ΣΕΙΡΙΟΣ Posted January 13, 2013 Posted January 13, 2013 Καταπληκτική εικόνα Αντώνη, σε ευχαριστώ. Βλέπουμε για πρώτη φορά το πλοίο στην πρώτη του μορφή, όπως είχε ναυπηγηθεί ως αποβατικό LCT (Mk 4) το 1944. Τα έχω πει και άλλες φορές, αυτό το πλοίο είναι μία ιστορία ολόκληρη. Το πρώτο πλοίο ανοικτού τύπου που δούλεψε ως πορθμείο στη χώρα μας, και ξεκίνησε βέβαια την γραμμή Ρίου - Αντίρριου το 1946, αφού προηγουμένως είχε προλάβει να συμμετάσχει και στην επιχείρηση-καταλύτης του Β' Παγκοσμίου πολέμου, την απόβαση στη Νορμανδία ως πολεμικό αποβατικό. Δούλεψε επί 35 χρόνια, εως το 1981, ως Ε/Γ-Ο/Γ, και έκτοτε μέχρι το 2011 ως Φ/Γ-Ο/Γ "αλωνίζοντας" όλα τα Ελληνικά πελάγη. Ο προπομπός των 300 περίπου πλοίων που κατασκευάστηκαν τις επόμενες δεκαετίες σε ναυπηγεία στην χώρα μας, δούλεψαν σε όλη την Ελλάδα και κοινώς τα αποκαλούμε "παντόφλες". Και αυτό το πλοίο συνεχίζει να υπάρχει μέχρι και σήμερα, παροπλισμένο και εγκαταλειμένο στην μοίρα του στην Ελευσίνα, μέχρι κάποια μέρα να βουλιάξει ή να πάει για παλιοσίδερα. Αν ζούσαμε σε κάποια άλλη χώρα, ίσως (για να μην πω σίγουρα) το ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΙΑΣΕΜΙΔΗΣ - ΕΥΓΕΝΙΑ Π με την ΙΣΤΟΡΙΑ και τα στοιχεία που κουβαλάει, να "στόλιζε" κάποια αποβάθρα, τραβηγμένο έξω ή και εντός υγρού στοιχείου. Ας πούμε, κάποια αντίστοιχη αχανή και άχαρη (στην οποία θα έδινε και χρώμα) με αυτή του Ρίου όπου και ήταν το πλοίο που άνοιξε την γραμμή και έμεινε και 35 ολάκερα χρόνια. Τι τα θες, από πολιτισμό (στα λόγια) μεγαλουργούμε....... Πόσα άραγε χρήματα θα στοίχιζε να το αγόραζε πχ. η νομαρχία ή η δημαρχία της Πάτρας, ή ακόμα και οι πλοιοκτήτες της κοινοπραξίας, και να το διατηρήσουν μετά πάμφθηνα ως "μουσείο" με ανηρτημμένες 10 - 20 μεγεθύνσεις από παλιές φωτογραφίες με πλοία της γραμμής στο σαλόνι του και την διάθεση στον κόσμο που θα το επισκεπτόταν ενός απλού μικρού προσπέκτους με την ιστορία τόσο του ίδιου του πλοίου όσο και της ιστορικής γραμμής ??? Ή έστω -αν κάτι τέτοιο ήταν εξόχως ...δαπανηρό- απλά ως ιστορικό έκθεμα, χωρίς να υπάρχει δηλαδή πρόσβαση στο εσωτερικό του για το κοινό, και κάθε δύο τρία χρόνια να το περνάνε "δύο κουβάδες μπογιά" ??? Καλός φίλος στον οποίο πριν λίγο καιρό είχα θέσει τα ίδια ερωτήματα, μου είχε δώσει τις παρακάτω -ρεαλιστικότατες δυστυχώς- απαντήσεις. Η μόνη που θα μπορούσε να το κάνει είναι η εταιρεία της γέφυρας. παλιότερα βέβαια όχι τώρα. Έχουν δώσει τέτοια δείγματα στο παρελθόν (χορηγίες, δωρεές κλπ). Οι πλοιοκτήτες δεν το συζητώ. Έχουν καβούρια........Όσο για δήμο και νομαρχία, μόνο σε άλλες παλιότερες εποχές, αν ήταν να φτιαχτεί κανένας οργανισμός διάσωσης με 1000 άτομα προσωπικό, μπορεί.Μόνο από ιδιωτική χορηγία θα μπορούσε να σωθεί, αλλά τέτοιες εποχές τι ψάχνεις. Έλα μου ντες, τι ψάχνω ο καψερός ??? Πολιτισμό ???
antonis molos Posted January 13, 2013 Posted January 13, 2013 Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου και συνυπογράφω τις απόψεις σου ! Μακάρι να γινόταν, συντήρηση θα γινόταν ακόμη και εθελοντικά, καραβολάτρες υπάρχουν πανελλαδικά !
gtogias Posted February 12, 2013 Posted February 12, 2013 Είδαμε πρόσφατα φωτογραφία από τα χρόνια του Σωκράτης Ιασεμίδης στο Ρίο ας δούμε και ένα δημοσίευμα της εφημερίδας "Τα Νέα" από το 1948 που μεταξύ άλλων αναφέρει και την προέλευση του πλοίου:
antonis molos Posted February 12, 2013 Posted February 12, 2013 Σοκ & δέος ! Εν έτει 1948, ένα πλοίο ( τί επιδόσεις να είχε άραγε?) πραγματοποιούσε την απόσταση Ρίο-Αντίριο ( έστω και στο πιό στενό σημείο) σε μόλις 8 (οκτώ ) λεπτά της ώρας, και μάλιστα μεταφέροντας 8 φορτωμένα φορτηγά ! Κάτι δεν κολλάει στο δημοσίευμα.
polmyt Posted February 12, 2013 Posted February 12, 2013 Για να κανει 8 λεπτα την αποσταση λογικα πρεπει να πηγαινε με 10-12 μιλια αν υποθεσουμε οτι η αποσταση αναμεσε στο Ριο και στο Αντιριο ειναι περιπου 1 μιλι.Θεωρω οτι το δημοσιευμα εχει μια δοση υπερβολης αλλα λογικα η μεγιστη ταχυτητα του καπου τοση πρεπει να ηταν.Ισως λοιπον να πηραν την μεγιστη ταχυτητα και να κανανε την αναγωγη σε λεπτα. Αυτο που μου κανει εντυπωση ειναι η αναφορα οτι αγοραστηκε απο τον Οργανισμο Ανελκυσεως Ναυαγιων και επισκευαστικε.Δεν θυμαμαι να εχει αναφεθει κατι παρομοιο στο παρελθον
gtogias Posted February 12, 2013 Posted February 12, 2013 Και εγώ νόμιζα ότι ήταν από τα προς εκποίηση αποβατικά του Πολεμικού Ναυτικού όπως σχεδόν όλα τα επόμενα. Μέχρι τώρα γνωρίζαμε ότι ναυάγιο είχε ανελκύσει και επισκευάσει ο Ευθυμιάδης. Φαίνεται ότι προϋπήρξαν άλλοι με την ίδια ιδέα.
gtogias Posted March 13, 2013 Posted March 13, 2013 Και εδώ η αναγγελία δρομολόγησης του πορθμείου Σωκράτης Ιασεμίδης από την ΚΥΔΕΠ όπως δημοσιεύτηκε στη εφημερίδα "Τα Νέα" τον Οκτώβριο του 1946:
polmyt Posted April 25, 2013 Posted April 25, 2013 Η ιστορικη παντοφλα εξακολουθει να σκουριαζει παρατημενη στο λιμανακι της Ελευσινας.Να πουμε οτι ηταν μισανοιχτη η σιδερενια πορτα που εχει το πλοιο και τις αλλες φορες την εβλεπα κλειστει,χωρις αυτο να σημαινει βεβαια κατι
gtogias Posted July 1, 2013 Posted July 1, 2013 Η σικάτη κυρία ποζάρει μπροστά στον γενάρχη των πορθμείων ανοικτού τύπου Σωκράτης Ιασεμίδης. Αλήθεια υπάρχει ακόμη ή μας έχει αφήσει?
polmyt Posted July 2, 2013 Posted July 2, 2013 Η φωτο πρεπει να ειναι απο τα πρωτα χρονια λειτουργιας της.Συγκρινοντας την με την φωτο που εχει βαλει πιο πανω ο proud παρατηρουμε οτι ακομα δεν εχει γινει μετασκευη Αν δεν εχω χασει επεισοδειο η παντοφλα ειναι ακομα στο λιμανακι της Ελευσινας και σαπιζει
polmyt Posted November 28, 2013 Posted November 28, 2013 Δεν εχει αλλαξει τιποτα σχετικα με την παντοφλα που συνεχιζει και βρισκεται παρατημενη στο λιμανακι της Ελευσινας
ΥΠΟΜΟΝΗ Posted March 25, 2014 Posted March 25, 2014 (edited) ΚΑΝΕΝΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΤΕΛΙΚΑ ΓΙΑΥΤΟ ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΠΛΟΙΟ? Edited March 25, 2014 by polmyt
polmyt Posted March 25, 2014 Posted March 25, 2014 Μπα,κανενα νεο δεν υπαρχει.Απο την στιγμη μαλιστα που υπαρχουν νεοτερες παντοφλες που κανουν την δουλεια που εκανε το ΕΥΓΕΝΙΑ Π δυσκολα θα βρεθει καποιος να δωσει χρηματα για να το σουλουπωσει.Ας μην ξεχναμε αλλωστε οτι ειναι ενα πλοιο 70 ετων και ηδη εχει συμπληρωσει 2.5 χρονια παρατημενο στο λιμανακι της Ελευσινας. Απο τη στιγμη που στην Ελλαδα χρηματα για μουσεια και διασωσεις βαποριων δεν υπαρχουν ουτε για δειγμα ευκολα καταλαβαινει καποιος οτι το μελλον της ειναι ηδη προδιαγεγραμμενο.Μακαρι να γινει καμια εκπληξη αλλα δεν βλεπω φως
polmyt Posted May 27, 2014 Posted May 27, 2014 Στο ιδιο ακριβως σημειο εξακολουθει και βρισκεται το ΕΥΓΕΝΙΑ Π.Αν και δεν φαινεται στη φωτο εχω την εντυπωση οτι ειναι σε χειροτερη κατασταση απο οτι περυσι.
Panagia Ekatontapiliani Posted May 28, 2014 Posted May 28, 2014 Φαινεται οτι με τους καιρους ο καταπελτης εχει βγει σκαψει την αμμο και χωθει μεσα, με αποτελεσμα ο βραχος να εχει βγει πανω στο καταπελτη!!
PIANOMAN Posted May 28, 2014 Posted May 28, 2014 Φαινεται οτι με τους καιρους ο καταπελτης εχει βγει σκαψει την αμμο και χωθει μεσα, με αποτελεσμα ο βραχος να εχει βγει πανω στο καταπελτη!! τη περασμενη εβομαδα 22.5.2014 περασα απο κει αργα το βραδυ και τα φωτα στο σαλονι ηταν αναμμενα.φαινεται καποιος ηταν μεσα.
Hastaroth Posted June 9, 2014 Posted June 9, 2014 Πώς ήταν αναμμένα τα φώτα στο σαλόνι αφού η γεννήτρια τού πλοίου έχει να λειτουργήση πάνω από τρία χρόνια;
polmyt Posted June 9, 2014 Posted June 9, 2014 Το πιο πιθανο ειναι να περνει ρευμα απο τη στερια.Ειναι αξιοπεριεργο παντως σε παρατημενο βαπορι να πληρωνουν για να εχουν ρευμα
Hastaroth Posted June 10, 2014 Posted June 10, 2014 Μήπως αρχίζουν σιγά-σιγά να το ετοιμάζουν γιά κάποιο ταξίδι;Η να βρέθηκε κάποιος να το αγοράση γιά να το κάνη μουσείο; (λέμε τώρα...)
polmyt Posted June 10, 2014 Posted June 10, 2014 (edited) Πολυ ομορφες σκεψεις για να βγουν αληθινες.Δυστυχως τιποτα απο ολα αυτα δεν συμβαινει. Edited June 10, 2014 by polmyt
Hastaroth Posted June 10, 2014 Posted June 10, 2014 Πώς το ξέρες αυτό;Εχεις επαφές με τους πλοιοκτήτες; Btw,ο Σωκράτης Ιασεμίδης ήταν καθηγητής στην Γεωπονική Σχολή Αθηνών κατά τίς αρχές τού 20ού αιώνα.......
polmyt Posted October 1, 2014 Posted October 1, 2014 Μια απο τα ιδια για την παντοφλιτσα.Εδω το πως δειχνει απο μια αλλη γωνια
polmyt Posted March 12, 2015 Posted March 12, 2015 Ασχημα νεα για την ιστορικη παντοφλα,οχι ότι δεν το περιμενα ότι θα συνεβαινε και αυτό καποια στιγμη Εισροή υδάτων στο πρυμναίο μέρος του Φ/Γ-Ο/Γ ''ΕΥΓΕΝΙΑ'' ΝΠ 987 παρατηρήθηκε, πρωινές ώρες σήμερα, από στελέχη του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ελευσίνας. Το εν λόγω πλοίο ελλιμενίζεται στην περιοχή ''ΚΡΟΝΟΣ'' Ελευσίνας και τελεί υπό απαγόρευση απόπλου. Άμεσα ενημερώθηκε η πλοιοκτήτρια εταιρεία προκειμένου να προβεί σε άμεσες ενέργειες με σκοπό την απάντληση υδάτων. Από το περιστατικό δεν προκλήθηκε θαλάσσια ρύπανση και δεν υφίσταται κίνδυνος για την ασφάλεια της ναυσιπλοϊας. Προανάκριση διενεργείται από την οικεία Λιμενική Αρχή
Panagia Ekatontapiliani Posted May 17, 2015 Posted May 17, 2015 Το Ευγενια Π εχει καθισει με τη πρυμη στα ρηχα και η θαλλασα μπαινει κυριως απο τη δεξια πρυμια πλευρα
polmyt Posted May 18, 2015 Posted May 18, 2015 Κριμα για την παντοφλα.Δεν είμαι από αυτους που υποστηριζω ότι πρεπει να διασώζουμε όλα τα βαπόρια με τα οποια μεγαλώσαμε αλλα για τη συγκεκριμενη λογω και της ιστορικότητας της θεωρω ότι θα αξιζε τον κοπο να ενδιαφερθεί καποιος
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now