Villandry Posted May 26, 2022 Posted May 26, 2022 Ανέβασε ο Γιώργος 249 φωτογραφίες και απόψεις για τα Volcan, για βαποραρους! Κι εγώ αναλογιζομαι, είμαστε ή του ύψους ή του βάθους, η των νεότευκτων ή των παλαιών παροπλισμενων. Καθόμαστε και ασχολούμαστε με ξηλωματα πλοίων 25ετιας, ενώ θα έπρεπε να ασχολούμαστε με αγορές κι εν συνεχεία προσαρμογές πλοίων δεκαπενταετίας. Κύρια ασχολία μας έχει γίνει η οποιαδήποτε (επ)ανάσταση, γιατί περί αναστάσεως πρόκειται, παρατημένου και γηραιού πλοίου. Έχουμε χάσει τον προσανατολισμό μας.
proud_ionian Posted November 25, 2022 Posted November 25, 2022 (edited) 39 minutes ago, margaritis24 said: Εισαι μικρος κ δε θυμασαι οι μικρες εταιρειες ξεκινησαν την αναβαθμιση στην ακτοπλοοια μας,Νελ Δανε Αγουδημος στα 80s κ μετα ηρθαν κ οι Μινωικες κ μετα η Ανεκ με μαζικες αγορες πλοιων @margaritis24 έγραψες το ποστ της χρονιάς. Αντέστρεψες τον χρόνο Edited November 25, 2022 by proud_ionian
Annivas Posted November 25, 2022 Posted November 25, 2022 ΔΑΝΕ και ΝΕΛ λειτουργούσαν σε ένα προστατευμένο περιβάλλον με αποκλειστική εκμετάλλευση γραμμών που περιλαμβαναν ολόκληρους νόμους κατι το οποίο τους έδινε την ευκαιρία για ένα περεταίρω άνοιγμα. Ο Αγουδημος εκμεταλλεύτηκε τον αναπτυξιακό νόμο . Αν μιλάμε για αναβάθμιση ναι ο Αγουδημος ήταν το 1989 και ο Περικλης το 1995. Η ΝΕΛ την δεκαετία του 80 ποια αναβάθμιση έφερε και μάλιστα ήταν μπροστά απο την ΑΝΕΚ που η τελευταία είχε φέρει την δεκαετία του 70 σχεδόν νεότευκτα τα ΚΑΝΤΙΑ/ΡΕΘΥΜΝΟΝ;; Η οι Μινωϊκές που απο την δεκαετία του 80 είχαν φέρει το ΦΑΙΔΡΑ και η Νελ πήρε το αδερφό του το 1995 ;; Τι ουσιαστικές διάφορες είχαν τα ΚΝΩΣΣΟΣ & ΦΑΙΣΤΟΣ απο το ΣΑΠΦΩ την δεκαετία του 80 ;;
nomikos Posted November 26, 2022 Posted November 26, 2022 Ξεχνάμε πως η ΝΕΛ έφερε τα νεότευκτα Σαπφώ και Αρίων;
polmyt Posted November 26, 2022 Posted November 26, 2022 (edited) ΣΑΠΦΩ και ΑΡΙΩΝ ηταν απο τα καλυτερα βαπορια της εποχης τους.Ειδικα το ΣΑΠΦΩ (μαζι με ΚΑΝΤΙΑ και ΡΕΘΥΜΝΟΝ) που δεν ηταν ολοκαινουριο μεν,αλλα ηταν νεοτατο ,μολις 7 ετων, εφερε την επανασταση σε σχεση με μετασκευασμενα ΜΙΝΩΣ ,ΚΥΔΩΝ κλπ που κυκλοφορουσαν τοτε Θεωρω ομως πως παντα στο γενικο συνολο η ΝΕΛ ηταν ενα βημα πισω σε σχεση με τις εταιριες της Κρητης.Ισως να ειχε να κανει και με το οτι η Κρητη σαν πιο μεγαλο νησι ειχε περισσοτερο μεταφορικο εργο και μπορουσε να υποστηριξει τετοια ανοιγματα πιο ευκολα, ισως τοτε στη ΝΕΛ να πηγαιναν με πιο αργα βηματα.Αν το δουμε βεβαια σε βαθος χρονου ,ισως και καλυτερα μιας και οταν ανοιχτηκε η ΝΕΛ ειδαμε τα αποτελεσματα.Μεγαλη κουβενετα βεβαια αυτη με πολλες προεκτασεις Edited November 26, 2022 by polmyt
proud_ionian Posted November 26, 2022 Posted November 26, 2022 Το Αριάδνη που ήρθε το 76 εννέα ετών και το El Greco το 81 ετων δεν τα μετράμε σαν νέα πλοία;
polmyt Posted November 26, 2022 Posted November 26, 2022 Προφανως και τα μετραμε αλλα αυτα ηρθαν μετα το ΣΑΠΦΩ. Γιαυτο και ειπα οτι το ΣΑΠΦΩ εφερε μεν την επανασταση μαζι με ΚΑΝΤΙΑ και ΡΕΘΥΜΝΟΝ αλλα μετα απο αυτο η ΝΕΛ ηταν διαχρονικα ενα βημα πισω απο τις Κρητικες εταιριες.Εκεινες αναπτηχθηκαν με ΑΡΙΑΔΝΗ,ΚΡΗΤΗ, ΚΝΩΣΣΟΣ κλπ ,ενω η ΝΕΛ τα βαπορια που εφερε διαχρονικα ηταν θεωρητικα χειροτερα με εξαιρεση το ΑΡΙΩΝ και ισως το ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ ,που ομως και τα δυο δεν μακροημερευσαν για διαφορετικους λογους το καθενα
ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ Posted December 27, 2022 Posted December 27, 2022 On 11/26/2022 at 1:49 PM, polmyt said: με εξαιρεση το ΑΡΙΩΝ και ισως το ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ ,που ομως και τα δυο δεν μακροημερευσαν για διαφορετικους λογους το καθενα Η ατυχία ήταν με το ΑΡΙΩΝ, θα μπορούσε να μακροημερεύσει Με το ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ την "πάτησαν",το ξεφορτώθηκε ο Καραγεώργης λόγω γκαράζ.
Strofalos Posted December 29, 2022 Posted December 29, 2022 (edited) 14 hours ago, MILTIADIS said: Αριαδνη-459 κλινες Blue Galaxy-658 κλινες Με 2 λογια ο λογος που δεν μπαινει Κρητη για κανενα λογο ως βασικο πλοιο.. 1 hour ago, nomikos said: Το Αριάδνη να θυμίσω μετασκευάστηκε για τα Χανιά.Και εκεί ταιριάζει απόλυτα.Στα πολλά και άνετα αεροπορικά που έχει μπορεί να κοιμηθεί πολύς κόσμος. 1 hour ago, MILTIADIS said: Απο ποιον και γιατι,;Θυμαται κανεις;; Για να κανει εξπρες δρομολογια σαν πλοιο-σφηνα στην Ανεκ. Το να χαρισουν 200 κρεβατια στον απεναντι,ας ειμαστε σοβαροι δεν θα το εχουν σκεφτει ουτε ως αστειο. Αν το ειχαν σκοπο αλλωστε να το μονιμοποιησουν στα Χανια θα το ειχαν κανει εδω κ 15 ολοκληρα χρονια..Εδω ουτε για σκαντζες δεν το χουν στειλει. Το τι θελει να βλεπει ή το τι φανταζεται ο καθενας δεν παει να πει οτι ειναι και το σωστο/οικονομικα συμφεροτερο για μια εταιρεια. Να σημειώσω στην κουβέντα πως οι ταξιδιώτες του '90 δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με τους ταξιδιώτες του 2020!! Την δεκαετία του 90 όποιος έμπαινε σε καράβι για να ταξιδέψει είχε ΚΑΤΑΡΧΑΣ περισσότερα χρήματα στην τσέπη του για ξόδεμα επί του πλοίου. Υστερα, το ταξίδι γενικά είχε μια "ιεροτελεστεία " ας μου επιτραπεί η έκφραση, πως έκανες κάτι το εξαιρετικό και γι'αυτό το λόγο και ντυνόσουν καλύτερα, και χρησιμοποιούσες όλα τα facilities του πλοίου, και γενικά είχες να το λες πως ταξίδεψες. Στη συνέχεια, αρκετά πλοία ήταν χτισμένα με την φιλοσοφία "όσο πιο κοντά στο κρουαζιερόπλοιο της εποχής γίνεται", απόρροια των παραπάνω, με πολλά πράγματα πάνω τους να είναι και περιττά αλλά άστα να υπάρχουν. Τέλος οι ταχύτητες που πήγαιναν τα πλοία, σου περνούσαν υποσυνείδητα την αίσθηση πως ταξιδεύεις- οπότε χαλάρωσε- και όχι πως πήρες το βραδινό τρένο για να πας στο χωριό σου. Αντιθέτως, ο επιβάτης του 2020 μπαίνει στο πλοίο και έχει κατά μέσο όρο 10-20 ευρώ για ξόδεμα επί του πλοίου. Ο ίδιος είναι επίσης τρομερά στριμωγμένος οικονομικά καθώς χρωστάει παντού (ακόμα και στην Μιχαλού) όντας σε έναν τρόπο ζωής παρασάγγας αλλιώτικο από αυτόν που είχε 20-30 χρόνια πριν. Καμπίνα ούτε καν καθώς την θεωρεί περιττό έξοδο, μια χαρά θα ξεροβολευτεί σε καμιά αεροπορική για να βγει η νυχτα. Οι εταιρείες επίσης, ορμόμενες από τα παραπάνω έχουν μειώσει τις καμπίνες στα πλοία τους, έχουν καταργήσει τα πολλά πολλά φρου-φρου (πχ tropical shower στο Τάλως της ΑΝΕΚ, σινεμά στα Κνωσσός/Φαιστός Παλλάς κτλ), με ταυτόχρονη έμφαση στο ντιζάιν των εσωτερικών χώρων (πχ ψημένη λάβα στα σαλόνια των Πάτμος/Δήλος, δερμάτινοι καναπέδες στο Superferry II κτλ). Τέλος, τα πλοία πάνε κομμάτια..μέχρι να μπεις να κάτσεις, έφτασες (world Champion jet) ή μέχρι να πιείς τον καφέ σου κατεβαίνεις (μπλου σταρ Δήλος). Όλα αυτά και αλλά πολλά μικροπράγματα έχουν αλλάξει την τρόπο ταξιδιού με πλοίο. Όπως η μετάβαση από τα Καζαντζάκης/Μίνως στα Κνωσσός/Φαίστος Παλλάς δεν έφερε "την καταστροφή" στην γραμμή του Ηρακλείου, όπως η μετάβαση από τα Ροδάνθη&Πάτμος στα Μπλου Σταρ 1&2 δεν έφερε "την καταστροφή" στην γραμμή των Δωδεκανήσων, και τόσα άλλα παραδείγματα, έτσι και η μετάβαση από το Μπλου Γκάλαξι στο Αριάδνη στα Χανιά (ή από το Νήσος Ρόδος στο Αριάδνη στη Χίο-Μυτιλήνη) δεν πιστεύω να φέρει και "την καταστροφή " στις εν λόγω γραμμές. Ίσα-ίσα που καλύτερο δίδυμο με τον Έλυρο στα Χανιά δεν θα μπορούσε να υπάρξει (ή με το Νήσος Σάμος στη Χίο-Μυτηλήνη). Edited December 29, 2022 by proud_ionian μεταφορα
Nick the Greek Posted March 23, 2023 Posted March 23, 2023 Μικρό off-topic για να θυμηθούμε πως Σκανδιναβικό σκαρί έχει πατήσει στη Ραφήνα για ένα μικρό χρονικό διάστημα, ήταν το Θεοσκέπαστη που ήταν χτισμένο στη Φινλανδία.
rafina-lines Posted March 23, 2023 Posted March 23, 2023 (edited) Και το πρώτο ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ ήταν της Ν.Ε. ΧΙΟΥ. Από τη Viking Line είχε αγοραστεί αυτό. 🙂 Edited March 23, 2023 by Nick the Greek μεταφορα
ΟΡΙΩΝ Posted March 23, 2023 Posted March 23, 2023 Να θυμίσω και το ΑΛΚΑΙΟΣ της ΝΕΛ, το οποίο ήταν "σκανδιναυοποιημένο" και είχε έρθει κι΄αυτό απο την Viking Line.
observer Posted March 23, 2023 Posted March 23, 2023 Κι ένα ακόμη που θυμήθηκα, το Εξπρές Αφροδίτη, χτισμένο στη Δανία. Και αυτό σύντομο πέρασμα.
ΚΑΠΕΤΑΝ ΚΑΝΑΡΗΣ Posted March 23, 2023 Posted March 23, 2023 (edited) Εγγλεζικο σχεδιο ομως....Οπως και οι Απολλωνες που φυσικα δεν ηταν Φρανσε... Edited March 23, 2023 by proud_ionian quote
nomikos Posted March 23, 2023 Posted March 23, 2023 (edited) Ιαλυσος,Κάμιρος,Όμηρος,Αλκμήνη Α,Φαίδρα,Θεόφιλος,Κνωσός,Φαιστός,Polaris,Siren,εξπρές Ολύμπια(και αυτό της Viking) και πολλά ακόμα έχουν έρθει από εκεί πάνω. Edited March 23, 2023 by nomikos
ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ Posted March 23, 2023 Posted March 23, 2023 8 hours ago, Nick the Greek said: Μικρό off-topic για να θυμηθούμε πως Σκανδιναβικό σκαρί έχει πατήσει στη Ραφήνα για ένα μικρό χρονικό διάστημα, ήταν το Θεοσκέπαστη που ήταν χτισμένο στη Φινλανδία. Σκανδιναβικής πλοιοκτησίας ήταν κ τα ΕΛΕΝΑ Π, ΝΗΣΟΣ ΑΝΔΡΟΣ/ΜΑΡΜΑΡΙ.
Αρακλειανός Posted March 23, 2023 Posted March 23, 2023 Και φυσικά και ο Νηρέας των Αγαπητών, αν μιλήσουμε γενικά και όχι μόνο για Ραφήνα...
ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ Posted March 23, 2023 Posted March 23, 2023 5 hours ago, ΟΡΙΩΝ said: Να θυμίσω και το ΑΛΚΑΙΟΣ της ΝΕΛ, το οποίο ήταν "σκανδιναυοποιημένο" και είχε έρθει κι΄αυτό απο την Viking Line. Χτίστηκε με σχέδια της Viking Line στη Γιουγκοσλαβία 15 minutes ago, Αρακλειανός said: Και φυσικά και ο Νηρέας των Αγαπητών, αν μιλήσουμε γενικά και όχι μόνο για Ραφήνα... Γιά Ραφήνα μιλάμε,αν πάμε από Πειραιά κ πιό παλιά...αμέτρητα!
Αρακλειανός Posted March 23, 2023 Posted March 23, 2023 (edited) Ήταν απάντηση για τον @nomikos αλλά τώρα είδα ότι για κάτι δευτερόλεπτα δεν πρόλαβα... Edited March 23, 2023 by proud_ionian quote
ΟΡΙΩΝ Posted March 24, 2023 Posted March 24, 2023 8 hours ago, ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ said: Χτίστηκε με σχέδια της Viking Line στη Γιουγκοσλαβία Το γνωρίζω, εξού και ο χαρακτηρισμός "σκανδιναυοποιημένο" 😉.
ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ Posted March 24, 2023 Posted March 24, 2023 (edited) H Γιουγκοσλαβία ήταν τότε κάτι σαν την Κίνα της Ευρώπης Εκτός από την Viking Line είχε χτίσει κ η Stena Line 2 σειρές εγ/ογ σε δικά τους σχέδια Από αυτά ήταν κ το μετέπειταEGNATIA IIII της ΕΛΜΕΣ Edited March 24, 2023 by polmyt Quote
ΟΡΙΩΝ Posted March 24, 2023 Posted March 24, 2023 Αν και ενέπιπτε σε 'αλλη κατηγορία πλοίων, και το "Constellation" μετέπειτα "Salamis Glory" είχε χτιστεί στην Γιουγκοσλαβία.
ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ Posted March 24, 2023 Posted March 24, 2023 (edited) Αυτό ήταν κ άλλης εποχής (1962),γενικά οι ανατολικοί έπαιρναν πολλές παραγγελίες/ Edited March 24, 2023 by polmyt Quote
gtogias Posted June 17, 2024 Posted June 17, 2024 Για τους λάτρεις των αριθμών, που μερικές φορές, αν όχι όλες, λένε αλήθειες Με την ευκαιρία της δημοσίευσης από την Ελληνική Στατιστική Αρχή της Επιβατικής και Εμπορευματικής Κίνησης (αρ. επιβατών / οχημάτων, εμπορεύματα) / για το 4o Τρίμηνο 2023, ας δούμε μια σύγκριση της κίνησης τότε και τώρα. Η μεγάλη χαμένη, στους επιβάτες, είναι η γραμμή Π-Χ-Μ που έχασε τους μισούς επιβάτες της.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now