Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Posted (edited)

"Παναγία Άρματα" (πιστεύω ο τόνος να είναι σωστός),

Αρμάτα λέγεται στις Σπέτσες το κάψιμο του ομοιώματος της Τουρκικής ναυαρχίδας. Κάνουν τελετή κάθε:D Σεπτέμβριο, πυροτεχνήματα το βράδυ , θέαμα , χοροί.:)

Edited by Nick the Greek
Posted
Το Παναγια Αρματα φανταζομαι θα δουλευε στη γραμμη Σπετσες-Κοστα,αν ξερει καποιος παραπανω ας μας βοηθησει.

1. Είναι Παναγία Αρμάτα (το δεύτερο Α τονούμενο). Για την ιστορία, οι Σπετσιώτες ονομάζουν έτσι την Παναγία που γιορτάζει 8 Σεπτεμβρίου γιατί την ημέρα εκείνη το 1822 νίκησαν τους Τούρκους σε ναυμαχία και επειδή οι Τούρκοι ηταν υπεράριθμοι και θεωρήθηκε θαυμα η νίκη την απέδωσαν στην Παναγία.

2. Επι του θέματος τώρα. Το Παναγια Αρματα ήταν το πρώτο ferry που δρομολογήθηκε στη γραμμή Σπέτσες-Κόστα αρχές της δεκαετίας του 70 περίπου. Το είχαν αγοράσει δύο αδέρφια της γιαγιάς μου (Παντελής και Θόδωρος Παρασκευάς) μαζί με ένα τρίτο συνέταιρο (αγνώστων στοιχείων). Το είχαν αγοράσει καινούριο, το είχαν χτίσει στο Πέραμα. Μετά από λίγο καιρό αγόρασαν και το Μιχαλάκης (used :mad: ). Ωστόσο την εποχή εκείνη μετέφερε μόνο επιβάτες και καθόλου τροχοφόρα οπότε η επιχείρηση δεν πήγαινε καλά και πολύ σύντομα αναγκάστηκαν να πουλήσουν το Παναγία Αρμάτα και τους έμεινε ο Μιχαλάκης (o οποίος παρακμάζει κάπου στο Παλιό Λιμάνι μέχρι τις μέρες μας).

  • 3 years later...
Posted (edited)

Με μία επιφύλαξη ως προς το αν έχει ξανανεβεί στο forum, παραθέτω μια παλιά carte postale του λιμανιού του Πειραιά.

Επί του θέματός μας: οι παντόφλες "Παναγία Άρματα" (πιστεύω ο τόνος να είναι σωστός), "Ελλάς" και "Γεώργιος Διόγος".

Μία μικρή παντόφλα που την είχαμε δει πριν τρία χρόνια, σε καρτ ποστάλ επισυναπτόμενη στο παραπάνω ποστ του cortomaltese, στο λιμάνι του Πειραιά. Παρακάτω, από την ίδια καρτ ποστάλ, σε μεγέθυνση, για να έχουμε μία καλύτερη εικόνα της.

post-2102-0-44824600-1293989836_thumb.jp

1. Είναι Παναγία Αρμάτα (το δεύτερο Α τονούμενο). Για την ιστορία, οι Σπετσιώτες ονομάζουν έτσι την Παναγία που γιορτάζει 8 Σεπτεμβρίου γιατί την ημέρα εκείνη το 1822 νίκησαν τους Τούρκους σε ναυμαχία και επειδή οι Τούρκοι ηταν υπεράριθμοι και θεωρήθηκε θαυμα η νίκη την απέδωσαν στην Παναγία.

2. Επι του θέματος τώρα. Το Παναγια Αρματα ήταν το πρώτο ferry που δρομολογήθηκε στη γραμμή Σπέτσες-Κόστα αρχές της δεκαετίας του 70 περίπου. Το είχαν αγοράσει δύο αδέρφια της γιαγιάς μου (Παντελής και Θόδωρος Παρασκευάς) μαζί με ένα τρίτο συνέταιρο (αγνώστων στοιχείων). Το είχαν αγοράσει καινούριο, το είχαν χτίσει στο Πέραμα. Μετά από λίγο καιρό αγόρασαν και το Μιχαλάκης (used :P ). Ωστόσο την εποχή εκείνη μετέφερε μόνο επιβάτες και καθόλου τροχοφόρα οπότε η επιχείρηση δεν πήγαινε καλά και πολύ σύντομα αναγκάστηκαν να πουλήσουν το Παναγία Αρμάτα και τους έμεινε ο Μιχαλάκης (o οποίος παρακμάζει κάπου στο Παλιό Λιμάνι μέχρι τις μέρες μας).

Στο παραπάνω κατατοπιστικό -περί της ιστορίας του πλοίου- ποστ του φίλου moyxritsa, διαβάζουμε ότι κατασκευάστηκε στο Πέραμα αρχές της δεκαετίας του '70. Το θέμα είναι ότι στο equasis αναφέρεται επιβατηγό πλοίο με το ίδιο όνομα (πόσα άραγε ΠΑΝΑΓΙΑ ΑΡΜΑΤΑ μπορεί να υπήρξαν ???), μόνο που ως έτος κατασκευής δίνεται το 1979.

IMO number : 7939901

Name of ship : PANAGIA ARMATA (during 1979)

Call Sign : SV4220

Gross tonnage : 139 (during 1979)

Type of ship : Passenger Ship (during 1979)

Year of build : 1979

Flag : Greece (before 1980)

Status of ship : In Service/Commission (during 1979)

Last update : 11-12-2009

Άραγε υπάρχει ακόμα η παντοφλίτσα, δραστηριοποιείται κάπου με το ίδιο ή άλλο όνομα ??? Και ακόμα, για ποιό λόγο να βρισκόταν στον Πειραιά (όπως είδαμε στην καρτ ποστάλ), μία παντόφλα της γραμμής Κόστα - Σπέτσες ???

Edited by ΣΕΙΡΙΟΣ
Posted (edited)

Χρόνια πολλά και καλή χρονιά!

Στην αρχή του καλοκαιριού του 1981, η παντοφλίτσα "Παναγία Αρμάτα", εμφανίστηκε στη γραμμή Πειραιάς-Σουβάλα με προσωρινή δρομολόγηση.

Ακολουθούν δύο φωτογραφίες του από το λιμάνι της Σουβάλας, για του λόγου το αληθές.

Σε πρώτο πλάνο το "Παναγία Αρμάτα" και στο βάθος το "Έλενα"

Photo 1

Photo 2

Ένα χρόνο μετά "κόπηκε" στο Πέραμα για να επανέλθει στη γραμμή μεγαλύτερο, όμως δεν κατάφερε να πάρει άδεια σκοπιμότητας (έλεγαν ότι η πολιτική μεταβολή που έγινε τον Οκτώβριο του 1981 έπαιξε το ρόλο της).

Πρέπει να παρέμεινε αρκετά χρόνια κομμένο και κάποια τμήματά του χρησιμοποιήθηκαν για άλλες κατασκευές, ενώ η γέφυρά του χρησιμοποιήθηκε σαν γραφείο-αποθήκη στο χώρο του ναυπηγείου.

Edited by proud_ionian
quote
  • 2 months later...
Posted

Η ιστορία του έχει ως εξής:

ΠΑΝΑΓΙΑ ΑΡΜΑΤΑ νηολογίου Πειραιά 2174 από 09/1976 έως 02/1978

στη συνέχεια νηολογίου Ηρακλείου 5 από 02/1978 έως 04/1979

και ξανά νηολογίου Πειραιά 6650 από 04/1979 έως 10/1984

που έγινε οριστική διάλυση.

ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ

Posted

στη συνέχεια νηολογίου Ηρακλείου 5 από 02/1978 έως 04/1979

Κατεβηκε ποτε να ταξιδεψει στο Ηρακλειο ή απλα ηταν μια κινηση που εμεινε στα χαρτια?

Posted

Υπάρχει καρτ ποστάλ στο Ηράκλειο με το πλοίο στο βόρειο λιμενοβραχίονα

(το οποίο δυστυχώς δεν διαθέτω) και αν θυμάμαι καλά υπήρχε θέληση για

ταξίδια μεταξύ Ιεράπετρας-Χρυσής ή Παλαιόχωρας-Γαύδος.

Δεν γνωρίζω αν τελικά δρομολογήθηκε για κάποιο απ'τα δύο.

ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ

Posted

ΠΑΝΑΓΙΑ ΑΡΜΑΤΑ νηολογίου Πειραιά 2174 από 09/1976 έως 02/1978

στη συνέχεια νηολογίου Ηρακλείου 5 από 02/1978 έως 04/1979

και ξανά νηολογίου Πειραιά 6650 από 04/1979 έως 10/1984

που έγινε οριστική διάλυση.

Από τα στοιχεία που μας παραθέτει ο emmpapad, προκύπτει ότι το πλοίο είχε κατασκευαστεί ή τουλάχιστον νηολογήθηκε το 1976. Στοιχείο που μας φέρνει πιό κοντά στο έτος 1979 που μας δίνει ως κατασκευής του το equasis (δες πρώτο ποστ στο παρόν θέμα) αλλά και που πάλι η τρίχρονη διαφορά είναι αρκετά μεγάλη. Να πρόκειται άραγε για το ίδιο πλοίο ???

Posted

ΠΑΝΑΓΙΑ ΑΡΜΑΤΑ

Η ημερομηνία νηολόγησης δεν έχει σχέση με το έτος κατασκευής.

Το πλοίο επισήμως είναι κατασκευασμένο τον 11/1978 και αρχές

1979 πήρε Δ.Δ.Σ. και ξεκίνησε εμπορικές δραστηριότητες.

----------------------------------------------------------------------------------

Ολα τα πλοία από τα πρώτα υλικά (λαμαρίνες ή ξυλεία) που ξεκινάνε να κατασκευάζουν

στα ναυπηγεία παίρνουν όνομα (έστω και πρσωρινό)και υποχρεωτικά αριθμό νηολογίου

ως νεοναυπήγητα. Με το πέρας της ναυπήγησης γίνεται η οριστική νηολόγηση, λαμβάνει

Δ.Δ.Σ. και λογίζεται συνήθως το έτος κατασκευής με βάση την παράδοση του πλοίου.

ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ

Posted

Άρα μπορούμε να περάσουμε σίγουροι πλέον, τα στοιχεία του πλοίου και στον τίτλο του θέματος.

Παναγία Αρμάτα (ΙΜΟ 7939901)

(1979)

Ευχαριστούμε για άλλη μία φορά φίλε Εμμανουήλ για την πολύτιμη βοήθεια σου.

  • 2 years later...
Posted (edited)

Στο παρακατω screenshot, απο ταινια που ειναι απαραιτητη η γονικη συναινεση,φαινεται η παντοφλιτσα σε καποιο καρναγιο-διαλυτυριο στο Περαμα.Η ταινια γυριστικε το 81-82,οποτε λογικα πρεπει να ειναι την εποχη που η παντοφλα επροκειτω να κοπει για να μεγαλωσει.Ισως και γιαυτο το λογο να βρισκεται στο συγκρκιμενο σημειο το οποιο στην πραγματικοτητα μοιαζει περισσοτερο με την Αλιαγα παρα με καρναγιο.Απο οτι φαινεται παντως ακομα ειναι στην μορφη που την ξερουμε.

 

post-1819-0-77341000-1380657254_thumb.jp post-1819-0-81304900-1380658066_thumb.jp

Edited by polmyt
  • 7 years later...
Posted
On 8/28/2007 at 10:39 AM, moyxritsa said:

Το Παναγια Αρματα ήταν το πρώτο ferry που δρομολογήθηκε στη γραμμή Σπέτσες-Κόστα αρχές της δεκαετίας του 70 περίπου. Το είχαν αγοράσει δύο αδέρφια της γιαγιάς μου (Παντελής και Θόδωρος Παρασκευάς) μαζί με ένα τρίτο συνέταιρο (αγνώστων στοιχείων). Το είχαν αγοράσει καινούριο, το είχαν χτίσει στο Πέραμα.

Αν και έχουν περάσει πολλά χρόνια, να ξεκαθαρίσουμε ότι το ΠΑΝΑΓΙΑ ΑΡΜΑΤΑ είχε κατασκευαστεί το 1979. Το πρώτο ferry που δρομολογήθηκε στη γραμμή Σπέτσες-Κόστα το 1970, ήταν το ΑΡΜΑΤΑ, οι πλοιοκτήτες του οποίου το 1976 μετά την πώληση του στο εξωτερικό, ξεκίνησαν προς αντικατάσταση του την ναυπήγηση του ΠΑΝΑΓΙΑ ΑΡΜΑΤΑ και μάλιστα στο ίδιο ναυπηγείο, στο ΑΡΓΩ του Περάματος.

Να σημειώσουμε πως και τα δύο πλοία, ήταν από τα πλέον βραχύβια στην ιστορία των ελληνικών παντοφλών. Το ΑΡΜΑΤΑ δούλεψε στην χώρα μας για έξι μόνο χρόνια, ενώ το ΠΑΝΑΓΙΑ ΑΡΜΑΤΑ μόλις για τρία - τέσσερα. 

On 1/6/2011 at 10:27 PM, kostas_bit said:

Στην αρχή του καλοκαιριού του 1981, η παντοφλίτσα "Παναγία Αρμάτα", εμφανίστηκε στη γραμμή Πειραιάς-Σουβάλα με προσωρινή δρομολόγηση.

Ένα χρόνο μετά "κόπηκε" στο Πέραμα για να επανέλθει στη γραμμή μεγαλύτερο, όμως δεν κατάφερε να πάρει άδεια σκοπιμότητας (έλεγαν ότι η πολιτική μεταβολή που έγινε τον Οκτώβριο του 1981 έπαιξε το ρόλο της).

Πρέπει να παρέμεινε αρκετά χρόνια κομμένο και κάποια τμήματά του χρησιμοποιήθηκαν για άλλες κατασκευές, ενώ η γέφυρά του χρησιμοποιήθηκε σαν γραφείο-αποθήκη στο χώρο του ναυπηγείου.

Την μετασκευή του ΠΑΝΑΓΙΑ ΑΡΜΑΤΑ το 1981-82 την είχε αναλάβει η εταιρεία του κ. Ιωσήφ Σαβιολάκη (Ergoship). Oι εργασίες είχαν ξεκινήσει, είχαν προχωρήσει σε κάποιο βαθμό, αλλά το πλοίο (όπως ακριβώς μου ειπώθηκε από τον ίδιο τον κ. Σαβιολάκη) εγκαταλείφθηκε από τον πλοιοκτήτη του. Αποτέλεσμα ήταν τμήματα του αργότερα να χρησιμοποιηθούν σε άλλες κατασκευές, κάποιο σε μικρό γκαζάδικο, το δε μπροστινό του μέρος (γκαράζ - πλώρη) χρησιμοποίηθηκε κατόπιν μετασκευής - προσαρμογής σε άλλο υπό ναυπήγηση πλοίο ανοικτού τύπου.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...