polmyt Posted April 19, 2011 Posted April 19, 2011 (edited) Στο delcampe.net υπαρχει η παρακατω πανεμορφη καρτ ποσταλ απο την Κεκρυρα που δειχνει την παντοφλα ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ. Απο οτι βλεπουμε δεν εχει τον κλασικο καταπελτη.Πιθανον να ειναι παλιο αποβατικο LST μιας και εχει αρκετες ομοιοτητες με αυτα που μας ειχε δειξει ο φιλος enas chiotis. Απο οσο ξερω δουλεψε τη δεκατια του 60 απο Ηγουμενιτσα για Κερκυρα Y.Γ Διπλα του πρεπει να ειναι το ΚΕΡΚΥΡΑ Edited March 4 by Nick the Greek
polmyt Posted May 29, 2011 Author Posted May 29, 2011 Μιας και καταφερα να αποκτησω την καρτ ποσταλ ας τη δουμε σε μεγαλη αναλυση απο την γκαλερυ του φορουμ Επιβεβαιωνεται κι ολας οτι πραγματι η παντοφλα ειναι το ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ,διοτι παντα υπαρχει ο κινδυνος να κανεις λαθος.Με ενα ζουμ στο πλοιο διακρινεται ξεκαθαρα το ονομα του
ΣΕΙΡΙΟΣ Posted March 2, 2012 Posted March 2, 2012 Ακρόπολις (ΙΜΟ 5002053) (1946) Πλοίο κατασκευής του 1946 το ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ με ΙΜΟ 5002053, τα ίχνη του οποίου εξακολουθούν να αγνοούνται από το 1960 και μετά. Απο οτι βλεπουμε δεν εχει τον κλασικο καταπελτη. Πιθανον να ειναι παλιο αποβατικο LST.... Πολύ πιθανόν, αν κρίνουμε μάλιστα και από το έτος κατασκευής του, αλλά όχι βέβαιο, αν αναλογιστούμε ότι πλώρη "ανοιγόμενη" σε φέρυ έχουμε δει όχι μόνο σε πολεμικά αποβατικά, αλλά και σε πιό σύγχρονα πλοία. Π.χ. στο ΜΑΡΘΑ, και στο ΠΟΡΤΟ ΛΑΦΙΑ ως αρχική βέβαια ιδέα μιας και κατόπιν προτιμήθηκε η ανυψούμενη.
polmyt Posted March 7, 2012 Author Posted March 7, 2012 Μεχρι το τελος του 1962 και πιθανον και μεσα στο 1963 δουλευε ακομα Ηγουμενιτσα-Κερκυρα οπως φαινεται και απο το παρακατω αρθρο της Μακεδονιας.Το αρθρο ειναι απο τις 4 Δεκεμβριου 1962.
ΣΕΙΡΙΟΣ Posted October 20, 2012 Posted October 20, 2012 Ως πρώτο όνομα του πλοίου αναφέρεται το JAWADA. Builder : Redpath Brown - Glasgow, U.k.
polmyt Posted October 29, 2015 Author Posted October 29, 2015 Για να δουμε την παντοφλα απο πρυμα σε φωτο της δεκαετιας του 50 την οποια αγορασα. Αναζητηται και η τοποθεσια
gtogias Posted October 30, 2015 Posted October 30, 2015 Το κτίριο στα δεξιά θυμίζει Ηγουμενίτσα, όπως και ο λόφος.
polmyt Posted September 30, 2018 Author Posted September 30, 2018 Και επιτελους μπορουμε να δουμε την παντοφλα σε μια φωτογραφια απο πλωρα και εγχωρμο.Σπανια ομολογουμενως η φωτογραφια μιας και ειανι και η μοναδικη εγχρωμη που εχω δει μεχρι στιγμης Παρατηρουμε ξεκαθαρα το clam shell που υπαρχει,καθως και τη μεγαλη του ομοιοτητα με το ΦΑΙΔΡΑ Λιμανι υποθετω οτι ειναι η Κερκυρα
ΣΕΙΡΙΟΣ Posted February 26 Posted February 26 Μία όμορφη και ενδιαφέρουσα φωτογραφία του πλοίου τον Ιούλιο του 1974, από την ομάδα στο facebook "Για την Κέρκυρα που αγαπάμε". Ενδιαφέρουσα από την άποψη ότι στο φουγάρο του βλέπουμε τα σινιάλα του Αγαπητού. Σύμφωνα με όσα γνωρίζω, το πρώτο πλοίο (παντόφλα) του Αγαπητού στην Κέρκυρα ήταν το ΕΙΡΗΝΗ, κατασκευής 1965, άρα το ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ πρέπει να το αγόρασε αργότερα. https://www.facebook.com/share/p/1H9qFqbTjJ/
Nektarios Papadakis Posted February 26 Posted February 26 Το ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ σύμφωνα με τους LR που έχω στην κατοχή μου πέρασε στην συμπλοιοκτησία Αντωνίου Δημητρίου Πιτούλη, Βασιλείου Αντωνίου Αγαπητού και Ιωάννη Αντωνίου Αγαπητού το 1974 περίπου. Μέχρι τότε εμφανιζόταν σαν πλοιοκτήτρια εταιρεία η Πυρσός Ναυτική Εταιρεία το οποίο με βάζει σε σκέψεις καθώς έχει συνεχόμενο αριθμό νηολογίου με ένα φορτηγό της οικογένειας Ξυλά και το Πυρσός παραπέμπει στην συγκεκριμένη οικογένεια ενώ αρχίζει και από γράμμα "Α" που χρησιμοποιούσαν σαν pattern και οι Ξυλάδες για να ονοματίζουν πλοία τους. Να είναι άραγε συμπτώσεις τόσες ομοιότητες ? ΔΔΣ είχε αρχικά SYAW ενώ αργότερα άλλαξε σε SV3264. Νηολογήθηκε σαν ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ στη Β΄Κλάση Πειραιά με αριθμό 1773 στις 16-12-1960 και διαγράφηκε από το νηολόγιο στις 17-7-1975 (πώληση σε Άραβες). Κατασκευής του 1946 (Redpath Brown & Co. Ltd. - Meadowside, Scotland, U.K.), 948 gt Διαστάσεις 70,49 m x 11,59 m και 4 μηχανές τετράχρονες 12κύλινδρες (Davey, Paxman & Co - Colchester, UK), 2000 ίππων. Αρχικό όνομα L4063 (HMS JAWADA).
ΣΕΙΡΙΟΣ Posted February 28 Posted February 28 Πολύτιμα τα στοιχεία σου Νεκτάριε για το πλοίο. Το οποίο, για να ακριβολογούμε, δεν ήταν ένα απλό "πλοίο" αλλά βασιλοβάπορο !!! Και εννοώ βέβαια για την εποχή που ήρθε στην Ελλάδα και σε σύγκριση με τα υπάρχοντα τότε πλοία ανοικτού τύπου. Εβδομήντα μέτρα πλοίο, όταν τα αμέσως μικρότερα ήταν τα πρώην βρετανικά αποβατικά του πολέμου LCT Mk4 (ΡΟΔΟΣ, ΕΥΒΟΙΚΟΣ, ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ κλπ.) με μήκος κάτω από τα 60 μέτρα, ενώ οι πρώτες τότε παντόφλες Ελληνικής κατασκευής δεν ξεπερνούσαν ούτε καν τα 30 μέτρα (αρχές δεκαετίας '60). Με κλειστή πλώρη, και με υπερκατασκευή σκέτη χλιδή, με δύο ντεκ επιβατών, που παρόμοια της οι Ελληνικής κατασκευής θα άρχιζαν να αποκτούν από την δεκαετία '70 και μετά. Να προσθέσω εδώ ότι η υπερκατασκευή κατασκευάστηκε το 1961 στο Πέραμα, στον χώρο του σημερινού ναυπηγείου Ατσαλάκη (τότε -με επιφύλαξη- Βερνίκου).
Nick the Greek Posted March 4 Posted March 4 On 2/26/2025 at 12:40 PM, Nektarios Papadakis said: Μέχρι τότε εμφανιζόταν σαν πλοιοκτήτρια εταιρεία η Πυρσός Ναυτική Εταιρεία το οποίο με βάζει σε σκέψεις καθώς έχει συνεχόμενο αριθμό νηολογίου με ένα φορτηγό της οικογένειας Ξυλά και το Πυρσός παραπέμπει στην συγκεκριμένη οικογένεια ενώ αρχίζει και από γράμμα "Α" που χρησιμοποιούσαν σαν pattern και οι Ξυλάδες για να ονοματίζουν πλοία τους. Να είναι άραγε συμπτώσεις τόσες ομοιότητες ? Ενδιαφέρουσα παρατήρηση και πολλές οι συμπτώσεις. Από την άλλη μου δεν μπορώ να βρώ κανένα λόγο ένας πλοιοκτήτης που ασχολούταν με μεγάλα ψάρια να ασχοληθεί με ένα πολύ μικρό όπως μια παντόφλα.
ΣΕΙΡΙΟΣ Posted March 5 Posted March 5 Στις πολλές συμπτώσεις να προσθέσω ακόμα μία. Όπως διάβασα στο Greek Shipping Miracle, στο ιστορικό της οικογένειας Ξυλά, η εταιρεία Pyrsos Shipping Co. Ltd. ιδρύθηκε το 1960, την ίδια δηλαδή χρονιά που το ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ ήρθε (αγοράστηκε) στην χώρα μας. Παράλληλα όμως, δεν βρήκα καμία αναφορά ούτε για το πλοίο αλλά ούτε και για οποιαδήποτε σχέση της οικογένειας με την Κέρκυρα, που θα δικαιολογούσε ίσως μια αγορά πορθμείου ως "συνεισφορά" στο νησί - γραμμή της Κέρκυρας.
polmyt Posted March 5 Author Posted March 5 Χωρις προφανως να ξερω ,θεωρω οτι πολλες οι συμπτωσεις για να ειναι απλες συμπτωσεις Τωρα γιατι μπλεχτηκαν ,αν οντως ειναι ετσι , ειναι ενα καλο ερωτημα
Nick the Greek Posted March 5 Posted March 5 Η οικογένεια είναι πλοιοκτήτες εδώ και 100 χρόνια, προυπήρχαν και του Ακρόπολις. Η σύγχρονή τους εταιρεία είναι η Ariston Navigation, αν δεν κάνω λάθος. Όπως και να έχει, πεδίο ερεύνης.
ΣΕΙΡΙΟΣ Posted March 5 Posted March 5 Σωστά, δεν είπα ότι ξεκίνησαν το 1960, την εταιρεία Πυρσός ίδρυσαν το 1960. https://greekshippingmiracle.org/founding-supporters/michael-mark-xylas-2/
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now