polmyt Posted January 11, 2011 Posted January 11, 2011 (edited) On 5/2/2010 at 2:01 PM, 'ΝΗΡΕΑΣ said: και το πρώην οπλιταγωγό-αποβατικό «ΡΟΔΟΣ», ναυπήγησης του 1944, το οποίο αγόρασαν από το Π.Ν. Ο Σ.ΒΔ.Ε μετασκεύασε το ΡΟΔΟΣ σε σιδηροδρομικό πορθμείο, ώστε να μεταφέρονται και βαγόνια μεταξύ Πάτρας και Κρυονερίου. Το ΡΟΔΟΣ είχε 2 σειρές ράγες και μπορούσε να μεταφέρει 7 φορτηγά βαγόνια ή 2 ατμομηχανές ή αντίστοιχα 10 φορτηγά ή λεωφορεία και 20 ΙΧ. Σύμφωνα με τον Γ.Χ., το ΡΟΔΟΣ είναι το πρώτο και μοναδικό σιδηροδρομικό πορθμείο στην Ελλάδα. Το 1970 -όταν ο Σ.ΒΔ.Ε διέκοψε την λειτουργία του και συγχρόνως σταμάτησε και η γραμμή Πατρών-Κρυονερίου- το ΡΟΔΟΣ δρομολογήθηκε στο Ρίο-Αντίρριο μέχρι «τα τέλη της δεκαετίας του 1970 που βυθίσθηκε κοντά στο Αντίρριο.» Συνεπώς, όσοι έτυχε να θυμούνται κάποιο σιδηροδρομικό ferry boat με ράγες…αυτό ήταν το ΡΟΔΟΣ. Στο ebay κυκλοφορει η παρακατω καρτ ποσταλ απο το λιμανι της Πατρας.Δεξια ισα που διακρινεται η πλωρη του ΡΟΔΟΣ Edited February 19, 2018 by Nick the Greek tag
gtogias Posted March 27, 2011 Posted March 27, 2011 (edited) Μια ακόμη παντόφλα σε μια καρτ ποστάλ από την Πάτρα του περασμένου αιώνα. Είναι η παντόφλα Ρόδος η οποία είχε και ράγες για τη μεταφορά σιδηροδρομικών οχημάτων από την Πάτρα στο Κρυονέρι: Edited March 27, 2011 by proud_ionian link
proud_ionian Posted July 19, 2011 Posted July 19, 2011 η παραπανω καρτ ποσταλ στολιζει και το αρθρο για τη δρομολογηση του εγνατια
polmyt Posted September 22, 2011 Author Posted September 22, 2011 Σε αρθρο για τα πορθμεια στην "Ελευθερια" του 1966 υπαρχει και η παρακατω φωτογραφια του ΡΟΔΟΣ
emmpapad Posted December 12, 2011 Posted December 12, 2011 ΡΟΔΟΣ νηΟλΟγίΟυ ΠειΡαιά 1147 αΠό 02/1950 έως 06/1999 ιΜΟ 5293963
ΣΕΙΡΙΟΣ Posted December 17, 2011 Posted December 17, 2011 με τα στοιχεία που μας παρέθεσε ο καλός φίλος emmpapad, βάσει του IMO number, βρίσκουμε το πλοίο να αναφέρεται ως Total Loss από το 1999, όρος που αναφέρεται συνήθως για πλοία που έχουν βυθιστεί. γνωρίζουμε άραγε κάτι παραπάνω ???
polmyt Posted December 18, 2011 Author Posted December 18, 2011 (edited) το ροδος δρομολογήθηκε στο Pίο-Aντίρριο μέχρι «τα τέλη της δεκαετίας του 1970 που βυθιστηκε κοντά στο αντιρριο.» O Nηρεας μας ειχε πει οτι συμφωνα με τον γιαννη χαλατση το ροδος βυθυιστηκε κοντα στο αντιρριο.απο τη στιγμη που αυη η αναφορα αληθευει, μονο η ελληνικη γραφειοκρατεια μπορει να μας απαντησει για ποιο λογο το πλοιο διαγραφτηκε 20 χρονια αργοτερα το σεναριο να ανεκλυστηκε και να συνεχισε για καποια χρονια ακομα μου μοιαζει πολυ τραβηγμενο και πιστευω οτι αν ειχε γινει κατι τετοιο ολο και καπου θα το ειχαμε ακουσει Edited December 18, 2011 by polmyt
ΣΕΙΡΙΟΣ Posted March 3, 2012 Posted March 3, 2012 Δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω αν πράγματι το ΡΟΔΟΣ βυθίστηκε στα τέλη της δεκαετίας του '70 κοντά στο Αντίρριο, οπότε και δεν δύναμαι να το αμφισβητήσω. Εξ άλλου βύθιση από βύθιση ενίοτε διαφέρει, μπορεί λόγου χάριν να είχε βυθιστεί "στα ρηχά" οπότε και να ήταν εύκολη η ανέλκυση του. Το βέβαιο πάντως είναι, σύμφωνα με πληροφορίες από καλό φίλο, ότι βυθίστηκε ...οριστικώς και αμετακλήτως τον Σεπτέμβριο του 1998 στην Κυνόσουρα της Σαλαμίνας, όπου και ήταν για κάποια χρόνια παρατημμένο, και όπου συνεχίζει να βρίσκεται μέχρι και σήμερα, αφού δεν υπήρξε καμμία επιχείρηση ανέλκυσης του. Έτσι εξηγείται βέβαια και η διαγραφή του από τα ελληνικά νηολόγια το 1999, όπως σε παλαιότερο ποστ μας είχε γράψει ο emmpapad. Σημ. Να διορθώσουμε στον τίτλο του θέματος την χρονολογία ναυπήγησης, μιας και "επίσημα" κατασκευάστηκε το 1943. Το 1950 ήταν η χρονιά που ήρθε στην χώρα μας.
polmyt Posted March 7, 2012 Author Posted March 7, 2012 Παραθετω ενα δημοσιευμα της εφημεριδας Μακεδονια απο τον Ιουλιο του 1976.Δυστυχως δεν μας διαφωτιζει σχετικα με τη βυθιση του ΡΟΔΟΣ αλλα μας επιβεβαιωνει οτι ταξιδευε στο Ριο-Αντιριο τουλαχιστον μεχρι τα μεσα της δεκαετιας του 70.Απο οτι φαινεται μαλιστα ανηκε στον ΟΣΕ ο οποιος το ναυλωνε σε τριτους.
ΣΕΙΡΙΟΣ Posted March 7, 2012 Posted March 7, 2012 Το βέβαιο πάντως είναι, σύμφωνα με πληροφορίες από καλό φίλο, ότι βυθίστηκε ...οριστικώς και αμετακλήτως τον Σεπτέμβριο του 1998 στην Κυνόσουρα της Σαλαμίνας.... Για το ακριβές της πληροφορίας, στις 18 Σεπτεμβρίου 1998.
gtogias Posted January 14, 2013 Posted January 14, 2013 Σε συνέχεια της συζήτησης για την τύχη των αποβατικών πλοίων που δόθηκαν στην Ελλάδα με το τέλος του Β'ΠΠ ιδού και μια φωτογραφία που δημοσιεύτηκε από τον χρήστη George Panther σε ομάδες του Facebook και δείχνει το LST 620 Παλαιοχώρι να μεταφέρει σιδηροδρομικές αυτοκινητάμαξες από τον Πειραιά στο λιμανάκι των Μύλων Αργολίδας που είχε σύνδεση με το υπόλοιπο δίκτυο Πελοποννήσου. Η μεταφορά μέσω θαλάσσης έγινε λόγω των καταστροφών που προξένησαν οι Γερμανοί όταν έφευγαν από την Ελλάδα: Με δεδομένο ότι δεν ήταν πολλά τα πλοία που απέκτησαν τέτοια δυνατότητα, γνωστά μόνο το Παλαιοχώρι και το Ρόδος, πιθανολογείται ότι το Παλαιοχώρι ήταν το μεταγενέστερο Ρόδος. Μόνη αμφιβολία το γεγονός ότι αναφέρεται ώς χρόνος διαγραφής του Παλαιοχώρι από το Π.Ν. το 1953 ενώ το Ρόδος νηολογήθηκε και δόθηκε στους ΣΒΔΕ (Σιδηρόδρομοι Δυτικής Ελλάδας) το 1950.
ΣΕΙΡΙΟΣ Posted January 14, 2013 Posted January 14, 2013 Μόνη αμφιβολία το γεγονός ότι αναφέρεται ώς χρόνος διαγραφής του Παλαιοχώρι από το Π.Ν. το 1953 ενώ το Ρόδος νηολογήθηκε και δόθηκε στους ΣΒΔΕ (Σιδηρόδρομοι Δυτικής Ελλάδας) το 1950. Δεν νομίζω ότι στην μεταπολεμική Ελλάδα του 1950 υπήρχε τόση "τυπικότητα" και γραφειοκρατία, ώστε να προχωρήσει άμεσα τότε το Π.Ν. σε διαγραφή του ΠΑΛΑΙΟΧΩΡΙ (αν βέβαια είναι πράγματι το μετέπειτα ΡΟΔΟΣ). Πολύ δε περισσότερο από την στιγμή που το πλοίο δεν πουλήθηκε σε κάποιον ιδιώτη, αλλά δόθηκε (ίσως και παραχωρήθηκε ακόμα, και διεγράφει αργότερα) σε κάποιον κρατικό οργανισμό (Σιδηρόδρομοι Δυτικής Ελλάδας). Σημ. Στην πολύ ενδιαφέρουσα - ιστορική φωτογραφία από την Αργολίδα, στην πλώρη του πλοίου νομίζω ότι διακρίνω να αναγράφεται A/B 620 και όχι LCT 620. Να παρατηρήσουμε εδώ ότι όταν τα πλοία ήρθαν στην χώρα μας, η πρώτη τους αρίθμηση έγινε με τον ίδιο αριθμό που είχαν και στην Βρετανία, αλλά με τα γράμματα Α/Β στην θέση των γραμμάτων LCT. Για παράδειγμα, LCT 1227 - ΣΕΡΙΦΟΣ (L 246) - ΠΡΩΗΝ Α/Β 1227.
gtogias Posted January 14, 2013 Posted January 14, 2013 Στη σελίδα 165 του βιβλίου "Οι σιδηρόδρομοι της Κεντρικής Ελλάδας" εκδόσεις Μουσείο Φωτογραφίας "Χρήστος Καλεμκερής" Δήμου Καλαμαριάς υπάρχει το παρακάτω σχέδιο που αποδίδεται στο Ρόδος. Αν μπορούσαμε να βρούμε και ένα από LCT Mk4 ίσως θα μπορούσαμε να καταλήξουμε για τη προέλευση του Ρόδος και πιαθανά της τύχης του Παλαιοχώρι: Ένα ακόμη σχέδιο, αυτό του λιμένα Πατρών από το οποίο αναχωρούσε το "Ρόδος". Από την εφημερίδα Νεολόγος Πατρών, 4 Αυγούστου 1954:
ΣΕΙΡΙΟΣ Posted January 14, 2013 Posted January 14, 2013 (edited) Aν και αγαπητέ μου Γεώργιε, προσωπικά δεν έχω καμμία απολύτως αμφιβολία ότι το ΡΟΔΟΣ ήταν τύπου LCT Mk4, όπως βέβαια αποδεδειγμένα και το ΠΑΛΑΙΟΧΩΡΙ, παραθέτω την φωτό από ένα ωραιότατο μοντέλο του LCT 789 (HMS LCT 789 (LCT 789) - Class : LCT Mk 4 - Built by : Motherwell Bridge (Meadowside, Scotland, U.K. - Ordered : Jul 1942), την οποία βέβαια μπορείς να συγκρίνεις με την ωραιοτάτη φωτό του ΡΟΔΟΣ την οποία μας είχες παραθέσει προ καιρού, αλλά και με φωτό των επίσης LCT Mk4 (τουλάχιστον κατά την δική μου άποψη) ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ, ΕΥΒΟΙΚΟΣ, ΕΥΓΕΝΙΑ Π (με φωτό από τα θέματα τους). Edited January 14, 2013 by ΣΕΙΡΙΟΣ
polmyt Posted October 13, 2014 Author Posted October 13, 2014 Μια εξαιρετικη φωτο του ΡΟΔΟΣ απο πλωρα εχει ανεβει στο facebook στο group ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ Κ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ Κ ΦΥΣΗ απο τον κ.Γιωργο Ηλιοπουλο που μας δινει και μια ιδεα για το πως ηταν το γκαραζ της.Φαινονται ξεκαθαρα οι ραγες στον καταπελτη της παντοφλας καθως και στο γκαραζ που απο οτι φαινεται υπηρχαν δυο γραμμες φορτωσης για τα βαγονια
gtogias Posted October 14, 2014 Posted October 14, 2014 (edited) Ένας ακόμα από τους χρήστες του διαδικτύου που με ξένα κόλλυβα φτιάχνουν "φωτογραφικές συλλογές". Κάπου κάπου αναφέρει και τον αρχικό αναρτήσαντα, ποτέ τις πηγές. Για την ιστορία, η φωτό του Ρόδος είναι τραβηγμένη στην Πάτρα το 1963 από τον Βρετανό David Dixon. Edited October 14, 2014 by proud_ionian quote
polmyt Posted October 4, 2016 Author Posted October 4, 2016 Φωτογραφια του ΡΟΔΟΣ που απεκτησα προσφατα. Δυστυχως στη φωτογραφια δεν αναγραφονταν λεπτομεριες για τοποθεσια και χρονολογια αλλα αν κρινω από τα λεωφορεια πρεπει να είναι προς το τελος του 50-αρχες 60 Να αναφερω επίσης ότι η φωτογραφια εχει υποστεί μια επεξεργασια για την απομακρυνση προσωπου που υπηρχε μπροστα στο πλοιο ,αλλα παρολαυτα δεν αλλαζει σε κατι την γενικοτερη εικονα και μορφη του πλοιου
Helmut Reichelt Posted October 13, 2020 Posted October 13, 2020 Good evening, my name is Helmut Reichelt.I travel each year to Greece .My favourite island is Amorgos. very intressting for me is the history of greek Railway-Comp. My question : Is there anywere a picture of this ship with railway wagons on this ship? I made this picture in the summer 1982 or 1983 at Nafpaktos. With best remarks helmut T
polmyt Posted October 14, 2020 Author Posted October 14, 2020 Hello Helmut, welcome to our group As I know there isn't ,for the moment, any photo of RODOS with railway wagons in her garage
polmyt Posted November 7, 2020 Author Posted November 7, 2020 Καταπλωρη φωτογραφια της παντοφλας τραβηγμενη ,συμφωνα με τον φωτογραφο, το 1974 Διακρινεται η αλλαγη στη γεφυρα ,κατι που φαινεται και στη φωτογραφια που εβαλε πιο πανω ο φιλος @Helmut Reichelt. Στο γκαραζ του μπορουμε να δουμε τις ραγες για τα βαγονια,ενω καποια στιγμη η παντοφλα αλλαξε καταπελτη μιας και δεν υπαρχουν πλεον οι ραγες
polmyt Posted January 23, 2021 Author Posted January 23, 2021 Και παλι βρισκομαστε στο 1974 για να δουμε την παντοφλα απο μια καλυτερη γωνια Μπορουμε να παρατηρησουμε τα ομοιωματικα στο ονομα που ειναι γραμμενο στην πλωρη πραγμα που για μενα δειχνει προσοχη στο να φαινεται οσο πιο ομορφο γινεται το ονομα. Στον καθρεφτη δεσποζει ακομα το πουλι της 21ης Απριλιου,αρα λογικα ,αν κρινουμε και απο την αναλαφρη εμφανιση των επιβατων ,μιλαμε για καλοκαιρι αλλα πριν τον Ιουλιο.Για να πω την αληθεια εχοντας δει πολλες φωτο με βαπορια απο εκεινη την εποχη, ειναι η πρωτη φορα που βλεπουμε το πουλι σε τοσο εμφανη θεση στο πλοιο ποσο μαλλον οταν μιλαμε για μια εποχη λιγο πριν την πτωση Σε καθε περιπτωση ειναι απο τις καλυτερες φωτο της συγκεκριμενης παντοφλας που μας μεταφερει και στο κλιμα της εποχης
ΚΡΗΤΗ Posted January 26, 2022 Posted January 26, 2022 Το πλοιο απ'οσο ξερω εκανε μιαμιση ωρα απο την Πατρα στο Κρυονερι , στην γραμμη εξηπηρετουσανε επισης και το "Παλαιοχωρι" το οποιο συνδεε κυριως τον Πειραια με το Ναυπλιο και τους Μυλου μεταφεροντας συρμους λογο των καταστροφων στην γεφυρα του Ισθμου , αλλα και το πλοιο "Καλυδων" το οποιο δεν εχω βρει καμια φωτο , οποτε αν εχει καποιος ας μας δειξει και εμας πως ητανε το πλοιο Επισης και ενα πλοιο με το ονομα "Ναυσικα"
polmyt Posted April 24, 2023 Author Posted April 24, 2023 (edited) On 4/23/2023 at 7:22 PM, ΣΕΙΡΙΟΣ said: Το πλοίο στην φώτο είναι το ΡΟΔΟΣ. Είναι χαρακτηριστική η διαμόρφωση της πρυμνης του. Μιας και η παντοφλα τελικα ειναι το ΡΟΔΟΣ και οχι το ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ ας το αναφερουμε και στο θεμα του Edited April 24, 2023 by polmyt
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now