Angelos Posted February 5, 2007 Posted February 5, 2007 gnwmh mou einai oti an yparxei h dynatothta gia CP tote makropro8esma einai pio oikonomiko kai pio reliable. Se mia sta8erh grammh, yparxoun megala fuel savings alla k sthn xeiroterh an to CP xalasei, panta mporeis na doulepseis thn mhxanh me FP k na deseis. Panta milame gia CP pou 8a mpei ek kataskeuhs tou ploiou giati se tyxon metaskeuh to 8ewrw anousio. Pantws osoi kathgoroun to FP, 8a symfwnhsw me ton symi kai 8a pw oti ston kalo ton kapetanio akoma k se dyskola limania, den dhmiourgei problhma. H toulaxiston oxi parapanw apoti opoia allh seira kakotyxiwn mporoun na tyxoun se ena karabi.
Neptune Posted May 14, 2007 Author Posted May 14, 2007 Παντως τις ελικες τις ορισα εσωστρεφεις για να ''ακουει'' καλυτερα το τιμονι Το Παναγια Τηνου ειχε εξωστρεφεις προπελες. Και αυτο ειναι καλυτερο για το βαπορι με τις μπαταριστες μηχανες ειδικα τα μονοτιμονα. Γιατι στο αναποδα η δεξια προπελα γυρναει προς τα μεσα εκει δηλαδη που θελουμε να παει η πρυμη. Στο προσαναποδα και οι δυο σπρωχνουνε τα απονερα αντιθετα απο εκει που παει η πρυμνη και βοηθανε. Ενω αν ειναι εσωστρεφεις αν κανεις αναποδα τη δεξια θα γυρισει προς τα εξω και τοτε αντι οπως περιμενεις το βαπορι να παει αριστερα θα σου τραβηξει δεξια την πρυμη. Αυτα τα ολιγα απο εναν απο τους καλυτερους μανουβραδορους της ακτοπλοιας μας οχι απο μενα. Εγω ειμαι ενας καλος μαθητης .
nautikos Posted May 14, 2007 Posted May 14, 2007 Δεν θα συμφωνησω με το συλλογισμο σου.Καταρχην οπως λες αμα θες να ''ανοιξεις'' την πρυμνη προς τα αριστερα,αναποδισε την ΑΡ.Γιατι επιμενεις για την ΔΕ μονο? Επισης οταν γινεται ο σχεδιασμος της προωστηριας εγκαταστασης σε σχεση με το συστημια πηδαλιουχιας,γινεται βελτιστοποιηση ως προς τη λειτουργια που γινεται στο μεγαλυτερο χρονικο διαστημα.Στην προκειμενη περιπτωση 99% το πλοιο κανει προσω και το υπολοιπο αναποδα.Αρα θεωρειται καλη λυση πιστευεις στο μεγαλυτερο μερος της λειτουργιας του πλοιου να διωχνεις τη ροη προς τα εξω,απο το να την στελνεις στο ενα και μοναδικο πηδαλιο σου,στη μεση γραμμη του πλοιου?Ειδικα σε χαμηλες ταχυτητες προσω πιστευω οτι για εξωστρεφεις προπελες το τιμονεμα ειναι παρα πολυ δυσκολο. Τελος απο μια φωτο του Παναγια Τηνου στη δεξαμενη,απο οσο μπορω να διακρινω η ΔΕ προπελα φαινεται αριστεροστροφη,κατέπεκταση οι προπελες ειναι εσωστρεφεις.
Earl Granville Posted May 14, 2007 Posted May 14, 2007 Δεν θα συμφωνησω με το συλλογισμο σου.Καταρχην οπως λες αμα θες να ''ανοιξεις'' την πρυμνη προς τα αριστερα,αναποδισε την ΑΡ.Γιατι επιμενεις για την ΔΕ μονο? Συμφωνώ με την λογική σου ότι μπορείς να κάνεις και την δεξιά ανάποδα με την κατάλληλη θέση του τιμονιου και της πρωράίας προπέλας ώστε να ανοίξει η πρύμη ή να κάνεις συρτάρι μόνο που αυτά τα πράγματα με τις τουμπαριστές μηχανές που είχε το ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝΟΥ δεν γίνονταν. Outter κινήσεις με τουμπαριστές και ειδικά σε μονοτίμονο πλοίο αποφεύγονται από τους καπεταναίους και εφαρμόζονται μόνο με μηχανες οι οποίες έχουν pitch
Neptune Posted May 14, 2007 Author Posted May 14, 2007 Δεν θα συμφωνησω με το συλλογισμο σου.Καταρχην οπως λες αμα θες να ''ανοιξεις'' την πρυμνη προς τα αριστερα,αναποδισε την ΑΡ.Γιατι επιμενεις για την ΔΕ μονο?Επισης οταν γινεται ο σχεδιασμος της προωστηριας εγκαταστασης σε σχεση με το συστημια πηδαλιουχιας,γινεται βελτιστοποιηση ως προς τη λειτουργια που γινεται στο μεγαλυτερο χρονικο διαστημα.Στην προκειμενη περιπτωση 99% το πλοιο κανει προσω και το υπολοιπο αναποδα.Αρα θεωρειται καλη λυση πιστευεις στο μεγαλυτερο μερος της λειτουργιας του πλοιου να διωχνεις τη ροη προς τα εξω,απο το να την στελνεις στο ενα και μοναδικο πηδαλιο σου,στη μεση γραμμη του πλοιου?Ειδικα σε χαμηλες ταχυτητες προσω πιστευω οτι για εξωστρεφεις προπελες το τιμονεμα ειναι παρα πολυ δυσκολο. Τελος απο μια φωτο του Παναγια Τηνου στη δεξαμενη,απο οσο μπορω να διακρινω η ΔΕ προπελα φαινεται αριστεροστροφη,κατέπεκταση οι προπελες ειναι εσωστρεφεις. Να με συγχωρει η χαρη σου αλλα ειδικα η φωτο με δικαιωνει απολυτα. Η δεξια προπελα βιδωνει δεξια δηλαδη στο προσω γυρναει δεξια αρα το πλοιο εχει εξωστρεφεις ελικες. Ψαξε το και θα δεις οτι εχω δικιο.
nautikos Posted May 14, 2007 Posted May 14, 2007 Να με συγχωρει η χαρη σου αλλα ειδικα η φωτο με δικαιωνει απολυτα. Σε συγχωρει η χαρη μου.Εχεις δικιο για τη φωτο,σε μια καλυτερη ματια ειναι οντως δεξιοστροφη.Εχω ηδη κλεισει ραντεβου με τον οφθαλμιατρο μου παντως:D:D.
vassilisman Posted November 26, 2007 Posted November 26, 2007 τι ειναι αkrivws oi "mpataristes" kai ti oi ypoloipes propeles ? sorry alla eimai aaasxetos me toys texnikoys oroys yparxei mipws kai kapoia fwto na to doyme ?
Stefanos Posted November 27, 2007 Posted November 27, 2007 Στις παραπάνω σελίδες αν τις δεις με προσοχη σίγουρα θα καταλάβεις τη διαφορά της έλικας με μεταβλητό βήμα,μπαταριστές προπέλες δεν υπάρχουν μπαταρστές μηχανές προφανώς εννοείς
vassilisman Posted November 27, 2007 Posted November 27, 2007 eida ta proigoymena post, alla perigrafoyn ta pleonektimata-meionektimata kai oxi den dinoyn kathara tin perigrafi tvn mixanwn kai twn propellwn .:confused:
harlek Posted December 1, 2007 Posted December 1, 2007 Αν και δεν είμαι καθόλου ειδικός, νομίζω ισχύει το εξής: Στις προπέλες με μεταβλητό βήμα αλλάζει η κλίση των πτερυγίων τους. Αυτό, εκτός απ' το να αλλάζει το βήμα της προπέλας, μπορεί να την κάνει να δίνει ώθηση προς τα πίσω ή προς τα μπρος, χωρίς να αλλάζει η φορά περιστροφής του άξονα της μηχανής. Στις τουμπαριστές (μπαταριστές, αναστρεφόμενες) μηχανές, χρησιμοποιούνται προπέλες με σταθερό βήμα, δηλαδή τα πτερύγια είναι κολλημένα με σταθερή κλίση στο hub. Για να κάνει "ανάποδα" το πλοίο, πρέπει η προπέλα να γυρίσει με αντίθετη φορά κι αυτό γίνεται αντιστρέφοντας τη φορά περιστροφής της ίδιας της μηχανής! Για να γίνει αυτό, πρέπει να σταματήσει η μηχανή, να αλλάξουν "θέση" οι εκκεντροφόροι και να ξαναξεκινήσει, διαδικασία που παίρνει τουλάχιστον 30 δευτερόλεπτα. Οι πιο γνώστες, διορθώστε με αν χρειάζεται!
JERRY Posted December 2, 2007 Posted December 2, 2007 Το ποσο γρηγορα θα μπαταρει η κινηση εκτος απο το τεχνικο μερος (κατασκευαστικο και σχεδιαστικο μερος της καθε επι μερους μηχανης) εχει να κανει και με πολλους αλλους παραγοντες. Εχει να κανει π.χ. με το ποσο καλα πιανουν τα φρενα στους αξονες αλλα κυριως με τον μηχανικο που τη χειριζεται. Ετυχε σε γνωστο βαπορι της ακτοπλοϊας η αριστερη να χρειαζεται 30-45 δευτερα για να αναστρεψει και η δεξια να χρειαζεται 15δευτερα. Ετυχε στο ιδιο βαπορι οταν ο Ηλεκτρολογος εκανε κινησης στην ιδια μηχανη να γινεται η αναστροφη σε λογικα πλαισια, και οταν εκανε ο Πρωτος να στριβεις τσιγαρο, να το αναβεις και ακομα να περιμενεις για αναποδα.. Για την ακτοπλοϊα παντως τη δικη μας, με τα περιφημα λιμανια, δε νομιζω οτι υπάρχει πλοίαρχος που να προτιμησει το cpp για την οποιαδηποτε μπαταριστη οσο καλη και αν ειναι. Ειναι τετοιες οι συνθηκες αλλα και οι παραμετροι των χειρισμων στα ασφαλεστατα λιμανια μας που χρειαζεσαι τις κινησεις αμεσα και χωρις περιορισμους σε προσω αναποδα ή χρονο για αυτο
Neptune Posted January 21, 2008 Author Posted January 21, 2008 To Ionian Sky ειναι μια ειδικη περιπτωση βαποριου. Εκτος του οτι εχει μπαταριστες μηχανες δεν εχει φρενα στους αξονες. Αποτελεσμα αυτου ειναι οταν το βαπορι εχει δρομο μεγαλυτερο απο 6 κομβους ακομα και κρατει να ειναι η προπελα γυρναει. Ετσι δε μπορει να της δωσει αναποδα ωστε να συντομευει τη μανουβρα. Αναγκαστικα λοιπον κοβει και κανει πολυ αργα τη μανουβρα προκειμενου να μπορει να κανει τις κινησεις του ποιο σιγουρα. Ειναι εντυπωσιακο να δειτε το βαπορι να κανει κρατει και για 3-4 λεπτα να περιμενει να πεσει η ταχυτητα του κατω απο τους 6 κομβους ωστε να μηδενισουνε οι στροφες του αξονα. Το ιδιο ακριβως προβλημα αντιμετωπιζει και ο καπετανιος στο Alexander του Λατση. Και εκει ειναι ακομα χειροτερα τα πραματα καθως εκει εχει ενα τιμονι. Οποτε αν θελει να μπει με δρομο για να γυρισει το βαπορι δε θα μπορει να το σταματησει μετα. Παντως και οι δυο τα καταφερνουνε οποτε εμας δε μας πεφτει και πολυ λογος
symi Posted April 3, 2008 Posted April 3, 2008 απο φουλ πρωσο σε φουλ αναποδα πιο θεωρειτε απο ολα οτι ειναι καλυτερο? εγω νομιζω τουμπαριστες μηχανες?
Neptune Posted April 3, 2008 Author Posted April 3, 2008 Εγω θα ελεγα οι μηχανες με ρεβερσες οπως του Εξπρες Δαναη και του Μυρτιδιωτισσα. Δεν ειναι παντως απολυτο και εξαρταται κυριως απο το βαπορι και τα συστηματα του
ΝΗΡΕΑΣ Posted January 27, 2010 Posted January 27, 2010 Ας δούμε και μια ναυτικού τύπου μετατροπής της παλινδρομικής κίνησης σε περιστροφική. Προφανώς, στην πράξη θα αντιμετωπίζει πολλά προβλήματα και γι' αυτό δεν "περπάτησε" ή μήπως έχει βγει καμιά παρόμοια εκδοχή?
proud_ionian Posted July 9, 2012 Posted July 9, 2012 το προβλημα ειναι στο hub και ειναι και πολυ ευαισθητο. για να δουμε και το ultrex αυτο ειναι ενα σκαριφημα μιας προπελας μεταβλητου βηματος, απο το site της kawasaki. ετσι για να εχουμε μια ιδεα για τι μιλαμε. (οποιος κατεχει τα τεχνικα, ας μας πει περισσοτερα) το hub παει σαν καπελο πανω στον αξονα του πλοιου. πανω στο hub βιδωνονται τα φτερα της προπελας. στο κεντρο του αξονα υπαρχει κενο απο οπου περναει το σωληνακι με τα υδραυλικα (και οτι αλλο χρειαζεται για τη λειτουργια του συστηματος αναλογα τον κατασκευαστη). το hub ειναι κενο απο μεσα και εκει υπαρχουν διαφορα εξαρτηματα (υδραυλικως κινουμενα στους περισσοτερους κατασκευαστες) που κινουν τα φτερα και αλλαζουν το βημα της προπελλας.
Neptune Posted July 30, 2012 Author Posted July 30, 2012 (edited) Γνωρίζει κανείς λεπτομέρεις για το σύστημα πρόωσης του καραβιού. Μπαταριστό-pitch, εξωστρεφές-εσωστρεφές; Μπαταριστο, μονοτιμονο με οχι και πολυ δυνατο προπελακι. Επισης δεν εχει φρενα στους αξονες και για να σταματησει να γυρναει η προπελα απο τη ροη του νερου ωστε να μπορεσει να κανει αναποδα θελει ταχυτητα κατω απο 6 κομβους. Νομιζω τωρα οτι οι προπελες ειναι εξωστρεφες αλλα δεν το θυμαμαι και 100%Η καταναλωση που λες νομιζω ειναι απολυτως λογικη για το Ελλη Τ Edited July 30, 2012 by proud_ionian
sdiama Posted July 30, 2012 Posted July 30, 2012 Απ'ότι φαίνεται είναι σχεδόν ίδιο με το Πρέβελη, δλδ. το παλιό καράβι της γραμμής, που αν θυμάμαι καλά και αυτό είναι μονοτίμονο, μπαταριστό, εξωστρεφές, με αδύναμα προπελάκια και παρόμοια ιποδύναμη, γύρω στα 15500hp και στις δύο μηχανές και έχει τις ίδιες περίπου διαστάσεις. Μόνο που το Πρέβελη είναι πιο βαρύ (και με μεγαλύτερη χωρητικότητα), άρα θεωρητικά, τείνει να είναι δυσκολότερο στη μανούβρα, με λιγότερο δρόμο και μεγαλύτερη κατανάλωση;; Αν είναι έτσι, μια χαρά επιλογή (τουλάχιστον ως προς τα χαρακτηριστικά) φαίνεται να έγινε.
Neptune Posted July 30, 2012 Author Posted July 30, 2012 Καλα το βαπορι δεν το διαλεγουν με βαση τις δυνατοτητες στη μανουβρα στην Ελλαδα τουλαχιστον. Το Πρεβελης εχει pitch προπελες. Επισης μετα απο διαφορες ταλαιπωριες δε θα ελεγα οτι εχει και το πιο δυνατο αναποδα της ακτοπλοιας και εδω ειναι τα αγγουρια γιατι αμα μπεις με δρομο για να στριψει και δεν εχεις αναποδα τοτε πως σταματας? Στο Ελλη τουλαχιστον οσο ηταν στην Ιταλια που το θυμαμαι ειχε καλες κινησεις τωρα δεν ξερω τι παιζει. Επισης οταν η μηχανη ειναι μπαταριστη ειναι καλυτερα οι προπελες να ειναι εξωστρεφες καθως στο αναποδα γυρναει αναποδα και βιδωνει προς το μερος που θελουμε να παει η πρυμνη. Σε αντιθεση με τις pitch του Πρεβελης που συνεχιζουν να γυρνανε προς τα εξω ουσιαστικα τραβωντας το βαπορι οχι απο την πλευρα που περιμενει καποιος ανυποψιαστος να δει αλλα προς την πλευρα της μηχανης που κανει το αναποδα.
sdiama Posted July 30, 2012 Posted July 30, 2012 Οχι Παναγία μου! Δεν ανέφερα για την επιλογή βασιζόμενος στη μανούβρα του, αλλά στα συνολικά του χαρακτηριστικά. Για τον Πρέβελη δεν το γνώριζα ότι έχει pitch!! Αυτός δλδ. ο "κακομοίρης", αν θέλει να κάνει δεξιόστροφη μανούβρα αφού είναι pitchαριστός και εξωστρεφής, κάνει κράτει τη δεξιά και ανάποδα την αριστερή "ψιλοξεχνώντας" το τιμόνι, ενώ στην ίδια μανούβρα η μπαταριστή και εξωστρεφής Ελλη, θα την κάνει με κράτει την αριστερή και ανάποδα τη δεξιά, αλλά έχοντας μεγαλύτερη βοήθεια από το τιμόνι;;; Ακόμα μια απορία... Τα εξωστρεφή θεωρητικά, στο πρόσω δεν βγάζουν την δύναμή τους πάνω στην προπέλα, όπως τα εσωστρεφή, με αποτέλεσμα χειρότερη κατευθυντικότητα, συγκριτικά πάντοτε. Σωστά;; Αρα, με την Ελλη εάν έχεις π.χ. δυνατό άνεμο από δεξιά και θέλεις να μπεις σε λιμάνι με δεξιά στροφή (περίπτωση Ρεθύμνου με δυνατό Ζέφυρο) θα πρέπει να κάνεις τη στροφή με περισσότερο δρόμο για ν'αποκτήσεις πλεονέκτημα κατευθυντικότητας πάνω στο πηδάλιο, λόγω ταχύτητας και να γυρίσεις πιο εύκολα, κάνοντας ταυτόχρονα κράτει την αριστερή;;
Nick the Greek Posted March 27, 2019 Posted March 27, 2019 7 minutes ago, Πανταζατος Αγγελος said: Επίσης τι πάει να πει ότι το πλοίο είναι τουμπαριστο είναι από τα λίγα πράγματα που δεν ξέρω Απαντήσεις στα προηγούμενα posts
proud_ionian Posted March 31, 2019 Posted March 31, 2019 On 3/29/2019 at 8:41 PM, ΝΟΜΙΚΟΣ said: Εγώ γιατί νομίζω ότι ο Διαγόρας είναι από τα πιο δύσκολα πλοία σε μανούβρα; On 3/29/2019 at 10:14 PM, proud_ionian said: τουμπαριστες μηχανες, ενα bow thruster, δυο stern (ενα σε καθε stern tube). στα περισσοτερα στενα λιμανια γυρνα με τα προπελακια και μια απο τις δυο μηχανες (τουλαχιστον οταν ταξιδεψα μαζι του και οσες φορες το εχω δει να μανουβραρει). επειδη επαναληψις μητηρ μαθησεως (και αδερφ η της ανιας ) να θυμηθουμε λιγο καποια πραγματα On 12/25/2005 at 6:19 PM, capnikos said: 1) απο μηχανικης φύσεως το πρόβλημα κυρίως στις τουμπαριστες ή μπαταριστές ( ένα και το αυτό) είναι κυρίως η έλλειψη αέρα στα κομπρεσέρ αν γίνουν πολλά μπαταρίσματα (πρόσω κράτει ανάποδα προσω κλπ). Επειδή χρειάζεται άερας για την αναστροφή και απο τα λίγα μηχανικά που ξέρω, και τέχνη απο το μάστορα που δουλέυει το κομπρεσέρ, κατα την αναστροφή χάνεται αέρας οπότε μετά απο πολλές αναστροφές δεν υπάρχει πεπιεσμένιος αέρας για περισότερες οπότε χρειάζεται χρόνος να ξαναγεμίσει το κομπρεσερ αέρα, αν για κακή σου τύχη είσαι στο 13ο αναποδα με 8 βοριά στη φολέγανδρο ..η τύχη σου είναι προδιγεγραμένη..Συμπέρσαμα 1ον, αμα είσαι μάστορας (διαμαντης, κολυδας, παπαδεας, δεναξας, λαζαρου κλπ) δεν κάνεις μανούβρα με πολλά μπαταρίσματα και πας στη δουλειά σου και σε αλλα με υγεία. 2) Δευτερο πρόβλημα ο χρόνος αναστροφής που ποικίλει απο μηχανή σε μηχανή. Εκει επισης θέλει τεχνικη απο τον ανθρωπο στη βαρδιόλα και καλη αισθηση του χωροχρόνου 3) και κυριότερο τα φρένα στον αξονα. Επειδη οταν το πλοιο μπαινει με δρομο στο λιμανι ακομα και με κρατει την μηχανη ο αξονας περιφέρεται λογω του νερου που περναει με ταχυτητα , ειναι δυσκολο εως αδυνατο αν εχει πολλες στροφες να γίνει αναστροφη. Λυση ειναι η τοποθέτηση φρένων στον τελικο αξονα ( φρένα με φερμουιτ πνευματικώς ελεγχώμενα). Οταν λοιπον εχει φρένα ο αξονας με κράτει και με φρένο ο αξονας ακινητοποιειται και ειναι ετοιμος για αναποδα. Ετσι και με δρομο μορει το βαπορι να κανει αναποδα. On 12/26/2005 at 3:54 PM, capnikos said: Η τουμπαριστη μηχανη ειναι μια αναστρεφομενη μηχανη, δηλαδη στην κυρια κινηση της στρεφει τον στροφαλοφορο αξονα κατα μια φορα. Στο κρατει απομονωνεται ο αξονας και η μηχανη δουλευει αλλα χωρις μεταδοση στον αξονα και αρα στην προπελα. Κατα το αναποδα οπως ειπαμε με τη χρηση πεπιεσμενου αερα δινουμε αντιθετη στρεψη στην μηχανη αρα στον αξονα αρα στην προπελα. Η μηχανη δεν σβηνει σε καμια περιπτωση απλα "αποσυμπλεκει" τον αξονα στην αρχη του. Η ρεβερσα ειναι ενα ειδος συμπλεκτη αλλα η οποια παρεμβαλεται αναμεσα στον αξονα μηχανης και στον τελικο της προπελας (που στην προηγουμενη περιπτωση ειναι ενας) και ειναι ενα συστημα γραναζιων συνηθως με μειωση αναλογιας στροφων. Οταν το βαπορι εχει ρεβερσες (δαναη, μυρτιδιωτισσα κ.α) μπορεις να κανεις -θεωρητικα- απειρες αναστροφες αφου δεν αναστρεφεις την μηχανη αλλα τον τελικο αξονα. Αυτο γινεται ηλεκτρουδραυλικα και αναλογως την κατασκευη και τις ασφαλιστικες διαταξεις μπορει να εχει χρονο αποκρισης απο 0"
Neptune Posted March 31, 2019 Author Posted March 31, 2019 Και μια και μιλαμε για το Διαγορα, να πουμε οτι ειναι μπαταριστες οι μηχανες, και εσωστρεφεις, δηλαδη στο αναποδα η εξωτερικη μηχανη τραβαει αναποδα για καποιον που καταλαβαινει.
Captain_Nionios Posted March 31, 2019 Posted March 31, 2019 Μιας και δεν ειναι μεταβλητου βηματος που στρεφουν παντοτε προς της ιδια φορα, οταν λες εσωστρεφεις, εννοεις στο προσω και εξωστρεφεις στο αναποδα; Για παραδειγμα στο Κεφαλονια, που εχει μπαταριστες μηχανες, οι προπελες ειναι εξωστρεφεις στο προσω και ευτυχως εσωστρεφεις στο αναποδα.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now