Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Posted

Στο τελευταιο ποστ του proud, με τις πολλες παραθεσεις, νομιζω το χανω σε ενα σημειο.

Οσον αφορα το συστημα μεταδοσης χωρις μεταβλητο βημα, αλλα ουτε και ρεβερσα, δηλαδη κλασικη τουμπαριστη διαταξη.

Αφου αναστρεφεται η φορα της μηχανης με βοηθεια πεπιεσμενου αερα πως ειναι δυνατον να μη σβηνει εστω στιγμιαια η μηχανη;

Μου φαινεται περιεργο το να μπορεις να αλλαξεις τη φορα στρεψης του στροφαλου χωρις να σβησεις τη μηχανη. Αλλα επειδη δεν ειμαι ειδικος θα ηθελα να ακουσω τη γνωμη καποιου γνωστη.

Posted

Να προσθέσουμε ότι το Διαγόρας έχει φρένα στο τελικό άξονα, όποτε δεν χρειάζεται να κόψει τη ταχύτητα στην είσοδο ενός λιμανιού, έτσι ώστε έχει ένα πλεονέκτημα την ώρα της μανούβρας, από ένα μπαταριστό χωρίς φρένα.

  • 1 year later...
Posted

εκτος απο τον διαγορα υπαρχει σημερα αλλο ακτοπλοικο με μπαταριστες αιγαιο-ιονιο??στις cpp  ο αξονας στρεφεται προς την ιδια φορα ειτε προσω ειτε αναποδα...στην ταχυτητα του αναποδα παιζει ρολο και η διαμορφωση στους ελικες η οχι??λειτουργουν και σαν φρενο??

Posted (edited)

Τα Κρήτη 1&2, το Ολυμπους, το Σταύρος (Σαος ΙΙ), το Μαρμαρι Εξπρές, το Φοιβος μου έρχονται πολύ πρόχειρα στο μυαλό.

Edited by Neptune
Posted

νομιζω θα κανω μια αφελη ερωτηση γιατι απο μηχανικα δεν...ας παρουμε πλοιο μεταβλητου βηματος...στο προσω ο αξονας γυρναει δεξιοστροφα...οταν η μηχανη μπαινει αναποδα ο αξονας συνεχιζει δεξιοστροφα φτιαχνοντας το pitch της προπελας??η συνεχιζει στο προσω και με το pitch της προπελας ερχεται πισω??

Posted

Δεν αλλάζει ποτέ η φορά του άξονα (αν και μπορείς φυσικά να χρησιμοποιήσεις κανονικά ανάποδα..Πχ κάποια πλοία καταργούν πλήρως το pitch για διάφορους λόγους) αλλάζεις το pitch είτε για μείωση της ταχύτητας είτε για κανονικά αναποδα

Posted (edited)

Ο άξονας έχει την ίδια φορά περιστροφής και κατά το πρόσω, και κατα το ανάποδα. Η γωνία των πτερυγίων αλλάζει.

 

Edited by Nikos_Chania
Posted
20 minutes ago, Nereus said:

Δεν αλλάζει ποτέ η φορά του άξονα (αν και μπορείς φυσικά να χρησιμοποιήσεις κανονικά ανάποδα..Πχ κάποια πλοία καταργούν πλήρως το pitch για διάφορους λόγους) αλλάζεις το pitch είτε για μείωση της ταχύτητας είτε για κανονικά αναποδα

δηλαδη ενα βαπορι με pitch κανει αναποδα μονο με την προπελα και η μηχανη ειναι στο προσω??

Posted

Τα φτερα γυριζουν αναποδα,η προπελα γυριζει σταθερα..η κλιση των φτερων ειτε μπροστα η ειτε αναποδα δινουν την κινηση!στο λιμανι  γυριζει η προπελα αλλα δεν εχουν κλιση τα φτερα για αυτο δε κινειται το βαπορι κ βγαζει απονερα οταν φορτωνει

Posted
11 minutes ago, express adonis said:

δηλαδη ενα βαπορι με pitch κανει αναποδα μονο με την προπελα και η μηχανη ειναι στο προσω??

Ναι ο άξονας γυρνάει προς μια κατεύθυνση και αλλάζοντας τη γωνία (pitch) δίνεις κίνηση εμπρός ή πίσω. Όπως είπα κάποια βαπόρια αν και έχουν pitch δεν το χρησιμοποιούν για διάφορους λόγους αλλά τουμπαρουν τη μηχανη. 

Posted

με καλυψατε και με τα απονερα και με το οτι δεν χρησιμοποιουν το pitch...ειχα χτες μια συζητηση για το vibration στα ρεμετζα και μου ελεγαν οτι επειδη η μηχανη μπαινει στο αναποδα γινεται ολο αυτο...εψαξα λιγο αλλα διαβασα οτι οφειλεται και σε αλλους παραγοντες αυτο το δυνατο "τρεμουλο στην πρυμνη"...

Posted

 

Quote

Ναι ο άξονας γυρνάει προς μια κατεύθυνση και αλλάζοντας τη γωνία (pitch) δίνεις κίνηση εμπρός ή πίσω. Όπως είπα κάποια βαπόρια αν και έχουν pitch δεν το χρησιμοποιούν για διάφορους λόγους αλλά τουμπαρουν τη μηχανη.

Εδώ και 30-40 χρόνια το pitch (στα RoPax τουλάχιστον) ελέγχεται αυτομάτως. Στην Γέφυρα (από όπου γίνονται πλέον οι κινήσεις) υπάρχει μόνο 1 χειριστήριο (για κάθε μηχανή). Στο μηχανοστάσιο υπάρχει ανεξάρτητο χειριστήριο για το βήμα αλλά απ' όσο γνωρίζω μόνο για ειδικές περιπτώσεις. Μέσω του αυτοματισμού εξασφαλίζεται η σωστή λειτουργία της μηχανής (διότι π.χ. χαμηλές στροφές και full pitch θα σήμαιναν υπερφόρτωση της μηχανής) και φυσικά και η χαμηλότερη δυνατή κατανάλωση. Το "μπατάρισμα" μιας μηχανής που έχει pitch το θεωρώ αρκετά παράδοξο γιατί ο χρόνος που θα χαθεί για τον "τηλέγραφο", το σταμάτημα της μηχανής και την επανεκκίνηση με ανάποδη φορά μάλλον είναι περισσότερος από την προοδευτική αλλαγή από πρόσω σε ανάποδα. Τεχνικά για να αρχίσει να περιστρέφεται "ανάποδα" η μηχανή πρέπει ο αέρας να διοχετευτεί στους κυλίνδρους με αντίθετη σειρά και φυσικά η δεξαμενή του πεπιεσμένου αέρα και το κομπρεσέρ πρέπει να έχουν τα μεγέθη που χρειάζονται για να ανταποκριθούν στα αρκετά "άναψε-σβήσε" τα οποία δεν είναι απαραίτητα σε CPP. Δεν γνωρίζω αν πλοία με 1 μηχανή έχουν εκ κατασκευής αυτή την δυνατότητα σαν ένα safety feature για την περίπτωση που "κολλήσει" το pitch (σπανιώτατο μεν, μπορεί να συμβεί όμως).

 

On 9/29/2020 at 12:21 PM, express adonis said:

με καλυψατε και με τα απονερα και με το οτι δεν χρησιμοποιουν το pitch...ειχα χτες μια συζητηση για το vibration στα ρεμετζα και μου ελεγαν οτι επειδη η μηχανη μπαινει στο αναποδα γινεται ολο αυτο...εψαξα λιγο αλλα διαβασα οτι οφειλεται και σε αλλους παραγοντες αυτο το δυνατο "τρεμουλο στην πρυμνη"

Η προπέλα του πλοίου δημιουργεί σπηλαίωση (cavitation) -δηλαδή άνισες πιέσεις (μη ομαλότητα) στην ροή του νερού. Σε κίνηση πρόσω αυτό δεν γίνεται τόσο αισθητό. Στο ανάποδα όμως η προπέλα στέλνει την στήλη του νερού πάνω στο σκάφος και μάλιστα σχετικά ανομοιόμορφα. Οι σπηλαιώσεις είναι ακόμη εντονότερες όταν το πλοίο κινείται προς τα εμπρός (με την ρύμη του) ενώ η μηχανή δουλεύει ανάποδα και αυτό δημιουργεί το "δυνατό τρέμουλο". Αν προσέξεις θα παρατηρήσεις ότι όταν το πλοίο αρχίσει να κινείται προς τα πίσω το τρέμουλο σιγά-σιγά μειώνεται.

Μια κουβέντα και για το θέμα των εξωστρεφών-εσωστρεφών προπελών (FPP) επειδή αντιλαμβάνομαι ότι υπάρχει ένα μπέρδεμα. Η δεξιόστροφη προπέλα (FPP) στο ανάποδά της -λόγω του discharge current της- ωθεί την πρύμη ΑΡΙΣΤΕΡΑ και την πλώρη δεξιά, ενώ προφανώς το αντίστροφο συμβαίνει με την αριστερόστροφη.  Οι CPP λογικά λειτουργούν αντίστροφα αφού δεν αλλάζουν φορά. Σημειώνω ότι οι γνώσεις μου στο θέμα είναι απολύτως θεωρητικές αφού η εμπειρία μου περιορίζεται σε πολύ μικρότερα σκάφη. Επειδή η συμπεριφορά κάθε σκάφους είναι διαφορετική και εξαρτάται από πολλές παραμέτρους το μεγαλύτερο πλεονέκτημα είναι η εξοικίωση με την συμπεριφορά του συγκεκριμένου σκάφους.

  • 1 year later...
Posted
8 hours ago, ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ said:

Αφού του 99 είναι.Γιαπωνέζικα κ αρχές των 70ς είχαν.

τα περισσοτερα γιαπωνεζικα των 70 που ηρθαν στην Ελλαδα, εχω την εντυπωση οτι δεν ειχαν cpp.

2 hours ago, Koursaros said:

Δεν έχει να κάνει με την ηλικία του πλοίου.

Υπάρχουν Γιαπωνέζικα πολύ νεότερα με Fixed προπέλες.

Έχει να κάνει με το κόστος κατασκευής, την απαίτηση για ευέλικτους χειρισμούς στα λιμάνια και την απόδοση της προπέλας.

Κατά κανόνα, μια έλικα σταθερού βήματος έχει καλύτερη απόδοση από μια αντίστοιχη μεταβλητού βήματος. 

δεν ειναι και μεγαλυτερο το κοστος να βαλεις προπελες μεταβλητου βηματος; 

  • proud_ionian changed the title to Προπέλες μεταβλητού VS προπέλες σταθερού βήματος
Posted

Είναι ένα σοβαρό κόστος αλλά όταν μιλάμε για ένα project 60-70 εκατ το να πληρώσεις 2 εκατ παραπάνω δεν είναι αποτρεπτικό .

Posted
2 hours ago, proud_ionian said:

τα περισσοτερα γιαπωνεζικα των 70 που ηρθαν στην Ελλαδα, εχω την εντυπωση οτι δεν ειχαν cpp.

Νομίζω ανάποδα είναι στη πραγματικότητα. Τα πιο πολλά είχαν CPP και λιγότερα είναι αυτά που δεν είχαν

Posted

Βασικά τα  μεγάλα γιαπωνέζικα βαπόρια  συνήθως είχαν σταθερού βήματος προπέλες ( Λατω , Λισσός , Κρήτη Ι & ΙΙ , Ερωτόκριτος , …) ενώ τα μικρότερα συνήθως είχαν μεταβλητού βήματος προπέλες ( Μιλένα , Νταλιανα , Μαρίνα , Ροδάνθη , Μυτιλήνη , Ιεραπετρα Λ, ….).

 

Posted

η αληθεια ειναι οτι λογω πατρας με παρεσυραν τα μεγαλα.

φανταζομαι οτι εχει να κανει με τα λιμανια για τα οποια προοριζονταν τα πλοια οταν κατασκευαζονταν

Posted (edited)

Eκεί δεν έχουν στρούγκες κ τα δρομολόγια έχουν 1 το πολύ 2 προσεγγίσεις κ δεν υπάρχει άμεση αναχώρηση.

Το ίδιο βέβαια κ στην Ευρώπη.

Edited by Nick the Greek
Quote
Posted
On 4/9/2022 at 9:30 AM, Annivas said:

Βασικά τα  μεγάλα γιαπωνέζικα βαπόρια  συνήθως είχαν σταθερού βήματος προπέλες ( Λατω , Λισσός , Κρήτη Ι & ΙΙ , Ερωτόκριτος , …) ενώ τα μικρότερα συνήθως είχαν μεταβλητού βήματος προπέλες ( Μιλένα , Νταλιανα , Μαρίνα , Ροδάνθη , Μυτιλήνη , Ιεραπετρα Λ, ….).

 

K από τα κάπως μεγάλα,μιλάω πάντα γιά τα 70ς,είχαν cpp τα ΠΑΤΜΟΣ κ SUPERFERRY.

  • 10 months later...
Posted
8 hours ago, Koursaros said:

ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Π, πριν 1-2 χρόνια, αλλά όντως είναι μεγάλη και ακριβή δουλειά.

Άλλο αυτό,έγινε με αλλαγή μηχανών Ο φίλος εννοεί με τις ίδιες μηχανές.

Posted (edited)

Απ' ότι ξέρω δεν έγινε παράλληλα με τις μηχανές. Η αλλαγή των αξόνων έγινε από άλλη εταιρεία ένα χρόνο αργότερα. Νομίζω αρχικά το πλάνο ήταν να κρατήσει τις fixed προπέλες με τις καινούριες μηχανές.

Edited by polmyt
quote

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...