Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Posted

Επιβατική κίνηση Ιουνίου – Ιουλίου Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της ΣΝΕ και για την έγκυρη ενημέρωση όλων μας, την περίοδο Ιουνίου – Ιουλίου στη γραμμή Κύμη – Σκύρος είχαμε, αύξηση κατά 30% τον Ιούνιο και μετακινήθηκαν 17.825 επιβάτες, ενώ τον Ιούλιο υπήρχε μείωση κατά 6,4 % και μετακινήθηκαν 30.912 επιβάτες. Στις Σποράδες μέχρι 31/7/2019 είχαμε μείωση κατά 0,75% στους επιβάτες και αύξηση 2,28% στα Ι. Χ. Συμπερασματικά διαπιστώνεται η αύξηση του Ιουνίου και η μείωση του Ιουλίου, κυρίως λόγω των εθνικών εκλογών και η σταθερότητα στη γραμμή των Σποράδων. Για τον Αύγουστο αναμένουμε την μεγαλύτερη επιβατική κίνηση, με το πλοίο μας και το πλήρωμα σε ετοιμότητα για την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση των επιβατών μας.

Με εκτίμηση

Ο Πρόεδρος Δ. Σ ΣΝΕ

Εμμανουήλ Μιχάλης

  • 1 month later...
Posted (edited)

H Σκύρος Ναυτική Εταιρεία σας ενημερώνει πως μετά την Γενική Συνέλευση της 08/09/2019, το νέο Διοικητικό συμβούλιο της Εταιρείας μας είναι το εξής:

Quote

Πρόεδρος : Χρήστος Ζαφειρίου

Αντιπρόεδρος : Βασίλης Πηλιάτης

Γραμματέας : Ηλίας Μαυρίκος

Μέλη : Λάμπρος Ιωάννης Μαραγκός Εμμανουήλ Ζακυνθινός Ευστάθιος Κωστής Ιπποκράτης Λαμπαθάκης Γεώργιος Ορφανός Τζάνος

 

Edited by Panagia Ekatontapiliani
  • 2 years later...
Posted

42 ΧΡΟΝΙΑ ΜΑΣ ΤΑΞΙΔΕΥΕΙ Η ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΣΚΥΡΟΥ

Σαν σήμερα 42 χρόνια πριν, η Ναυτική Εταιρία Σκύρου εκτέλεσε το πρώτο της δρομολόγιο με το πλοίο ΑΝΕΜΟΕΣΣΑ.
Οταν το 1980 ξεκίνησε η 'ΣΚΥΡΟΣ ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ" Λαϊκής βάσης είχε στόχο να ταξιδέψει τους Σκυριανούς και τους επισκέπτες της Σκύρου αλλά και να συμβάλλει ουσιαστικά στην διακίνηση εμπορευμάτων και αγαθών και το πραγματοποίησε με έντονο αγώνα και θέληση.
Το πρώτο της απόκτημα ήταν η ΑΝΕΜΟΕΣΣΑ και μετά ακολούθησαν τα πλοία ΛΥΚΟΜΗΔΗΣ και ΑΧΙΛΛΕΑΣ.
Από το 1982 έως σήμερα μας ταξιδεύει γρήγορα, οικονομικά και με ασφάλεια από την Κύμη προς την Σκύρο και την καλοκαιρινή περίοδο προς Σκόπελο και Αλόννησο.
Στόχος της να προσφέρει υπηρεσίες υψηλής ποιότητας στους ταξιδιώτες και να παραμείνει ένας σταθερός πυλώνας ανάπτυξης για τη Σκύρο.
ΙΔΡΥΤΙΚΑ ΜΕΛΗ:
Ιωάννης Σταμ. Τράκος
Κων/νος Γεωρ. Βαρσάμος
Δημήτριος Εμμ. Αγγελής
Σταμάτιος Νικ. Μανιάτης
Εμμανουήλ Δημ. Μανωλιού
Ιωάννης Σταμ. Φεργάδης
Ιωάννης Σωκρ. Μαυρίκος 
Αχιλλέας Δημ.  Κατσαρέλιας
Νικόλαος Αγαθ. Γαβρίλης 
Ανδρέας Εμμ. Αυγουστής
Ιωάννης Δημ. Μαυρίκος (Παπουλακος)
Ιωάννης Εμμ. Λάμπρου 
Ανέστης Δημ. Φραγκούλης
Γεώργιος Ιωαν. Αποστόλου
Κωστής Σταμ. Φτουλης  

Ευχόμαστε να συνεχίσει την ίδια δυναμική καλοτάξιδη πορεία της!

  • 2 months later...
  • 4 weeks later...
Posted
12 hours ago, Nick the Greek said:

Στη συγκεκριμένη περίπτωση κατά τα φαινόμενα είναι επιλογή των ιδίων, οπότε ας τα λουστούν.

 

3 hours ago, nomikos said:

Κάνα ρο-ρο δε προσέγγισε όλες αυτές τις μέρες;

 

1 hour ago, Panagia Ekatontapiliani said:

Όχι κανένα πλοίο δεν προσέγγισε στη Σκύρο, ήταν να προσεγγίσει το Ωρίων αλλά ακυρώθηκε το δρομολόγιο του.

 

14 minutes ago, bas said:

Εντάξει έχει διάφορα καίκια στην Κύμη, μπορεί να μετέφερε κάποιο τίποτα που θα χρειάζονταν. 

Εχει και το αεροπλάνο. 

Οι Σκυριανοί δεν θέλουν να έλθει άλλο πλοίο στο νησί, γιατί φοβούνται ότι τον χειμώνα θα τους εγκαταλείπουν. 

Αν και εδώ που τα λέμε, με την ΑΝΕΣ που είναι μικρή εταιρεία θα μπορούσαν να συνεργάζονται.

 

Δεν θα μπορουσε να ερθει η εταιρια σε συνεννοηση, ωστε να μπει καποιο αλλο για λιγες μερες (πχ ναυλωση)οσο θα λειπει ο Αχιλλεας.

Ο Πρωτεας, για παραδειγμα. Αν υπηρχε συνεννοηση, να εδενε πχ πρωτα ο Αχιλλεας και μετα να πηγαινε στη Σαμοθρακη

  • 10 months later...
Posted

Η Σκύρος Ναυτική Εταιρεία  γιορτάζει 43 χρόνια παρουσίας!

Quote

 

«Η σημαντική βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρείας μας γεμίζει με αισιοδοξία. Μας επιτρέπει δε να επιστρέψουμε τα κέρδη στους ιδιοκτήτες της, τον σκυριανό λαό, μέσω σημαντικών κοινωνικών παροχών και δράσεων κοινωνικής ευθύνης - και όχι μόνο», δήλωσε ο γενικός διευθυντής της Σκύρος Ναυτική Εταιρεία, κ. Κωστής Αγγελής.

Η Σκύρος Ναυτική Εταιρεία (SNE), εταιρεία λαϊκής βάσης που εμπιστεύονται πάνω από 140 χιλιάδες ταξιδιώτες ετησίως, συμπληρώνει τα 43 χρόνια συνεπούς & ασφαλούς παρουσίας στις θαλάσσιες μεταφορές. Η συνεχής βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της γεμίζει με περηφάνια και αισιοδοξία τους μετόχους της, δηλαδή τους σκυριανούς δημότες, ενώ προσφέρει στην διοίκησή της την δυνατότητα να επιστρέψει τα κέρδη που σημειώνονται στην τοπική κοινωνία μέσω κοινωνικών παροχών, δράσεων εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, αλλά και στοχευμένων ενεργειών προβολής του νησιού σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Αύξηση τουρισμού & χρηστή διοίκηση δίνουν νέα ώθηση στην εταιρεία

Τα τελευταία χρόνια, η Σκύρος Ναυτική Εταιρεία παρουσιάζει σημαντικούς ρυθμούς ανάπτυξης, όπως εξάλλου και ο τουρισμός στη Σκύρο – η πορεία της είναι αλληλένδετη με την πορεία των επισκεπτών στο νησί. Το κάδρο της επιτυχίας συμπληρώνεται από την αποτελεσματική διαχείριση, η οποία αποτυπώνεται στα οικονομικά αποτελέσματα. Έτσι, τίθενται οι πιο σταθερές βάσεις όχι μόνο για τη βιωσιμότητά της, αλλά και για την επέκταση της παρουσίας της στο εγγύς μέλλον. Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία σήμερα, λόγω της καλής οικονομικής κατάστασής της, είναι σε θέση να διανείμει μέρισμα στους μετόχους της, μετά και από απόφαση της αρμόδιας γενικής συνέλευσης.

Οι παροχές της Σκύρος Ναυτική Εταιρεία σε κατοίκους και τοπική κοινωνία

Μπορεί βέβαια οι αριθμοί της ναυτικής εταιρείας της Σκύρου να ευημερούν, αλλά αυτός δεν είναι ούτε ο πρώτος, ούτε και ο μοναδικός στόχος της. Είναι μία από τις ελάχιστες εταιρείες λαϊκής βάσης, που έχουν απομείνει στην Ελλάδα. Στην πράξη, αυτό σημαίνει ότι οι αποφάσεις για το μέλλον της δε λαμβάνονται σε κλειστά διοικητικά συμβούλια, αλλά από τους ίδιους τους μετόχους της που δεν είναι άλλοι από τον Δήμο Σκύρου και τον σκυριανό λαό. Έτσι, την τελευταία τετραετία εφαρμόστηκαν κοινωνικές πολιτικές και θεσπίστηκαν μοναδικές κοινωνικές παροχές που ανακουφίζουν οικονομικά τους επιβάτες. Μεταξύ άλλων ξεχωρίζουν:

Η μείωση στην τιμή του βασικού εισιτηρίου

Το κόστος του ακτοπλοϊκού εισιτηρίου των 8.7€ (για την επιδοτούμενη περίοδο από την 1η Δευτέρα του Σεπτεμβρίου και έως την 1η Δευτέρα του Ιουνίου) για μία διαδρομή περίπου 24 ναυτικών μιλίων αποτελεί ένα από τα χαμηλότερα, στην Ελλάδα, αναλογικά πάντα με τα ναυτικά μίλια. Μείωση του εισιτήριου κατά 10% δίνεται αφενός με την χρήση της κάρτας μέλους της Sne Club, αφετέρου έκπτωση έως 80% για τους δικαιούχους του μεταφορικού ισοδυνάμου.

Οι ειδικές τιμές & παροχές δωρεάν εισιτηρίων για μαθητές και φοιτητές

Μαθητές και φοιτητές απολαμβάνουν ειδικών εκπτωτικών εισιτηρίων. Επιπλέον, η εταιρεία προσφέρει εντελώς δωρεάν εισιτήρια σε μαθητές με καταγωγή από τη Σκύρο που εισήχθησαν σε ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα μέχρι το τέλος του Οκτωβρίου. (προκειμένου να μετακινηθούν για την εγκατάσταση στον τόπο φοίτησή τους).

Η δωρεάν διάθεση εισιτηρίων σε μόνιμους κατοίκους

Τα εισιτήρια διατίθενται με διαφανή κριτήρια σε κατοίκους που αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας, στο πλαίσιο της κοινωνικής ευθύνης της εταιρείας.

Η εξασφάλιση όλων των κατοίκων της Σκύρου για επείγοντα περιστατικά

Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, η Σκύρος Ναυτική Εταιρεία παρέχει ειδικά δρομολόγια για τις ανάγκες φορέων και μόνιμων κατοίκων του νησιού. Αξίζει να σημειωθεί ότι από το 2020 έως και το 2022 είχε συνάψει ασφαλιστήριο συμβόλαιο για άμεση αεροδιακομιδή κατοίκων, ενώ σήμερα βρίσκεται σε φάση ανεύρεσης νέας εταιρείας προκειμένου να εξασφαλίσει την ίδια παροχή με καλύτερους οικονομικούς όρους.

Η αυξημένη κοινωνική προσφορά

Η συνεπής στήριξη των κοινωνικά αδύναμων κατοίκων της Σκύρου αποτελεί προτεραιότητα της εταιρείας μέσα από στοχευμένες ενέργειες και δράσεις.

Η στήριξη πρωτοβουλιών του Δήμου Σκύρου

Η Σκύρος Ναυτική Εταιρεία στηρίζει ενεργά τις πρωτοβουλίες του Δήμου Σκύρου, των αθλητικών και πολιτιστικών σωματείων πραγματοποιώντας καίριες χορηγίες σε πολιτιστικές και αθλητικές εκδηλώσεις που αναδεικνύουν το νησί σε εγχώριο και παγκόσμιο επίπεδο, όπως ο αγώνας JET RAID GREECE 2023 για το παγκόσμιο πρωτάθλημα jet ski.

Προτεραιότητα η ασφάλεια επιβατών, εργαζομένων και περιβάλλοντος

Ως υγιές κομμάτι της ελληνικής ακτοπλοΐας, η Σκύρος Ναυτική Εταιρία επενδύει στην ασφάλεια των πλοίων και κατά συνέπεια στην ασφάλεια των επιβατών και των εργαζομένων της. Σε αυτά τα πλαίσια, πραγματοποιεί την υψηλού επιπέδου συντήρηση του επιβατηγού – οχηματαγωγού πλοίου της «Αχιλλέας» με βάση τις βέλτιστες πρακτικές του κλάδου. Επιπλέον, εξασφάλισε ασφαλιστήριο συμβόλαιο υγείας για το σύνολο των περίπου σαράντα (40) εργαζομένων της. Προετοιμάζοντας δε την είσοδό της στην πράσινη ναυτιλία, ξεκίνησε ήδη να υλοποιεί μελέτες σε συνεργασία με πανεπιστημιακούς φορείς που θα την οδηγήσουν στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματός της.

Εκσυγχρονισμός της ψηφιακής παρουσίας και του μάρκετινγκ της εταιρείας

Σε μία εποχή που οι κρατήσεις ακτοπλοϊκών εισιτηρίων γίνονται σε σημαντικό βαθμό online, η Σκύρος Ναυτική Εταιρεία δε θα μπορούσε να μείνει πίσω. Έτσι, απέκτησε νέα υπερσύγχρονη ιστοσελίδα, το www.sne.gr, με ενσωματωμένη την πιο σύγχρονη booking πλατφόρμα κρατήσεων του κλάδου, την ίδια που χρησιμοποιούν μερικές από τις μεγαλύτερες ελληνικές ακτοπλοϊκές εταιρείες. Επίσης, προχώρησε σε στοχευμένη επένδυση στο marketing με ενέργειες στα ψηφιακά μέσα που επικοινωνούν αποτελεσματικά την δραστηριότητα και τις ομορφιές της Σκύρου. Χαρακτηριστικά δείγματα αυτής της προσπάθειας είναι οι καλαίσθητες και εξαιρετικά ενδιαφέρουσες σελίδες της σε Facebook και Instagram. Η εταιρεία προετοιμάζει μάλιστα επετειακή καμπάνια για τον εορτασμό των 43 χρόνων της, η οποία και θα αναδείξει σημεία – ορόσημα από την ξεχωριστή πορεία της στο ευρύ κοινό.

«H Σκύρος Ναυτική Εταιρεία είναι η περηφάνια όλων των Σκυριανών»

Επενδύοντας στην θετική πορεία που παρουσιάζει η Σκύρος Ναυτική Εταιρεία, οι άνθρωποί της σχεδιάζουν το πλάνο ανάπτυξής της και για την επόμενη πενταετία. Με αφορμή τον εορτασμό για τα 43 χρόνια από την εμφάνισή της στα ακτοπλοϊκά δρώμενα, ο εκπρόσωπος & Γ. Διευθυντής της εταιρείας κ. Κωστής Αγγελής δήλωσε στην ιστοσελίδα μας τα εξής: «Πάμε να γιορτάσουμε τα 43 χρόνια μίας εταιρείας που από την δημιουργία της έως σήμερα αποδεικνύει στην πράξη την επιτυχημένη της πορεία και το ανήσυχο πνεύμα της, ενώ συνεχίζει το ταξίδι της σε μία ρότα με επίκεντρο την ασφάλεια του επιβατικού κοινού. Σαφέστατα, η σημαντική βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρείας μας γεμίζει με αισιοδοξία – η ΣΝΕ από το 2021 παρουσιάζει ετησίως μια σταθερή αύξηση στα έσοδα της της τάξεως του 10%. Μας επιτρέπει δε να επιστρέψουμε τα κέρδη στους ιδιοκτήτες της, τον σκυριανό λαό, εφαρμόζοντες κοινωνικές πολιτικές και παροχές. Ως εταιρεία, είμαστε και θα είμαστε για πολλές δεκαετίες ακόμα η περηφάνια όλων των Σκυριανών, παραμένοντας πιστοί στο όραμα των 15 ιδρυτών μας για μία πρωτοπόρα λαϊκή εταιρεία με ανθρωποκεντρική φιλοσοφία».

 

 

  • 3 months later...
Posted

Η νέα φιλοσοφία της Ναυτικής Εταιρείας Σκύρου είναι ρεαλιστική, ευέλικτη και φέρνει την Εύβοια ακόμα πιο κοντά! Τα νέα Δρομολόγια- Οι ώρες

Quote

Μια νέα προσέγγιση πάνω σε ρεαλιστικές βάσεις και με οικονομικοτεχνική ανάλυση, επιχειρεί η Σκύρος Ναυτική Εταιρεία, που πλέον αλλάζει τον πλου της επιχειρηματικά. Γυρνά σελίδα προς μία αγορά πέραν της υφιστάμενης, που προσδοκά θεαματικά αποτελέσματα, αφού φέρνει ακόμα πιο κοντά την Εύβοια με την αγαπημένη πανέμορφη Σκύρο, που θα μπορεί βάσιμα να αισιοδοξεί, για περαιτέρω τόνωση της τοπικής οικονομίας, μέσω και της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου.

Ακολουθεί η Ανάλυση του προέδρου της ΣΝΕ Κυριάκου Αντωνόπουλου για την εκτέλεση των δρομολογίων της τακτικής δρομολόγησης του «Αχιλλέα» στη γραμμή ΚΥΜΗΣ ΣΚΥΡΟΥ τους μήνες ΙΟΥΝΙΟ, ΙΟΥΛΙΟ, ΑΥΓΟΥΣΤΟ & ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ 2024.

Η πρόταση ψηφίστηκε με ψήφους 7-1 κατά τη συνεδρίαση του ΔΣ της ΣΝΕ την 10/1/2024.

Η φιλοσοφία της πρότασης εστιάζεται στις ακόλουθες εκτιμήσεις και διαπιστώσεις.

1. Τα δρομολόγια του πλοίου κατά τη θερινή περίοδο πρέπει να είναι έγκαιρα ανακοινωμένα ώστε να προγραμματίζονται οι διακοπές, οι πτήσεις, οι αφίξεις & οι αναχωρήσεις αλλά και να εξυπηρετούνται οι κάθε είδους σχεδιασμοί που θα μπορούν να προσθέσουν νέο κοινό και δυνατότητες σε όφελος τού τουρισμού & της επισκεψιμότητας στη Σκύρο

2. Κατά τη θερινή περίοδο πρέπει να εξυπηρετούνται οι ανάγκες του Τουρισμού και των μεταφορών διότι σε μεγάλο ποσοστό οι μόνιμοι κάτοικοι δεν ταξιδεύουν αφού σε αυτό το διάστημα εξυπηρετούν άμεσα η έμμεσα τις αυξημένες τουριστικές και επαγγελματικές τους υποχρεώσεις.

3. Η τουριστική της περίοδος του 2023 χαρακτηρίστηκε από τις μεγάλες οικονομικές επιβαρύνσεις σε υπηρεσίες και προϊόντα κάτι που συμβάλλει στην μείωση του μέσου χρόνου παραμονής των επισκεπτών στο νησί.

Η μείωση του χρόνου της παραμονής στο νησί ευνοεί και την μεταφορά τροφίμων που οι επισκέπτες πολλές φορές προμηθεύονται σε χαμηλότερες τιμές εκτός Σκύρου και καταναλώνουν κατά τη διαμονή τους στη Σκύρο.

Ως αποτέλεσμα της οικονομικής δυσκολίας είναι ότι ο μέσος χρόνος παραμονής των Ελλήνων επισκεπτών στα καταλύματα έχει κατά μέσο όρο περιοριστεί στις 3-4 εργάσιμες ημέρες + αργίες (ΠΧ Σαββατοκύριακα- Αγ. Πνεύματος – 15Αύγουστο) και ενός επισκέπτη από το εξωτερικό, στις 6 εργάσιμες ημέρες.

4. Το 2024 θα είναι δύσκολη χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό διότι δεν έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο λόγω της σύρραξης και της γενικότερης έντασης στη Μέση Ανατολή που επηρεάζει την ευρύτερη περιοχή. Λόγω των συνεχιζόμενων πολέμων σε Ουκρανία και Ισραήλ με εντονη την πιθανότητα νέων αναφλέξεων, η «εξαφάνιση» των αντίστοιχων τουριστών από τις χώρες αυτές θα «ανοίξει» τουριστικό χώρο που αν δεν καλυφθεί από άλλες εθνικότητες – που και αυτοί αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα – θα οδηγήσει σε προσφορές προς του Έλληνες επισκέπτες ώστε να επιλέξουν προορισμούς με προβλήματα πληρότητας.

5. Ο αυξημένος αριθμός των εισιτηρίων του πλοίου που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια οφείλεται κυρίως εφ ενός στη θετική σύγκριση με την περίοδο των μνημονίων αφετέρου στην μετά κορονοϊό τουριστική εξισορρόπηση αλλά και στη μείωση του χρόνου της παραμονής των επισκεπτών στο νησί λόγω των οικονομικών προβλημάτων.

Και παράγει ένα αποτέλεσμα από τη διάθεση των καταλυμάτων σε ένα κοινό που εναλλάσσεται με μεγαλύτερη συχνότητα στο ίδιο χρονικό διάστημα.

Κατ αυτό τον τρόπο το πλοίο «γεμίζει» και «αδειάζει» το νησί όλο και περισσότερες φορές εμφανίζοντας αύξηση στα εισιτήρια λόγω της αδυναμίας πολυήμερης παραμονής των επισκεπτών. Αντίστροφη πορεία καταγράφεται στην κατανάλωση. Η τάση αυτή αναμένεται πιο έντονη το 2024 όμως υπάρχει και μεγάλη μερίδα Ελλήνων επισκεπτών που αδυνατούν να καλύψουν το κόστος των ολιγοήμερων διακοπών επιλέγοντας τις κοντινές αποδράσεις και τα Σαββατοκύριακα.

6. Η μέριμνα της ΣΝΕ θα πρέπει να είναι στην κατεύθυνση της βέλτιστης εκμετάλλευσης του πλοίου ώστε να αντισταθμίσει τις γενικότερες τουριστικές απώλειες λόγω ακρίβειας και άλλων παραγόντων, τη σταθεροποίηση η και τη βελτίωση των εισοδημάτων των Σκυριανών αλλά και στη δημιουργία επί πλέον εσόδων με στόχο την ενδυνάμωση του αποθεματικού της ώστε να μπορεί να αντιμετωπίσει τις κοντινές χρονικά προκλήσεις του ανταγωνισμού και των αλλαγών στη ναυτιλία εν όψη της ενεργειακής μετάβασης στο χώρο από το έτος 2030 και μετά.

7. Η Σκύρος δεν επιλέγονταν ως ημερήσιος προορισμός της Ευβοίας αφού ποτέ δεν υπήρχαν δρομολόγια που να το ευνοούσαν παρά την εκφρασμένη επιθυμία των πρακτόρων και των επαγγελματιών τουρισμού της Εύβοιας και της Σκύρου.

8. Υπό τις παρούσες συνθήκες δεν προκρίναμε τη μετάβαση του πλοίου είτε μόνο στην Αλόννησο είτε και στη Σκόπελο, αφού η θα απαιτούσε μείωση δρομολογίων στο Κύμη – Σκύρος, και βραδινές αφίξεις του πλοίου στη Σκύρο οι οποίες κρίνονται υπονομευτικές για τα συμφέροντα του νησιού.

Το δρομολογιακό πρόγραμμα που ακολουθεί η ΣΝΕ επιλέχθηκε με στόχο την υπερκάλυψη των όποιων εσόδων είχε η εταιρεία από την δραστηριοποίηση στις Σποράδες, μέσω της βελτίωσης των δρομολογίων Κύμης- Σκύρου που έχει με πολλαπλό στόχο.

Την αύξηση των εσόδων της εταιρείας, την αύξηση των εσόδων των επιχειρήσεων του νησιού & την διευκόλυνση των μεταφορών,

9. Η αναμενόμενη δραστηριοποίηση των υδροπλάνων από το λιμάνι της Λιναριάς με προορισμούς στις Σποράδες και τον Βόλο θα προσφέρει μια αρχική εναλλακτική λύση για την σύνδεση της Σκύρου με τους γείτονες η οποία θα συνεκτιμηθεί ως προς τη συνεργασία, τις ανταποκρίσεις, τη διαφημιστική προβολή κλπ.

10. Το πλοίο όπως και το σύνολο των επιχειρήσεων του νησιού δημιουργεί το 75-80% των εσόδων του τους καλοκαιρινούς μήνες και η παραμικρή αστοχία η ευστοχία στην δομή των δρομολογίων παράγει αποτελέσματα που επηρεάζουν το σύνολο των δραστηριοτήτων στο νησί.

11. Οι φορτώσεις του γκαράζ του πλοίου επιβαρύνονται κυρίως από τον όγκο των μεγάλων οχημάτων (φορτηγών & πούλμαν). Τα ΙΧ επιβατικά δεν αποτελούν μειούμενη κατηγορία αλλά προφανώς αυξάνονται όμως δεν είναι πλήρη επιβατών, πρακτική που έχει παγιωθεί για την αντιμετώπιση του συγχρωτισμού και των επιπτώσεων του Covid 19.

Το πρόβλημα αυτό κορυφώνεται στις πόλεις με την δραματική αύξηση της κυκλοφορίας κατά τη διάρκεια του έτους.

Στη Σκύρο η μείωση των ΙΧ μπορεί να επιτευχθεί μόνο με την δημιουργία πυκνού δικτύου δρομολογίων με λεωφορεία είτε μέσω του ΚΤΕΛ είτε με την ίδρυση και λειτουργία Δημοτικής συγκοινωνίας.

12. Η αποσυμπίεση του πλοίου από τα μεγάλα μεταφορικά οχήματα που επιλέγουν συγκεκριμένες ημέρες της εβδομάδας για τις αφιξοαναχωρήσεις τους, αντιμετωπίστηκε με την καλύτερη ρύθμιση των δρομολογίων των φορτώσεων του πλοίου και την παροχή εκπτώσεων σε συγκεκριμένα δρομολόγια.

13. Τα πρωτόκολλα απολύμανσης και καθαρισμού – λόγω covid των πάσης φύσεως καταλυμάτων πριν την επαναδιάθεση τους, αλλά και της παρατηρούμενης έλλειψης προσωπικού καθαριότητας, απαιτούν αυξημένο χρονικό διάστημα πριν την παράδοση τους στους νέους ένοικους. Οι επιχειρηματίες καταλυμάτων θα πρέπει να προσαρμόζουν και να επικοινωνούν κατά το δυνατόν, το check in & check out στη βάση των δρομολογίων του πλοίου.

14. Τα τακτικά δρομολόγια του θέρους ανακοινώνονται έγκαιρα ώστε να δίδεται η δυνατότητα προγραμματισμού.

15. Τα τριπλά αυθημερόν δρομολόγια του θέρους είναι έγκαιρα γνωστά και να μην επιλέγονται ως έκτακτα για τους ιδίους λόγους.

16. Η Κύμη και το λιμάνι της αποτελούν για τη Σκύρο αδελφό τόπο. Κύμη και Σκύρος πρέπει να συνεργάζονται & να συμπορεύονται σε όλους τους τομείς που μπορούν να αναδείξουν τα πλεονεκτήματα τους είτε σε ιστορικό είτε σε σύγχρονο επίπεδο. Η βελτίωση πρέπει να είναι κοινή και οι αναπτυξιακές πρωτοβουλίες να συζητούνται και να ενισχύονται.

• Η πιο κάτω αναφορά – περιγραφή αφορά τα δρομολόγια του πλοίου μας «Αχιλλέας» κατά τη θερινή περίοδο του 2024.

• Οι 3 μεταβάσεις /εβδομάδα προς Σποράδες (που δεν θα πραγματοποιηθούν) ισοδυναμούσαν με πλεύση 270 μιλίων εβδομαδιαίως και στερούσαν 3 δρομολόγια /εβδομάδα στο Κύμη – Σκύρος, 144 μιλίων πλεύσης, χωρίς αξιόλογα έσοδα τα τελευταία χρόνια. Η δραστηριοποίηση του πλοίου το 2023 μόνο στο Κύμη Σκύρος υπερκάλυψε την οικονομική απόδοση παλαιοτερης μετάβασης στις Σποράδες.

Η ενδυνάμωση των δρομολογίων στο Κύμη Σκύρος κατά το 2024 εισάγει τουριστικές και μεταφορικές καινοτομίες και η προσδοκία για μεγαλύτερα έσοδα στο νησί και την εταιρεία είναι προφανής.

• Ο φετινός σχεδιασμός λαμβάνει υπόψη όλες τις προτάσεις και τις επιθυμίες διαφόρων παραγόντων σε συνδυασμό με την νομοθετική δυνατότητα και τον απαραίτητο χρόνο τροφοδοσίας και ανεφοδιασμού του πλοίου.

Σοβαρά υπόψη έχει ληφθεί ο περιορισμός των βραδινών αφίξεων στη Σκύρο.

Επίσης υπάρχει μέριμνα ώστε τα δρομολόγια άφιξης και αναχώρησης στο/από το νησί να έχουν τέτοια χρονικά περιθώρια που να αποτρέπουν τη συσσώρευση ΙΧ και επιβατών στο λιμάνι της Λιναριάς πριν ακόμη αφιχθεί το πλοίο από την Κύμη.

• Οι αλλαγές για τη Σκύρο εστιάζονται στην αύξηση των δρομολογίων του ΠΣΚ, την καθιέρωση καθημερινών πρωινών δρομολογίων από την Κύμη και τεσσάρων (4) απογευματινών – βραδινών αναχωρήσεων από την Σκύρο στη λογική ότι η άφιξη στο νησί πρέπει να γίνεται νωρίς και η αναχώρηση από αυτό αργά, σε όφελος του επισκέπτη, της αγοράς και των ξενοδόχων του Νησιού κατά τη θερινή περίοδο.

• Τα τρίτα (ανά κατεύθυνση) δρομολόγια τα οποία κατανέμονται στις κρίσιμες ημέρες, είναι προγραμματισμένα και όχι έκτακτα

• Τις Παρασκευές και τις Κυριακές – που δεν συνδέονται με εορταστικά τριήμερα – εκτελούνται 3 δρομολόγια από Κύμη προς Σκύρο και 2 από Σκύρο προς Κύμη αντίστοιχα.

• Κατά τα εορταστικά τριήμερα (Αγ πνεύματος – 15Αυγουστο) τα δρομολόγια προσαρμόζονται στη βάση της εξυπηρέτησης των τριημέρων και των αναγκών αφίξεων και αναχωρήσεων από το νησί.

• Κάθε Πέμπτη – Παρασκευή – Σάββατο & Κυριακή παρέχεται η δυνατότητα πολύωρης παραμονής στη ΣΚΥΡΟ που κυμαίνεται από 6.45 έως και 9.00 (τα Σάββατα) ώρες με δυνατότητα αναχώρησης αυθημερόν.

• Η δομή των δρομολογίων μετά την άφιξη και πριν την αναχώρηση τους προς/από το νησί εξασφαλίζει και την μεγιστοποίηση της κατανάλωσης των επισκεπτών στη Σκύρο.

Για πρώτη φορά εισάγεται η πρόταση της διανυκτέρευσης του πλοίου στην Κύμη κάθε Πέμπτη και Σαββάτο με τριπλό στόχο.

1. ΤΟ ΕΠΙΒΑΤΙΚΟ ΚΟΙΝΟ.

• Κάθε Πέμπτη – Παρασκευή – Σάββατο – Κυριακή πέραν άλλων επιλογών, υπάρχει δυνατότητα αναχώρησης και αργά το απόγευμα ώστε οι επισκέπτες που αναχωρούν, να καταναλώνουν και να αξιοποιούν πλήρως στο νησί την ημέρα του ταξιδιού της επιστροφής τους η της αυθημερόν παραμονής τους.

• Όσοι επισκέπτες έχουν κάνει check out μέχρι τις 12.00 και δεν επιθυμούν να ταξιδέψουν το απόγευμα (της ΠΕ-ΠΑΡ-ΣΑΒ-ΚΥΡ) έχουν την επιλογή να επιβιβαστούν σε όποιο από τα καθημερινά μεσημεριανά δρομολόγια.

2. ΤΙΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

• Όσα φορτηγά αναχωρούν Πέμπτη βράδυ μπορούν να επιστρέφουν Παρασκευή και σε κάθε περίπτωση και σε να εμπλουτίσουν τις επιλογές τους σε όφελος δικό τους και της αγοράς.

• Οι επιστρέφοντες μεταφορείς την Παρασκευή δύνανται να ξεφορτώσουν το Σάββατο το πρωί και είτε να αναχωρήσουν τα Σάββατα το βράδυ (20.30) η να στείλουν τα οχήματα τους ασυνόδευτα προκειμένου να αποσυμπιεστεί το πλοίο από τις αναχωρήσεις τους (κυρίως τις Κυριακές απόγευμα και Δευτέρα πρωί).

• Για προωθηθούν αυτές οι επιλογές θα παρασχεθούν εκπτώσεις στους ντόπιους μεταφορείς που θα αναχωρούν με τα δρομολόγια των 20.30 από τη Λιναριά κάθε Πέμπτη και Σάββατο

• Πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι η κυκλοφορία φορτηγών στην Εθνική επιτρέπεται μετά τις 22.00 και πως οι εθνικοί δρόμοι συνολικά μετά τις 22.00 είναι αποσυμφορημένοι. Έτσι οι μεταφορείς μπορούν ενός να μειώσουν τις ημερήσιες προσεγγίσεις τους στο λεκανοπέδιο που έχουν μποτιλιαρίσματα και ψηλές θερμοκρασίες και αφετέρου να εκμεταλλευτούν τα 2 επιπλέον βράδυνα δρομολόγια αναχώρησης από Σκύρο για να εμπλουτίσουν το μενού των μεταφορικών τους επιλογών

• Τα φορτηγά μεταφοράς χύδην τσιμέντου και πλήθος επαγγελματιών μεταφορέων που αναζητούσαν καταλύματα και δεν έβρισκαν, θα μπορούν να εξυπηρετούνται αυθημερόν, να αποφεύγουν τη διανυκτέρευση στο νησί και να χρησιμοποιούν τα δρομολόγια της Πέμ- Παρ- Σαβ -Κυρ που παρέχουν αυθημερόν δραστηριοποίηση και αναχώρηση.

• Οι αυθημερόν αναχωρήσεις θα εξυπηρετούν και όσα φορτηγά εργολάβων η ιδιωτικών έργων έρχονται για εκφόρτωση υλικών και αναχώρηση, καθώς και συνεργεία η επαγγελματίες που επιθυμούν να εργαστούν στο νησί για 5-6 ώρες και δυσκολεύονται να βρουν καταλύματα για διανυκτέρευση.

• Η πρωινή αναχώρηση του Σαββάτου από Σκύρο (07.00) κατά την κεντρική περίοδο της τουριστικής περιόδου, παρέχει τα δυνατότητα σε φορτηγά να φορτώσουν στην Εύβοια και να επιστρέψουν αυθημερόν (17.00)

3. ΤΗ ΔΙΗΜΈΡΕΥΣΗ ΣΤΟ ΝΗΣΙ

Η Σκύρος για πρώτη φορά προσφέρει στην Εύβοια κυρίως τη δυνατότητα αυθημερόν μετάβασης όπως ο Πειραιάς προς τα νησιά του Σαρωνικού. Προσφέρει σε όλους του Ευβοείς να ¨αποδρασουν” αυθημερόν στη Σκύρο και να ζήσουν την εμπειρία στο νησί με σημαντικές εκπτώσεις στο εισιτήριο (aller retour)

• Αφορά 4 ημέρες (ΠΕ-ΠΑΡ-ΣΑ-ΚΥΡ) που οι ενδιαφερόμενοι τουρίστες επισκέπτες επαγγελματίες μπορούν να διημερεύουν και να δραστηριοποιούνται αντίστοιχα χωρίς το πρόβλημα της διανυκτέρευσης.

• Σε ότι αφορά τουλάχιστον το Σάββατο το οποίο είναι για το μεγάλο ποσοστό των πολιτών ημέρα αργίας, προτείνονται:

1. Η διαφημιστική προώθηση των αυθημερόν δρομολογίων, σε συνεργασία με ταξιδιωτικά πρακτορεία, ξενοδοχεία της Εύβοιας, συλλόγους της Εύβοιας και Σκύρου για την διοργάνωση μονοήμερων εκδρομών

2. Η Διαφημιστική προώθηση στους Ευβοείς (και όχι μόνο) για την αυθημερόν επίσκεψη σε νησί αντί της επιλογής μετάβασης τους σε καλοκαιρινό θέρετρο η παραλίες της Εύβοιας.

3. Η παροχή έκπτωσης στους επιβάτες και τα οχήματα της αυθημερόν επιστροφής (aller retour) στην Κύμη.

ΣΗΜ1: Έχουν ήδη γίνει επαφές με τον πρόεδρο των ξενοδόχων Ευβοίας κ.α ξενοδόχους, με θέμα τις ημερήσιες εκδρομές στη Σκύρο κυρίως τα Σάββατα, των γκρούπ αλλοδαπών που φιλοξενούν στα ξενοδοχεία τους, με εξαιρετικά θερμή ανταπόκριση.

ΣΗΜ 2: Ο πρόεδρος του συλλόγου ξενοδόχων & καλυμμάτων Σκύρου καθώς και οι μεταφορείς και επαγγελματίες της Σκύρου κάτοχοι φορτηγών, έχουν ενημερωθεί και συμφώνησαν με αυτά τα δρομολόγια

ΣΗΜ 3: Η νέα αυτη πρόταση δρομολογίων, δεν αφαιρεί υφιστάμενα, αλλά προσθέτει-τροποποιεί δρομολόγια που προκύπτουν από τη χρόνια εμπειρία, τη στατιστική και τις επιθυμίες των χρηστών σε συνδυασμό με τις δυνατότητες του πλοίου και του πληρώματος.

Ο στόχος της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου δεν είναι μια θεωρητική εξαγγελία αλλά απαιτεί συγκεκριμένη δράση η οποία θα παράξει νέα δεδομένα που θα τεθούν στην κρίση όλων μας εκ του αποτελέσματος.

Μέχρι τότε η δράση μας πρέπει να είναι κοινή:

Και να στοχεύει στο κοινό μας όφελος με προωθητικές προσπάθειες, με συναίνεση και με τη σιγουριά ότι η αποτίμηση της προσπάθειας θα μας δώσει νέα στοιχεία, δεδομένα και συμπεράσματα που θα τα συζητήσουμε μαζί και θα τα χρησιμοποιήσουμε για τον ακόμη καλύτερο σχεδιασμό μπορεί να προσφέρει η ΣΝΕ με τα δρομολόγια της.

 

Posted (edited)

Μετά από 40 χρόνια, ήρθε λίγο η φωνή της λογικής στη Σκύρο. 

Δεν ξέρω αν έπρεπε να αλλάξει η γενιά για να συμβεί αυτό, αλλά τα κουρασμένα μυαλά, που είχαν το άγχος του χειμώνα στο Νομικό, που δεν είχαν σύνδεση με την Κύμη, έκαναν κουμάντο με τρόπο και για την Κύμη και για την Σκύρο.

Τελευταία εξέλιξη αυτής της ανόητης αντίληψης, ήταν όταν ήθελε να έρθει ο Πρωτέας στις Σποράδες και ζήτησε να έχει πρόσβαση και στον Σκύρο, μέσω του Κύμη και αντί οι Σκυριανοί να τα βρουν και να μην υπάρχουν όλοι μαζί, στύλωναν τα πόδια, με αποτέλεσμα να ανοίξει η γραμμή. από το Μαντούδι, με όλα τα προβλήματα που έχει. 

Με τη νέα αντίληψη να προχωρήσουν και στο επόμενο βήμα. Να βρουν τρόπο να συνεργαστούν με τον Ηλιόπουλο και το ταχύπλοο από τη Θεσσαλονίκη, αντί για Μαντούδι να πιάνει την Κύμη, με άμεση ανταπόκριση και σχετικά φτηνό εισιτήριο, ώστε με τον Αχιλλέα να γίνει στο Σκύρο, ενώ θα υπάρχει και η άνετη μεταφορά από την Κύμη. . προς Σποράδες, μέσω του πολύ μεγαλύτερου λιμανιού, όπως είδαμε πριν 2 χρόνια, όταν με τις φωτιές στην Β. Εύβοια, τα 3 πλοία του Μαντουδίου, Άγιος Νεκτάριος, Πρωτέας και το ταχύπλοο της Θεσσαλονίκης έδειξαν ευκολία στο λιμάνι της Κύμης. 

Με τον τρόπο αυτή θα ανοίξει η Σκύρος και στις υπόλοιπες Σποράδες, αλλά και στη Θεσσαλονίκη. 

Προφανώς η ημερήσια εκδρομή στο Σκύρο από την Εύβοια, ήταν κάτι που έπρεπε να υπάρχει πάντα. 

Πάντως στο μυαλό μου εδώ και χρόνια, δεν καταλαβαίνω γιατί 2 πλοία κάθονται στο Μαρμάρι με τόσο αραιά και ακριβά δρομολόγια, ενώ το Πανόραμα θα μπορούσε να διευκολύνει τον Αχιλλέα στις Σποράδες. Το λιμάνι της Κύμης μπορεί να διευκολύνει να φιλοξενήσει ταυτόχρονα 2 πλοία για απο-επιβίβαση. 

Επίσης καλό θα ήταν οι Σκυριανοί, να έρθουν σε επικοινωνία με τα πλοία των Στύρων, ώστε να υπάρξουν δρομολόγια που θα κάνουν τα δρομολόγια του Αχιλλέα, μεταξύ Αγίας Μαρίνας - Αλμυροποτάμου και κάποτε να τεθεί ο στόχος στα πλοία από την Αγία Μαρίνα να πιάνει στη χερσόνησο απέναντι. , γεγονός που θα μειώσει τον χρόνο της διαδρομής στο μισό, όπως και το κόστος του εισιτηρίου και ίσως κάνει προορισμό του ΣΚ ή ακόμα και σήμερα την Καρυστία και την Σκύρο, γιατί θα μειώσει πολύ στο πρόβλημα του δρόμου, παρακάμπτοντας τη διαδρομή Χαλκίδας - Αλιβερίου. 

 

εικόνα.jpeg

Edited by bas
  • 3 weeks later...
Posted

Με χαρά και συναίσθηση της τιμής που μας αποδόθηκε σας ανακοινώνουμε ότι το Διοικητικό Συμβούλιο του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος απένειμε βραβείο στην «ΣΚΥΡΟΣ ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» για τη συμμετοχή του πλοίου της “ΑΧΙΛΛΕΑΣ” σε επιχείρηση έρευνας και διάσωσης (Ε&Δ) στις 07 Μάιου 2023.

Η βράβευση πραγματοποιήθηκε την 31η Ιανουαρίου 2024 και το βραβείο παρέλαβε ο Τεχνικός Δ/ντης κ. Μαραγκός Εμμανουήλ. Το βραβείο ανήκει στο πλήρωμα του “ΑΧΙΛΛΕΑΣ” στα στελέχη και τους εργαζόμενους της εταιρείας, αποτελεί δε σύμβολο του επιπέδου επίτευξης και της ποιότητας του έργου Ε&Δ, αποτέλεσμα αφοσίωσης και σκληρής δουλειάς.

Την 07η Μαΐου 2023, ο πλοίαρχος και το πλήρωμα του “ΑΧΙΛΛΕΑΣ” ανταποκρίθηκαν στα καθήκοντα τους επιδεικνύοντας «ναυτοσύνη» και επαγγελματισμό.

Με ομοψυχία και απαράμιλλο ζήλο εκείνο το απόγευμα η ανταπόκριση και οι χειρισμοί του πληρώματος ξεπέρασαν τις προβλεπόμενες χρονικές προσδοκίες σε κάθε στάδιο των ενεργειών τους. Με γνώμονα τον κοινό σκοπό για την προστασία της ανθρώπινης ζωής αξιοποίησαν κάθε πτυχή του υψηλού επιπέδου εκπαίδευσης τους.

Αυτή η βράβευση μας κάνει περήφανους, μας ενθαρρύνει και μας δεσμεύει ηθικά να συνεχίσουμε τις προσπάθειές μας.

Σας ευχαριστούμε!

  • 3 months later...
Posted

Σκύρος: Πρόταση για τη ναυπήγηση πλοίου με μειωμένες εκπομπές άνθρακα

Quote

Έτοιμο να πρωτοστατήσει στην πράσινη μετάβαση της ακτοπλοΐας, παρουσιάζοντας συγκεκριμένη πρόταση μελέτη μέσω του Πολυτεχνείου, για τη ναυπήγηση ενός νεότευκτου πλοίου με μειωμένες εκπομπές άνθρακα, δηλώνει το νησί της Σκύρου.

Ήδη ο χρόνος μετράει αντίστροφα έως το 2030 με βάση τους ευρωπαϊκούς στόχους για μείωση των εκπομπών αερίων στο πλαίσιο της δέσμης «Fit for 55», αλλά και του EU ETS από το οποίο η ελληνική ακτοπλοΐα έχει εξαιρεθεί έως το 2030.

Πρόσφατα, ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης αναφερόμενος στο θέμα της ακτοπλοΐας και ειδικότερασε ό,τι αφορά τις άγονες γραμμές, ανέφερε ότι σε πρώτη φάση η χώρα μας έχει εξασφαλίσει μέσω του ΕΣΠΑ μεταφορών ένα επιδοτούμενο πρόγραμμα για τις άγονες γραμμές γύρω στα 80 εκατ. Ευρώ με δυνατότητα εκταμίευσης και επιπλέον χρημάτων στην πορεία αλλά με την προϋπόθεση να υπάρχει συνεργασία δημοσίου και ιδιωτικού τομέα.

Όπως αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο δήμαρχος της Σκύρου, Κυριάκος Αντωνόπουλος η μελέτη που έχει αυτή τη στιγμή ο δήμος και είχε εκπονηθεί από την προηγούμενη διοίκηση, προβλέπει όλες τις πιθανές επιλογές που θα μπορούσαν να προκριθούν από την Ευρωπαϊκή Ένωση και να χρηματοδοτηθούν από το σχετικό πρόγραμμα, προκειμένου να “χτιστεί” ένα πράσινο πλοίο σε ελληνικό ναυπηγείο για τη γραμμή Σκύρος-Κύμη Ευβοίας.

«Είτε αμιγώς ηλεκτρικό, είτε υβριδικό»

Το «πράσινο» πλοίο που προβλέπεται να κατασκευαστεί σε ελληνικό ναυπηγείο μπορεί να είναι είτε αμιγώς ηλεκτρικό, είτε υβριδικό, δηλαδή να συνδυάζει την ηλεκτροκίνηση με μηχανή εναλλακτικού καυσίμου χαμηλών εκπομπών άνθρακα (σσ υδρογόνο, αμμωνία μεθανόλη).

«Εκτιμώ ότι η δεύτερη επιλογή που αφορά το υβριδικό πλοίο δηλαδή τη χρήση μπαταριών με μηχανή εναλλακτικού καυσίμου είναι η καταλληλότερη καθώς όταν μιλάμε για μεγάλα πλοία το θέμα είναι ότι είναι ιδιαίτερα δύσκολο στα μικρά νησιά να βρεθούν οι κατάλληλες ποσότητες ρεύματος για την ηλεκτροφόρτιση στην ηλεκτροκίνηση του πλοίου», τονίζει.

Υπογραμμίζει ότι τα λιμάνια στα περισσότερα μικρά νησιά είναι ενσωματωμένα στον αστικό ιστό και οι κοινόχρηστες ζώνες είναι πολύ δύσκολο να αποκτήσουν συστήματα ανανεώσιμων πηγών, στα μεγέθη που απαιτεί η ηλεκτροφόρτιση ενός πλοίου γι αυτό θεωρεί ότι η υβριδική πλεύση είναι η καταλληλότερη για την ακτοπλοΐα.

Ο «Αχιλλέας»

Ο δήμαρχος της Σκύρου επισημαίνει ότι στην ακτοπλοϊκή γραμμή της Σκύρου με την Κύμη δραστηριοποιείται ήδη αυτή τη στιγμή το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «Αχιλλέας» που ανήκει σε μια πολυμετοχική εταιρεία λαϊκής βάσης, στη «Σκύρος Ναυτική Εταιρεία» μια από τις ελάχιστες εταιρείες λαϊκής βάσης που έχουν απομείνει να δραστηριοποιούνται στα ελληνικά νερά με βασικό μέτοχο και το δήμο σε ποσοστό 27%

Τονίζει ότι το υπόλοιπο 6,5% ανήκει στην περιφέρεια Στερεά Ελλάδας που είχε συμπράξει καταβάλλοντας χρήματα όταν αγοράστηκε το πλοίο το 2003 και μετασκευάστηκε το 2004,ενώ ένα 2,5% έχει η μονή μεγίστης Λαύρας που έχει επίσης συμφέροντα στο νησί, αλλά υπάρχουν και 5 με 6 ιδιώτες που κατέχουν έως 2 % καθώς στα φυσικά πρόσωπα δεν επιτρέπεται περισσότερο. Το υπόλοιπο μετοχικό κεφάλαιο μοιράζεται μεταξύ των 2.200 ακόμα μικρομετόχων της εταιρείας που είναι κάτοικοι της Σκύρου.

Ο κ. Αντωνόπουλος αναφέρει ότι το πλοίο λειτουργεί με απόλυτη επιτυχία στη συγκεκριμένη γραμμή που είναι επιδοτούμενη για εννέα μήνες το χρόνο με περίπου 700.000 ευρώ από το υπουργείο Ναυτιλίας ενώ δεν έχει δημιουργηθεί το παραμικρό πρόβλημα έως σήμερα.

Πρόκειται επισημαίνει για το μοναδικό πλοίο που μπορεί και εξυπηρετεί το νησί όλο το χρόνο από τότε που συστάθηκε η Σκύρος Ναυτική Εταιρεία το 1980.

Το «Αχιλλέας» αντικατέστησε το προηγούμενο πλοίο «Λυκομήδης»(1987-2005) που με την σειρά του είχε αντικαταστήσει το «Ανεμόεσσα» (1980-1987)

Ο δήμαρχος του νησιού τόνισε ότι από τότε τα πλοία αυτά εξυπηρετούσαν τη γραμμή Κύμης-Σκύρου με εξαίρεση ένα διάστημα το προηγούμενα 10 χρόνια που εξυπηρετούσαν και τη γραμμή Κύμης-Αλοννήσου-Σκοπέλου περί του 2,5 με 3 μήνες το καλοκαίρι.

«Το “Αχιλλέας” εξυπηρετεί τη γραμμή Σκύρος- Κύμη και τα δρομολόγια επιλέγονται ως τακτικά και ως έκτακτα ενώ όταν υπάρχουν αυξημένες ανάγκες όπως οι εορτές το πλοίο εκτελεί και δύο και τρία δρομολόγια καθημερινά” δηλώνει ο ίδιος προσθέτοντας ότι η χωρητικότητα του συγκεκριμένου πλοίου είναι 750 επιβάτες και 155 ΙΧ.

Σύντομα σταθμός ηλεκτροφόρτισης στο λιμάνι

Ο δήμαρχος του νησιού επισημαίνει επίσης ότι τον επόμενο μήνα στο λιμάνι θα κατασκευαστεί ο πρώτος σταθμός ηλεκτροφόρτισης οχημάτων, που με βάσει το νέο νομοθετικό πλαίσιο θα έχει τη δυνατότητα να είναι εγκατεστημένος σε σταθμό καυσίμου.

«Η εγκατάσταση ηλεκτροφόρτισης δεν θα απαιτήσει περισσότερο από 20 με 25 ημέρες και εκτιμώ ότι πριν την έναρξη του καλοκαιριού θα είναι έτοιμος καθώς έχουν βγει όλες οι αδειοδοτήσεις και έχουν ληφθεί οι φορτιστές και τα υλικά ενώ αναμένουμε τα συνεργεία της coral που έχει αναλάβει το έργο” αναφέρει.

Σημειώνεται ότι το συγκεκριμένο νησί προχωρά και στην ίδρυση και λειτουργία αδειοδοτημένου υδατοδρομίου και σύντομα αναμένεται να δοθεί η τελική έγκριση.

 

Posted

Εάν όντως οι Σκυριανοί καταφέρουν και προχωρήσουν αυτό το εγχείρημα με επιδοτήσεις από την ΕΕ, πράσινη χρηματοδότηση από τράπεζες και συνεργασία με το Πολυτεχνείο, θα πρέπει να ψηφιστούν η εταιρεία της χρονιάς για την επόμενη δεκαετία.

Posted

Μακάρι να το προχωρήσουν και μακάρι να μείνει και ο Αχιλλέας κάνοντας δρομολόγια προς τις Σποράδες, με αφετηρία την Κύμη, αφού θα υπάρχει ανταπόκριση με το νέο πλοίο από την Σκύρο. 

Posted

Αν έρθει τέτοιο τεχνολογικά προηγμένο πλοίο ο Αχιλλέας πιστεύω θα φύγει. Πρώτον θα χρειαστούν τα χρήματα από την πώληση φαντάζομαι και δεύτερον σε στρατηγικό επίπεδο δεν έχει καμιά λογική να ναυπηγείς ένα πλοίο τελευταία λέξη της τεχνολογίας με έμφαση στην όσο το δυνατόν λιγότερη ρύπανση, και την ίδια στιγμή να κρατάς το παλιό, πολύ πιο ρυπογόνο πλοίο σου. 

  • 1 month later...
Posted
1 hour ago, cyclades_shipping said:

Δηλαδή για να καταλάβω , αν μια εταιρεία ακολουθήσει ολες τις νόμιμες διαδικασίες και δρομολογήσει πλοιο της στη γραμμή Κυμης - Σκύρου ,δεν θα το αφήσουν ν δεσει ;;

Θα δεσει αλλα αν οι πρακτορες δεν ειναι συνεργασιμοι και οι διαφημίσεις σαμποτάρονται με διαφορους τρόπους + μυνησεις και οτι αλλο μπορουν να σκαρφιστούν δεν θα κρατησει η δρομολογηση πολυ καιρο (καλη ωρα Αγιος Κωσταντινος) 

Posted

Δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει σώνει και καλά να μπει άλλη εταιρεία στη γραμμή από τη στιγμή που καλύπτεται εδώ και χρόνια από την συγκεκριμένη χειμώνα καλοκαίρι χωρίς να έχει υπάρξει το παραμικρό πρόβλημα. Δηλαδή αν μπει π.χ. η σητζετ με ένα ταχύπλοο για 2-2,5 μήνες τι παραπάνω από μια αρπαχτη θα προσφέρει;

Posted

Παράδειγμα προς μίμηση η υποστήριξη που έχει η εταιρεία λαϊκής βάσης από τους Σκυριανούς!! Εάν ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΑΝ και άλλοι νησιώτες  με πολύ μεγαλύτερη κινηση στις γραμμές τους το εγχείρημα αυτό θα είχαν προ πολλού τελειώσει πολλά προβλήματα τους. Κάποτε το Άγιος Νεκτάριος ήταν στις σποραδες σαν Παναγία σκιαθου από εταιρεία λαϊκής βάσης. Σήμερα τα εισιτήρια για σποραδες έχουν τιμές  air sporades.. 

Posted (edited)

η Σκυριανή εταιρία δηλώνει εσοδα 20.000-40.000 τον χρόνο στο site της.. διχως την επιδότηση του 1 εκ + καταλαβαινεται την βιωσιμοτητα...

Edited by polmyt
quote
Posted

Δεν νομίζω ότι δηλώνει τόσα μόνο έσοδα. Δεν μπόρεσα να δω τον ισολογισμό.

Σύμφωνα με την μελέτη Εύβοια Μετά, το 2019 έγιναν 496 δρομολόγια , με 175000 επιβάτες, 52000 ΙΧ, 3600 φορτηγά και 3000 μηχανές και λοιπά οχήματα. 

Επίσης είχαν πει παλιότερα ότι η διαδρομή Κύμη - Αλόννησος - Σκόπελος 3 φορές την εβδομάδα, τους έβγαζε καθαρά κέρδη κάπου 300000 τον χρόνο.

Προφανώς χωρίς την επιδότηση δεν βγαίνει η γραμμή λόγω της έντονης εποχικότητας. 

Από την άλλη όπως έχω ξαναγράψει, έκαναν 40 χρόνια να σκεφτούν ότι πρέπει να υπάρχει σε μόνιμη βάση η δυνατότητα της ημερήσιας εκδρομής, ή δουλειάς στην Σκύρο, χωρίς να απαιτείται διανυκτέρευση και έτσι φέτος από Πέμπτη μέχρι Κυριακή, με ειδικό εισιτήριο υπάρχει αυτή η δυνατότητα. 

Το δρομολόγιο των Σποράδων κόπηκε, γιατί υπήρχε πρόβλημα με το δρομολόγιο του Σαββάτου, που ήθελαν ένα πρωινό δρομολόγιο από Κύμη για Σκύρο, οπότε το πλοίο δεν ήταν ελκυστικό για Σποράδες στις 3 το μεσημέρι του Σαββάτου και έτσι αποφάσισαν να την αφήσουν την γραμμή. 

Το ταχύπλοο όμως ειδικά ερχόμενο από Θεσσαλονίκη στην Κύμη, θα είχε με αυτό τον τρόπο εύκολη πρόσβαση στην Σκύρο με την συνεργασία του Αχιλλέα, ενώ θα υπήρχε και καλύτερη πρόσβαση σε Αλόννησο και Σκόπελο από Αθήνα, σε σχέση με το Μαντούδι.

Οσο για κλεισίματα και αποκλεισμούς στο παρελθόν την δεκαετία του 80, όταν είχαν ξεκινήσει με την Ανεμόεσσα, είχαν γίνει τέτοια σκηνικά με τα πλοία του Νομικού που δεν τα άφηναν να δέσουν στην Λιναριά. Είχαν και πολιτική κάλυψη τότε με τον βουλευτή Στεφανίδη. Τώρα βέβαια αυτά είναι δύσκολο να γίνουν, αλλά πάντα συνδυασμοί υπάρχουν. 

Γενικά τα δρομολόγια από Θεσσαλονίκη διαχρονικά είχαν κάποια περάσματα από Κύμη και σήμερα και αυτό των Σποράδων όπως γράφω παραπάνω, αλλά και αυτό της Λήμνου - Λέσβου, θα μπορούσε να γυρίζει Κύμη και να εξυπηρετεί και κάπως διαφορετικά Αθηναίους εκδρομείς. 

Είναι λογικό, τα πλοία να εκμεταλλεύονται τις κοντινότερες θαλάσσιες αποστάσεις, ώστε να είναι πιο οικονομικά τα εισιτήρια. 

Posted
7 hours ago, bas said:

Δεν νομίζω ότι δηλώνει τόσα μόνο έσοδα.

Το θυμαμαι πολύ καλά αν βρω τον ισολογισμό θα το γραψω εδω

@bas 30.000 euros

 

 

 

Σύμφωνα με τα στοιχεία που διαθέτει η δημοτική αρχή, τα καθαρά κέρδη το 2017 ήταν περίπου 30.000 ευρώ, αφαιρώντας όμως αποσβέσεις παλαιότερων ετών. Μαζί με αυτές το καθαρό ταμειακό κέρδος ανήλθε το 2017 σε 530.000 ευρώ (ο σχετικός ετήσιος μέσος όρος κυμαίνεται στα 500.000 ευρώ), με μέσο ετήσιο τζίρο τα 3,8 εκατ. ευρώ.

Posted

Αυτά τα 30κ' δεν είναι τα έσοδα αλλά τα κέρδη... 

Και με βάση αυτό το άρθρο είναι τόσα εν πολλοίς λόγω της επιλογής της εταιρείας να διατηρήσει υψηλά αποθεματικά...

Τα έσοδα ήταν περίπου 4 εκατομμύρια 

Από τα οποία χονδρικά έχει κέρδη περίπου 500κ άρα ετήσια έξοδα (πλοίο και διοίκηση) κάπου στα 3.5εκ

Posted
7 hours ago, marioskef said:

Αυτά τα 30κ' δεν είναι τα έσοδα αλλά τα κέρδη... 

Και με βάση αυτό το άρθρο είναι τόσα εν πολλοίς λόγω της επιλογής της εταιρείας να διατηρήσει υψηλά αποθεματικά...

Τα έσοδα ήταν περίπου 4 εκατομμύρια 

Από τα οποία χονδρικά έχει κέρδη περίπου 500κ άρα ετήσια έξοδα (πλοίο και διοίκηση) κάπου στα 3.5εκ

σωστά εινα τα κέρδη.. 30.000 λοιπόν ειναι ενα τραγικο ποσό

αν έλειπε η επιδότηση θα ήταν -1.030.000 ζημιες

δεν ειναι ευκολο πράγμα να είσαι πλοιοκτήτης

Posted

Άρα τα κέρδη της εταιρείας είναι ένας καλός μισθός εργαζομενου.

Μακάρι να επιβιώσει η εταιρεία γιατί οι καιροί είναι δύσκολοι.

 

Posted

Μα το ξέρουμε αυτό για τις επιδοτήσεις. Δεν μας λέει κάτι. Επίσης μιλάει ότι είχε το 2017, μηδενικό δανεισμό και 3,5 με 4 εκ αποθεματικό. 

Αυτό που θυμάμαι καλά, είναι ότι ο Αχιλλέας κόστισε 4 εκ και άλλα τόσα η μετασκευή του. 

Με το αποθεματικό που έχουν και με πώληση του Αχιλλέα, σημαίνει ότι μπορούν να πάρουν νέο πλοίο, αν μάλιστα πάρουν ηλεκτρικό, θα έχουν και επιπλέον επιδότηση, χωρίς να χρειαστεί να πάνε σε δανεισμό, πράγμα πρωτοφανές. 

Το όλο σκεπτικό είναι ότι λόγω την μικρής συμμετοχής στο μετοχικό κεφάλαιο, μέχρι 2 %, η εταιρεία δεν δίνει μέρισμα. 

Αυτό της δίνει την δυνατότητα να έχει τέτοιο αποθεματικό.

Τα κέρδη της είναι 500.000 τον χρόνο, επίσης το πλοίο συχνά κάνει δρομολόγιο για μεταφορά ασθενή, που προφανώς δεν πληρώνεται. 

Επίσης μου κάνει εντύπωση που στέκεστε τόσο στις επιδοτήσεις, όταν αυτές είναι από Δευτέρα έως Πέμπτη και σημαίνει και φτηνότερο εισιτήριο για τους ντόπιους. 

Επιδοτήσεις παίρνει για τους 2 μήνες το Θεσσαλονίκη - Σποράδες, όπως και το Μαντούδι - Σποράδες, όπως και πολλά στις Κυκλάδες. 

Από την στιγμή που ο τουρισμός στην χώρα είναι εποχιακός και τα πλοία γεμίζουν 30-50 μέρες τον χρόνο, είναι λογικό να υπάρχουν επιδοτήσεις. 

Τώρα επειδή ανοίξαμε αυτή την κουβέντα, εγώ δεν είμαι ναυτικός, απλός καραβολάτρης είμαι. 

Δεν χρειάζεται όμως να είσαι ειδικός για να καταλάβεις, ότι το πρόβλημα της ναυτιλίας στην Ελλάδα είναι οι εμμονές κάποιων, που μάλιστα μπορεί να είναι και αντίθετες στα συμφέροντα τους, αλλά ο Ελληνας έχει μια νοοτροπία να ψοφήσει η κατσίκα του γείτονα.

Αν λοιπόν την Ελλάδα την κυβερνούσαν άτομα με ορθολογιστική  νοοτροπία, σήμερα θα είχαν πάει οι μεταφορικές και η λαχαναγορά στο Θριάσιο δίπλα στον αποθηκευτικό χώρο του ΟΣΕ, θα είχε φτιαχτεί ο δρόμος Ελευσίνα - Οινόφυτα με γραμμές τρένου στην μέση και η ακτοπλοία στην χώρα θα γινόταν με δύο διαφορετικές κατηγορίες. 

Πολλά ΡΟ-ΡΟ πλοία που θα έφευγαν από την Ελευσίνα για Κρήτη, Δωδεκάνησα και Κυκλάδες και άλλα από Λαύριο για Κυκλάδες και Ανατολικό Αιγαίο.  

Ο Πειραιάς θα ήταν μόνο επιβατικό λιμάνι και λιμάνι κρουαζιέρας και μόνο φορτηγά μικρού και μεσαίου μεγέθους και τα πλοία κυρίως ταχύπλοα. 

Ετσι θα μειωνόταν η κίνηση στον Πειραιά, στον Κηφισό και γενικά στην ευρύτερη Αθήνα.

Η επέκταση του τρένου από το Κορωπί στο Λαύριο θα μπορούσε να φέρει και επιβατικά πλοία για τις Κυκλάδες κυρίως συμβατικού τύπου, που θα εκμεταλλεύονταν την μικρότερη απόσταση. 

Η κατασκευή ενός δρόμου, έστω και 11 μ πλάτους, όπως θέλει η ΕΕ, γιατί λέει η Εύβοια δεν χρειάζεται παραπάνω δρόμο, από Χαλκίδα προς την Κύμη, ή σε άμεση φάση η κατασκευή μίας προβλήτας στο Μακρυλαίμι, απέναντι από την Αγία Μαρίνα Μαραθώνα, που τα φέρυ θα κάνουν 15 λεπτά και η μετατροπή του υπάρχοντος δρόμου σε κανονικό για τα 7-8 χλμ που χρειάζεται μέχρι να βρει τον κεντρικό δρόμο, ενώ ταυτόχρονα θα βελτιωθεί λίγο και ο δρόμος από Σχοινιά μέχρι Αγία - Μαρίνα, θα δώσει μεγάλη ώθηση στο λιμάνι της Κύμης, για σύνδεση με την δυτική πλευρά της Χίου και της Λέσβου, αλλά και με τα Ψαρά, τον Αγιο Ευστράτιο και την Λήμνο συντομεύοντας το ταξίδι με πλοίο κατά πολύ, αφού τα Ψαρά είναι στα 60 νμ και Μεστά, Σίγρι και Μύρινα στα 88-90. Δηλαδή με ένα πλοίο συμβατικό των 18-20 νμ θα είμαστε σε λιγότερο από 4,5 ώρες, προφανώς ημερόπλοιο και πολύ φτηνότερο εισιτήριο από τον Πειραιά. Αν δε η διαδρομή Αθήνα - Κύμη πέσει περίπου στις 1,30 - 1,45 πράγμα απόλυτα εφικτό, τότε η συνολική διαδρομή, θα είναι κάπου στις 6 ώρες, με συμβατικό πλοίο. 

Δεν συζητάω για ένα ταχύπλοο των 32 νμ, που η διαδρομή θα είναι λιγότερο από 3 ώρες και 4,30 από Αθήνα, που αρχίζει και ακουμπάει τον χρόνο του αεροπλάνου, αφού εκεί θέλεις 45 λεπτά για το αεροδρόμιο, 1 ώρα νωρίτερα, κάπου 45 λεπτά πτήση και μεταφορά στην πόλη, που περνάμε εύκολα τις 3 ώρες 

Πρέπει να γίνει κατανοητό, ότι τα συμφέροντα των μεταφορικών και των επιβατών, είναι εντελώς αντίθετα και δεν συμβιβάζονται. 

Ετσι θα πρέπει να διαχωριστούν οι μεταφορές. 

Ακόμα και η ΕΕ μιλάει για την συντομότερη θαλάσσια γραμμή μεταξύ της αφετηρίας και του  προορισμού. 

Με αυτή την λογική μιλάμε σίγουρα για πολλές χιλιάδες νμ λιγότερα τον χρόνο, άρα για λιγότερα χρήματα στις επιδοτήσεις, αλλά αυτά θα φέρουν αύξηση και του τουρισμού και διεύρυνση της τουριστικής περιόδου.  

Το Μακρυλαίμι δίπλα στην Καβαλλιανή στον νότιο Ευβοϊκό.

image.thumb.jpeg.fce51e097aa7729afabf8c3325239685.jpeg

Posted

@bas το σχολιάζω απλά γιατι αν ζητήσει η seajets η άλλος ελευθερη δρομολόγηση θα γίνει διακοπή της επιδότησης άμεσα...

 

μακάρι να είχαμε διασύνδεση με Σκύρο και Κύμη και μακάρι να ηταν η Σκυριανή εταιρία που θα το τολμήσει απλα.. αν καποιος ζητήσει την γραμμή καταλαβαίνεις τι θα συμβεί..

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...