' αν υπαρχει τετοια εννοια τι αφορα;
Champion Jet_2 Posted February 17, 2016 Posted February 17, 2016 Tα τιμόνια V σημαίνει το αριστερό πηδάλιο όλο δεξιά και το δεξιό πηδάλιο όλο αριστερά και βοηθούν κατα την διάρκειας μιάς μανούβρα να γίνεται πιο ευέλικτο στην πρόσδεση.
margaritis24 Posted February 17, 2016 Posted February 17, 2016 Οταν λεμε V εννοουμε την εσωτερικη θεση που περνουν στην μανουβρα!δηλ.το δεξι γυρναει αριστερα κ το αρθστερα γυρναει δεξια..οι μοιρες που γυρνανε εσωτερικα αλλαζουν αναλογα με το πλοιο!οπως κ Μεγαλες γωνιες εννουμε την ενεργοποιηση μεγαλυτερης γωνιας που χρησιμοποιουνε στα stby.30*ειναιτο σταθερο κ μεγαλες 45*
Superspeed 1 Posted February 17, 2016 Posted February 17, 2016 Και σε καποιες περιπτωσεις να φρεναρει κιολας το πλοιο, εκτος αν τους "μείνουν στο χερι" πχ blue star
margaritis24 Posted February 17, 2016 Posted February 17, 2016 Δεν λειτουργουν τα V σε ολες τις ταχυτητες..κατω απο 8 κομβους αν θυμαμαι γυρνανε
Neptune Posted February 17, 2016 Author Posted February 17, 2016 (edited) Δεν υπαρχει περιορισμος ταχυτητας. Απλα απο μια ταχυτητα και πανω δεν εχει νοημα, και μαλλον δεν ειναι και καλο για τα τιμονια, λογω της μεγαλης δυναμης που ασκειται. Αλλα τεχνικα περιορισμος δεν υπαρχει Ο σημαντικοτερος λογος που γινεται αυτο και δεν εχει αναφερθει μεχρι τωρα ειναι οτι βαζοντας ετσι τα τιμονια στη μανουβρα μηδενιζουν το χρονο που θελει το τιμονι να παει απο δεξια αριστερα, που ναι μεν ειναι καποια δευτερολεπτα μονο αλλα στις λιμαναρες μας ισως αποδειχτουν κρισιμα Edited February 17, 2016 by Neptune
Superspeed 1 Posted February 17, 2016 Posted February 17, 2016 Ενταξει αν εχεις καπετανιο το καραβι παει. Δεν εχουν ολα τα πλοια τις ευκολίες των νεοτευκτων. Μη ξεχναμε οτι κ τα 3 bluestarακια παροτι εχουν ολα τα comfort εχουν βγει "απεναντι" off topic αλλα ας το αναφερουμε.
pathfinder Posted February 17, 2016 Posted February 17, 2016 καποιος μου είχε αναφέρει ότι ένας σημαντικός παράγων είναι η καλύτερη αξιοποίηση των suction/discharge currents των προπελλών τα οποία επηρεάζουν πολύ την συμπεριφορά του πλοίου σε σχεδόν μηδενικές ταχύτητες.
Harry Posted February 17, 2016 Posted February 17, 2016 Οταν λεμε V εννοουμε την εσωτερικη θεση που περνουν στην μανουβρα!δηλ.το δεξι γυρναει αριστερα κ το αρθστερα γυρναει δεξια Η θεση αυτη των 2 τιμονιων οριζεται ανεξαρτητα για καθε ενα τιμονι;
margaritis24 Posted February 17, 2016 Posted February 17, 2016 Τα δουλευεις κ ανεξαρτητα κ συνδιαστικα
Harry Posted February 18, 2016 Posted February 18, 2016 Αρα προφανως για να δουλεψουν ανεξαρτξτα χρεαζεσαι 2 χειριστηρια στη γεφυρα;;
ΟΡΕΣΤΗΣ Σ Posted November 19, 2022 Posted November 19, 2022 Καλημέρα έχω κάποιες απορίες Πρώτον Βρήκα αυτή την φωτογραφία στο internet Και ήθελα να ρωτήσω αυτό το πτερύγιο που είναι μέσα στον κύκλο πώς λέγεται και ποια είναι η λειτουργία του Και δεύτερον τι είναι το skeg και ποια είναι η λειτουργία του Ευχαριστώ
Panagia Ekatontapiliani Posted November 19, 2022 Posted November 19, 2022 Αυτό είναι το ποδόστημα, που αποτελεί κατακόρυφη συνέχεια της τροπιδας, κάτι σαν κοράκι της πρυμης.
pathfinder Posted November 20, 2022 Posted November 20, 2022 Είναι λίγο μπερδεψοκατάσταση. Το ποδόστημα (sternpost) είναι αυτό που έγραψε ο Π100 παραπάνω. Κάποiες φορές στα αγγλικά απαντάται και σαν sternframe (όταν δεν είναι ακριβώς post😁). To skeg (δεν ξέρω πως ακριβώς να το αποδώσω Ελληνικά) είναι ας πούμε ένα σαν πτερύγιο το οποίο πιθανόν να περιβάλλει και άξονα. Twin skeg λέμε όταν υπάρχουν 2 εκατέρωθεν της τρόπιδος. Η χρησιμότητά του είναι κυρίως υδροδυναμική αλλά έχει καί κάποια άλλα πλεονεκτήματα (φυσικά και κάποια μειονεκτήματα). Ελπίζω να μπόρεσα να βοηθήσω κάπως (και κυρίως να μην κάνω και εγώ κάποιο λάθος) . On 11/19/2022 at 11:11 AM, ΟΡΕΣΤΗΣ Σ said: Πρώτον Βρήκα αυτή την φωτογραφία στο internet Και ήθελα να ρωτήσω αυτό το πτερύγιο που είναι μέσα στον κύκλο πώς λέγεται και ποια είναι η λειτουργία του Αν δεν κάνω λάθος από την φωτο πρόκειται για skeg. Είναι μέρος της ναυπηγικής σχεδίασης του σκαριού - δεν έχει "λειτουργία".
ΟΡΕΣΤΗΣ Σ Posted November 26, 2022 Posted November 26, 2022 Καλησπέρα Δηλαδή αν κατάλαβα καλά ποδόστημα είναι όπως στην φωτογραφία ενώ Skeg είναι σαν του ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now