Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Posted (edited)

Καιρός να αποκτήσει και αυτό το βαπόρι ένα θέμα (μιας και η αναζήτηση δεν έδειξε κάτι). Και ας αρχίσουμε λίγο ανάποδα. Ας το δούμε στο ταξίδι του από Ελλάδα προς Αγγλία για να μετασκευαστεί σε κρουαζιερόπλοιο. Εδώ το βλέπουμε ως SCANDINAVIAN SKY II έχοντας φτάσει Λισαβώνα στις 26 Μαρτίου 1990. Δεν μπορώ να πω ότι θυμάμαι πολλά πράγματα για το πλοίο παρά μόνο ότι είχε δρόμο και έκανε την κλασική γραμμή του Μπάρι με σημαία Κύπρου. Διαλύθηκε το 2008 στην Ινδία και αφού είχε περάσει και ένα διάστημα ως πλωτό καζίνο με το όνομα TEXAS TREASURE. Οποιαδήποτε πληροφορία σχετικά με το πλοίο και τα χρόνια του στην Ελλάδα θα ήταν ευπρόσδεκτη.

Edited by Nick the Greek
tag
Posted

Οτι και να πει κανεις για ΤΟ ΒΑΠΟΡΑ αυτο ειναι λιγο. Ηρθε στην Ελλαδα και μαζι με το Μπαρι Εξπρες εδραιωσαν την εταιρια στη γραμμη του Μπαρι. Στην αρχη με τις 4 Ruston ειχε καποια προβληματακια παρολο που μπορουσε να πιασει ανετα τους 20 κομβους. Στην αρχη ηταν δρομολογημενο απο Πατρα και μετα με την ελευση του Αθενς και τη ναυλωση του Europa και Europa II (Vega-Saturnus) μετακομισε στην Ηγουμενιτσα λογω του μικρου γκαραζ. Πλεον ειχε αρχισει να γινεται μικρο για την Αδριατικη. Το 1987 προσαραξε στο διαυλο με αποτελεσμα να αποκτησει κουσουρι στις μηχανες. Ευτυχως η ασφαλεια καλυψε τη ζημια και με την ευκαιρια το πλοιο αλλαξε μηχανες με 2 καινουριες Wartsila λιγο μικροτερης ιπποδυναμης απο τις 4 Ruston. Αξονες και προπελες παρεμειναν ως ειχαν. Στα δοκιμαστικα επιασε 23++++ αλλα νομιζω ποτε δεν εκμεταλλευτηκε την ταχυτητα του για ταξιδι. Τελος του 1990 νομιζω και ενω στη γραμμη εχει προστεθει και το Venus ερχεται Πειραια που γινεται μια μικρη επεμβαση πισω που επεκτεινεται το ντεκ οπως ειχαν ολα τα πλοια που τοτε δουλευαν στον Πειραια. Αλλαζει και σημαια βαζοντας την ελληνικη και οι φημες οτι θα μπει στην Παροναξια οργιαζουν. Τελικα για να μη μεγαλωσει η εχθρα της οικογενειας (αφου τοτε στην Παροναξια ενας απο τους κυριαρχους ηταν τα αδερφια της Ventouris Sea Lines) αποφασιστηκε να πουληθει στη Sea Escape που εκανε δελεαστικοτατη προταση. Εκτοτε εφυγε απο Ελλαδα και ειχε νομιζω μια ησυχη ζωη μεχρι που πηγε για διαλυση. Στο Μπαρι δουλευε το visor κανονικα και εκτοτε οσα πλοια εφερε η εταιρια με αυτη τη δυνατοτητα συνεχισαν να δουλευουν ετσι. Ο neptune αν και πολυ μικρος το ειχε ταξιδεψει ενα δυο φορες. Επειδη ομως ηταν πολυ μικρος οι ερωτησεις του ηταν γιατι δε ριχνει αγκυρες αλλα καβους οταν δενει με την πλωρη.. γιατι δε σφυραει οταν φευγει οπως το βαπορι απο τη Σιφνο και αλλα τετοια αθωα και ωραια.

Επισης εκει εμαθα να τζογαρω στο καζινο που εκεινη την εποχη δεν ηταν μονο ενας μικρος χωρος με 3 κουλοχερηδες αλλα ολοκληρο σαλονι.

Ειχε 2 τιμονια, kamewa προπελες και ηταν το μοναδικο απο τη σειρα με το κρανος του πυροσβεστη με κλειστες βαρδιολες και χωρις πλωριο τιμονι αλλα βολβο.

Αυτα τα λιγα απο μενα. Μπορει να θυμηθω κι αλλα αμα με τσιγκλισετε :rolleyes:

Posted

Πανέμορφο βαποράκι , ήταν ο πρόδρομος των πλοίων με το κράνος του πυροσβέστη. Και προσωπικά πιστεύω ότι από όλα της σειράς ήταν το πιο όμορφο.Από την γέφυρα του πέρασε ο μεγάλος Μιχάλης Δεναξάς.

  • 1 year later...
Posted

Ετοιμο στου Ξαβέρη, μΕτά την μΕτασκΕυή του να αναλάβΕι υπηρΕσία το νέο απόκτημα του βΕντούρη στις γραμμές της αδριατικής.

post-1854-0-70672400-1327348372_thumb.jp

Posted

πολυ ομορφη και σπανια φωτογραφια. αν και εδω δεν πρεπει να ειναι καινουριο αποκτημα αλλα αμεσως μετα τη μετασκευη που εγινε κατα την αλλαγη των μηχανων στο περαμα τοτε που λεγανε οτι θα το βαλει παροναξια

  • 3 years later...
Posted

Μιλωντας με εναν πρωην επικουρο του πλοιου μου ανεφερε οτι το πλοιο ειχε πισινα. Εγω απο την αλλη και λογο μεγαλης αδυναμιας που του εχω ως πλοιο σε καμια φωτο δεν εχω δει πισινα. Εχει καποιος φιλος καποια φωτο ή μπορει να προσθεσει καποια παραπανω πληροφορια?

Posted

Δεν είχε πισίνα. Αυτό που πολλοι νομίζουν ότι ήταν πισίνα, ήταν ένας χώρος με πλακάκια που είχαν μπει κάποιες ντουζιερες, και ξαπλώστρες για ηλιοθεραπεία.

Posted

Αργότερα σίγουρα έβαλε, είχα δει κάπου σαν texas treasure να έχει πισίνα τερμα πίσω στο πρύμνιο ντεκ,αλλά απ Ελλάδα έφυγε χωρίς  

Posted

Τα χρόνια της Πάτρας είχε αυτό που λεω παραπάνω

Μετά όταν έγινε η μετασκευή για την Παροναξία (που δεν πήγε τελικά) και κατέληξε στην Ηγουμενίτσα, χάλασε κι αυτό με την προέκταση που έγινε και τα σκίαστρα που μπήκαν.

1985 Patra Express (8).jpg

  • 2 months later...
Posted
2 hours ago, margaritis24 said:

Μη μπερδευεστε Ο πρωτος πυροσβεστης ηταν το Πατρα εξπρες!

Οτι ο Απολλωνας ηταν ενας κ μοναδικος ειναι αλλο αυτο😉😉😉

Μονο που του Γιψργη τελικα δεν μπηκε Παροναξια οπως ηταν να γινει...

  • 2 years later...
Posted (edited)

Αναρτήθηκε στο fb το deckplan του βαποραρου.

Βλέπω το συγκεκριμένο είχε πάρα πολλούς χώρους κοινόχρηστους και πολλές καμπίνες.Το γκαράζ του ήταν όπως του Απόλλωνα και των αδελφών του με 2 cage,όμως στις μπάντες αντί για πατάρια είχε ντεκ με καμπίνες.Το πλωριό σαλόνι ήταν αλα Μήλος Εξπρες.Εσωτερικά πρέπει να ήταν πολύ καλό και πολυτελεστατο και να είχε μεγάλο πρωτόκολλο.Αν λάβεις υπόψιν πως είχε υπηρεσιακή 21+ τότε μιλάμε για ένα ολοκληρωμένο πλοίο.Είχε όμως μικρό γκαράζ.Πιστεύω πως ήταν το καλύτερο βαπόρι που φορούσε το κράνος που πέρασε από την Ελλάδα.

Καλά δε συζητάω αν ερχόταν Κυκλάδες μπορεί να έκανε και πλάκα του Ποσειδώνα του original.

Screenshot_20231002_184002_Chrome.jpg

Edited by nomikos
Posted

Επί Βεντούρη άλλαξε κ έβαλε Wartsila ,19.0 υπηρεσιακή Δεν θα έπιανε το Ποσειδών Εξπρές

Πάντως αν το κοιτάξουμε καλά ,έμοιαζε πολύ με το ΑΡΙΩΝ Κ τα 2 βαπόρια δεν είχαν αδελφά.

Posted
1 hour ago, ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ said:

19.0 υπηρεσιακή

Χμμμμ. Οι αμερικανοι στο δοκιμαστικο πριν το αγορασουν το ειχαν 4 ωρες στους 22+. 
Επισης σε μια «κοντρα» εφαγε τον Απολλωνα για brunch. 

  • 9 months later...
Posted

Ισως το πιο ομορφο απο τα βαπορια της σειρας του ,και μαλλον το λιγοτερο φωτογραφημενο

ΠΑΤΡΑ ΕΞΠΡΕΣ ,δια χειρώς @ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ ,στον Πειραιά του 1989

 

Posted

Εάν θεωρείς  σειρά του τους Απόλλωνες που ήταν αδελφά μεταξύ τους,συμφωνώ
Το βαπόρι δεν είχε αδελφό κ εάν ρίψουμε μιά ματιά,είχαν μιά ομοιότητα γενικά κ αόριστα με το αγαπημένο μας ΑΡΙΩΝ,άποψή μου.

Posted

Αναφερομουν γενικοτερα στα πλοια που ειχαν αυτη τη τσιμινιερα σαν κρανος

Posted

Εδω πρεπει να ειναι πριν το μεγαλο τσακωμο της οικογενειας για να μην δρομολογηθει τελικα στην παροναξια. Οδηγηθηκε σε παροπλισμο στο Αιγιο και στη συνεχεια πουληθηκε αφου ειχε ερθει ηδη το Venus στη θεση του.

Posted

Όμορφο βαπόρι, εσωτερικά και εξωτερικά. Το είχα ταξιδέψει για Μπάρι, κατάμεστο από επιβάτες. Ωραία ανάμνηση :)

Posted
3 hours ago, Neptune said:

Εδω πρεπει να ειναι πριν το μεγαλο τσακωμο της οικογενειας για να μην δρομολογηθει τελικα στην παροναξια. Οδηγηθηκε σε παροπλισμο στο Αιγιο και στη συνεχεια πουληθηκε αφου ειχε ερθει ηδη το Venus στη θεση του.

Για να μην παει κοντρα στον Απολλωνα εννοεις ή μαζι κοινοπραξια;

Posted

Οχι δεν θα πηγαινε σε κοινοπραξια. Περισευε στην Αδριατικη, ειχε καινουριες μηχανες καλη ταχυτητα καλο εσωτερικο και η σκεψη ηταν οτι μπορουσε να κοντραρει ανετα τον Ποσειδωνα. Αλλα θα εκανε ζημια και στον Απολλωνα τοτε οποτε εγινε ενας τσακωμος και τελικα δεν δρομολογηθηκε στην ακτοπλοια. Λιγες μερες μετα την παραπανω φωτο μεθορμισε εκει που ειναι σημερα η πλοηγική υπηρεσια. Σε μια αναχωρηση του το Απολλων Εξπρες αφου ειχε οριστικοποιηθει οτι δεν θα δρομολογηθει στην παροναξια τελικα το Πατρα περασε πολυ κοντα και πεταξαν προς το Πατρα μια κιτρινη ανθοδεσμη (το χρωμα του μισους). Τις επομενες μερες το Πατρα αναχωρησε για Αιγιο. Εντελως τυχαια εφυγε λιγο μετα την αναχωρηση του Απολλωνα τον οποιο προσπερασε με συνοπτικες διαδικασιες, περασε μπροστα απο την πλωρη του και συνεχισε για Αιγιο. Δεν ειναι θρυλος ειναι πραγματικη ιστορια.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...