Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Posted

Ανέβασε ο Γιώργος 249 φωτογραφίες και απόψεις για τα Volcan, για βαποραρους!

Κι εγώ αναλογιζομαι, είμαστε ή του ύψους ή του βάθους, η των νεότευκτων ή των παλαιών παροπλισμενων.

Καθόμαστε και ασχολούμαστε με ξηλωματα πλοίων 25ετιας, ενώ θα έπρεπε να ασχολούμαστε με αγορές κι εν συνεχεία προσαρμογές πλοίων δεκαπενταετίας.

Κύρια ασχολία μας έχει γίνει η οποιαδήποτε (επ)ανάσταση, γιατί περί αναστάσεως πρόκειται, παρατημένου και γηραιού πλοίου.

Έχουμε χάσει τον προσανατολισμό μας.

 

  • 5 months later...
Posted (edited)
39 minutes ago, margaritis24 said:

Εισαι μικρος κ δε θυμασαι οι μικρες εταιρειες ξεκινησαν την αναβαθμιση στην ακτοπλοοια μας,Νελ Δανε Αγουδημος στα 80s κ μετα ηρθαν κ οι Μινωικες κ μετα η Ανεκ με μαζικες αγορες πλοιων

@margaritis24 έγραψες το ποστ της χρονιάς. Αντέστρεψες τον χρόνο 

Edited by proud_ionian
Posted

ΔΑΝΕ και ΝΕΛ λειτουργούσαν σε ένα προστατευμένο περιβάλλον με αποκλειστική εκμετάλλευση γραμμών που περιλαμβαναν ολόκληρους νόμους κατι το οποίο τους έδινε την ευκαιρία για ένα περεταίρω άνοιγμα. Ο Αγουδημος εκμεταλλεύτηκε τον αναπτυξιακό νόμο .

Αν μιλάμε για αναβάθμιση ναι ο Αγουδημος ήταν το 1989 και ο Περικλης το 1995. 
 

Η ΝΕΛ την δεκαετία του 80 ποια αναβάθμιση έφερε και μάλιστα ήταν μπροστά απο την ΑΝΕΚ που η τελευταία είχε φέρει την δεκαετία του 70 σχεδόν νεότευκτα τα ΚΑΝΤΙΑ/ΡΕΘΥΜΝΟΝ;; 
 

Η οι Μινωϊκές που απο την δεκαετία του 80 είχαν φέρει το ΦΑΙΔΡΑ και η Νελ πήρε το αδερφό του το 1995 ;;

Τι ουσιαστικές διάφορες είχαν τα ΚΝΩΣΣΟΣ & ΦΑΙΣΤΟΣ απο το ΣΑΠΦΩ την δεκαετία του 80 ;;

 

 

 

Posted (edited)

ΣΑΠΦΩ και ΑΡΙΩΝ ηταν απο τα καλυτερα βαπορια της εποχης τους.Ειδικα το ΣΑΠΦΩ (μαζι με ΚΑΝΤΙΑ και ΡΕΘΥΜΝΟΝ) που δεν ηταν ολοκαινουριο μεν,αλλα ηταν νεοτατο ,μολις 7 ετων,  εφερε την επανασταση σε σχεση με μετασκευασμενα ΜΙΝΩΣ ,ΚΥΔΩΝ κλπ που κυκλοφορουσαν τοτε

Θεωρω ομως πως παντα στο γενικο συνολο η ΝΕΛ ηταν ενα βημα πισω σε σχεση με τις εταιριες της Κρητης.Ισως να ειχε να κανει και με το οτι η Κρητη σαν πιο μεγαλο νησι ειχε περισσοτερο μεταφορικο εργο και μπορουσε να υποστηριξει τετοια ανοιγματα πιο ευκολα, ισως τοτε στη ΝΕΛ να πηγαιναν με πιο αργα βηματα.Αν το δουμε βεβαια σε βαθος χρονου ,ισως και καλυτερα μιας και οταν ανοιχτηκε η ΝΕΛ ειδαμε τα αποτελεσματα.Μεγαλη κουβενετα βεβαια αυτη με πολλες προεκτασεις

Edited by polmyt
Posted

Προφανως και τα μετραμε αλλα αυτα ηρθαν μετα το ΣΑΠΦΩ.

Γιαυτο και ειπα οτι το ΣΑΠΦΩ εφερε μεν την επανασταση μαζι με ΚΑΝΤΙΑ και ΡΕΘΥΜΝΟΝ αλλα μετα απο αυτο η ΝΕΛ ηταν διαχρονικα ενα βημα πισω απο τις Κρητικες εταιριες.Εκεινες αναπτηχθηκαν με ΑΡΙΑΔΝΗ,ΚΡΗΤΗ, ΚΝΩΣΣΟΣ κλπ ,ενω η ΝΕΛ τα βαπορια που εφερε διαχρονικα ηταν θεωρητικα χειροτερα με εξαιρεση το ΑΡΙΩΝ και ισως το ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ ,που ομως και τα δυο δεν μακροημερευσαν για διαφορετικους λογους το καθενα

  • 1 month later...
Posted
On 11/26/2022 at 1:49 PM, polmyt said:

 

 με εξαιρεση το ΑΡΙΩΝ και ισως το ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ ,που ομως και τα δυο δεν μακροημερευσαν για διαφορετικους λογους το καθενα

Η ατυχία ήταν με το ΑΡΙΩΝ, θα μπορούσε να μακροημερεύσει Με το ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ την "πάτησαν",το ξεφορτώθηκε ο Καραγεώργης λόγω γκαράζ.

Posted (edited)
14 hours ago, MILTIADIS said:

Αριαδνη-459 κλινες

Blue Galaxy-658 κλινες

Με 2 λογια ο λογος που δεν μπαινει Κρητη για κανενα λογο ως βασικο πλοιο..

1 hour ago, nomikos said:

Το Αριάδνη να θυμίσω μετασκευάστηκε για τα Χανιά.Και εκεί ταιριάζει απόλυτα.Στα πολλά και άνετα αεροπορικά που έχει μπορεί να κοιμηθεί πολύς κόσμος.

1 hour ago, MILTIADIS said:

Απο ποιον και γιατι,;Θυμαται κανεις;;

Για να κανει εξπρες δρομολογια σαν πλοιο-σφηνα στην Ανεκ.

Το να χαρισουν 200 κρεβατια στον απεναντι,ας ειμαστε σοβαροι δεν θα το εχουν σκεφτει ουτε ως αστειο.

Αν το ειχαν σκοπο αλλωστε να το μονιμοποιησουν στα Χανια θα το ειχαν κανει εδω κ 15 ολοκληρα χρονια..Εδω ουτε για σκαντζες δεν το χουν στειλει.

Το τι θελει να βλεπει ή το τι φανταζεται ο καθενας δεν παει να πει οτι ειναι και το σωστο/οικονομικα συμφεροτερο για μια εταιρεια.

Να σημειώσω στην κουβέντα πως οι ταξιδιώτες του '90 δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με τους ταξιδιώτες του 2020!! Την δεκαετία του 90 όποιος έμπαινε σε καράβι για να ταξιδέψει είχε ΚΑΤΑΡΧΑΣ περισσότερα χρήματα στην τσέπη του για ξόδεμα επί του πλοίου. Υστερα, το ταξίδι γενικά είχε μια "ιεροτελεστεία " ας μου επιτραπεί η έκφραση, πως έκανες κάτι το εξαιρετικό και γι'αυτό το λόγο και ντυνόσουν καλύτερα, και χρησιμοποιούσες όλα τα facilities του πλοίου, και γενικά είχες να το λες πως ταξίδεψες. Στη συνέχεια, αρκετά πλοία ήταν χτισμένα με την φιλοσοφία "όσο πιο κοντά στο κρουαζιερόπλοιο της εποχής γίνεται", απόρροια των παραπάνω, με πολλά πράγματα πάνω τους να είναι και περιττά αλλά άστα να υπάρχουν. Τέλος οι ταχύτητες που πήγαιναν τα πλοία, σου περνούσαν υποσυνείδητα την αίσθηση πως ταξιδεύεις- οπότε χαλάρωσε- και όχι πως πήρες το βραδινό τρένο για να πας στο χωριό σου. Αντιθέτως, ο επιβάτης του 2020 μπαίνει στο πλοίο και έχει κατά μέσο όρο 10-20 ευρώ για ξόδεμα επί του πλοίου. Ο ίδιος είναι επίσης τρομερά στριμωγμένος οικονομικά καθώς χρωστάει παντού (ακόμα και στην Μιχαλού) όντας σε έναν τρόπο ζωής παρασάγγας αλλιώτικο από αυτόν που είχε 20-30 χρόνια πριν. Καμπίνα ούτε καν καθώς την θεωρεί περιττό έξοδο, μια χαρά θα ξεροβολευτεί σε καμιά αεροπορική για να βγει η νυχτα. Οι εταιρείες επίσης, ορμόμενες από τα παραπάνω έχουν μειώσει τις καμπίνες στα πλοία τους, έχουν καταργήσει τα πολλά πολλά φρου-φρου (πχ tropical shower στο Τάλως της ΑΝΕΚ, σινεμά στα Κνωσσός/Φαιστός Παλλάς κτλ), με ταυτόχρονη έμφαση στο ντιζάιν των εσωτερικών χώρων (πχ ψημένη λάβα στα σαλόνια των Πάτμος/Δήλος, δερμάτινοι καναπέδες στο Superferry II κτλ). Τέλος, τα πλοία πάνε κομμάτια..μέχρι να μπεις να κάτσεις, έφτασες (world Champion jet) ή μέχρι να πιείς τον καφέ σου κατεβαίνεις (μπλου σταρ Δήλος). 

Όλα αυτά και αλλά πολλά μικροπράγματα έχουν αλλάξει την τρόπο ταξιδιού με πλοίο. Όπως η μετάβαση από τα Καζαντζάκης/Μίνως στα Κνωσσός/Φαίστος Παλλάς δεν έφερε "την καταστροφή" στην γραμμή του Ηρακλείου, όπως η μετάβαση από τα Ροδάνθη&Πάτμος στα Μπλου Σταρ 1&2 δεν έφερε "την καταστροφή" στην γραμμή των Δωδεκανήσων, και τόσα άλλα παραδείγματα, έτσι και η μετάβαση από το Μπλου Γκάλαξι στο Αριάδνη στα Χανιά (ή από το Νήσος Ρόδος στο Αριάδνη στη Χίο-Μυτιλήνη) δεν πιστεύω να φέρει και "την καταστροφή " στις εν λόγω γραμμές. Ίσα-ίσα που καλύτερο δίδυμο με τον Έλυρο στα Χανιά δεν θα μπορούσε να υπάρξει (ή με το Νήσος Σάμος στη Χίο-Μυτηλήνη). 

Edited by proud_ionian
μεταφορα
  • 2 months later...
Posted

Μικρό off-topic για να θυμηθούμε πως Σκανδιναβικό σκαρί έχει πατήσει στη Ραφήνα για ένα μικρό χρονικό διάστημα, ήταν το Θεοσκέπαστη που ήταν χτισμένο στη Φινλανδία. 

Posted (edited)

Και το πρώτο ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ ήταν της Ν.Ε. ΧΙΟΥ.  Από τη Viking Line είχε αγοραστεί αυτό.  🙂 

Edited by Nick the Greek
μεταφορα
Posted

Να θυμίσω και το ΑΛΚΑΙΟΣ της ΝΕΛ, το οποίο ήταν "σκανδιναυοποιημένο" και είχε έρθει κι΄αυτό απο την Viking Line.

Posted

Κι ένα ακόμη που θυμήθηκα, το Εξπρές Αφροδίτη, χτισμένο στη Δανία. Και αυτό σύντομο πέρασμα.

Posted (edited)

Ιαλυσος,Κάμιρος,Όμηρος,Αλκμήνη Α,Φαίδρα,Θεόφιλος,Κνωσός,Φαιστός,Polaris,Siren,εξπρές Ολύμπια(και αυτό της Viking) και πολλά ακόμα έχουν έρθει από εκεί πάνω.

Edited by nomikos
Posted
8 hours ago, Nick the Greek said:

Μικρό off-topic για να θυμηθούμε πως Σκανδιναβικό σκαρί έχει πατήσει στη Ραφήνα για ένα μικρό χρονικό διάστημα, ήταν το Θεοσκέπαστη που ήταν χτισμένο στη Φινλανδία. 

Σκανδιναβικής πλοιοκτησίας ήταν κ τα ΕΛΕΝΑ Π, ΝΗΣΟΣ ΑΝΔΡΟΣ/ΜΑΡΜΑΡΙ.

Posted
5 hours ago, ΟΡΙΩΝ said:

Να θυμίσω και το ΑΛΚΑΙΟΣ της ΝΕΛ, το οποίο ήταν "σκανδιναυοποιημένο" και είχε έρθει κι΄αυτό απο την Viking Line.

Χτίστηκε με σχέδια της Viking Line στη Γιουγκοσλαβία

15 minutes ago, Αρακλειανός said:

Και φυσικά και ο Νηρέας των Αγαπητών, αν μιλήσουμε γενικά και όχι μόνο για Ραφήνα...

Γιά Ραφήνα μιλάμε,αν πάμε από Πειραιά κ πιό παλιά...αμέτρητα!

Posted
8 hours ago, ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ said:

Χτίστηκε με σχέδια της Viking Line στη Γιουγκοσλαβία

Το γνωρίζω, εξού και ο χαρακτηρισμός "σκανδιναυοποιημένο" 😉.

Posted (edited)

 H  Γιουγκοσλαβία ήταν τότε κάτι σαν την Κίνα της Ευρώπης Εκτός από την Viking Line είχε χτίσει κ η Stena Line 2 σειρές εγ/ογ σε δικά τους σχέδια Από αυτά ήταν κ το μετέπειταEGNATIA IIII της ΕΛΜΕΣ

Edited by polmyt
Quote
Posted

Αν και ενέπιπτε σε 'αλλη κατηγορία πλοίων, και το "Constellation" μετέπειτα "Salamis Glory" είχε χτιστεί στην Γιουγκοσλαβία.

  • 1 year later...
Posted

Για τους λάτρεις των αριθμών, που μερικές φορές, αν όχι όλες, λένε αλήθειες

Με την ευκαιρία της δημοσίευσης από την Ελληνική Στατιστική Αρχή της Επιβατικής και Εμπορευματικής Κίνησης (αρ. επιβατών / οχημάτων, εμπορεύματα) / για το 4o Τρίμηνο 2023, ας δούμε μια σύγκριση της κίνησης τότε και τώρα. Η μεγάλη χαμένη, στους επιβάτες, είναι η γραμμή Π-Χ-Μ που έχασε τους μισούς επιβάτες της.

 

 

 

2007-2023.jpg

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...