Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Posted (edited)
Απο κει και πέρα το ΑΘΗΝΑ υποχρεούται από την εταιρία του να παραπλέει τις ακτές τουλάχιστον στα 0,6 μίλια ενώ το ΠΗΝΕΛΟΠΗ και το ΣΟΥΠΕΡΦΕΡΡΥ 2 περνάνε το πολυ στα 0,2μίλια ενώ επίσης η εταιρία υποχρεώνει το ΑΘΗΝΑ να περνάει έξω από τα γαυριονήσια ενώ τα αλλα δύο περνάνε μέσα από αυτά.
Αυτό το παρατήρησα και εγώ, τουλάχιστον για την Πηνελόπη και την Αθηνά που την έβλεπα πίσω μου.

Το γιατί συμβαίνει δεν ξέρω. :eek:

Είναι πολύ συντηρητικοί αυτοί στην HSW ή είναι πολύ παράτολμοι στις άλλες εταιρείες? :P

Επιτρέπεται βάσει των κανονισμών να περνάνε μέσα από τα Γαυριονήσια? :D

Edited by proud_ionian
Posted

Οσον αφορα τα Γαυριονησια Νηρεα και επειδη κι εγω ομολογω οτι σοκαριστηκα οταν περασα αναμεσα με το Πηνελοπη(παλιοτερα θυμαμαι μονο τα Χρυση Αμμος, το Καπεταν Αλεξανδρος, και μερικες φορες το Ακουα Τζουελ στις αρχες να περνανε απο μεσα), δεν υπαρχει κανονισμος που να απαγορευει να περασει κανεις απο μεσα, με αλλα λογια ειναι στην κριση του πλοιαρχου. Εχω ομως την εντυπωση πως το περασμα ειναι στενο και ρηχο, με λιγα λογια οριακο για πλοια του μεγεθους και των βυθισματων της Πηνελοπης και του Σουπερφερρυ ΙΙ. Ειναι δηλαδη λιγο "vivere pericolosamente"(ζειν επικινδυνως) αυτη η ασκηση.

Posted

Την ίδια γνώμη έχω και εγώ αγαπητέ μου Nick, αλλά ήθελα να δω αν είμαι υπερβολικός ή συμμερίζονται και άλλοι τις ανησυχίες μου.

Εκεί δεν είχε πέσει παλαιότερα το SF II (νομίζω το 1997) και είχε γίνει θέμα?

Πάντως ο πλοηγός της Υδρογραφικής Υπηρεσίας, δίνει μεν βάθη ικανά να περάσουν τα πλοία, αλλά ταυτοχρόνως τονίζει ότι πρέπει να αποφεύγεται ο διάπλους των Γαυριονησιών.

Posted

Για να λέμε τα πράγματα με το όνομα τους αυτό που κάνει η ΕΛΛΕΝΙΚ είναι το πιο σωστό.

Ασφαλής διάπλου προς αποφυγή κάποιου δυσάρεστου περιστατικού.

Διότι ποτέ δεν ξέρεις τι γίνεται.

Ο Τζώρτζης που είναι ο πιο πράτηγος της γραμμής κι ο πιο έμπειρος μια φορά έκατσε στην βουβή

Δεν συμβαίνουν κάθε μερα αλλά μια φορά μπορεί να σου τύχει και μπορεί να πάνε στράφη όλα.

Posted

oson afora to perasma sta gaurionisia....palia ta ploia pernagan esoterika apo ola ta gayrionisia notia tis vouvis , i kai kamia fora apo to vorio poli steno perasma ( anamesa se andro kai vouvi ) . tora to na pernas anamesa sta dio nisakia den einai epikindino, den pernas dipla apo ti vouvi....

Posted

Και για να μην τα λέμε μόνο με λόγια, παραθέτω τον χάρτη της περιοχής και τα περάσματα. Σε παρένθεση το αντίστοιχο τμήμα του χάρτη και η απόσταση που ακολουθεί είναι το πλάτος του εκάστοτε τμήματος.

Βόρειο πέρασμα Βουβής (1-2): 0,30 ν.μ.

Νότιο πέρασμα Βουβής (3-4): 0,36 ν.μ.

Πέρασμα SUPERFERRY II + ΠΗΝΕΛΟΠΗ Α (5-6):0,17 ν.μ.

Και εμένα μου φαίνεται κουφό να μην περνάς από το νότιο πέρασμα της Βουβής και να περνάς μέσα από τα Γαυριονήσια.

post-24-128326955093_thumb.jpg

Posted

.

Επειδή εγώ δεν έχω σπουδάσει την Ναυτική τέχνη και δεν μπορώ να αποφανθώ αν είναι επικίνδυνο ή όχι το πέρασμα από τα Γαυριονήσια, θα παραθέσω την άποψη κάπως πιο ειδικών επί του ζητήματος.

Έχοντας λοιπόν υπ’ όψη τον χάρτη που έδωσε παραπάνω ο Χιώτης, ας δούμε τι λέει επί του θέματος ο «ΠΛΟΗΓΟΣ» της Υδρογραφικής Υπηρεσίας.

«Παρά την είσοδον του όρμου (σημ. Γαυρίου) ευρίσκεται η συστάς των νησίδων Γαυριονήσια (αποτελούμενη εκ των νησίδων Μεγάλο, Ακαμάτης, Πράσσο, Τουρλέτα, Γάϊδαρος, Πλατύ και τίνων βράχων) προς το εσωτερικόν του δε ευρίσκεται ο επικίνδυνος ύφαλος Βουβή και εσωτερικώτερον ακόμη, εν δέκατον του μιλίου από τάς ακτάς του, ο βράχος Ρόσα. Η συστάς αυτή των νησίδων ως και ο ύφαλος Βουβή αποτελούν σοβαρούς κινδύνους δια τα καταπλέοντα εις, τα αγκυροβόλια του όρμου Γαυρίου σκάφη.»

( σελ. 419, στ 20-25)

«Περί τα 200 μέτρα προς νοτιοανατολάς (Εύρον) του νοτιοανατολικού ορίου του (άκρα Μάρμαρα), ευρίσκεται ο βράχος Ρόσα (υπέρ την επιφάνειαν της θαλάσσης), με αβαθή γύρω του εκτεινόμενα μέχρις αποστάσεως 50 περίπου μέτρων προς νοτιοανατολάς του, νοτιώτερον δε ευρίσκονται ο ύφαλος Βουβή και τα Γαυριονήσια. Λόγω των ανωτέρω κινδύνων οι κατευθυνόμενοι προς τον λιμένα Γαυρίου δέον να πλέουν πάντοτε δυτικώς τούτων.»

(σελ. 420, στ 31-36)

«Τα μεταξύ των Γαυριονήσων σχηματιζόμενα στενά, ουδείς λόγος υφίσταται να διαπλέουν οι ναυτιλλόμενοι και μόνον οι κατευθυνόμενοι εις τον προς ανατολάς του λιμένας Γαυρίου ορμίσκον Πέτρος δύνανται να διαπλεύσουν, κατά τον άξονα του, το σχηματιζόμενον στενόν μεταξύ των νησίδων Γάϊδαρος και Πράσσο (προς νότον) και των νησίδων Πλατύ και Ακαμάτης (προς βορράν) προσέχοντες όμως μετά την παράλλαξιν της νησίδος Πλατύ να μη στρέψουν προς δυσμάς λόγω των υφισταμένων βορείως ταύτης αφ' ενός μεν εις απόστασιν 270 μέτρων βραχώδους υφάλου με βάθη άνωθεν του 3,5 μέτρα, αφ' ετέρου δε του βορειότερον τούτου ευρισκομένου επικινδύνου υφάλου Βουβή, οι οποίοι καλύπτονται ομού με τα Γαυριονήσια υπό του ερυθρού τομέως του επί της άκρας Μάρμαρα φανού (8020 - Ε 4332, 5).

( σελ. 422, στ. 37-45).

Πλοηγός Υ.Υ./ Β΄τόμος / Νοτιανατολικαί ακταί / Γ’ έκδοσις / Αθήναι 1976 και διορθωμένος μέχρι αγγελία 272/1999.

Σημ. Τα τονισμένα γράμματα είναι του Πλοηγού.

Πάντως η γνώμη μου είναι ότι μπορεί να μην είναι επικίνδυνο το πέρασμα (όπως λέει και ο valencay), αλλά δεν είναι και η ασφαλέστερη ρότα. Διαφορετικά δεν θα πέρναγε η Αθηνά απ’ έξω. Αν ήταν εντελώς ακίνδυνος ο διάπλους των νησίδων, δεν είναι χαζοί να κάνουν παραπάνω δρόμο και να καίνε τα πετρέλαια στον γάμο του Καραγκιόζη.

Posted

sigoura den einai entelos akindino. an skeftei kaneis omos oti palia pernousan kai VOREIA tis vouvis, kai oi pio empeiroi kai nyxta, tote mallon ta pragmata einai pio ipia ....

Posted

Το θέμα είναι ότι με το να περνας απο τέτοια στενά περάσματα είναι λάθος κ παίζεις ζωές ανθρώπων για να κερδίσεις 5 λεπτά.Δέν έχουμε παραδηγματιστεί είτε απο αναίμακτα είτε απο πολύνεκρα... Ο σωστός πλοίαρχος δέν δίχνει μονο την αξία του παιρνόντας απο στα βράχια στο ένα δέκατο και με το να κάνει τρελές μανούβρες. Με το να πλέεις με ασφάλεια κ σύνεση όταν οι καταστάσεις το αρμόζουν... Πάντος αν στη σχολή τράβαγα πορεία απο εκείνα τα σημεία δίπλωμα δεν θα παιρνα ποτέ...

Posted

ετσι ειναι. καλος καπετανιος= καλος μανουβραδορος + καλος ναυτιλος + καλος "μανατζερ" (διαχειριστης καταστασεων).

το εχω πει πολλες φορες και γινομαι ανιαρος. καλοι και εντυπωσιακοι αυτοι που κανουν μανουβρες στο οριο (αλλα σε λιμανια που τα πιανουν και τρεις φορες τη μερα) αλλα δεν ξερω αν θα μπορουσαν να περασουν το Bay ουτε σαν επιβατες

  • 1 month later...
Posted

για να επανελθουμε στο θεμα μας, την κυριακη 31/7 με καιρο μονο ενα απο τα πλοια της γραμμης περασε μεσα απο τα γαυριονησια. οι πριγκηπες περασαν απ'εξω

Posted

Η αλήθεια είναι ότι οι καπεταναίοι τους (των πριγκηπόπουλων) είναι και φοβιτσιάρηδες :eek:

και ειδικά ο ένας και μοναδικός είναι και νέος στη γραμμή και δεν το ρισκάρει :eek:

  • 1 year later...
Posted

Μπορεί να τα βρήκε λιγουλάκι δύσκολα ο Θύμιος με τα αχανή λιμάνια των ΑΤΜ αλλά το πέρασμα από τα Γαυριονήσια για το SUPERFERRY II φαίνεται ότι είναι must ανεξαρτήτου καπετάνιου. Φώτο 27/05

post-344-12832696555_thumb.jpg

Posted

Μην ξεχνάμε ότι έχει κι ένα πολύτιμο βοηθό τον ύπαρχο τον καπτα Μάνθο Παλαμάρη ο οποίος είναι πολλά χρόνια στο βαπόρι κι έχει περάσει ουκ ολίγες φορές μέσα από τα γαυριονήσια.

  • 3 years later...
Posted

Πάντα είχα απορία πόση απόσταση γλιτώνουν τα βαπόρια που πέρναγαν μέσα από τα Γαυριονήσια από Άνδρο προς Τήνο και ανάποδα. Μετρώντας το σήμερα στο google earth το έβγαλα μισό μίλι το πολύ! Μιλάμε δηλαδή για χρόνο ταξιδιού 2 λεπτών της ώρας περίπου. Αξίζει άραγε για τόσο λίγο να ρισκάρει ένα βαπόρι? Αν και νομίζω πως πλέον σχεδόν όλοι περνάνε απέξω.

  • 2 years later...
Posted

Παρατηρωντας σημερα το στιγμα στο ais, τα πλοια του Παναγιωτακη περανε εξω απο τα Γαυριονησια, ενω φερρυ και Ποπη περνανε δεξια του τουρλιτη κ Γαιδαρου και αριστερα του Πρασσου, πλατυ, μεγαλου κλπ.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...