Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Posted

Μια ομορφιά......Κατά τ' άλλα τους πείραζε το κρουαζιερόπλοιο του Ηλιόπουλου που τους έκοβε τη θέα..... 

  • Replies 542
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Posted (edited)

Το περίπτωση της Πάτρας, πρέπει να διδάσκεται σαν case study για το τι ΔΕΝ πρέπει να κάνει μία πόλη με 8 χλμ θαλάσσιο μέτωπο.

ΥΓ: Η πραγματικότητα είναι πολύ χειρότερη από την φωτό.

 

Edited by proud_ionian
Posted

Η αλήθεια είναι ότι πρέπει να είναι από τις λίγες μεγαλουπόλεις με 8χλμ παραλιακό μέτωπο, που οι κάτοικοι της έρχονται τα ΣΚ μαζικά στη Ναύπακτο και στις γύρω παραλίες να πάρουν το μπάνιο τους και να μας αφήσουν τον οβολό τους! 😇

  • 1 month later...
  • 2 months later...
Posted (edited)
On 10/12/2024 at 10:04 AM, bas said:

Μπορεί να βρεθεί και εκεί ένας δήμαρχος Πάτρας, που θέλει 9 χλμ τούνελ των 2 δις...😀

Για €110εκ το χλμ έχω διαβάσει, άρα μιλάμε για 1 διςB). Λεφτά υπάρχουν B)

Δεν πιστεύω ότι θα υλοποιηθεί ποτέ ένα τέτοιο έργο. Αφ'ενός γιατί δεν θα βρεθούν κονδύλια (κανείς δεν πρόκειται να υπογράψει να δωθούν ευρωπαϊκοί και εθνικοί πόροι σε ένα έργο αμφίβολης ανταποδοτικότητας) και αφ' εταίρου διότι αυτή η σήραγγα θα πρέπει να περάσει από σαθρά και προσχωσιγενή εδάφη, κάτι που θα εκτοξεύσει το κόστος και θα... διαστείλει:P τον χρόνο ολοκλήρωσης.

Τα έχουμε αναφέρει πολλές φορές στο παρελθόν σε αυτό το τόπικ, αλλά μιας και το θυμηθήκαμε ας τα δούμε άλλη μία φορά: Ο Δήμαρχος και το επιτελείο του δεν είναι μόνοι. Η πλειοψηφία φορέων, θεσμών και πολιτών στην Πάτρα, πιστεύει ότι δεν πρέπει να κατασκευαστεί μία διπλή σιδηροδρομική γραμμή σύγχρονων προδιαγραφών, όπως έχει κατασκευαστεί πχ ως το Αίγιο (εκτός πόλης), η οποία εκ των πραγμάτων θα κόβει την πόλη και θα αποκόπτει, ακόμη περισσότερο από ότι σήμερα, την πόλη από το θαλάσσιο μέτωπο.

Εκτός από τον Δήμαρχο, οι περισσότεροι αιρετοί της περιοχής (δημοσίως) υιοθετούν αυτή τη θέση και υπερθεματίζουν. Από τις ευρωπαϊκές αρχές έχει πέσει άκυρο δύο φορές, ενώ οι κυβερνήσεις των τελευταίων ετών (και ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ) δημοσίως υποστηρίζουν και ταυτόχρονα κάνουν διαρροές ότι κάτι τέτοιο είναι ανέφικτο.

Αν το νότιο λιμάνι δεν συνδεθεί με το σιδηρόδρομο, θα πρέπει να επιστραφούν ευρωπαϊκά κονδύλια, τα οποία δόθηκαν για την κατασκευή του με αυτήν την προϋπόθεση. Η Πάτρα (αιρετοί, θεσμοί, ΜΜΕ, πολίτες) προσπαθεί να διορθώσει λάθη του παρελθόντος. Όταν πριν 25-30 χρόνια σχεδιάστηκαν και χωροθετήθηκαν όλα τα μεγάλα έργα της περιοχής, η πόλη κοιμόταν (σε όλα τα επίπεδα). Το τραίνο θα μπορούσε να είχε φτάσει στο νότιο λιμάνι μέσω της νησίδας της μικρής ή της μεγάλης περιμετρικής. (μεγάλη περιμετρική = τμήμα ολυμπίας οδού που παρακάμπτει την πόλη, μικρή περιμετρική = αστικός αυτοκινητόδρομος από το ένα άκρο του αστικού κέντρου στο άλλο).

Ήδη ακούγονται άλλες λύσεις: πχ Διπλή γραμμή ως το Ρίο ή ως την οδό Κανελλοπούλου και από εκεί και πέρα, μονή γραμμή, κανονικού εύρους, όχι μετρικού όπως σήμερα, μέσα από τη λιμενική ζώνη

Edited by proud_ionian
σήμερα όχι σύμερα
Posted

Υπάρχουν προτάσεις από πολυτεχνεία της Ελλάδας και του εξωτερικού, γιατί προφανώς όταν η Αθήνα έχει 3 χλμ τούνελ από τον σταθμό Λαρίσης μέχρι τις 3 γέφυρες και άντε και στο μέλλον, άλλο τόσο από τον Σταθμό Λαρίσης μέχρι του Ρέντη, δεν μπορεί η Πάτρα να έχει 9 χλμ τούνελ.

Επίσης σε όλο τον κόσμο οι γραμμές του τρένου είναι επιφανειακές κυρίως.

Δείτε στο Μόναχο για παράδειγμα. Μόνο στο πολύ κεντρικό σημείο είναι υπόγειες και όχι όλες. 

Αλλά αυτό με το Ρίο θα ήταν η πιο σωστή λύση. Από εκεί θα μπορούσε να φεύγει έξω από την Πάτρα μονή πλέον γραμμή, γιατί με τα νέα συστήματα δεν χρειάζεται διπλή, να γύριζε στο νέο λιμάνι και μετά να συνέχιζε για Πύργο. 

Και μέσα στην Πάτρα μία διπλή γραμμή ελαφρού τρένου θα έπαιζε τον ρόλο του τράμ. Δεν είναι απαραίτητο ο κεντρικός σταθμός να είναι όπου ήταν σήμερα. Μια χαρά θα ήταν στο Ρίο ή στην Κανελλοπούλου. 

Posted (edited)

Υπάρχει η καημένη η πραγματικότητα, η οποία όσο και να την αγνοεί κανείς επανεμφανίζεται :D.

Πέρα από τις ρήτρες των Ευρωπαϊκών κονδυλίων, το λιμάνι της Πάτρας χωρίς σιδηροδρομική σύνδεση με δυνατότητα διέλευσης εμπορικών συρμών, θα είναι έμπα ψυχή έβγα ψυχή. Το καλύτερο στο οποίο θα μπορεί να ελπίζει είναι τα σημερινά μεγέθη.

Το τραίνο, αν έρθει, δεν θα έρθει πρώτη φορά που έρχεται. Υφίσταται η παλιά μετρική γραμμή η οποία διέρχεται έδαφος ιδοκτησίας του ΟΣΕ. Η σημερινή απαλλοτρίωση έχει αρκετό εύρος για να διέλθει μονή γραμμή κανονικού εύρους. Η χάραξη αυτή περνά εσωτερικά από την πόλη (στο βόρειο κομμάτι) και δεν κόβει το θαλάσσιο μέτωπο. 

Το πρόβλημα είναι από το αμαξοστάσιο του Αγίου Διονυσίου (θέση 14), ως τον εμπορικό σταθμό του Αγίου Ανδρέα, μετά την εκκλησία. Είμαι σίγουρος ότι όποιος έχει οδηγήσει έστω και μία φορά στις παραλιακές οδούς της Πάτρας, θα θυμάται τα δύο σημεία που κόβει η γραμμή τον δρόμο. Εκεί η γραμμή περνά παράλληλα από το όριο του παλιού λιμανιού, για λόγους που έχουν να κάνουν με τις ανάγκες της εποχής που ήρθε το τραίνο στην Πάτρα και κατασκευάστηκε το αρχικό λιμάνι, πριν 140 χρόνια.

Σήμερα κανείς δεν το θέλει εκεί. Όλοι θέλουν στο κομμάτι από την Αγίου Νικολάου ως τον Άγιο Ανδρέα (έχει παραχωρηθεί στο Δήμο, μαζί με το Νότιο Πάρκο και τη Μαρίνα), να πέσει ο φράκτης και να γίνει ανάπλαση του χώρου και διασύνδεση με τους πεζοδρόμους. Σε αυτό (την ανάπλαση), ο κόκκινος δήμος έχει μαζί του και τη γαλάζια περιφέρεια.

15 hours ago, proud_ionian said:

Η Πάτρα (αιρετοί, θεσμοί, ΜΜΕ, πολίτες) προσπαθεί να διορθώσει λάθη του παρελθόντος. Όταν πριν 25-30 χρόνια σχεδιάστηκαν και χωροθετήθηκαν όλα τα μεγάλα έργα της περιοχής, η πόλη κοιμόταν (σε όλα τα επίπεδα). Το τραίνο θα μπορούσε να είχε φτάσει στο νότιο λιμάνι μέσω της νησίδας της μικρής ή της μεγάλης περιμετρικής. (μεγάλη περιμετρική = τμήμα ολυμπίας οδού που παρακάμπτει την πόλη, μικρή περιμετρική = αστικός αυτοκινητόδρομος από το ένα άκρο του αστικού κέντρου στο άλλο).

Ήδη ακούγονται άλλες λύσεις: πχ Διπλή γραμμή ως το Ρίο ή ως την οδό Κανελλοπούλου και από εκεί και πέρα, μονή γραμμή, κανονικού εύρους, όχι μετρικού όπως σήμερα, μέσα από τη λιμενική ζώνη

Για μένα, που δεν είμαι ούτε μηχανικός, ούτε συγκοινωνιολόγος, ούτε πολιτικός, δεν υπάρχουν πολλές εναλλακτικές στο πως θα συνδεθεί σιδηροδρομικά το νέο λιμάνι, χωρίς να παρεμποδισθεί η ανάπλαση του θαλάσσιου μετώπου στο ιστορικό κέντρο: Διπλή γραμμή ταχείας κυκλοφορίας ως την Κανελλοπούλου και μονή γραμμή κανονικού εύρους στην υπάρχουσα χάραξη, με χαμηλή ταχύτητα, περισσότερες διαβάσεις και λίγες διελεύσης συρμών.

Η υπογειοποίηση από το Ρίο ως το Νότιο Λιμάνι είναι μαξιμαλιστικός στόχος και το μόνο αποτέλεσμα που θα έχει, θα είναι να μην έρθει το τραίνο ποτέ. Δεν είναι όμως εμμονή του Δημάρχου και των περισσότερων αιρετών. Είναι και οι κάτοικοι των vip προαστείων, Από τον Άγιο Βασίλη ως και την Έξω Αγυιά που κρύβονται πίσω τους.

Συγνώμη αν κούρασα. Τα έχουμε ξανασυζητήσει παλιότερα και στο θέμα αυτό και στο θέμα της διασύνδεσης.

 

Edited by proud_ionian
ορθογραφια
Posted

Σύμφωνα με την ΜΠΕ που υπαρχει για την σιδηροδρομική σύνδεση του νότιου λιμένα, προβλέπεται cut & cover από κανελλοπούλου μέχρι αγ Ανδρέα, δηλαδή περίπου 5 χιλιόμετρα.

Η μελέτη αφορά από την ΧΘ 120 κι έπειτα, οπότε το μόνο C&C είναι αυτό που ανέφερα ανωτέρω.

Posted (edited)

Άλλη παπάτζα αυτό

Το cut and cover είχε πλασαριστεί σαν ένα ανεξοδο και φιλικό υποκατάστατο τόσο της σήραγγας, όσο και της επιφανειακής διέλευσης. Κάτι σαν σηκώνω ένα καπάκι,  βάζω τις ράγες σαν παιδικό παιχνίδι και νέτα.

Όταν συνειδητοποίησαν όλοι τι σημαίνει η κατασκευή του από κόστος και όχληση, το ξέχασαν.

ΥΓ1 @bas. Ο Δήμαρχος έχει υπολογίσει ότι το κόστος υπογειοποίησης από το Ρίο ως το νέο λιμάνι, ανέρχεται σε 290εκ.:D

ΥΓ2. Ο εργολάβος που ειχε αναδειχθεί ανάδοχος του εργου της αποκατάστασης των ζημιών στην υφιστάμενη μαρίνα-αλιευτικό καταφύγιο, εξαφανίσθηκε πριν εγκατασταθεί.

Edited by proud_ionian
Στίξη
Posted
14 hours ago, proud_ionian said:

ΥΓ2. Ο εργολάβος που ειχε αναδειχθεί ανάδοχος του εργου της αποκατάστασης των ζημιών στην υφιστάμενη μαρίνα-αλιευτικό καταφύγιο, εξαφανίσθηκε πριν εγκατασταθεί.

Εμφανίστηκε το απολωλός πρόβατο.

Υποτίθεται ότι μέχρι τον Ιανουάριο θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα στην Μαρίνα. Ποιον Ιανουάριο; Έναν Ιανουάριο :P

  • 2 weeks later...
Posted (edited)

Σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα της εφημερίδας Πελοπόννησος, το ΤΑΙΠΕΔ σκοπεύει να τρέξει το project του cruise terminal και της μαρίνας Mega Yacht, στο παλιό λιμάνι. 

Ειδικά για την κρουαζιέρα, έχουν προεπιλεγεί οι θέσεις 14-15 μπροστά από τον παλιό σταθμό υποδοχής  (καφετέρια deck).

Το έργο θα τρέξει μαζί με αντίστοιχες παρεμβάσεις σε Καβάλα και Κατάκολο, χωρίς να είναι ξεκάθαρο αν θα πρόκειται για υποπαραχώρηση στον ίδιο επενδυτή ή σε διαφορετικό για κάθε λιμάνι. 

Edited by proud_ionian
  • 1 month later...
Posted

Σύμφωνα με το the best, για το λιμάνι της Πάτρας θα προκριθεί η λύση της υποπαραχώρησης υπηρεσιών, με έμφαση στους τομείς της κρουαζιέρας και του θαλάσσιου τουρισμού.

Στην πράξη πρόκειται για τη γνωστή πρόταση για μαρίνα mega yacht στην κεντρική λεκάνη του παλιού λιμανιού και terminal κρουαζιέρας στη βόρεια λεκάνη, στο 14 δίπλα στον παλιό σταθμό υποδοχής.

Από ότι καταλαβαίνω διαβάζοντας και άλλα δημοσιεύματα και δηλώσεις στελεχών του ΟΛΠΑ, όσον αφορά την κρουαζιέρα. θα πάει πακέτο με το Κατάκολο. Η σκέψη είναι όποιος πάρει το Κατάκολο, να πάρει και την κρουαζιέρα στην Πάτρα.

Για τη μαρίνα ξερογλείφονται για αυτούς που έχουν την μαρίνα Κλεοπάτρα στην Πρέβεζα, αλλά δεν ξέρω αν υπάρχει κάτι πέρα από ευσεβείς πόθους.

  • 4 weeks later...
Posted

Σε συνέχεια όσων είχαμε δει στις 29/10 & 01/12, το ΤΑΙΠΕΔ και επισήμως ανακοίνωσε ότι ξεκινά τη διαδικασία διεθνούς διαγωνισμού για την παραχώρηση μέρους του παλιού λιμανιού, με σκοπό την ανάπτυξη της κρουαζιέρας.

Στην ουσία η βόρεια λεκάνη του παλιού λιμανιού πάει πακέτο με το Κατάκολο,

  • 3 weeks later...
Posted (edited)

Το θέμα τις κρουαζιέρας στη βόρεια λεκάνη προχώρα, όσον αφορά τις διαδικασίες.

Επιπλέον σύμφωνα α με την Πελοπόννησο, ο ΟΛΠΑ εξασφαλισε 12.4 εκ έουρωζ από το ΤΑΑ, για να διαμορφωθεί η κεντρική λεκάνη του παλιού λιμανιού σε μαρίνα. Patradise :P Mega Yacht Marina. Ετσι θα το λέει.

Ο Δήμος διαφωνεί και τάζει λαϊκές κινητοποιήσεις, αλλά το κομμάτι που ελέγχει, από Αγίου Νικολάου  ως την ιχθυόσκαλα, είναι άναρχο parking τη μέρα και resort τσιγγάνων και τριτοκοσμικών τη νύχτα. 

Edited by proud_ionian
Posted

Φυσικά και πρέπει να διαφωνεί... κουραστήκαμε τόσα χρόνια να γεμίζει η Πάτρα από κρουαζιερόπλοια και τουρίστες να ξεχύνονται στους δρόμους και να υπάρχει μια κάποια ανάπτυξη (λέμε τώρα) ! Προτεραιότητα μας (και πείσμα μας) οι πεζοδρομήσεις για τους λαϊκούς αγώνες !!! 

  • 2 weeks later...
Posted

Το βράδυ της τελευταίας Κυριακής του Καρναβαλιού, ο Δήμος κάνει ανοιχτό πάρτυ στο Μώλο Αγίου Νικολάου, όπως κάθε χρόνο μετά το κάψιμο του Καρνάβαλου.

Την ίδια ώρα, το τελευταίο μεγάλο ιδιωτικό πάρτυ, το οποίο διοργανώνεται κάθε χρόνο από γνωστή ομάδα επιχειρηματιών της εστίασης, θα γίνει στο υπόστεγο της θέσης 10 του παλιού λιμανιού (Καρόλου), λίγα μέτρα από το πάρτυ του Δήμου. Τους το νοίκιασε ο ΟΛΠΑ για €32.000 (έτσι λέει ο Δήμος).

Εννοείται ότι ξεκίνησαν τα γυρίσματα της ταινίας, James Bond επιχείρηση μαδομ***ι:P.

Δήμος και ΟΛΠΑ αντάλλάσουν φιλοφρονήσεις :D. Ο Δήμος κατηγορεί τον ΟΛΠΑ ότι την ώρα που αρνείται να κάνει χορηγία στο Καρναβάλι, νοικίαζει χώρους του σε ιδιώτες κλπ κλπ.

Προφανώς η χρόνια κόντρα Δήμου και ΟΛΠΑ περνά σε άλλο επίπεδο

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...